Tämä asia selvinnyt jo!

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
työnantaja soitti,oli sitä mieltä etten tule illalla....
Hyvä juttu =)

Mä olen montakin kertaa ollut kahden vaiheilla, lähdenkö töihin vai jäänkö kotiin potemaan, joten mun mielestä asian pähkäilyssä ei ole mitään kummallista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinentanja:
ja tähdentääkseni kirjoitustani, kyseinen ihminen siis työskentelee kassana. Jos hän esimerkiksi käsittelee elintarvikkeita ja kyseisellä paikkakunnalla on Noro-epidemiaa (jota on muuten todella paljon ympäri suomea liikenteessä), hän on erittäin hyvä levityksen lähde noro-virukselle.
kassalla olen ja työnantaja sanoi samantien kun soitti että jää kotiin ei oteta riskiä että työkaverit tai asiakkaat tartutan.Ei ala viilaileen,että pelkkä sairaan lapsen todistus kelpaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
kassalla olen ja työnantaja sanoi samantien kun soitti että jää kotiin ei oteta riskiä että työkaverit tai asiakkaat tartutan.Ei ala viilaileen,että pelkkä sairaan lapsen todistus kelpaa.
Hyvin ja järkevästi meni sitten, saathan siis palkankin? Monelleko päivälle sinulla se lapsen todistus on?
 
aika "hauska" huomata että kun tulee kysymään neuvoa kotonaolosta,(kun itsellä huono omatunto mennä tartuttamaan mahdollisesti muita.),
Niin asia käännetään että kuinka lusmu olen ja että käytän sairaslomaa hyväkseni.
Vielä kamalampi huomata kuinka pahalle päälle sitä voi tulla muitten ilkeistä kommenteista,kun tietää oman työmoraalin.Mutta elämä on ja lusmujakin oikeasti löytyy.
Onneksi puhtaalla omatunnolla minä en lukeudu niihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
kassalla olen ja työnantaja sanoi samantien kun soitti että jää kotiin ei oteta riskiä että työkaverit tai asiakkaat tartutan.Ei ala viilaileen,että pelkkä sairaan lapsen todistus kelpaa.
Hyvin ja järkevästi meni sitten, saathan siis palkankin? Monelleko päivälle sinulla se lapsen todistus on?
2pvää ja saan palkan.Sanoi ettei ala viilaileen asiasta kun kerta saikkulappu päivistä kuitenkin on.Ja kun asiallisesti kerroin tilanteen ja kysyin hänen mielipidettä enkä vain ilmoittanut.
Sekin tietty auttaa asiaa että aina kun on tarvinut töihin mennä tuuraajaksi tms,olen ollut paikalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
aika "hauska" huomata että kun tulee kysymään neuvoa kotonaolosta,(kun itsellä huono omatunto mennä tartuttamaan mahdollisesti muita.),
Niin asia käännetään että kuinka lusmu olen ja että käytän sairaslomaa hyväkseni.
Vielä kamalampi huomata kuinka pahalle päälle sitä voi tulla muitten ilkeistä kommenteista,kun tietää oman työmoraalin.Mutta elämä on ja lusmujakin oikeasti löytyy.
Onneksi puhtaalla omatunnolla minä en lukeudu niihin.
No alussa ei ilmennyt kaikkea, joten ainakin itse vastasin sen avausviestin pohjalta, en kyllä tarkoittanut sitä ilkeilyksi, anteeksi jos siltä vaikutti. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
aika "hauska" huomata että kun tulee kysymään neuvoa kotonaolosta,(kun itsellä huono omatunto mennä tartuttamaan mahdollisesti muita.),
Niin asia käännetään että kuinka lusmu olen ja että käytän sairaslomaa hyväkseni.
Vielä kamalampi huomata kuinka pahalle päälle sitä voi tulla muitten ilkeistä kommenteista,kun tietää oman työmoraalin.Mutta elämä on ja lusmujakin oikeasti löytyy.
Onneksi puhtaalla omatunnolla minä en lukeudu niihin.
No alussa ei ilmennyt kaikkea, joten ainakin itse vastasin sen avausviestin pohjalta, en kyllä tarkoittanut sitä ilkeilyksi, anteeksi jos siltä vaikutti. =)
niin no joo...en osannut arvata eka viestiä kirjoittaessani että menisi tälläiseksi,silloin ajattelin vain mahdollisimman lyhyesti kirjoittaa asian ytimen sen kummemmin kiertelemättä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
niin no joo...en osannut arvata eka viestiä kirjoittaessani että menisi tälläiseksi,silloin ajattelin vain mahdollisimman lyhyesti kirjoittaa asian ytimen sen kummemmin kiertelemättä.
No loppu hyvin, kaikki hyvin, etenkin jos teillä päästään pian taudista eroon! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
niin no joo...en osannut arvata eka viestiä kirjoittaessani että menisi tälläiseksi,silloin ajattelin vain mahdollisimman lyhyesti kirjoittaa asian ytimen sen kummemmin kiertelemättä.
No loppu hyvin, kaikki hyvin, etenkin jos teillä päästään pian taudista eroon! =)
toivottavasti!La-aamuna poika alko oksentaa klo 4...pvä/ilta ei mitään,sunnuntai ei mitään mut taas viime yönä alko raju oksentelu...
ja nyt kakka löysällä.---
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
kassalla olen ja työnantaja sanoi samantien kun soitti että jää kotiin ei oteta riskiä että työkaverit tai asiakkaat tartutan.Ei ala viilaileen,että pelkkä sairaan lapsen todistus kelpaa.
Hyvin ja järkevästi meni sitten, saathan siis palkankin? Monelleko päivälle sinulla se lapsen todistus on?
2pvää ja saan palkan.Sanoi ettei ala viilaileen asiasta kun kerta saikkulappu päivistä kuitenkin on.Ja kun asiallisesti kerroin tilanteen ja kysyin hänen mielipidettä enkä vain ilmoittanut.
Sekin tietty auttaa asiaa että aina kun on tarvinut töihin mennä tuuraajaksi tms,olen ollut paikalla.
Niin no et olisikaan voinut "vaan ilmoittaa", kerran sinulla ei ollut itsellesi sairaslomalappua. Silloin jos se on itselle, ei enää työnantajan mielipiteellä ole väliä, koska et voi mennä töihin... Silloin sairaslomasta ilmoitetaan. :xmas: Mutta pikaista paranemista. Hyvä, että työnantaja suhtautuu asiaan noin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
kassalla olen ja työnantaja sanoi samantien kun soitti että jää kotiin ei oteta riskiä että työkaverit tai asiakkaat tartutan.Ei ala viilaileen,että pelkkä sairaan lapsen todistus kelpaa.
Hyvin ja järkevästi meni sitten, saathan siis palkankin? Monelleko päivälle sinulla se lapsen todistus on?
2pvää ja saan palkan.Sanoi ettei ala viilaileen asiasta kun kerta saikkulappu päivistä kuitenkin on.Ja kun asiallisesti kerroin tilanteen ja kysyin hänen mielipidettä enkä vain ilmoittanut.
Sekin tietty auttaa asiaa että aina kun on tarvinut töihin mennä tuuraajaksi tms,olen ollut paikalla.
Niin no et olisikaan voinut "vaan ilmoittaa", kerran sinulla ei ollut itsellesi sairaslomalappua. Silloin jos se on itselle, ei enää työnantajan mielipiteellä ole väliä, koska et voi mennä töihin... Silloin sairaslomasta ilmoitetaan. :xmas: Mutta pikaista paranemista. Hyvä, että työnantaja suhtautuu asiaan noin.
oisinhan voinut ilmoittaa että haen itselleni sairaslomalapun?mutta anyway,onneksi työnantaja ymmärsi tilanteen.toivottavasti tauti sairastellaan pikaisesti loppuun.
 
Mila
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
aika "hauska" huomata että kun tulee kysymään neuvoa kotonaolosta,(kun itsellä huono omatunto mennä tartuttamaan mahdollisesti muita.),
Niin asia käännetään että kuinka lusmu olen ja että käytän sairaslomaa hyväkseni.
Vielä kamalampi huomata kuinka pahalle päälle sitä voi tulla muitten ilkeistä kommenteista,kun tietää oman työmoraalin.Mutta elämä on ja lusmujakin oikeasti löytyy.
Onneksi puhtaalla omatunnolla minä en lukeudu niihin.

Pyydän omalta osaltani anteeksi, jos/kun pahoitin mielesi. Alkuviestistä vain sai tosiaan toisenlaisen kuvan ja itse turhan monta "turhaa" saikkulappua vastaanottaneena keitti...
Mutta pääasia, että teillä asiat järjestyi parhain päin! :)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina79:
Mutta hei, mikä on käytäntö yleisesti? Jos lapsi sairastuu, voinko hakea sairauslomaa lapsen hoitamiseksi itselleni työterveydestä, vai pitääkö se hakea jostain muualta?
Itse en ole koskaan ollut työpaikassa, jossa työterveyshuolto koskisi myös mun lapsiani. Ainoastaan omista sairauksistani olen voinut käyttää työterveyshuoltoa ja lasteni sairaudet ja sairaslomatodistukset on kirjoittanut jokin muu taho.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina79:
Mutta hei, mikä on käytäntö yleisesti? Jos lapsi sairastuu, voinko hakea sairauslomaa lapsen hoitamiseksi itselleni työterveydestä, vai pitääkö se hakea jostain muualta?
en ole työterveyteen mennyt,koska lääkäri/hoitsu työpaikan puolesta "velvoitettu" tutkimaan minut ei lasta.joten lapsen sairaudessa olen käynyt joko yksityisellä tai terv.keskuksessa.
 
Peuhu
Et voi olla pois töistä jos puolisosi on kotona.Voit tietysti aina soittaa liittoon ja kysyä heiltä mutta jos sairausloma on sairaan lapsen takia ja puolisosi on kuitenkin kotona voit olla kotona kunnes vaihdatte vahtivuoroa lapsesta. Jos työnantaja voi todistaa että puolisosi on kotona( soittaa miehen työnantajalle) , ei työnantajan tarvitse hyväksyä lääkärin todistusta.
 
vierass
No toivottavasti se pomo on niin joustava että saat olla loppuviikon pois, vatsatauti voi tarttua vielä 4 päivän kuluttua sairastamisesta, saatikka että et ole vielä edes alannut sairastamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
No toivottavasti se pomo on niin joustava että saat olla loppuviikon pois, vatsatauti voi tarttua vielä 4 päivän kuluttua sairastamisesta, saatikka että et ole vielä edes alannut sairastamaan.
2pvästä kyse JOS ei oksentelu ala mulla...
oishan se mustakin aika hirveetä jos joutuisin koko viikon oksentelemaan eli siis olemaan loppuviikon pois!
Ihanaa et huolehditte mun työpaikan puolesta :whistle:
 

Yhteistyössä