Tämä on oikeistolainen pahoinvointi-Suomi vuonna 2024

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hallituksen tärkeimpiä tehtäviä on järjestää työtä kaikille. Hallitus on epäonnistumassa siinä roisisti - työpaikat vähenevät ja työttömyys lisääntyy. Hallitus sälyttää vastuunsa kansalle ja ruoskii työttömiksi ajamiaan. Ei halua maksaa korvauksia tyrimisistään.
nythän on ykkösjuttu delegoida hommat roboteille digitalisaation turvin. Mitä jää?
 
vierailija
Perussuomalaisille oman ay-järjestön perustanut Ari Perämaa avautuu Uuden Suomen haastattelussa siitä, miten Riikka Purra on päässyt yllättämään hänet ikävällä tavalla. Raju kielenkäyttö ihmetyttää Peruspuurtajat ry:n puheenjohtajaa, joka puhuu suoraan pettymyksestään. ”En uskonut, että ihan tuollaista on tulossa. Ei ennen eduskuntavaaleja ollut mitään tämänsuuntaista ennakoitavissa.”
Purra ja Halla-aho onnistuivat sumuttamaan äänestäjiään, mutta lopulta äänestäjät huomaavat petokset.
 
vierailija

Vastineeksi leikkauksille tulee tarjota töitä ja riittävän hyvällä palkalla ettei tukia tarvitse hakea.

Nyt vain on niin, ettei tuon 300€ suojaosuuden poisto tee hyvää monille, koska se osa-aikaistatyö ei rahoja leikkaamalla muutu kokopäiväiseksi työksi.

Kyllä tämä on oikeasti natsitouhua, miten tämän maan ihmisiä kohdellaan. Ihmisarvon vastaisesti.
 
vierailija
Työttömyys kasvanut 32 000 hengellä OrpoPurraSatosen kauhukabinetin aikana, työllisyystavoite jo 132 000 uuden työllisen päässä, ei taida VM:n laskema 60 000 000 000 euroa uutta valtionvelkaa (152 mrd€ -> 212 mrd€ riittää tällä hallituskaudella, noin 15 000 000 000 euroa enemmän velkaa, kuin edellisellä koronapandemia-energiakriisihallituskaudella.
 
vierailija
"Kirjoitan sinulle nyt ensimmäistä kertaa. Mitä kuuluu? Ilmeisesti menee hyvin. Näin kun poseerasit puoluetovereidesi kanssa hymyillen sakset kädessä symbolina sosiaaliturvaleikkauksille. Ilo on kokonaan sinun puolellasi! Minua ei naurata.

Mieli murtui vasta, kun eläkevakuutusyhtiö eväsi työkyvyttömyyseläkkeen, TE-palvelut työttömyyskorvauksen ja Kela toimeentulotuen. Silloin musta vesi, johon sukelsin, oli pohjaton ja rannaton, eikä mistään kajastanut himmeintäkään valoa.

Nyt olen räpiköinyt takaisin rannalle. Sosiaalituki-instituutiot pitävät huolen, ettei minun ja lapseni elämästä puutu köyhyyttä, pelkoa, mielivaltaisuutta ja osattomuutta.

Tähän asti olemme sentään saaneet pitää kotimme. Nyt on menetysuhan alla sekin. Sosiaalitukileikkausten viesti meille on lohduttomuudessaan selkeä. Sairauksieni vuoksi ei ole oikeutta elää. Kuinka se voi olla ilon aihe edes sinulle, Riikka?"

 
vierailija
"Kirjoitan sinulle nyt ensimmäistä kertaa. Mitä kuuluu? Ilmeisesti menee hyvin. Näin kun poseerasit puoluetovereidesi kanssa hymyillen sakset kädessä symbolina sosiaaliturvaleikkauksille. Ilo on kokonaan sinun puolellasi! Minua ei naurata.

Mieli murtui vasta, kun eläkevakuutusyhtiö eväsi työkyvyttömyyseläkkeen, TE-palvelut työttömyyskorvauksen ja Kela toimeentulotuen. Silloin musta vesi, johon sukelsin, oli pohjaton ja rannaton, eikä mistään kajastanut himmeintäkään valoa.

Nyt olen räpiköinyt takaisin rannalle. Sosiaalituki-instituutiot pitävät huolen, ettei minun ja lapseni elämästä puutu köyhyyttä, pelkoa, mielivaltaisuutta ja osattomuutta.

Tähän asti olemme sentään saaneet pitää kotimme. Nyt on menetysuhan alla sekin. Sosiaalitukileikkausten viesti meille on lohduttomuudessaan selkeä. Sairauksieni vuoksi ei ole oikeutta elää. Kuinka se voi olla ilon aihe edes sinulle, Riikka?"

Tätä siipelijöiden valitusta aamusta iltaan...
 
vierailija

Leikkaukset ja säästöt eivät kasvata suomen bkt:tta eikä tuo hyvinvointia yhteiskuntaan. Kansantalouden volyymi vain pienenee. Suomessa on aivan liikaa poliittista hallintoa ja byrokratiaa. Turvapaikkaturismi ja maahanmuutto on vain sisäpiirien busines, joka heikentää tavallista suomen kansaa.
 
vierailija
Tässä maassa ei tule muuta kuin lisää konkursseja ja työttömiä, ei mitään talouskasvua ole ollut viimeisen 16 vuoden aikana.
Nyt sitten muka nyt yhtäkkiä tulisi 100.000 uutta työpaikkaa tyhjästä, kun todellisuudessa tuosta ollaan jo 132.000 uuden työpaikan päässä.
Pelkkää valetta, edes parhaimpana nousukauden aikoina ei ole tuollaista määrää työpaikkoja ollut saatavilla tässä maassa.
Silmänpohjakuvaukista, niitähän tehdään samaan tahtiin kuin läheteajot pääsee perille!
 

Yhteistyössä