tämän viestin haluan välittää kaikille teille äideille, joilla on materiaongelmaa jolun suhteen

asdas
Mitähän tuohon pitäisi vastata. Se on vaan yleistä jossain päin maailmaa ja itse eu tuota tukee, kiristys toimillaan pistävät koko kansan kurjuuteen ja maksavat pankkiireille isoja bonyuksia ja palkkioita.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
juuri näin. ja mikä tätä toimintaa tukee ja pitää pystyssä vuosikymmenestä toiseen? länsimaiset pedofiilit, muun muassa. joten itselleni ainakin heräsi aamuyöstä ajatus, kun luin uutista ennen töihin lähtöä, että lapseni on ihan varmasti turvassa ja onnellinen lapsuutensa, VAIKKA ei saa sitä elektronista sitätätä ja viittäkymmentä pakettia. minä en ihan oikeasti käsitä tätä materialismia ja sen ihannoimista ja siksi itse totetutan asioita vähän toisella tavalla ja ainakin oma omatunto on puhdas. noilla lapsilla ei ole MITÄÄN. ei edes lapsuutta. ja sitä vaativat kautta rantain suuret valtiot, jotka pakottavat kolmannet maat köyhyyteen ja siihen, että perheen ainoa turva on maapallon kuormittaminen 10-20 lapsella, joista osa ehkä säilyy hengissä, huoraa, varastaa ja pitää täten vanhemmistaan "huolta"....
 
En ymmärrä, avaa
Sori, en lue iltistä, mutta en myöskään ymmärrä muutenkaa aloitusta. Kenellä siis on ongelma materian suhteen, ja minkälainen. Miten esim. meidän joulu liittyy lasten huoraamiseen kun lapsemme saavat melko paljonkin lahjoja jouluna?
 
Saraldo
Ongelma ei poistu sillä että länsimaa lakkaa ostelemasta tavaroita lapsille..
Ei poistu ei. En myöskään ymmärrä, että pitäisikö tuon uutisen saada äideille jotenkin huono omatunto siitä, että on tullut taas ostettua jos jotakin lahjaa. Jos mä voisin pelastaa kaikki lapset prostituutiolta sillä, etten ostaisi tänä jouluna yhtään lahjaa kellekään, tekisin sen silmänräpäyksessä. Voisin ihan luopua vaikka loppuelämäni lahjoista sen vuoksi. Mutta mikään ei missään muutu, ellei joku tarpeeksi vaikutusvaltainen ihminen tule ja sano, että se loppuu nyt. Ja myös pitää huolen siitä, ettei sitä enää esiinny. Vielä parempi vaihtoehto on se, ettei kukaan tue näitä vääryyksiä. Jos kukaan ei ostaisi lapsilta seksiä, se olisi tuottamatonta eikä sitä enää ylläpidettäisi. Mutta raha puhuu ja ihmiset on sairaita.
 
  • Tykkää
Reactions: Jätkä ja L@ur@
Yhden asian olen oppinut työssäni: omat lapset ensin.

Ne maailman kauheudet eivät poistu, ei ne katoa sillä että mä en osta lapsilleni mitään. Mulle tulee aina vääryyksiä nähdessäni tai kuullessani sellainen olo, että on pakko päästä äkkiä kotiin, omien lasteni luokse. Usein rankan työpäivän jälkeen halata rutistan kuopustani, haluan pitää lähellä ja pahan maailman kaukana.
 
Saraldo
Aiemmin kuin luin tuon jutun niin mietin saadaanko tuota ikinä loppumaan. :(
Tuskin :(. Epätoivoisilla ihmisillä on epätoivoiset keinot selviytyä. Ja mitä tulee näihin lasten välittäjiin, niin kun ei kerran ole mitään normaalia työtä tarjolla, mistä saisi yhtä hyvin rahaa, niin niin kauan tätä toimintaa on. Nuo tienaavat niin hyvin, ettei mikään tehdastyö tuo sellaista elantoa. Siihen kun lisätään omatunnon puute ja sydämettömyys, niin "menestys" jatkuu.

Me emme voi yksilöinä muuttaa maailmaa. Jos sitä yritämme, sekoamme. Tärkeää on tietenkin olla omalta osaltaan tukematta mitään rikollista toimintaa. Ja arvostaa omia lapsiamme ja pitää heistä parasta mahdollista huolta. Sekä tehdä myös lapsille selväksi se, että he ovat hyväosaisia ja onnekkaita, jos suurin murhe on vääränlainen Barbie joululahjaksi.
 
juuri tätä mä halusin teidän tuovan esille. eli meidän ostopäätökset eivät vaikuta vittujakaan, ainakaan kovin läheisesti, näiden lasten elämään. v<an sen minun mielestäni pitäisi vaikuttaa meidän arvomaailmaamme ja avata avarampaa älykkyyttä ja ajattelua asioista. mutta ehkä liikaa vaadittu, sori. tavoite ei ollut ostamattomuus tms sonta, vaan JATUS ja teot ja päätökset ostotilanteissa tulevaisuudessa ja sen asian rationalisointi, että pienelle lapselle riittää muutama tarpeellinen paketti eikä mikään vittu elektroninen keittiöhässäkkä 1,5v vuotiaalle tytölle. antakaa sitä laatuaikaa, ei materiaa. mutta joo, tiedän, olen yksin tän ajatukseni kanssA, olen ollut aina. onpahan paras keskustelukumppani ever, minä itse. antaa olla ymmrsin jo ettette tajunneet pointtiani. ei mikään yllätys.
 
juuri tätä mä halusin teidän tuovan esille. eli meidän ostopäätökset eivät vaikuta vittujakaan, ainakaan kovin läheisesti, näiden lasten elämään. v<an sen minun mielestäni pitäisi vaikuttaa meidän arvomaailmaamme ja avata avarampaa älykkyyttä ja ajattelua asioista. mutta ehkä liikaa vaadittu, sori. tavoite ei ollut ostamattomuus tms sonta, vaan JATUS ja teot ja päätökset ostotilanteissa tulevaisuudessa ja sen asian rationalisointi, että pienelle lapselle riittää muutama tarpeellinen paketti eikä mikään vittu elektroninen keittiöhässäkkä 1,5v vuotiaalle tytölle. antakaa sitä laatuaikaa, ei materiaa. mutta joo, tiedän, olen yksin tän ajatukseni kanssA, olen ollut aina. onpahan paras keskustelukumppani ever, minä itse. antaa olla ymmrsin jo ettette tajunneet pointtiani. ei mikään yllätys.
Ihan naurettava olet! Ihan kuin sillä leikkikeittiöllä ei vois vaikka yhdessä leikkiä. Eeeeeei, sen on oltava joko käpylehmä tai lapsi on auttamattomasti elektroniikan yksinäinen uhri..
 
juuri tätä mä halusin teidän tuovan esille. eli meidän ostopäätökset eivät vaikuta vittujakaan, ainakaan kovin läheisesti, näiden lasten elämään. v<an sen minun mielestäni pitäisi vaikuttaa meidän arvomaailmaamme ja avata avarampaa älykkyyttä ja ajattelua asioista. mutta ehkä liikaa vaadittu, sori. tavoite ei ollut ostamattomuus tms sonta, vaan JATUS ja teot ja päätökset ostotilanteissa tulevaisuudessa ja sen asian rationalisointi, että pienelle lapselle riittää muutama tarpeellinen paketti eikä mikään vittu elektroninen keittiöhässäkkä 1,5v vuotiaalle tytölle. antakaa sitä laatuaikaa, ei materiaa. mutta joo, tiedän, olen yksin tän ajatukseni kanssA, olen ollut aina. onpahan paras keskustelukumppani ever, minä itse. antaa olla ymmrsin jo ettette tajunneet pointtiani. ei mikään yllätys.
Kyllä mä tajusin sun pointtisi, aika epäkohteliasta alkaa noin noitumaan. Aihe on tärkeä, sen tiedostaminen olis tärkeää, mutta jotenkin sä nyt aliarvioit muita keskustelijoita. Mä rakastan lapsiani, annan heille lähes kaiken vapaa-aikani, pidän huolta ja pidän eritoten huolta myös henkisesti, olen läsnä. Pyrin kasvatuksessani siihen, että lapseni tiedostavat olevansa myös etuoikeutettuja, että jossakin on lapsia joilla elämä on toisenlainen. EN kuitenkaan pyri kasvatuksessani lytistämään omia lapsiani periaatteella: mistään et saa nauttia, koska joku muukaan ei saa!
 
"Vieraana"
tavoite ei ollut ostamattomuus tms sonta, vaan JATUS ja teot ja päätökset ostotilanteissa tulevaisuudessa ja sen asian rationalisointi, että pienelle lapselle riittää muutama tarpeellinen paketti eikä mikään vittu elektroninen keittiöhässäkkä 1,5v vuotiaalle tytölle. antakaa sitä laatuaikaa, ei materiaa. mutta joo, tiedän, olen yksin tän ajatukseni kanssA, olen ollut aina. onpahan paras keskustelukumppani ever, minä itse. antaa olla ymmrsin jo ettette tajunneet pointtiani. ei mikään yllätys.
Hyvin piilotit tämän sanomasi noihin aikasempiin viesteihin, ilmankos meni aika monelta sun pointtis ohi kun se oli sen verran vahvan salauksen takana.
 
antakaa sitä laatuaikaa, ei materiaa. mutta joo, tiedän, olen yksin tän ajatukseni kanssA, olen ollut aina.
Meillä 3v sai paljon lahjoja, mutta siitä huolimatta vietetään aikaa yhdessä. Ei se lahjojen määrä tai materian määrä yleensäkään ole mitenkään verrattavissa siihen paljon yhteistä aikaa vietetään. Laatuaika on muutenkin vähän hassu sana, meillä lapset on kotihoidossa, yhdessä tekemistä ja olemista on päivittäin riittävästi vaikka leikkihuone tuntuu pieneltä lelukaupalta. Enkä mä tunne huonoa omatuntoa siitä että lapsilla on paljon leluja, ei tuota uutisen ongelmaa ratkota sillä että ihmiset jättäisivät materian ostamatta.
 
On olemassa semmoisia järjestöjä jotka etsii esim. lapsikaupan uhreja ja tarjoavat katon pään päälle+jotain toimeentuloa. Heitä voi tukea rahallisesti. Itselle tulee 2 järjestöä mieleen, toinen on kristillinen ja sitä ei-kristillistä en muista. Mutta jos kristillisyys haittaa niin varmasti netistä koluamalla löytyy ei-kristillisiäkin järjestöjä.

Ostan silti omille lapsilleni tavalliseen tapaan joululahjoja...mutta pienimuotoista auttamista haluan herätellä heissäkin. Olen iloinen siitä että meidän koululainen mietti joskus samassa koulussa olevan syrjäytyneen perheen lapsen auttamista tai haluaa auttaa telkkarissa näkemiään Afrikan nälkäisiä lapsia. En vaadi sitä, mutta jos haluaa pari euroa antaa vapaaehtoisesti niin hieno juttu.
 
Vierasss
juuri tätä mä halusin teidän tuovan esille. eli meidän ostopäätökset eivät vaikuta vittujakaan, ainakaan kovin läheisesti, näiden lasten elämään. v<an sen minun mielestäni pitäisi vaikuttaa meidän arvomaailmaamme ja avata avarampaa älykkyyttä ja ajattelua asioista. mutta ehkä liikaa vaadittu, sori. tavoite ei ollut ostamattomuus tms sonta, vaan JATUS ja teot ja päätökset ostotilanteissa tulevaisuudessa ja sen asian rationalisointi, että pienelle lapselle riittää muutama tarpeellinen paketti eikä mikään vittu elektroninen keittiöhässäkkä 1,5v vuotiaalle tytölle. antakaa sitä laatuaikaa, ei materiaa. mutta joo, tiedän, olen yksin tän ajatukseni kanssA, olen ollut aina. onpahan paras keskustelukumppani ever, minä itse. antaa olla ymmrsin jo ettette tajunneet pointtiani. ei mikään yllätys.
Osta sinä kakaroillesi-ei yhtään mitään. Me muut jatketaan edelleen normaalin elämän elämistä, huolimatta siitä, että sinä hulluudessasi haluaisit sen olevan toisin.
 
Monesti olen miettinyt voiko lapselle edes sanoa "ole kiitollinen, että sulla on näin hyvä elämä, kaikilla ei ole sellaista", musta se ois sama ku mun mies sanois mulle "ole kiitollinen etten hakkaa sua, kaikilla ei ole tälläistä miestä".
Kaikilla on perusoikeutena saada koskemattomuus, vettä ja ravintoa, valitettavasti se ei vaan toteudu kaikkien kohdalla.
 
"Vieraana"
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29374925:
Monesti olen miettinyt voiko lapselle edes sanoa "ole kiitollinen, että sulla on näin hyvä elämä, kaikilla ei ole sellaista", musta se ois sama ku mun mies sanois mulle "ole kiitollinen etten hakkaa sua, kaikilla ei ole tälläistä miestä".
Kaikilla on perusoikeutena saada koskemattomuus, vettä ja ravintoa, valitettavasti se ei vaan toteudu kaikkien kohdalla.
Niin, mulle äiti sanoi aina pienenä, että ole kiitollinen kun sinulla on katto pään päällä ja ruokaa. Aikuisena ymmärsin, ettei kenenkään lapsen tarvitse olla kiitollinen tuollaisista perusasioista. Minä kun olisin saattanut olla vihainen siitä paskasta kohtelusta, väkivallasta ja karusta rakkaudettomasta ilmapiiristä, reikäisistä vaatteista, lahjattomasta joulusta. Jos vielä joku sanoisi, että ole onnellinen, ettet joutunut huoraksi...

Ap, tuossa sinun jutussasi on enemmän kyse naisen ja miehen arvosta. Miehet maksavat sairaista haluistaan ja naiset ovat kauppatavaraa. Sillä ei ole mitään tekemistä suomalaisella joululla, tai nykyisellä materiaalimeiningillä.
 

Yhteistyössä