Tänään alkaa laihis! Onko muita mukaan lähtijöitä??? :)

Mun on tänään tarkoitus alotella laihista joka jatkuisi ainakin joulukuuhun asti!
Voisin tähän vähän mittoja laitella ja tavotteen ja päivitellä niitä sitten viikottain :)
Vyötärö: 83cm---------73cm
Reisi: 63cm------53cm
Lantio: 98cm----------89cm
Maha: (ku se on iso ongelma kohta) 100cm-------80cm
Paino: 78.3kg--------------68-65kg


Ja noi tavote mitat on vähän pidempi aikasen laihiksen taotteena eli ei taida ihan joulukuuhun mennessä tapahtua mutta ens kesään mennessä sitten :)

Ruokavalio on alkuun aika onneton ja tiukka:

Aamiainen: Kahvi/tee ja tonnikala purkki.
Lounas: salaatti ja isotuoppi vettä
Päivällinen: ½dl kastiketta ja joko 1dl pastaa tai sitten yksi peruna
Iltapala: tonnikalaa ja pakastevihannes pussi /tee.

Tuossa se kaikessa yksinkertasuudessa olis. Lisään annostusta sitten parin tai kolmen viikon kuluttua kuhan saan kunnon startin.

Liikunta olis seuraava:
Aamulla: Kävelyä/hölkkää n.5km
Päivällä: -15x3 vatsalihas (suora ja vino)
- 4kilon painot 40 toistoa molemmilla käsillä.
- 15x3 Selkälihas harjoituksia.
- 15min marssia/stepperi
- 15 min venyttelyä
- 15min hyppynarulla hyppyä
- 30sek x4 sitä missä mennään suoraksi kyynerpäiden ja "varpaiden" varaan... En muista kuollaksenikaan nimeä :D

Illalla: 15min venyttelyä. :)

Liikuntaa paljon ja muutan tuotakin sitten hieman kuhan vauhti on päällä :D
Esim kävely ja hölkkä muuttuu viikon tai kahden päästä juoksuksi ja matka pitenee :)

Siinäpä se. Tulkaa joku mun kanssa pistämään läskit ojennukseen :) :wave: :wave:
 
sahram
olisin kans aloittamassa pudottelemaan (vauva)kiloja. itseasiassa olen saanut jo 5 kg pois ruokavaliolla..vielä n. 16 kg jäljellä. Olen aika pienikokoinen joten tavoitepaino ois n. 50 kg.
Tavoite mitat on : vyötärö 78-60 (ongelmakohta raskauden jälkeen) reisi 61- 50, lantio 102-90. Nuo olis mitat mitkä ennen lasten saantia omasin, kaksi raskautta ollut peräkkäin. nyt painan 66 kg. Rannalle menoa ei voi kuvitellakaan tän möhömahan ja selluliitti reisien kanssa, on sen verran itsekritiikkiä... mut ens kesänä ois tavoite..ruokavaliota en ole koostanut mut tarkoitus ois pudottaa puol kiloa viikossa - 500kg päivän tarpeesta eli n. 1500 kcal pv aluks ja sit vähenee..ja lenkkeilyä paljon.. eiköhän aleta ojentamaan ne läskit!
 
Tahtoo mukaan!
Mulla oli tavoitteena päästä raskautta edeltäneisiin lähtölukemiin lapsen 1v-synttäreihin mennessä, mutta toisin kävi. Synttärit tuli ja meni, mutta kilot jäi. Ja koska niistä lähtölukemistakin olisi vielä matkaa henk.koht. ihannelukemiini, tilanne on kaksinverroin tuskallisempi. Ahdistaa niin paljon, että oikein ällöttää.

Paino siis nyt 83kg, ennen raskautta se oli 73, ja lopullinen tyytyväisyyspainoni olisi 65kg. Eli nyt äkkiä kymppi pois niin olisin joten kuten sinut itseni kanssa, ja sitten voisi hitaasti mutta varmasti pudottaa vielä vähän lisää.

Sotasuunnitelmani on lisätä liikuntaa roimasti, jumppaa, kuntosalia ja juoksemista. Ja ainakin karkki ja suklaa pannaan noin ensi alkuun, ja jos lisäksi pystyisi vähän karppaamaan muutenkin, niin olo paranisi. Tiedän itsestäni, että vähähiilaridieetti sopii mulle, mutta sokerin houkutuksia on vaikea vastustaa - vaikka siitä tuleekin vain turpea ja väsynyt olo. :/

Nyt tsemppi päälle! Bikinikuntoon ei täksi kesäksi enää ehdi, mutta mullakin olisi tavoitteena vähän pitempiaikainen projekti...
 
Ai niin ja Frau Marhs, sen kuvailemasi liikeen nimiä on lankku ja hoover. :) Se on muuten yty "liike", vaikkei siinä edes liikuta. :D AUts, täytyisiköhän itsekin tehdä sitä... saisi jotain tuntumaa tuohon lölleröiseen keskivartaloon.
 
Huhuu, saataisiinko me enempikin porukkaa mukaan tähän pinoon??? :attn: Olisi vertaistuelle tarvetta... Aloitetaan se laihdutus yhdessä NYT!!!

Mäpä vähän mittailin tuossa itseäni, ja aiemmista lukemista oltiin taas menty ylöspäin, vaikka luulin jo keventäneeni syömistä ja liikkuneeni jonkin verran. 83,7 siis todellinen tilanne juuri nyt, huh. Reisi 64cm, auts, se pitäisi saada ainakin alle 60cm, 55cm olisi varmaan jo ihan jees. Vyötärö 86cm, senkin haluaisin alemmalle kymmenluvulle noin ensi alkuun, niin olo varmasti helpottuisi ja mahtuisi päälle samat vaatteet kuin ennen raskautta.

Koska tuo paino on koko ajan hiipimässä ylöspäin, ajattelin sittenkin ottaa kick starttia nutraamalla. Jos vaikka viikon tai kaksi pystyisi elämään noilla vlcd-pirtelöillä ja paino putoaisi jonkin verran, voisin saada lisää motivaatiota tähän hommaan. Katsotaan, miten käy. Tälleen ekana päivänä on helppo uhota nutraavansa vaikka miten pitkään, huomenna ruoanhimo on jo varmaan valtava. :D
 
Täällä on kohta viikko huhkittu eikä missään näy |O Siis grammaakaan ei ole lähtenyt mutta turvotus on laskenut hiukan!

Pitäiskö valkata joku punnitus päivä? oisko perjantai hyvä? Vai onks muita ehdotuksia??

Ja lisää immeisiä pudottamaan painoa myös! :D :D
 
Minä tulen mukaan! :) Pitäisi saada noin 20kiloa pois että pääsis sinne ihannemittoihin ja jonnekin syksyn lopuille olen itselleni deadlinen asettanut.

Pituutta on 175cm ja painoa 87.5kg :ashamed:. Olen nyt itsekseni laihutellut suunnilleen kuukauden ja lähtenyt sellaiset viitisen kiloa. Mittailin myös itseäni kun muutkin niin tehneet, joten: rinnanympärys 109, vyötärö 89, lantio 109 ja reisi: 55.

Mun laihutus perustuu sille että katson vain mitä syön :D liikunta ei ole pääasias (olen niin huono aktiiviharrastaja, jos jostain saan innostuksen, niin se voi myös lopahtaa yhtä nopeasti).

Pyrin vähintään kerran viikossa tänne päivittelemään kuulumisia (laiska mikä laiska) :D ja perjantai käy minulle hyvin punnituspäiväksi :)
 
Tervetuloa banaaana ! Yhdessä onnistumme. Tosi ihailtavaa, että oot pystynyt laihduttamaan lähes liikkumatta. Itteltäni ei onnistu. Tykkään niin paljon syömisestä, että liikkumalla on pakko ns. "tienata" kaloreita syötäväksi. :D

Perjantai sopii punnituspäiväksi minullekin. Jos nimittäin tulee viikonloppurepsahduksia, ehtii suorittaa vielä neljä arkipäivää katumusharjoituksia ennen punnitusta. :D

En pysty olemaan täysnutrauksella, en vaan pysty. Ne makeat pirtelöt on muuten ok, mut ne eivät riitä vaientamaan kurnivaa vatsaa. Ainakaan niinä päivinä, kun käy jumpassa tai liikkuu muuten paljon. Niinpä olen lisäksi syönyt puuroa, vähän leipää, raejuustoa, tonnikalaa. Kalorien pitäisi silti jäädä roimasti alle päivän tarpeen. Osan aterioista pystyn korvaamaan noilla tosi vähäkalorisilla juomilla, mutta varsinkin illalla jumpan jälkeen on PAKKO saada oikeaa syötävää.

Tänäänkin menen jumppaan. Ihanaa ku mies on iltaisin mielellään lapsen kanssa ja tukee siten mun laihisprojektia. :heart: Huomiseen sitten. Tosin, jos multa jotain painoo on lähtenytkin, se on varmasti jotain nestettä vain, sillä parissa päivässä ei paino OIKEASTI kyl tipu. Mut saa siitä nesteiden lähdöstäkin lisätsemppiä. :)
 
Jaahas immeiset se olis sit puntari päivä ja mulla näyttää:
78.3 kg-------77.8kg :heart: -1.5kg!!
Muut mitat:
Reisi: 63cm------62cm---- -1cm
Vyötärö:83cm------- 82.5m ----- -0.5cm
Maha: 100cm------ 97cm---------- -3cm :eek: (mul on menkat, mitä laskin vääri!?)
Lantio: 98cm---------95.5cm----------- -2.5cm!? Aika moiset turvotukset taittaa olla ollut!? :D

Ruokavalio mulla pysyny pienempänä ku normaalisti mutta en mä tolle kituutus kuurille joutanu :whistle:
Liikuntaa on tullu piha hommista ja lenkeistä +tenniksestä mitä pelaan wiillä :LOL:

Tervetuloa uudet ja lisää saa tulla, kyllä tänne mahtuu! :flower: :flower: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja laihduttaja30:
oooon niiin monenmonta kertaa alottanut laihiksen,mutta jokainen kerta epäonnistunut,pitäs saada nyt alkuuun ainakin 20kg pois,olen tässä nyt taas noin 2kk ittekseen laihdutellut ruokavaliooo muuttamalla ja jättämällä herkut pois suurimmaksi osaksi:) ja olen jopa alkanut käymään salilla ainakin 4-5kertaaa viiikossa.ja painoakin on tippunu 5kg :) hitaasti,mutta varmasti
Pääsee pääsee tervetuloa vaan mukaan :)
 
No niin, kyllä nutraamalla lähtee ainakin nesteitä heti alkuun kropasta pois. Kiva saada puntarin lukemaa heti alaspäin, vaikkei se todellista laihtumista olisikaan. Tilanne siis:

Aloituspaino: 83,7 kg
Tavoitepaino: 73 kg
Paino nyt: 81,5 kg
Viikkopudotus: -2,2 kg :D
Pudotettu yhteensä: -2,2 kg

Mittanauhalla en taida ihan joka viikko mittailla. Ainakaan nyt ei vielä olleet lukemat muuttuneet käytännössä miksikään, joten ehkä mittailen vain kerran kuussa tai jotain. Vyötärö huitelee edelleen 85cm tienoilla ja reisi jotain 64cm. Lantiota en taida edes uskaltaa mitata! :LOL:

Aika kituuttamista noilla pussipirtelöillä eläminen kyllä on. Alkaa tehdä KAIKKEA mieli. Vauvan purkkiruokakin, joku lihaperunasoselaatikko, tuoksui taivaalliselta, kun lämmitin sitä mikrossa. :D Yritän kuitenkin viimeiseen asti pitää itseni kurissa, sillä NYT mä haluan onnistua!
 
Ilmoittaudun mukaan!

Kuinkakohan mones kerta tämä jo on, kun koitan laihuttaa :LOL:
Laittelen vähän mittoja :ashamed:

Paino: 80,2kg (70kg)
Reisi: 66cm (60cm)
Maha: 104cm (90cm)
Lantio 111cm (95cm)

Tiedoks vaan että just söin pari domino keksiä :'( Mutta ne oli viimiset. Tänää onkin sitten salaatti päivä ja maanantaina salille. :snotty:
 
Tervetuloa tyttö-nen ! Mä en kans tiedä, monesko laihis mulla menossa. Varsinkin raskauskilojen kanssa olen tuskaillut ihan hirveästi. Vähintään kerta/kk alkaa jokin dieetti, joka kaatuu siihen, että kiireisessä elämäntilanteessa ja lapsen kanssa oma keho ei voi olla elämän ykkösprioriteetti. Ja sit tulee taas väsyneenä syötyä miten sattuu... Nyt olen kuitenkin päättänyt, että vaikka on muita tärkeämpiä asioita, niin mun fyysinen hyvinvointi on MYÖS tärkeää.

Lauantait on pahoja. Söin eilen illalla suklaata...ja vähän kaikkea muutakin. :ashamed: Nyt yritän kuitenkin jatkaa projektia. Ei saa antaa sen kaatua pieniin repsahduksiin. Joten tänään salille! :)

Frau Marhs auts, paha tilanne. Miten kävi? Mutta hei meillähän on pitkän tähtäimen projekti, eikös? Joten jos nyt synttäreiden takia hieman lipeää, niin sitten vain ensi viikolla korjausliikkeitä kehiin, ja matka jatkuu. :hug: Mä en kyllä pystyisi olemaan herkuttelematta jos olisi kaappi kakkuja pullollaan. Nyt ei onneksi löydy keksin keksiä. Tiedän sen, sillä eilen illalla tuli makeanhimoissa pengottua kaikki kaapit. :D
 
Öh, mä söin ja mä söin :snotty: :ashamed:
Eiku vaan tuplaamaan ens viikolla liiikuntaaaa lisäää! :D
Todellakin on pitkän tähtäimen projekti tosiaan eikä kaikki voi alussa heti kaatua johonki pikku ratkeiluun :whistle:
Ei nyt ku nää on ohi niin kaikki kaapit tyhjenee kaikesta mässystä!!!!!!! |O
 
Eli joo, ehkä minäkin nyt saan itseäni niskasta kiinni ja saisin karistettua 10kg pois.. Just lopetin imetyksen, niin voin yrittää niukemmalla ruokavaliolla laihduttaa..

huomenna käyn vaa'alla ja sit ilmoitan tänne tarkemmat mitat, tai no ainakin painon, en nimittäin tiedä yhtään minne olen hukannu mittanauhan :whistle:
kiva, että saa vertaistukea netin kautta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
Eli joo, ehkä minäkin nyt saan itseäni niskasta kiinni ja saisin karistettua 10kg pois.. Just lopetin imetyksen, niin voin yrittää niukemmalla ruokavaliolla laihduttaa..

huomenna käyn vaa'alla ja sit ilmoitan tänne tarkemmat mitat, tai no ainakin painon, en nimittäin tiedä yhtään minne olen hukannu mittanauhan :whistle:
kiva, että saa vertaistukea netin kautta =)
Tervetuloa vain :) Juu ilmottelet kun vaan ehdit :) Kummasti se mittanauha mullakin aina joskus "katoaa" :D
Netistä saa hyvin tukea ja ilman sitä en pitkälle pötkiskään... :)

Mulla menny nää pari päivää LOISTAVASTI! Ei mitään ylimäärästä herkkua ja liikunnat on hoidettu hienosti :D
 
Äh, Ärsyttää oikee tää kesä ku on kaiken maailman synttäreit. eilen piti leipoo siskon tytölle kakkuja ja juustokakkua (mun herkkuu :ashamed: ) Ja illalla olisi sitten juhliin meno :whistle: Kai sieltä näkkileipää tarjottavaks löytyy :LOL:
 
Tervetuloa Ellu! Mittanauhan kadottaminen on ihan sallittua. ;) Sitähän tosin sanotaan, ettei pitäisi niin paljon katsoa vaa'an lukemia vaan mittanauhaa ja peiliä, mutta kyllä mä ainakin ravaan nimenomaan puntarilla. Jos paino putoaa ja varsinkin jos harrastaa samalla liikuntaa, niin kyllä ne sentitikin karisee itsekseen. Peilikuvaankaan ei voi luottaa, sillä sitä on itse tavallaan sokea omalle ulkomuodolleen. On sitten lihonut tai laihtunut, niin ei sitä itse peiliin katsomalla huomaa. Pahalta näyttää joka tapauksessa. :LOL:

tyttö-nen kesäjuhlat ON pahoja. Joko mansikkakermakakkua tai grilliherkkuja on aivan varmasti tarjolla. Mä itse koen vieläpä niin, että on epäkohteliasta kieltäytyä, kun kerran juhlien järjestäjä on nähnyt vaivaa herkkujen eteen, joten siinä sitä sitten ollaan... Itsellänikin on edessä parit sukujuhlat, ja aion kyllä vetästä ronskisti täytekakkua kitusiin. Juhlat on juhlia, sitä ehtii kyllä olla sitten arkena vaikka hitsi vieköön vesipaastolla.

Paino jumittaaaaa! Kävi kuten aina: jo muutaman päivän nutrilett-kuurilla paino tipahtaa reilusti, sitten sitä tulee vähän takaisin, eikä meinaa millään lähteä uudestaan tippumaan. |O Vaikka oon syönyt varsin niukasti. Kroppa jo säästöliekillä vai mikä mättää? :headwall:
 
:flower: Tervetuloa uusille munkin puolesta! :flower:

Mulla oli joku outo päivä ja heräsin viime perjantaina (eli punnituspäivänä) joskus illalla, ja oli ihan kauhea nälkä, joten söin aika runsaasti ennen vaa'alle menoa :D. Sen takia en sit viittinyt ilmoittaa sitä painoa, kun ei olisi ollut tarkka. :whistle:

No mutta kuitenkin tänään aamulla kävin äkkiä vaa'alla ennen töihin lähtöä ja näytti 86,8 B) odotan innolla perjantaita josko se kokonainen kilo olisi lähtenyt :D

Kesäjuhlista mulla on täysin samanlainen asenne kuin Aikamoisella :D Itsekin juhlissa syön ihan reippaasti, kerran juhlimaan on tultu. Voi sitä sitten viikolla ottaa vähän niukemmalla ravinnolla. :whistle:

Aikamoinen, varmaan on sillä säästöliekillä. Mulla kävi myös nutrilett-kuurissa niin että pariin viikkoon ei tapahtunutkaan mitään muutoksia ja sitten lähti tippumaan.
 
moi! Eli nyt tulee vähän tarkempia tietoja eli oon 154cm pitkä tai pitäskö sanoa lyhyt :whistle:
ja paino on 64,7kg. Tavoitepainoni on alle 55kg eli 10kg pitaa painon pudota =)

Ja mittanauhaa en ole edelleenkään löytänyt.. =) tai no en mä sitä ole pahemmin edes kahtellu :ashamed: :D

Ja olen aivan samaa mieltä siinä että juhlat on pahoja MUTTA kyllä mä herkuttelen kunnolla silloin, sitten vaan täytyy olla tarkka että juhlien jälkeen palaa ruotuun =)
 
Arvon leidit, se on perjantai, onkos puntarilla käyty? Mun tulokset:

Aloituspaino: 83,7 kg
Tavoitepaino: 73 kg
Paino nyt: 82,0 kg
Viikko"pudotus": +0,5 kg :ashamed:
Pudotettu yhteensä: -1,7 kg

Eli viikon takaisista lukemista tullut puoli kiloa takas. :( Niin siinä tuppaa käymään tollasten pikadieettien kans. Kuitenkaan ei ole paino noussut takaisin lähtölukemiin, joten ehkä sitä on tippunut jo oikeastikin vähän, eikä vain nesteitä lähtenyt. Olen ihan toiveikas. :D Söin tosin eilen pitsaa ja suklaata. :ashamed: En kylläkään juuri mitään muuta, joten ehkä kalorit kuitenkin jäi eilen miinuksen puolelle, eli ei haittaa pieni herkuttelu... :whistle: Ei vaan, täytyy kyllä ryhdistäytyä. Taas. :D

Tulkaas nyt kaikki muut raportoimaan roimia painonpudotuslukuja, niin mäkin saisin niistä tsempitystä. Ryhmäpaine yleensä toimii. :D Ja tietty jos olisi vielä uusiakin mukaan lähtijöitä , niin hienoa. Ollaan vasta aloitettu tässä ketjussa, eikä täällä kukaan ole vielä laihtunut kymmentä kiloa eikä päässyt tavoitelukemiinsa, joten ehtii hyvin vielä liittyä seuraan!! :attn:
 

Yhteistyössä