Tänään olen tämän talon kannalla :))

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
hyvän mallinen kyllä mun mielestä =)

jos mulla joskus vinksahtais päässä ja haluisin rakentaa (niin ei todellakaan tule koskaan tapahtumaan :D ), niin haluisin sen mallisen talon niinku se BB-talo on =)
Mie en tiedä bb:stä mitään, joten??
 
minusta
tuo sisäänkäynti on tylsä :-/ Pohja muuten kiva, mutta minusta sisäänkäynnin täytyy olla "kutsuva" ja sellainen, että selkeästi vieraskin tajuaa, että tämä on pääsisäänkäynti. Jotenkin tuosta kuvasta saa mielleyhtymän, että terassilta mentäisiin sisään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
tuo sisäänkäynti on tylsä :-/ Pohja muuten kiva, mutta minusta sisäänkäynnin täytyy olla "kutsuva" ja sellainen, että selkeästi vieraskin tajuaa, että tämä on pääsisäänkäynti. Jotenkin tuosta kuvasta saa mielleyhtymän, että terassilta mentäisiin sisään...
Näinpäs muuten on, näyttää kuin navetan sivuovesta menisi sisään :/ :/ olen haaveillut sellaisesta 1,5kertaisen kokoisesta ulo-ovesta, se varmaan jo näyttäisi pääovelta??
 
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Mä tykkään modernimmasta, mutta tilaa oli kyllä mukavasti tuossa. Uuden talon rakennus ajatuksissa täällä kovasti muhii meilläkin, onhan tää nykyinen jo 2,5 vuotta vanha ;) :whistle:
Meillä vajaa 1,5v vanha ja kahden vuoden päästä aion asua isossa talossa...tai siis me aiotaan :D
 
vieras
Erittäin hieno. Jämerä-talon voisin ottaa itsekin. Hinta vain tietysti tulisi olemaan iso... Tuon kokoisen mekin tarvitsisimme, mutta sitten tontinkin on oltava suuri jne. Niin ja minä voisin pitää väristäkin.
 
vieras
Meillä on avoparveke. Kesäisin viherparvekkeena, talvisin tuuletusparvekkeena. Ihana on! Lumet pitää pari kertaa talven aikana heitellä alas, mutta liiankin vähän on tuota lunta nykyisin näkynyt.
 
Me olemme myös rakentamassa Jämerä-kivitaloa.Oli pari valmista mallia,mut ne ei olleet täysin mieluisia joten nyt olemme suunnittelemassa tai piirrättämässä Jämerää meidän omien toiveiden mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hopo:
Me olemme myös rakentamassa Jämerä-kivitaloa.Oli pari valmista mallia,mut ne ei olleet täysin mieluisia joten nyt olemme suunnittelemassa tai piirrättämässä Jämerää meidän omien toiveiden mukaan.
paljonko neliöitä ja mikä on kustannusarvio??
 
Kiva talohan tuo oli, ja avaran tuntuinen, ulkonäköä en nyt niinkään arvioinut vaan neliöitä, meillä oli exän kanssa tuon kaltainen, mutta puutalo, ja neliöitä 100 vähemmän, pohja silti saman kaltainen, eikä sekään ahtaalta tuntunut vaan tilaa oli tosiaa kivasti. Yläkerrassa 3 makkaria ja aula, alhaalla oleskelutilat ja kirjasto.

Sitten kun oikeasti rupeaa rakentamaan monesti miettii vielä toiseen kertaan kaikki tilaratkaisut ja pohtii onko jossain ns. hukkatilaa. Meillä ei ainakaan siinä elämänvaiheessa ollut varaa niihin.

Silti esim. valoisa ja avara olohuone + keittiö + ruokailutila ja pariovet kirjastoon oli jälkikäteen ajatellen virheratkaisu, esim. jo sohvan sijoittaminen oli vaikeaa, samoin koko tilan kalustaminen. Tilassa kun ikkunoita piisasi
 
MilliMenninkäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja MilliMenninkäinen:
Onkoan tuo avoparveke kätevä ...... tavella lunta täynnä ja kesällä vedet sataa...... muuten kyllä voisin ottaa.
Varmaan sitäkin voisi muuttaa jotenkin, paitsi että täällä on lunta enää pari kk vuodessa :whistle:
Vettä riittää kyllä!
 
lol
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
tuo sisäänkäynti on tylsä :-/ Pohja muuten kiva, mutta minusta sisäänkäynnin täytyy olla "kutsuva" ja sellainen, että selkeästi vieraskin tajuaa, että tämä on pääsisäänkäynti. Jotenkin tuosta kuvasta saa mielleyhtymän, että terassilta mentäisiin sisään...
Näinpäs muuten on, näyttää kuin navetan sivuovesta menisi sisään :/ :/ olen haaveillut sellaisesta 1,5kertaisen kokoisesta ulo-ovesta, se varmaan jo näyttäisi pääovelta??
:LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä