Tänään on kp 29/26-28, normaalia kierukan kanssa? Vai menenkö suoraan raskaustestin ostoon?

  • Viestiketjun aloittaja kahden mamero
  • Ensimmäinen viesti
kahden mamero
Hormonikierukka ollut 9kk ja kuukautiset tullut jo viidesti, ei tiputtelua, vaan ihan kunnolla. Oletetun ovispäivän jälkeen ollut veikeitä oireita ja menkkoja ei kuulu eikä näy!

-Palelua, varsinkin iltaisin.
-Lämpö 37,1c
-Mielialan vaihtelut ovat voimakkaita.
-Itku ja vitutus herkässä
-Rintoja kihelmöi
-Menkkamaiset kivut
-Vihlaisukipuja alavatsalla

BLAAAH!!! Vasta keskiviikkona pääsen ostamaan raskaustestin. :(

Onko yleistä että mirena pettää, vaikka langat tuntuu?????
 
"Miini"
Mulla itelläni ollut Mirena nyt reilun vuoden ja alkuun tuli ihan menkatkin, nyt parit viimeiset jääneet pois. Jossain vaiheessa oli kans alavatsakipuja mut viimeaikoina korostuneet tunteiden voimakkuus ja rintojen aristus. Ainakin viimeksi kun epäilin itse, niin negaa näytti. :)
Mutta kyllä lääkäri suositteli, että aina jos alkaa epäilyttää, kannattaa testi tehdä ihan vain oman mielenrauhan vuoksi. :)
 
kahden mamero
Toivotaan, sillä haluan oikeasti että tuo ehkäisyväline toimii! Ihmetyttää vaan tuo lämpö, kun se on ollut oviksesta asti tuo sama, eikä ole vielä laskenut "menkkojen merkiksi" ja palelu on ihan kunnon palelua. Viikon verran olen hytissyt joka ilta peittojen alla, vaikka täällä sisällä on lämmin (muut ei palele) ja ulkonakin on vähemmän pakkasta kuin aikaisemmin oli yli -25c ja nyt noin -5c...
 
Kyllä voi pettää
Kyllä Mirena voi pettää ja on pettänytkin. Itsellä kun oli hormoonikierrukka, niin kuukautiset ei jääneet pois. Vimeiset kuukautiset olivat ihan järkyttävän runsaat ja seuraavia ei tullut, sen sijaan tuli positiivinen raskaustesti =D Kierukkaa yritettiin kaksi kertaa ottaa pois (näkyi ultrassa), tuloksetta. Synnytyksessä epäilivät, että kierukkaa ei ollut edes ollut, kun ei näkynyt. Oma taivaan lahjani, joksi häntä nimitän, on nyt seitsen vuotias ekaluokkalainen.

Käy vaan ostamassa se raskaustesti, se pitää okatapauksessa tehdä varmuuden vuoksi, kun kuukautiset jää pois, vaikka onkin normaalia Mirenan kanssa. Nin niissä ohjeissa lukee tai ainakin luki ja itse luulin tekeväni varmistus negan, joten olin todella yllättynyt tuloksesta =D
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25668275:
Jos sulla on ollu nakutettu kierto aiemmin eli ei myöhästelyjä, saahan sen testin tehdä. Ei se niin paljon maksa.

Eihän tuo mikään 100 % varma ole.
Kierto ollut aina joko 26 tai sitten 28pn, ei koskaan IKINÄ yli tuon.
 
"Mie"
Mulla on ollut kellon tarkka kuukautiskierto. Kunnes.. Otin hormoonikierukan... Ekat puolivuotta oli kellontarkka, ja sitten jäi menkat pois. Nyt ovat olleet poissa jo lähes 2.vuotta. Muuria kertoja tullut tiputtelua. Ultrassa todettu kierukka paikoillaan ja kohdun limakalvo hyvin ohut. Ainoa huonopuoli on että olen joutunut tekemään kerran parissa kuukaudessa raskustestin. Suoittelivat sitä gynellä koska menkat jääneet pois. Aina kyllä testi näyttänyt negatiivistä.
 
ap.
[QUOTE="Mie";25668533]Mulla on ollut kellon tarkka kuukautiskierto. Kunnes.. Otin hormoonikierukan... Ekat puolivuotta oli kellontarkka, ja sitten jäi menkat pois. Nyt ovat olleet poissa jo lähes 2.vuotta. Muuria kertoja tullut tiputtelua. Ultrassa todettu kierukka paikoillaan ja kohdun limakalvo hyvin ohut. Ainoa huonopuoli on että olen joutunut tekemään kerran parissa kuukaudessa raskustestin. Suoittelivat sitä gynellä koska menkat jääneet pois. Aina kyllä testi näyttänyt negatiivistä.[/QUOTE]

No eiköhän tämä siitä sitten myös johdu. On vaan niin hassua että ensin ne tulee ja sitten loppuu kokonaan,vaikkei ole raskaana eikä imetä. :D Epäluuloinen olo! :D
 
Mullakin mirena petti, kerkes olemaan reilun vuoden, kun parin kk ajan tuli tuhruvuotoa, luulin että nyt ne menkat alkaa jäämään sit pois.. Kolmantena kuuna sain sitten keskenmenon yllättäen, en osannut tunnistaa raskausoireita enkä tajunnut että raskaana olin. Kierukka lähti saman tien pois.. Mulla siis kierukka ilmeisesti laitettiin väärin mistä johtu runsaat kahden viikon menkkavuodot ja mahakivut. Eli kannattaa testi tehdä, tietää "ajoissa" tehdä jotain jos testi positiivista näyttää :)
 
"Mie"
No eiköhän tämä siitä sitten myös johdu. On vaan niin hassua että ensin ne tulee ja sitten loppuu kokonaan,vaikkei ole raskaana eikä imetä. :D Epäluuloinen olo! :D
Kyllä tulee tässä luulotautiseksi :) ja joka kerta kun teen raskaustestin niin sydän hakkaa :) koska lapsia ei ole tilauksessa, siksi sen kierukan otinkin :) mutta kannattaa tosiaan pitää testejä kaapissa aina luulotautisuus päivien varalle:) välillä jopa mahassa tai siis suolistossa olevat ilmakuplat tuntuvat potkuilta :) onneksi netistä saa halvalla testejä meille luulotautisille :D
 

Yhteistyössä