Tätä esimerkkiä vois muutkin taloyhtiöt seurata (trampoliinikielto)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
dataaja
Tottakai trampoliinit ovat vahtimatta vaarallisia, mutta toisaalta kokoajan paasataan että lapset on läskimpiä, istuu telkkarin/tietokoneen/pelikonsolin edessä. Sitten kun tulee jokin aktivoiva laite (trampoliini) ollaan itkemässä kuinka muksut huutaa ja mekastaa siellä ja kuinka vaarallisia ja rumia ne ovat.

Tämän takia asunkin OKT:ssä ja pihassa on trampoliini suojaverkkoineen. Olkootkin ruma kuin piru, mutta muksut tykkää ja koordinaatio yms kehittyy. Käyttöön on muksujen kanssa sovitut säännöt ja yötämyöten siellä ei riekuta.
 
"rrrr"
Ihan älytöntä. Peesaan dataaja tässä.

Mikä siinä on että lasten pitää olla niin hajuttomia ja mauttomia? ei saa näkyä eikä kuulua edes kotioloissa. Mä ymmärrän lapsi vapaat hotellit ja ravintolat. Mutta kun aletaan kieltää äänenkin pitäminen kotonaan niin kyllä metsään ollaan menossa ja lujaa.

LAsten pitää saada liikkua ja monen kuppasen rivariyhtiön pihassa ei paljoa ole tekemistä. KAs kun eivät kohta kiellä keinuja ja liukumäkiäkin...
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
[QUOTE="rrrr";28937367]Ihan älytöntä. Peesaan dataaja tässä.

Mikä siinä on että lasten pitää olla niin hajuttomia ja mauttomia? ei saa näkyä eikä kuulua edes kotioloissa. Mä ymmärrän lapsi vapaat hotellit ja ravintolat. Mutta kun aletaan kieltää äänenkin pitäminen kotonaan niin kyllä metsään ollaan menossa ja lujaa.

LAsten pitää saada liikkua ja monen kuppasen rivariyhtiön pihassa ei paljoa ole tekemistä. KAs kun eivät kohta kiellä keinuja ja liukumäkiäkin...[/QUOTE]

Jepulis. Onhan jo bongattu sekin kerrostalokyttääjä, jonka mielestä lapset ei saa keinua, koska keinut kuluu.

Syystä jota en ymmärrä keskuudessamme elää ihmisennäköisiä, joita suuresti ärsyttää työn äänet ja lasten leikit.
 
loppllplpl
Voitaisiin tehdä eri alueet hermoheikoille ja lapsiperheille. Taloyhtiöt nuolevat kyllä niiden ahtereita, joilla sitä rahaa on enemmän ja vähävaraiset lapsiperheet saavat tyytyä ahdistumaan nurkkaan ja hiipimään varovasti jonnekin mahdollisimman kauas omasta pihastaan leikkimään.
 
"vieras"
Todellisuudessa kaikki tietävät ettei kielto perustu turvallisuuteen tai välttämättä edes trampoliinien ulkonäköönkään. Se "haitta" miksi kielto on haluttu tehdä pohjautuu siihen, että lapsista lähtee ääntä leikkiessään. Olen enemmän kuin varma, että monet muutkin leikit on ko. pihalla kiellettyjä. Potkupallo häiritsee ja piilosta pitää mennä leikkimään puistoon.

Sääliksi käy nämä usein lapsettomat pariskunnat, joiden elämän sisältö on yrittää estää toisten normaalia elämää.
 
M32
Loistava juttu. Toivottavasti pikkulasten reuhuleikkejä alettaisiin rajoittaa yleisemminkin taloyhtiöiden pihalla. Kyllä se leikkiminen onnistuu mekastamattakin, ja kaupungeissa on leikkipuistot kiljumista varten.
 
Juu, kysehän on vain siitä että ko. taho haluaa päästä eroon mahdollisista korvausvaatimuksista.

Tosiasiassahan ko. vuokratalokonserni ei voi mitään sille jos joku takapihalleen laittaa moisen härvääkkelin.

Ei löydy nimittäin laista kohtaa missä trampoliinit kiellettäisiin.

Toisaalta, omasta mielestäni ne on oikeasti vaarallisia, varsinkin paikoissa missä naapurin lapset voi mennä vapaasti ilman valvontaa hakemaan itselleen vamman.

Toisaalta, itsehän murkkuna / teininä loikin katoilta alas ja tipuin joskus puista jne jne.

Trampoliini tuntunee hurjemmalta juurikin siksi kun yksi virhe ja ponnaat täysin väärään suuntaan ja todennäköisesti väärinpäin. Kun taas tippumalla et yleensä niskoillesi tule jollet ole totaali ääliö.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Loistava juttu. Toivottavasti pikkulasten reuhuleikkejä alettaisiin rajoittaa yleisemminkin taloyhtiöiden pihalla. Kyllä se leikkiminen onnistuu mekastamattakin, ja kaupungeissa on leikkipuistot kiljumista varten.
Ihan saatanan kaukana loistavasta.

Olin aikanaan talkkari. Tuli valituksia vastaanotettua. Lapset leikkii. Joku tekee remonttia. Voi vittu. Jos ny joku on vuorotyöläinen joka tarttee unta päivällä, niin noi on asioita joist voi sopia.

Mut jos kolmannen kerroksen vitunkorkeevirkamies perjantai- illan päätteeksi kaatoi kirjahyllyn ja hakkas vaimonsa, niin kukaan ei koskaan valittanut. Hys- hys ja yksityisasioita, vaik mun monasti teki mieli käydä pudottamassa pistooli postiluukusta, et möykkä jommankumman eduksi päättyisi.

Mut trampoliini on ruma? Mun mielestä jokainen betonilähiö on saatanan ruma ja pihalla leikkivät lapset ovat siinä yksinomaan kaunistus.

Toivottavasti mä en koskaan tule sellaiseksi, jota lasten leikkien äänet häiritsevät. Toivon totisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: HippuTAR
juu, kielletään vaan kaikki, missälapset saa purkaa energiaa ja missä saa liikuntaa. laitetaan lapsille tietokoneet ja pelikoneet, telkkarit ja kännyt. siihen viereen karkkia ja limpparia, itketään sitten niitä lihavia lapsia, joilla ei oo enää hampaitakaan. ja opetkin on paskoja kun vaativat hiihtämään, kun ei meidän lapset tiedå edes miten päin sukset laitetaan jalkaan. voi huoh
 
M32
Kaikki on olleet lapsia ja teinejä, ne on ihan luonnollisia ikävaiheita, turha siitä on ärsyyntyä.
En pitänyt lapsenakaan rääkymisestä ja riehumisesta enkä teininä syljeskelystä ja kiroilusta. Kuten sanottu, kaikki eivät pidä lapsia pyhinä lehminä, joita ei voisi kritisoida ja joiden käyttäytymistä ei voisi ihan hyvin arvostella samoin perustein kuin muutakin ärsyttävää käyttäytymistä. Olen minä ollut humalassakin, mutta silti jatkuva juoppojen mökellys pihalla ärsyttäisi.
 
En pitänyt lapsenakaan rääkymisestä ja riehumisesta enkä teininä syljeskelystä ja kiroilusta. Kuten sanottu, kaikki eivät pidä lapsia pyhinä lehminä, joita ei voisi kritisoida ja joiden käyttäytymistä ei voisi ihan hyvin arvostella samoin perustein kuin muutakin ärsyttävää käyttäytymistä. Olen minä ollut humalassakin, mutta silti jatkuva juoppojen mökellys pihalla ärsyttäisi.
Mä pystyn sietämään lasten rääkymisen ym. jos ne kuitenkin pyritään pitämään inhimillisissä rajoissa. Sitä en voi millään tavalla sietää, että jengi antaa lasten riekkua ja huutaa vaikka ja mihin kellonaikoihin miten sattuu, humalaiset örveltää kamalaan ääneen tai että annetaan niitten helvetin rakkien räkyttää loputtomiin ilman että edes sanotaan fuffelle että turpa kiinni prkl!

Joo en ole valtaisa people-person..
 
totuus
[QUOTE="vieras";28937808]Todellisuudessa kaikki tietävät ettei kielto perustu turvallisuuteen tai välttämättä edes trampoliinien ulkonäköönkään. Se "haitta" miksi kielto on haluttu tehdä pohjautuu siihen, että lapsista lähtee ääntä leikkiessään. Olen enemmän kuin varma, että monet muutkin leikit on ko. pihalla kiellettyjä. Potkupallo häiritsee ja piilosta pitää mennä leikkimään puistoon.

Sääliksi käy nämä usein lapsettomat pariskunnat, joiden elämän sisältö on yrittää estää toisten normaalia elämää.[/QUOTE]

Totta. Todellisuus on todennäköisesti tuo.
Mutta et sinäkään ole rehellinen. Totuus on myös se, että jos omat lapsesi leikkivät ilman että tarvitsee jatkuvasti huutaa ja kirkua ja karjua, sinuakin haittaa meteli, joka toisten lapsista lähtee. Kuten jokaista vanhenevaa ihmisitä.

Ne, ketkä sanovat että ei haittaa, ovat karjuvien märisevien kiljuvien ja huutavien lasten vanhemmat sekä ihmiset, joiden pihapiirissä ei satu asumaan lapsia tai lapset on kasvatettu
 
totuus
En pitänyt lapsenakaan rääkymisestä ja riehumisesta enkä teininä syljeskelystä ja kiroilusta. Kuten sanottu, kaikki eivät pidä lapsia pyhinä lehminä, joita ei voisi kritisoida ja joiden käyttäytymistä ei voisi ihan hyvin arvostella samoin perustein kuin muutakin ärsyttävää käyttäytymistä. Olen minä ollut humalassakin, mutta silti jatkuva juoppojen mökellys pihalla ärsyttäisi.
peesi tälle. en pitänyt siitä lapsenakaan eikä meillä saanut metelöidä.

Kun ei oltu mitään Jumalasta seuraavia, jotka saisivat terrorisoida muita ihmisiä. Oltiin vaan lapsia, eli ihmisiä, jotka joutui ottamaan huomioon muut eli muita ei saanut häiritä vaan piti olla hiljaa.
 

Yhteistyössä