Tätä mä en olekkaan muistanut pelätä...

siis silmätulehdusta ja lähinnä sen "jälkiseuraamusta" :/
Tai eihän siinä mitään pelkäämistä, mutta sinänsä aika kamalaa:
Ensin tulee alakertaan esikoinen, sit tytöistä vanhin. Tää tyttö tulee ja sanoo, että silmiä kutittaa, ja ei saa kunnolla silmiä auki. Tsekkaus: silmät rähmineet umpeen, ou jee.
Kolmonen tulee alas nelonen vanavedessään, molemmat hinkkaa silmiään ja hokee yäk... "Äiti, meiän silmissä on jotain p***aa" :ashamed: , molemmilla silmät siis täynnä rähmää :(
Tässä vaiheessa alkaa äiti jo olla tuskainen.

Seiska herää, ja huutaa: "Äitiiiii!!!" Silmät ummessa. Kuutonen tulee alakertaan: "Äiti, mä en itke, mutta multa tulee vettä silmistä, ja kutittaa"
:'(
Äidin tuska kasvaa...

Kasikko herää, ja itkee... silmät rähmii :snotty: , viitonen nousee sängyssään istumaan... koittaa aukoa silmiään, ei aukee, ei... "Äitii!!!"
Ja tuska kasvaa kasvamistaan, äiteellä meinaan.

Vauva heräilee... silmät vuotaa ja rähmättää vähän. Esikoisella sama vaiva, ei itse ollut "huomannut" silmissään rähmää.
Äiti kerää viimeiset sisunsa, ja putsattuaan kaikkien silmät lämpimällä vedellä, ja patistettuaan kaikkia käsienpesulle, pesee omat kätensä ja ottaa käteensä puhelimen: Soitto terveysasemalle:

- Meillä on useammalla lapsella silmätulehdusta, voisko saada troppia puhelimella suoraan apteekkiin, vai pitääkö tulla näytille?
- No... kyllä me voidaan alittaa resepti valmiiksi, jos se on selvä tulehdus.
- No nuo silmät lapsilla rähmii, punoittaa, vuotaa ja kutisee.
- Selvä... laitetaan jokaiselle oma resepti, että annas ensimmäisen syntymä-aikaa ja nimeä...
- Pitääkö kaikille olla oma, eikö voi laittaa samasta?
- Kyllä näissä on tapana kaikille oma laittaa. Että annas tulla vaan.
- No, xxxxxxxx...
- selvä, ja toinen...
- xxxxxxx...
- oliko muita?
- Juu... xxxxx...
- No, me laitetaan
- Anteeksi, en lopettanut vielä :snotty:
- Ahaa... no?
- xxxxx....
- Noin, nää
- Anteeksi, mutta en lopettanut vieläkään. Meillä on monta lasta. :ashamed:
- Vieläkö? No annas tulla.
- xxxxxx ja xxxxxx.
- Noin, ja puolenpäivän
- Anteeksi, mutta vielä ois vielä muutama.
- Anteeksi kuinka?
- Kolme vielä, jos kaikki pitää luetella.
- Kolme? No eihän tässä ois pullo eikä toinen riittänytkään... No otetaas ylös?
- xxxxxx, xxxxxxx ja xxxxxxx
- No nytkö on kaikki?
- Jep. Ellen mie tarvii omaa ja mies myös :whistle:
- No, jos on oireita.
- Ei kyllä ole... vielä, kiitos, että eiköhän näillä pärjätä.
- No tuossa puolenpäivän aikaan saapi hakea.
- Kiitos kovasti.
- Kiitos.

Siis kammotuksen aihe on tuo, että pitää luetella kaikkien lasten syntymäajat ja nimet... varatakseen lääkäri-aikaa tai reseptiä
:ashamed:
Yhden, kaksi ja kolmekin luettelee vielä ihan tuosta noin vaan, mutta nyt mua ihan rehellisesti nolotti jo siinä puhelimessa :ashamed:
Enkä mie kuitenkaan lapsiani häpeä... mutta jotenkin tuli sellainen anteeksi nyt - olo :ashamed: :xmas: <br><br>
 
triplamama
etkä kyllä häpee lapsimäärääsi!!!
ole ylpeä heistä ja siitä, että kroppasi on kaikki heidät osannut tehdä...muista, että kaikki eivät saa yhtään lasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:16 Mahza kirjoitti:
Voin vaan kuvitella... Muistatko ulkoo kaikkien henkilöturvatunnukset? Meneekö koskaan sekaisin? Mulla vaan kolme lasta, ne muistaa just ja just, sit tietty oma ja miehen ja mun äidin jne...
Kyllä mä muistan kaikki, kun ne saa luetella ikäjärjestyksessä. Jos kysytään ykskaks vaikka nelosen sotua, nin pitää yleensä ihan hetki miettiä ensin.
 
NoNNiss
heh,mä en olis varmaan muistanu puhelimes yht äkkii ja yllättäen, olis menny nimet ja päivät ja vuosiluvut varmasti sekaisin :D mut onneks sulla on jo harjoitusta moisesta ;)
 
olisitkohan sä voinu saada sellasina annospipetteinä ne tipat ni ei tarttis kaikille olla omaa pulloa? Mä itse sain viimeks sellasia niin säilyvät tosi pitkään mahdollista myöhempää käyttöä varten eikä kuukauden avaamisesta kuten se pullo...
vähän kalliimpi muistaakseni oli, mutta eipähän mene hukkaan niin paljon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:15 triplamama kirjoitti:
etkä kyllä häpee lapsimäärääsi!!!
ole ylpeä heistä ja siitä, että kroppasi on kaikki heidät osannut tehdä...muista, että kaikki eivät saa yhtään lasta.
Siis en mie häpeä lapsia... Tuli vaan olo, että anteeksi kun mie tutkin nyt tän linjan näin pitkäksi aikaa... En mie oikeen osaa selittää :ashamed:
 
Joo, älä ollenkaan häpeä pesuettasi. Vaikka on joskus meilläkin ollut vastaavanlainen tilanne. =)
Muistatko muuten ulkoa kaikki sostunnukset?
Minusta nämä uuden malliset 2000-luvun numerot on vaikeampi muistaa, enkä oikein muistakaan kahden nuorimmaisen sotuja, pitää aina tarkistaa että onkohan oikein. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:20 piprane ema kirjoitti:
olisitkohan sä voinu saada sellasina annospipetteinä ne tipat ni ei tarttis kaikille olla omaa pulloa? Mä itse sain viimeks sellasia niin säilyvät tosi pitkään mahdollista myöhempää käyttöä varten eikä kuukauden avaamisesta kuten se pullo...
vähän kalliimpi muistaakseni oli, mutta eipähän mene hukkaan niin paljon.
Jos ne vaikka laittaisikin sellaiset reseptit... tai reseptin.
No, odotan mielenkiinnolla... ja sit pitäs vielä apteekkiin mennä ne lunastamaan :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:22 Aurinkokunta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:20 piprane ema kirjoitti:
olisitkohan sä voinu saada sellasina annospipetteinä ne tipat ni ei tarttis kaikille olla omaa pulloa? Mä itse sain viimeks sellasia niin säilyvät tosi pitkään mahdollista myöhempää käyttöä varten eikä kuukauden avaamisesta kuten se pullo...
vähän kalliimpi muistaakseni oli, mutta eipähän mene hukkaan niin paljon.
Jos ne vaikka laittaisikin sellaiset reseptit... tai reseptin.
No, odotan mielenkiinnolla... ja sit pitäs vielä apteekkiin mennä ne lunastamaan :ashamed:
siinä on sit apteekin henkilökunnallakin ihmeteltävää kun muutaman lääkkeen saavat kaapista ottaa =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:21 Villivadelma kirjoitti:
No huh,melkonen rumba teillä kotona! :whistle: Onneks saitte lääkkeet.Äläkä välitä siitä terveyskeskusken tyypistä.
On nyt niilläkin jotain puhuttavaa kahvitunnilla! B)
Juu, onneks eivät sanoneet, että kaikille pitää varata aika ensin lääkärille :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:26 Aurinkokunta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:21 Villivadelma kirjoitti:
No huh,melkonen rumba teillä kotona! :whistle: Onneks saitte lääkkeet.Äläkä välitä siitä terveyskeskusken tyypistä.
On nyt niilläkin jotain puhuttavaa kahvitunnilla! B)
Juu, onneks eivät sanoneet, että kaikille pitää varata aika ensin lääkärille :D
Sitten niillä ainakin ois ollu puhuttavaa! :D Kiva profiili sulla. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:32 Pupu T kirjoitti:
Tää oli kyllä niin hauskasti kirjoitettu,että ihana!! mutta voin kyl kuvitella tilanteen kaoottisuuden. jokos tipat on auttaneet?
Siis tää sattui tänäaamuna vasta :ashamed: , mie en oo vielä edes päässyt tippoja hakemaan.
Vaan ootahan kun mie paukasen puolenpäivän jälkeen apteekkiin... kaikkein reseptien ja kelakorttien kera :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:32 Pupu T kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:20 PulttiBois kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:19 Narkissos kirjoitti:
:D :D :D

sori, mutta tää juttu piristi kummasti mun aamuani :D
sama. :D :hug:
Tää oli kyllä niin hauskasti kirjoitettu,että ihana!! mutta voin kyl kuvitella tilanteen kaoottisuuden. jokos tipat on auttaneet?
Sama juttu! :)

Ei ole mitään syytä olla nolona puhelimen päässä, nolona saisi olla se virkailija, joka ei hallinnut ammattiaan tk:n vastaanotolla. Mutta toisaalta, häntä voisi vähän sääliäkin, näet kapea on maailmankuvansa, jos siihen mahtuu vain 1-3 -lapsiset perheet. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:38 Aurinkokunta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:32 Pupu T kirjoitti:
Tää oli kyllä niin hauskasti kirjoitettu,että ihana!! mutta voin kyl kuvitella tilanteen kaoottisuuden. jokos tipat on auttaneet?
Siis tää sattui tänäaamuna vasta :ashamed: , mie en oo vielä edes päässyt tippoja hakemaan.
Vaan ootahan kun mie paukasen puolenpäivän jälkeen apteekkiin... kaikkein reseptien ja kelakorttien kera :whistle:
Ai juu, mä katoin väärin ton aloituspäivämäärän :ashamed: kerrohan sitten uutiset :wave:
 
Ihanaahan tuo on että on paljon lapsia tosin olen kyllä itekkin päivitellyt kaiken maailman kaavakkeita joihin mahtuu korkeintaan kolmen lapsen tiedot kummallista mielestäni.


:hug: Halit potilaille ja pikaista paranemista.
 
Hygieniasyistä kirjoittavat jokaisella lapselle oman putelinsa, vaikka kyllä meillä joskus on taidettu samalla reseptillä ja putelilla mennä =) Olisihan se tullut huomattavasti halvemmaksi, jos edes muutama lapsi olisi samasta pullosta voinut lääkitä. Ei ole mitään halpoja noi silmätipat ja jos on kirjoittanut vielä sellaista, josta ei saa korvausta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 10:10 Asennekysymys kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:21 Ellida kirjoitti:
Minusta nämä uuden malliset 2000-luvun numerot on vaikeampi muistaa,

:eek: Onko niissä sitten jotain eroa noihin 1900-luvun tunnuksiin,muuta kuin se A-kirjain viivan paikalla? En ole ainakaan huomannut... :whistle:
Mun mielestä toi A on hassu siellä välissä, kun luettelee esim kaksi-neljä-nolla-kaksi-nolla-nolla-A-kuusi-jne, se "viiva on paljon luontavempi, esim. nolla-yhdeksä-nolla -seitsemän-yhdeksän-seitsemän-viiva-kuusi-jne :D
Tuosta A:sta tulee selläinen aaaans kun mie mietin nyt-olo.

Mutta muuta eroa miekään en oo huomannut
 
Meillä ainakii noissa Sotu tunnuksissa niin isommalla on A ja neljä numeroa ja pienemmällä A ja kolme numeroa + 1 kirjain


Niin ja paljon jaksamista Aurinkokunnalle, mulla meinaa mennä nuppi sekasin jo sillon kun nämä kaksi on kipeenä <br><br>
 

Yhteistyössä