Täysi yllätys!

Olen uusi täällä ja todella hienoa huomata, kuinka paljon teitä on täällä mukana ja niin positiivinen ilmapiiri! Ihanaa!

Itse olen juuri päässyt pahimman "shokki-vaiheen" yli. Huomasin viime viikolla olevani raskaana, mikä oli totaalinen yllätys, eikä suunnitteilla ollenkaan. Itse lämpenin asialle nopeasti, ja hienoa oli myös se, että mieheni myönsi heti olleensa uutisesta innostunut, vaikka luulin ettei hän enää lapsia haluaisi. Nyt alan asennoitua siihen, että meille tulee kuin tuleekin kolmonen ja toivon tietenkin, että kaikki menisi hyvin.

Luin viestejä täällä ja huomasin, että monet olivat käyneet ultrassa tosi aikaisin ja joku taisi kertoa, ettei häntä neuvolaan huolittukaan, vaan lähetettiin äitiyspolille ikänsä takia. Ohjattiinko teidät neuvolasta ultraan aikaisin, vai menittekö yksityisen kautta? Itse en ole vielä neuvolaan soittanut, mutta kyllä menen tapaamaan gyneä heti vuoden vaihteen jälkeen.

Olen 40-vuotias ja meillä on ennestään 3- ja 4-vuotiaat lapset. Olen käsittääkseni viikolla 6....


 
No minä olen ollut sellanen vaikeuksien kautta voittoon tapaus niin ovat heti kun käynyt terveyskeskuksessa äitipolille minulla on ollut alkuraskauden verenvuotoja aina. sitten ovat heti ultralla tarkastaneet että on vauva oikees paikassa ettei o kohdunulkoinen. siksi näin aikaseen. muuten käynyt normaalisti neuvolassa ja sieltä tarpeen mukaan äitipolilla extra ultrissa :D minulla menossa viikkoja 27 ja kakkonen tulossa ikää on 43v. tervetuloa mukaan keskustelemaan ja tutustumaan täällä meitä on monta äiteetä odottamassa :D niin ja ennenkaikkea onnea plussauksesta :flower: :D
 
Plussasta raskaustesteissä! :flower: :heart: :heart: :flower:
Kiva kun ihmisiä tulee koko ajan lisää, meitä yli 40v äitejä! :D

Itse/me halusimme varhaisultraan yksityisen kautta, jotta näemme, että pikkuinen siellä oikeassa paikassa on ja vielä sykkeenkin näimme, kuulimme, kiva yllätys! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 7+3 :heart:
 
Hei vaan ja tervetuloa mukaan tänne kypsempien äitien palstalle täällä me kaikkea jutustellaan mitä mielessä pyörii :D ja onnea plussauksen johdosta :flower: eipä paljon parempaa joululahjaa teidän perheessä sitten tarvittukkaan :hug:
 
...kiitos Sabaka.Tässä vaan nyt odotellaan, että neuvolan täti tulee seitsemäs pv. lomalta ja menemme käymään ultrassa...laskettuaika on vähän hukassa.Luultavammin elokuun loppupuolella. Vaikka tämä on jo niin tuttu juttu mutta joka kerta se on niin ihmeellistä....vauva kasvaa masussa.Toivottavasti kaikki menee hyvin.
 
Onnittelut plussasta minttumaaria ja kristiina 67,teillä totta tosiaan hyvä joululahja !!!!! :wave: :wave:
Tervetuloa joukkoon.
Ite kans halusin ultraan ihan vain että näin että siellä tosiaan on elämää ja kaikki totta,yksityisellä kans kävin.Sama lääkäri mulla on jatkossakin tässä raskaudessa ja on ollut aiemminkin siitä lähtien kun kävimme lapsettomuushoidoissa parisen vuotta sitten.
Neuvolassa kanssa jo sanoin etten mene siellä ollenkaan neuvolalääkärille,tää mun lekuri kattoo samat asiat.Siellä oltiin ehkä vähän nuiveita asiaan mutta ymmärsivät kyllä sitten..




 
..hassua ettei ole mitään sen kummempia tuntemuksia vaikka raskaana olenkin...pientä vilunvärettä.Siksi varmaan tein raskaustestinkin pariin eri otteeseen...illalla ja sitte vielä aamupissasta.Viimeksi kun odotin oli kamala kuvotus ja paleli älyttömästi.Luulin ,että flunssa tai oksennustauti yrittää tosissaan päälle.Oltiin silloin jo niin monta vuotta yritetty vauvaa joten ei käynyt mielen vieressäkään, että raskaana olisin.Nyt kaikki tapahtui niin nopesti.Voi kun maha alkais kasvaa pian...jonkun verran on kyllä jo kasvanut..suklaasta ja muista herkuista... :) Onnea minunkin puolesta kaikille odottajille.
 
Heippa vaan taas, joo nuo oireetkin näemmä vaihtelee kovasti minulla pojan kanssa joka 4v. ei ollu oikeen mitään oireita ehkä jotain pientä kuvotusta mutta vasta joskus viikoilla 8 tai sellasta, tämän toisen kanssa mitä nyt odotan niin jostain viikolta 6-7 alko sellanen kestokrapula olo, joka jatku aika pitkälle, jos söi ni ei ollu hyvä ja jos ei syöny nii sekää ei eritoten ollu hyvä :D mutta mulla onkin ollu suolisto vaikeuksia muutenkin tän kakkosen kans, tosi vähä ruokaa menee kerralla alas ja ripulitkin ollu vaivana ei nyt ehkä 2 viikkoon oo onneks ollu ni on vähän jouluherkkuja voinu maistella :D mutta masu kasvaa kyllä vähän yli ylimmän käyrän koko ajan ja sainkin nyt sen massu vyön lainaksi neuvolasta kun lonkat ja selkä ei tahdo enää kestää kun paino lisääntyy vaikkei oo menny yhtä kovaa ylös kun ekan kanssa. no näin nämä on erilaisia. meen hakemaan lääkäritodistuksen sairasloman jatkumista varten tänään synnäriltä, OIKEEN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE +40 PALSTALAISILLE TOIVOTTELEN JO ETUKÄTEEN :hug: :wave:
 
Niin alussahan tämä minun raskaus on, että tässä tietenki vielä kerkeää tulla vaikka mitä öklötyksiä.Tuo krapulainen olo on joskus ja aivan mahoton janon tunne....jotenki en ole sitä yhdistäny raskauteen vaan aatellu, että syöny makeaa ja suolasta yli kylkien.Ikävä kun tuo sinun suolisto reistailee...toivottavasti helpottaa pian.Pitäisiköhän alkaa vahvistamaan selkälihaksia..niin ja vatsalihaksia tietty,on vielä aik.raskaudesta lihakset aika löpsöt.Siinäpä hyvä uudenvuoden lupaus.
 
Olen tämän vklopun töissä ja on niin veto poissa, nyt olisi se aika jolloin menkat kuuluisivat olla. On ollut pientä migreenin poikasta, panadolia on mennyt ohi, onneksi. Välillä tullut oksu suuhun asti, mutta autossa ja ajaessa, eli olen kitkerästi nielassut takaisin! :headwall: Eilen alavatsaa aika paljon nipisteli, kun liian rankka työpv, nyt välipaikat asiakkaiden luona olen kulkenut autolla, helpottaa vähän!

Mitään ei eritoten tee mieli syödä, ei edes hedelmiä?vaikka niitä kyllä syön silti! Nakkipaketteja piti ostaa muutama tänään kaupasta, kun tuli sellainen olo, että ne maistuisivat! :D :p :p

Puuro menee hyvin alas joka aamu, se ei koskaan töki! :p Jäätelötötterön myös halusin kaupasta ja heti herkuttelin sen tänään! :p

Tuntuu, että koko ajan on huono olo, ja vaikka sitten syö , ei sekään auta, mutta tämä on näitä raskauden riemuja! :LOL:

Helpottaa varmaan jos samoin menee kuin aikasemmissa raskauksssa, kun 10 vkoa tulee täyteen! :saint: ja 8vkoa jo maanantaina, niin se aika menee ja viikko vielä niin eka neuvola sitten! :heart: muutama viikko niinp-ultra sitä kyllä jo odotankin! :heart:


Mukavaa viikonvaihdetta kaikille! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:


 
Mutta ei ilmapiiri ole mielestäni ollut ainakaan minulle positiivinen. Kun en "halunnut" vauvaa, nyt 2 vuotiasta ja kerroin siitä, niin täällä marmatettiin. Olisin halunnut jutella asioista äitien kanssa, mutta kaikki olivat hoidoissa jne. masentavaa. Lapset tulee jos on tarkoitettu ilman hoitoja.
 

Yhteistyössä