Tahrat vaatteista pois!?!

Siis, lähteekö ne millään? Vauvan vaatteet on ainakin näin kiinteitä aloitellessa ihan täynnä tahroja aina syönnin jälkeen. Porkkana ja bataatti tarttuu vaatteisiin niin ettei taida lähteä millään pois! Olen kokeillut tabortia ja vanishia, joista jälkimmäisen mainoksessa luvataan, että vaikeimmatkin jo kuivuneet tahrat lähtevät. Yritin liottaa vaatteita siinä vanishissa ja laitoin sitä tahroille ja sit vielä pesukoneeseen tavallisen aineen lisäksi. Ja tahrat ei edes vaalenneet...

Aurinko kuulemma poistais jotain tahroja, mutta toiminee paremmin kesäisin. Kertokaa siis ihmeessä, jos teillä on jotain vinkkejä tai ihmeaineita noihin tahroihin!!!
 
mamma -75
ainakin sappi-saippuaa kannattaa kokeilla, sitä saat luontaistuotekaupoista. jotkut tahrat lähtevät ihan fairylla! kyllä se aurinko tehoaa joka vuodenaikaan, jos sattuu vaan paistamaan... joitain vaatteita olen liottanut laimeassa klorite-liuoksessa, joskus on sitten ollut hyvinkin valkoinen vaate odottamassa... :LOL:
 
Astianpesuaineella voi saada jotain tahroja pois jos heti tuoreeltaan yrittää.Mutta todella hyväksi olen havainnut marseillen saippuan, sillä saattaa lähteä jo vähän vanhemmatkin tahrat, kun vaan tarpeeksi hinkkaa ennen koneeseen laittoa.
 
amaryllis
Kokeile myös mäntysuopaa suoraan tahralle ennen koneeseen laittamista. Sitruunamehuakin kannattaa kokeilla, muistaakseni tehosi hyvin porkkana- ja mustikkatahroihin.
 
Vanishissa pitää laittaa sitä suihkutettavaa esikäsittelyainetta, se on tehokasta! Eli suihkutat tahralle reilusti, annat vaikuttaa esim. yön yli tai ainakin pari tuntia, sitten peset pyykin 60 asteessa. Mulla on ainakin toiminut! Jauheesta ei kyllä ole ollut hyötyä...
 
Sappisaippua! Sillä lähtee rasva,mustikka,banaani...tahrat,siis liki kaikkiin tehoaa eikä vie värejä. On varsin edullista,tehoaa myös vanhoihin tahroihin,saa luontaistuotekaupoista ja lastentarvikkeita myyvistä liikkeistä! Suosittelen!!
 

Yhteistyössä