Tahtoisin niin nukkua selälläni!!!

  • Viestiketjun aloittaja jjjj
  • Ensimmäinen viesti
jjjj
mutta neuvola täti kielsi selällään nukkumisen. vauvan sydänäänet olivat paljon huonommat sillon kun olin selälläni kun mitä kyljellään ollessa. Itselleni tuo selällään nukkuminen kyllä passaisi, voikohan puoli-istuvassa asennossa sitten nukkua? Mulla lonkat tulee tosikipeiks jos nukun kyljelläni...
 
Mä nukuin loppuun asti raskausaikana selällään, ei pystyny millään olemaan kylellään. Joitakin öitä myös puoli-istuvassa asennossa, jos makaaminen tuntu pahalta.

Synnytyksen aikanaki, noin tunti ennen ponnistusvaiheen alkua, makoilin selällään, kun kyljellään oli niin mahottoman huono olla. Kätilö kävi vähän väliä motkottamassa että "sun tulee huono olo kun oot selälläs".. No, eipä tullu.
 
Mulle tuli raskaana kyljellä usein huono olo, vaikka just selällään pitäisi tulla. Selällään olin kuitenkin jonkin verran öitä sitten. Lisäksi jos kävin kyljelläni nukkumaan niin heräsin useimmiten selältäni.

Puolestavälistä raskautta mun oli pakko käyttää imetystyynyä jalkojen välissä nukkuessa kyljellään, muuten sattui.
 
morra
Alkuperäinen kirjoittaja jjjj:
mutta neuvola täti kielsi selällään nukkumisen. vauvan sydänäänet olivat paljon huonommat sillon kun olin selälläni kun mitä kyljellään ollessa. Itselleni tuo selällään nukkuminen kyllä passaisi, voikohan puoli-istuvassa asennossa sitten nukkua? Mulla lonkat tulee tosikipeiks jos nukun kyljelläni...
no kyllähän sinä kohta voitkin nukkua selälläsi - odotusaika on kuitenkin lyhyt vaikka se tuossa vaiheessa ikuisuudelta tuntuukin....jaksaa, jaksaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja morra:
Alkuperäinen kirjoittaja jjjj:
mutta neuvola täti kielsi selällään nukkumisen. vauvan sydänäänet olivat paljon huonommat sillon kun olin selälläni kun mitä kyljellään ollessa. Itselleni tuo selällään nukkuminen kyllä passaisi, voikohan puoli-istuvassa asennossa sitten nukkua? Mulla lonkat tulee tosikipeiks jos nukun kyljelläni...
no kyllähän sinä kohta voitkin nukkua selälläsi - odotusaika on kuitenkin lyhyt vaikka se tuossa vaiheessa ikuisuudelta tuntuukin....jaksaa, jaksaa :)
Juu, mutta kyllä se aika ikävää on, jos ei saa nukuttua muuten kuin selällään... On sitte ainaski valmiiksi väsy jo ennen synnytystä.
 
vieras
Jos vauvan sydänäänet heikkeni selällään ollessa niin ottasin sen kyljellään nukkumisen hyvänä neuvona. Selällään voit tosiaankin nukkua sitten kun vauva on ulkona. Tyynyjä vaan polvien väliin.
 
morra
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja morra:
Alkuperäinen kirjoittaja jjjj:
mutta neuvola täti kielsi selällään nukkumisen. vauvan sydänäänet olivat paljon huonommat sillon kun olin selälläni kun mitä kyljellään ollessa. Itselleni tuo selällään nukkuminen kyllä passaisi, voikohan puoli-istuvassa asennossa sitten nukkua? Mulla lonkat tulee tosikipeiks jos nukun kyljelläni...
no kyllähän sinä kohta voitkin nukkua selälläsi - odotusaika on kuitenkin lyhyt vaikka se tuossa vaiheessa ikuisuudelta tuntuukin....jaksaa, jaksaa :)
Juu, mutta kyllä se aika ikävää on, jos ei saa nukuttua muuten kuin selällään... On sitte ainaski valmiiksi väsy jo ennen synnytystä.
Niin, ikäväähän se on. Muistan kyllä vajaa vuosi sitten olin itse samassa tilanteessa ja eipä sitä juuri öitä kamalan hyvin nukuttu ennen synnytystä eikä sen jälkeenkään (koliikki). Mut kun ei sille kato mitään mahda, kun ei voi varastoon levätä...
 
ems
Minulla 4 lasta. Nukkuminen silloin raskauden aikana aikanaan oli tosi hankalaa. Mikään asento ei ollut hyvä. Selällään jos oli niin oli sellainen olo niin kuin joku kuristais. Kyljellään ok jos tyynyt oli polvien välissä. Selällään nukuin puoli istuvassa asennossa... kaikki kodin tyynyt selän alle pakattuina ja nukkuin kuin noja tuolissa. Voi sitä ihanaa olotilaa vauvan syntymän jälkeen kun ei ahistanut enää ja jokainen asento passas!!!
 

Yhteistyössä