Taidan jättää mun avomieheni....

  • Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti
mietteliäs
olen nyt huomannu että tämä ei toimi. Syy löytyy kyllä ihan vaan ja ainoastaan minusta, hän on ihana mies ja todellakin rakastaa minua, mutta....

asutaan aivan liian pienessä kodissa, ja itse en saa lainaa kun olen raha-asiani huonosti hoitanut. mies toivoo perheenlisäystä, vaikka meillä jo nyt ahdasta (3hlö). hän ei halua muuttaa vuokralle koska heidän suvussaan ei sellaista "harrasteta"...
menetän kohta hermoni koska en voi enää kauaa asua siellä missä nyt asumme tilan puutteen takia. olen siis ajatellut asiaa näin että mies jääköön sinne asumaan, ja hankin itsellenin ja pojalle vuokra-asunnon. ollaan sitten etä-suhteessa jos ei muuta. tämä on ainoa ratkaisu joka voi olla reaslistinen mun mielestä...

mutta mitä mieltä olette, voiko "vanha avopari" olla etäsuuhteessa.???
 
vieras
Sun ongelmas juontaa jostain muualta kuin tilanpuutteesta. Tiedän tunteen, samassa jamassa ollut, vaihdoin miehen, ja asunnon PIENEMPÄÄN. Meitä on täällä 6 henkeä. Ja onnellisia ollaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun ongelmas juontaa jostain muualta kuin tilanpuutteesta. Tiedän tunteen, samassa jamassa ollut, vaihdoin miehen, ja asunnon PIENEMPÄÄN. Meitä on täällä 6 henkeä. Ja onnellisia ollaan.
Jeps.. mitä sitä turhia miettimään.

Ydinperhe käsite on vanhanaikainen, pistetään vaan kaikki uusiksi kerralla niin siinä samalla sivussa korjaantuu monet muutkin ongelmat.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Oletko varma että kysymyksessä on tilan puute asunnossa, eikä ´henkinen´ tilan puute.

Oman ajan puute ? jne .
ei kyllä se on se TILAN puute. asutaan kaksi aikuista ja yksi 6 vuotias 58 neliöisessä kodissa. ja en siis halua elää ilman miestäni, mutta etsin jotain mikä helpottaisi meidän arkea...

kun todellakin meillä ei muuta ongelmaa meidän suhteessa ole kun se että meillä on liian pieni koti....
 
Vieras
Ja jos on niin suuri tilanpuute niin hankkiutukaa eroon rojuista. Kun vain kaikki oleellinen mitä oikeasti käytetään on jäljellä niin voi olla aika paljon helpompi hengittää.Ja se mitä oikeasti tarvii ja käyttää on yleensä paljon vähemmän mitä omistaa. Esim. IKEAssa on paljon hyviä säilytysratkaisuja joilla saa ne tavarat järjestykseen.

Meillä on just tehty tuota projektia kun on toinen lapsi syntymässä ja alkaa asunto käydä ahtaaksi ja nyt näyttää jo paljon paremmalta kun joka paikka ei pursua tavaraa.

Jos se oikeasti on vaan konkreettista tilan puutetta eikä henkistä niin siihen on monta ratkaisua ja paras on se että hankkiutuu kaikesta turhasta jota voi sit joskus tarvita niin kylmästi vaan eroon.
 
onnellinen
en kyllä ymmärrä yhtään sua. Jos teillä menee hyvin, niin miksi ihmeessä tahdot erota ? Asunnon koon vuoksi. No hohhoijaa.

Kyllä tuntuu karmaisevalta, ettei nykyään osata arvostaa toimivaa parisuhdetta. : /
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:
en kyllä ymmärrä yhtään sua. Jos teillä menee hyvin, niin miksi ihmeessä tahdot erota ? Asunnon koon vuoksi. No hohhoijaa.

Kyllä tuntuu karmaisevalta, ettei nykyään osata arvostaa toimivaa parisuhdetta. : /
kuten jo tossa aikaisemmin mainitsin niin ei ole EROSTA kyse vaan ETÄSUHTEESTA.
ystävällisesti lukekaa ennenkuin kommentoitte....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Oletko varma että kysymyksessä on tilan puute asunnossa, eikä ´henkinen´ tilan puute.

Oman ajan puute ? jne .
ei kyllä se on se TILAN puute. asutaan kaksi aikuista ja yksi 6 vuotias 58 neliöisessä kodissa. ja en siis halua elää ilman miestäni, mutta etsin jotain mikä helpottaisi meidän arkea...

kun todellakin meillä ei muuta ongelmaa meidän suhteessa ole kun se että meillä on liian pieni koti....
Hoh hoh, ei se tila mitään muuta!!! Meillä nyt 260 neliöö kahdelle aikuiselle ja neljälle lapselle eikä elämä oo yhtään sen auvoisempaa kuin mitä oli 120 neliöllä saman sakin kanssa!! Nyt on liikaa siivottavaa ja silti ei koskaan oo tarpeeksi tilaa, tavarat silti hujan hajan ja ukkokin liian lähellä kynyää
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Höpö-höpö:
Mitä mieltä miehes on tuosta pohdiskelustasi?
Hän sanoo että ymmärtää hyvin MIKSI tunnen näin, mutt hänen mielestä tämä ei ole ratkaisu. Ja siis molemmat tidetään että meidän pitää jotenkin asia ratkaista. ja tämä ei siis todellakaan johdu siitä ettenkö rakastaisi miestäni, mutta tulevaisuutta ajatellen niin tämä ei vaan toimi. ja jo lapsen takia pitää löytää joku ratkaisu, kun sitten menee kouluun ja tarvitsee omaa rauhaa.
 

Yhteistyössä