Taidan valvoa koko yön, huolestuttaa miehen vointi....

juup
mullaki puri paarma tässä yks päivä ja tuli ihan uskomaton paise;oli punanen ja kuumottava ja kutiava,mutta laitoin hydrocortisonia ja söin pari aeriusta(allergialääkettä),niin parani..nyt vielä semmonen haalea mustelma jäljellä.Että kyllä osaa paarmatki olla äkäsiä..!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juup:
mullaki puri paarma tässä yks päivä ja tuli ihan uskomaton paise;oli punanen ja kuumottava ja kutiava,mutta laitoin hydrocortisonia ja söin pari aeriusta(allergialääkettä),niin parani..nyt vielä semmonen haalea mustelma jäljellä.Että kyllä osaa paarmatki olla äkäsiä..!!
Hah, mua puree paarmat päivittäin! Niitä on ihan sikana. Koko ajan kimpussa, mutta ettehän te kaupunkilaiset näistä mitään ymmärrä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja purtunna:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Kyl se nyt varmaan kuolee...

P.S Mun yks tuttu muuten kuoli meeduusan piston jälkeiseen ihotulehdukseen. Ei mennyt lääkäriin ja jalka meni pahan näköiseksi, sai verenmyrkytyksen ja kuoli. Oli ehtinyt olla eläkkeellä puoli vuotta...
Ap:n mies on antibiootilla ja se yleensä tehoaa tuohon.
Joo antibioottia saa päivittäin mutta mietin määrän riittävyyttä, siis kerran vuorokaudessa saa suoraan suoneen, sairaalaan kun soitin niin kyseli että saako kolmesti päivässä suoraan suoneen...No joo ei!
 
Alkuperäinen kirjoittaja juup:
mullaki puri paarma tässä yks päivä ja tuli ihan uskomaton paise;oli punanen ja kuumottava ja kutiava,mutta laitoin hydrocortisonia ja söin pari aeriusta(allergialääkettä),niin parani..nyt vielä semmonen haalea mustelma jäljellä.Että kyllä osaa paarmatki olla äkäsiä..!!
Allergialääkettä tuo mies syö päivittäin heinäallergian takia, kortisonivoidetta 2% on laittanut myös, ei auta tuohon puremaan, ollut todella äkäinen paarma.
 
merianna harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja juup:
mullaki puri paarma tässä yks päivä ja tuli ihan uskomaton paise;oli punanen ja kuumottava ja kutiava,mutta laitoin hydrocortisonia ja söin pari aeriusta(allergialääkettä),niin parani..nyt vielä semmonen haalea mustelma jäljellä.Että kyllä osaa paarmatki olla äkäsiä..!!
Allergialääkettä tuo mies syö päivittäin heinäallergian takia, kortisonivoidetta 2% on laittanut myös, ei auta tuohon puremaan, ollut todella äkäinen paarma.
mun isommalla tytöllä on paarma allergia, yksi puraisu nostattaa about pesäpallon kokoisen paukaman jossa on verenpurkaumia ja lähes aina se tulehtuu, ataraxia, prednisolonia ja Fucidin Hydrocortisoni voidetta, ja usein vielä antibiootit päälle, mutta kyllä tepsii

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja purtunna:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Kyl se nyt varmaan kuolee...

P.S Mun yks tuttu muuten kuoli meeduusan piston jälkeiseen ihotulehdukseen. Ei mennyt lääkäriin ja jalka meni pahan näköiseksi, sai verenmyrkytyksen ja kuoli. Oli ehtinyt olla eläkkeellä puoli vuotta...
Ap:n mies on antibiootilla ja se yleensä tehoaa tuohon.
Joo antibioottia saa päivittäin mutta mietin määrän riittävyyttä, siis kerran vuorokaudessa saa suoraan suoneen, sairaalaan kun soitin niin kyseli että saako kolmesti päivässä suoraan suoneen...No joo ei!
Jotkut antibiootit annetaan vaan kerran päivässä! Suutari pysyköön lestissään, eiks niin...?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Alkuperäinen kirjoittaja purtunna:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Kyl se nyt varmaan kuolee...

P.S Mun yks tuttu muuten kuoli meeduusan piston jälkeiseen ihotulehdukseen. Ei mennyt lääkäriin ja jalka meni pahan näköiseksi, sai verenmyrkytyksen ja kuoli. Oli ehtinyt olla eläkkeellä puoli vuotta...
Ap:n mies on antibiootilla ja se yleensä tehoaa tuohon.
Joo antibioottia saa päivittäin mutta mietin määrän riittävyyttä, siis kerran vuorokaudessa saa suoraan suoneen, sairaalaan kun soitin niin kyseli että saako kolmesti päivässä suoraan suoneen...No joo ei!
Jotkut antibiootit annetaan vaan kerran päivässä! Suutari pysyköön lestissään, eiks niin...?!
Jos lääkäri kysyy multa että saako kolmesti päivässä suoraan suoneen niin kyllä se silloin on mun mielestä mahdollista! Mä en nyt ollenkaan ole sellaisella tuulella että mitään vittuiluita vastaanotan, kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko mies jo paremmassa kunnossa?
Kiitos kysymästä, on jo parempi.

Edelleen aamulla oli tosi huonossa kunnossa, ei osannut oloaan selittää, täysin vetämätön, ihan heikko olo oli. Iltapäivällä kuitenkin alkoi piristyä kun sai taas uuden satsin antibioottia suoneen, tai olikohan se antibioottia kun noin silmissä piristyi.... :D

Mutta siis ruusuna nyt hoidetaan, huomenna vielä suonensisäisesti antibiootti ja siitä eteenpäin kolme viikkoa suun kautta antibioottikuuri, ellei nyt huomenna ole jotain ihmeitä tapahtunut crp:n kohdalla.
 
Voi himskatti, noinkin kiukkusia paarmoja liikkeella :eek: toivottavasti siellä voidaan jo paremmin! Mä pelkään aina kesäsin meidän esikon puolesta, kun on allerginen ötököitten pistoksille. Yks kesä pisti joku ilkimys ja puoli päätä turpos ihan kamalaks, silmä ummessa. Taysis sai sitten hoitoo ja kotiinkin päästiin samana päivänä. Tyttö oli reipas, mut äitiä vähän itketti :snotty: allergialääke käytössä läpi kesän, mut silti saa olla vähän tarkkana.
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja PääLyöTyhjää:
Voi himskatti, noinkin kiukkusia paarmoja liikkeella :eek: toivottavasti siellä voidaan jo paremmin! Mä pelkään aina kesäsin meidän esikon puolesta, kun on allerginen ötököitten pistoksille. Yks kesä pisti joku ilkimys ja puoli päätä turpos ihan kamalaks, silmä ummessa. Taysis sai sitten hoitoo ja kotiinkin päästiin samana päivänä. Tyttö oli reipas, mut äitiä vähän itketti :snotty: allergialääke käytössä läpi kesän, mut silti saa olla vähän tarkkana.
No mitä tää siihen paarman kiukkuisuuteen liittyy???
 
vieras
Mulla sama juttu :(
Paarmat päässeet puremaan nilkan tietämille. Jalka turvonnut ja tulehtunut. Puremasta on nyt noin viikko ja minulla on koko ajan antihistamiinilääkitys. Pureman jälkeen annos tuplattiin ja pistoskohtaan kortisonivoidetta, mutta ei auttanut. Antibioottikuurilla taas parannellaan ja jalka on melko turvoksissa ja kuumottava :(

Sama juttu parina viime kesänä. Viime kesänä itse asiassa turposi niin pahasti toinen jalka, että ei minkäänlaista kenkää saanut jalkaan kuin Crocsit.
 

Yhteistyössä