Taisi olla tähän astisen elämäni (= 46 vuotta) kallein naudanlihaostos

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Älä sure, Brasiliasta saa taas tuoda EU:hun lihaa...
Ai saa vai :eek: :p Millois se kielto kumottiin?
160 tilaa läpäisi laatuvaatimukset. Luin tänään. *enkä osta, eettisesti arveluttavaa'
Mutta halvempaa :snotty:
Mitä mieltä olet eläinrääkkäyksestä? :/
 
öttismönkiäinen
höh, ja jotkut pitää mun majoitusta kalliina, 35e/vrk/aikuinen sisältäen aamupalan.. mä en varmasti oo ikinä syönyt nii hyvää lihaa (tai ruokaa yleensä) ku mitä sä Noita laitat :) No, anopin käristys ja lintupaisti on kyllä hyvää jos se ei laita tuplasuolauksia :)
Mutta eikö tuottaja ois tuonnu lihaa kotia saakka? Kyllähän ne hyvän asiakassuhteen eteen luulisi tekevän pienen ajomatkan :)
Keittiönoita, mitä tykkäät poron kuivalihasta? ootko maistanut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Mikset ostanut sieltä tilalta suoraan, vai eikö heillä ole suoramyyntiä? Olis vain jäänyt kaupan kulut välistä pois.
Ei ole suoramyyntiä. Paitsi jos olisin mennyt tilalta suoraan hakemaan.
Eli on suoramyynti. Mutta hyvä että sait haluamaasi lihaa. Ihanaa, että sun kaltaisiasi ihmisiä vielä on!
Onnittelut hyvästä ostoksesta!
 
Laadusta kyllä kannattaa maksaa, mutta en kyllä maksaisi noin paljon :whistle: Ostan itsekin luomulihaa mutta ei sen kilohinnassa ole ollut eroa "tavalliseen" kuin pari euroa korkeintaan. Tosin ostanki jotai perus jauhelihoja ja paistinsuikaleita, ja niitäkin ehkä kerran viikossa, jos sitäkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Älä sure, Brasiliasta saa taas tuoda EU:hun lihaa...
Ai saa vai :eek: :p Millois se kielto kumottiin?
160 tilaa läpäisi laatuvaatimukset. Luin tänään. *enkä osta, eettisesti arveluttavaa'
Mutta halvempaa :snotty:
Mitä mieltä olet eläinrääkkäyksestä? :/
Mäolen montakin mieltä monesta asiasta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Missä sellainen suoramyynti tila on? Minkälaisia lihoja siellä/niissä myydään?
Nyt esitit kiperän kysymyksen. Voisi olla tilalle hyvää mainosta, että antaisin linkin niiden webbisivuille täällä. Toisaalta taas kokemukseni mukaan tällä palstallaon jos jonkinlaista viheltäjää, joiden tarkoitusperistä ei kukaan voi olla puoliksikaan tietoinen, niin arveluttaa. Pitäisi siis kysyä siltä tilalta, miten haluaisivat mun toimivan. Jos rekkaudut ja pukkaat yytä, laitan linkin heidän sivuilleen. Meillä on marraskuun puolivälistä lähtien syötä ainoastaan riistaa, poroa ja ko tilan luomulihaa ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Ekaa kertaa, kun ruskistin luomunaudansuikaleita, mun 16 v junnu tuli yläkerrasta alakertaan kysymään "mitä ihanaa ruokaa sä äiti teet, kun tuoksuu niin herkulliselta". Ja mä siis vasta paistoin niitä lihasuikaleita. Itsekin kyllä hetkeä aikaisemmin olin kiskonut sitä tuoksua nenääni, sillä se tuoksu toi mulle mieleen lapsuuteni 1960-luvulla, jolloin kaikki liha oli vielä luomua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Älä sure, Brasiliasta saa taas tuoda EU:hun lihaa...
Ai saa vai :eek: :p Millois se kielto kumottiin?
160 tilaa läpäisi laatuvaatimukset. Luin tänään. *enkä osta, eettisesti arveluttavaa'
Mutta halvempaa :snotty:
Mitä mieltä olet eläinrääkkäyksestä? :/
Ja kuka hullu ostaa brasilialaista lihaa jos on suomalaistakin tarjolla? En ottaisi vaikka saisin ilmaiseksi, ellen olisi nälänhätää kärsimässä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja DURACELL:
:eek: johan oot opettanu junnun kalliin lihan makuun... :eek:
En junnua vaan itseni :D Mähän olin melkein 3 vuotta kokonaan ilman lihaa, koska lihansyönti pahensi mun reumakipujani. Kokeilin sitten viime vuoden lopulla luomulihaa ja kappas vaan, mun niveleni eivät tulleetkaan kipeäksi. Joten voin syödä pitkästä aikaa lihaa ja silti kävellä normaalisti =) Tuon kivuttomuuden lisäksi luomuliha nyt yksinkertaisesti vaan maistuu paremmalta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
[

Mitä mieltä olet eläinrääkkäyksestä? :/
Mäolen montakin mieltä monesta asiasta.
Mutta mä kysyinkin, että mitä mieltä olet eläinrääkkäyksestä.
Jos tulisi julkisuuteen joku kohujuttu rääkkäyksestä, olisitko täällä ko. ketjussa sitä kauhistelemassa?
Silti ostat hyvällä omalla tunnolla brasilialaista lihaa..

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Laadusta kyllä kannattaa maksaa, mutta en kyllä maksaisi noin paljon :whistle: Ostan itsekin luomulihaa mutta ei sen kilohinnassa ole ollut eroa "tavalliseen" kuin pari euroa korkeintaan. Tosin ostanki jotai perus jauhelihoja ja paistinsuikaleita, ja niitäkin ehkä kerran viikossa, jos sitäkään.
Meillä kuluu sika-nautaa ja nautaa jauhelihana, porsaan kylkisiivuja, porsaan sisäfilettä, porsaan ulkofilepihvejä ja naudan paistisuikaleita. Siis luomuna kaikki. Mutta junnu alkoi kaivata kunnon pihviä ja pakko sanoa, että niin minäkin :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Laadusta kyllä kannattaa maksaa, mutta en kyllä maksaisi noin paljon :whistle: Ostan itsekin luomulihaa mutta ei sen kilohinnassa ole ollut eroa "tavalliseen" kuin pari euroa korkeintaan. Tosin ostanki jotai perus jauhelihoja ja paistinsuikaleita, ja niitäkin ehkä kerran viikossa, jos sitäkään.
Meillä kuluu sika-nautaa ja nautaa jauhelihana, porsaan kylkisiivuja, porsaan sisäfilettä, porsaan ulkofilepihvejä ja naudan paistisuikaleita. Siis luomuna kaikki. Mutta junnu alkoi kaivata kunnon pihviä ja pakko sanoa, että niin minäkin :D
Onneksi en ole pihvien ystävä, jos kerran kunnon luomulihapihvistä saa tuollasia määriä pulittaa :eek: Ja muutenki olen rajoittanut punaisen lihan syömistä kertaan viikossa.
No, älä sitte kämmää niitä pihvejä :D Vaikka jos nikkisi tuoma mielikuva pitää paikkaansa, taidat olla asiantuntija..
 
Ostaisin muuten minäkin mielelläni pihvilihat ko. tilalta =) Viititkö Keittis pistää vaikka yv:nä tilan nimen ja yhteystiedot, voisin käydä vaikka suoraan sieltä hakemassa jos nyt ei jossain keski-Suomessa ole...
 
öttismönkiäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Nams. Meillä on huomenna ne grillikauden avajaiset ja sit herkutellaan kans sisäfiletillä------ :p
Täällä lunta piisaa, ja välillä heittää 27pakkasia :D joten grillijuhlien aika on vielä kaukana. Tosin meillä se tarkoittaa tarjouskäristemakkaroitten mustaamista :D määrä korvannee laadun :D ja tarpeeksi väkevän sinapin ja muksut taas ketsupin ulvalla menee jauhomakkaratkin kummasti. Tosin saatiin miehen veljeltä sen tekemiä hirvimakkaroita, ne ei kelvanneet muksuille :0 eivät ole tottuneet hyvään :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Onneksi en ole pihvien ystävä, jos kerran kunnon luomulihapihvistä saa tuollasia määriä pulittaa :eek: Ja muutenki olen rajoittanut punaisen lihan syömistä kertaan viikossa.
No, älä sitte kämmää niitä pihvejä :D Vaikka jos nikkisi tuoma mielikuva pitää paikkaansa, taidat olla asiantuntija..
Kyllä mä olen pihvien ystävä, jos hyvän pihvin saan =) Ja tosta käntästä meidän kaksihenkiseen perheeseen riittää useaksikin kerraksi. Eli kohta menen sen fileen paloittelemaan pihveiksi ja lykkään yhden pihvin annoksina pakkaseen. Ei me sitä filettä sentään joka päivä syödä eikä edes joka viikko =) Toukokuussa varmaan vasta pitää tilata seuraava file. Enkä aio kämmätä niitä pihvejä :D

Lisään vielä, että siihen hintaan varmaan tuli nämä erikoistoimitusmaksut päälle, mikä oikein onkin. En minäkään matkusta 5 tuntia suuntaansa käydäkseni 2 tunnin palaverissa vaan laskutan asiakkaalta myös osan niistä matkoista.

 

Yhteistyössä