Taitaapi perua ensi kesän häät ja mennä naimisiin maistraatissa

  • Viestiketjun aloittaja "Kaste"
  • Ensimmäinen viesti
"Kaste"
En kestä sukulaisia, en ketään. Äiti kävi taas kylässä ja meillä nuo kyläilyt menee aina tappeluks. Valitettavasti käy meillä tosi usein! Jaksaa kokoajan arvostella muita ja pitää itseään ykkös mummona, jos puolustan jotain toista ihmistä tai sanon että kaikki mummot on saman arvoisia ottaa herneen nenään ja alkaa syyttää että käännyn omiani vastaan. Mitä hel*****ä!
En jaksa yhtään oman puoleni sukua!! Kaikki yhtä sekaisin!
 
"Kaste"
On lapsia..
Me ollaan saatu kunnon kasvatus jopa hieman "vanhoollinen", mutta nyt mun lapsille ei minkään laista kuria koska on paras mummo ja lapset saa tehdä ihan mitä haluaa. Jos sanon että meillä ei syödä karkkia ennen ruokaa, kommentit on jotain mitä te luulette olevanne jne.. Olen sanonut että meidän lapsilla on tietyt säännöt on ne kotona tai mummolla, mut ei yhtään kunnioita meidän kasvatus tapoja..
 
"sannuli"
Voithan sä mennä kirkossakin pienesti naimisiin, ei sen aina tartte maistraatiksi muuttua! Me mentiin n. 10 vieraan kesken kirkossa naimisiin, oli tunnelmallista. Eikä ollut ihan sellasetkaan mistä olin haaveillut kun oisin halunnut isommat, mutta mies ei. Mut semmosta se elämä on, aina ei saa kaikkea mitä haaveilee :) Nuo pienetkin häät oli kyllä ihanat, mulle oli lopulta pääasia että saatiin homma hoidettua pois alta!
 
xx
Minä en nyt tajua, miten nämä asiat liittyvät toisiinsa. Aloittaja luopuu unelmoimistaan häistä siksi, että äiti käy liian usein kylässä ja puuttuu liikaa asioihin. Onko tässä nyt vähän itsenäistyminen kesken aloittajallakin?
 
"vieras"
[QUOTE="Kaste";22820916]Mut ei ihan sellaset mistä olen haaveillut...[/QUOTE]

Ei se silti ole häiden perumista, ainoastaan vihkipaikan vaihto.
Hääjuhlan pitopaikka voi silti olla aivan sama, ja vihkipaikkana voi olla kirkko vaikka hääjuhlaan et kutsuisi sukulaisiasi.
 
Doh
Vihkiminen on vihkiminen eli se kun solmitaan avioliitto.

Häät on juhla, mitä vietetään avioliiton kunniaksi.

Että aiotko nyt perua vihkimisen, muuttaa vihkipaikan vai jättää hääjuhlan pois?
 
"fiona"
Minä en nyt tajua, miten nämä asiat liittyvät toisiinsa. Aloittaja luopuu unelmoimistaan häistä siksi, että äiti käy liian usein kylässä ja puuttuu liikaa asioihin. Onko tässä nyt vähän itsenäistyminen kesken aloittajallakin?
samaa mietin minäkin,miten tää liityy häihin,vai oliko tarkoitus että aitisi osallituu/järjestää ne teidän häät?
 
"vieras"
Kuulostaa siltä että Kasteella on kunnon PMS ja vetää herneitä nenään joka asiasta.
Mitä jos rauhoittuisit ja koittaisit tosiaankin selvittää mitä oikein haluat kun puhut sekaisin vihkimisestä ja hääpaikasta ja juhlista.
 
"Kaste"
No jos me mennään ens kesänä maimisiin ja pidetään hääjuhlat se takoittaa sitä että äitini on taas hössöttämässä ja puuttuu joka asiaan. Ne varmasti ymmärtää joilla on joku saman kaltainen läheinen ku mun äiti. Odotan innolla ku se pääsee eläkkeelle ja muuttaa taas naapuriin asumaan ja on meillä joka päivä ja puuttuu joka asiaan ja arvostelee kaikkea mitä teemme.. sitä odotellessa. Äitini ei ole esim. onnitellut mua kummastakaan raskaudesta, vaan arvostellu meidän valintoja..
 
xx
Kai sen äidin voi jättää kutsumatta häihin, jos oikein pahasti ahdistaa. Tai sitten kutsuu muiden vieraiden joukossa muttei ota sitä järjestelyihin mukaan. Tärkeintä lienee, että tekee niin kuin itse haluaa.
 
geg
Hän puuttuu asioihin koska sinä annat hänen puuttua asioihin. Pistä rajat, katkaise napanuora!
Miten hän voisi olla teillä joka päivä jos sinä et anna hänen olla? Meille ei ainakaan tule ketään keitä minä en halua, harvinaisen helppoa.
 
"Kaste"
Mulle nyt kirkkohäät ja hääjuhla liittyvät aika läheisesti toisiinsa. Kirkkohäitä seuraa hääjuhla. Maistraatti vihkiminen voidaan suorittaa vaikka arkipäivänä, eikä sen jälkeen välttämättä ole sen ihmeellisempiä juhlia. Riittää kun paikalla on kaks todistajaa ja se siitä..
Kirkkohäissä on yleensä paikalla ainakin lähisuku, mutta maistraatin todistajat voivat olla kavereita. Miettikääpä jos järjestäis kirkkovihkimisen ja hääjuhlat eikä kutsuis ketään sukulaisia esim. vanhempia tulis varmasti ihan hirveä sota, mut jos menee vihille maistraatissa ilman sukulaisia ja juhlia asia vaan otetaan vastaan hieman myönteisemmin. Tai ainakin täällä meillä päin:)
 
"Kaste"
Hän puuttuu asioihin koska sinä annat hänen puuttua asioihin. Pistä rajat, katkaise napanuora!
Miten hän voisi olla teillä joka päivä jos sinä et anna hänen olla? Meille ei ainakaan tule ketään keitä minä en halua, harvinaisen helppoa.
Hän ei omasta mielestään puutu koskaan lastensa asioihin, mut me sisarukset ollaan kaikki kyl aika yksimielisiä siitä että äitimme puuttuu asioihin jotka ei sille edes kuulu. Jotenkin en vaan haluais loukata sitä.. koska se nyt vetää herneen nenään jo siitä ku sanon ettei lapsille saa antaa karkkia nyt kun meillä on kohta ruoka..
 
"vieras"
Ne ovat silti eri asioita! Se, että useimmat pitävät isommat hääjuhlat kun vihkiminen tapahtuu kirkossa, ja pienemmät juhlat kun menee maistraatissa, ei tarkoita että niin PITÄÄ tehdä. Ei kirkkohäitä tarvitse seurata hääjuhla, ja maistraattivihkimisen jälkeen voi olla hääjuhla. Kirkossa voi olla vain kavereita ja maistraatissa vain sukulaisia. Jokainen tavallaan. Ei kirkossa tarvitse olla sen enempää todistajia kuin maistraatissakaan. Pitäkää sellainen vihkiminen ja sellaiset häät kuin itse haluatte, mitä helvettiä se sukulaisille kuuluu!
 
pappi o priist
[QUOTE="Kaste";22821117]Mulle nyt kirkkohäät ja hääjuhla liittyvät aika läheisesti toisiinsa. Kirkkohäitä seuraa hääjuhla. Maistraatti vihkiminen voidaan suorittaa vaikka arkipäivänä, eikä sen jälkeen välttämättä ole sen ihmeellisempiä juhlia. Riittää kun paikalla on kaks todistajaa ja se siitä..
Kirkkohäissä on yleensä paikalla ainakin lähisuku, mutta maistraatin todistajat voivat olla kavereita. Miettikääpä jos järjestäis kirkkovihkimisen ja hääjuhlat eikä kutsuis ketään sukulaisia esim. vanhempia tulis varmasti ihan hirveä sota, mut jos menee vihille maistraatissa ilman sukulaisia ja juhlia asia vaan otetaan vastaan hieman myönteisemmin. Tai ainakin täällä meillä päin:)[/QUOTE]

Missä ihmeessä sä asut?!!!! Kirkko- ja maistraattivihkimisen erona on uskonto! Ihan kuule molemmissa vihkipaikoissa vihityt järjestää häitä. Mikä ero siinä on jos menee tavalla tai toisella naimisiin ja järjestää häät, joihin ei kutsu lähiperhettään, mutta kutsuu kuitenkin ystävät.

Kuulostaa enemmän siltä, että tässä se pointti on ikä. Kasva niin aikuiseksi, että osaat tehdä valinnat joiden kanssa voit elää.
 
..
Aikaista häitä muutamalla kuukaudella niin ettei äiti osaa arvata mitään. Ja sitten kerrot hänelle kun kutsut on postissa, noin kuukautta ennen. Siihen mennessä olet tietenkin tehnyt kaikki järjestelyt valmiiksi eli hänellä ei ole mahdollista sotkeutua enää. Parempi vielä, jos juhlapaikka ei ole äitisi tuntemalla paikkakunnalla vaan vuokraatte vaikka jonkun kartanon tyyliin 100km kotipaikkakunnalta. Näin äitisi voi entistä vähemmän sotkeutua asiaan, koska ei tunne paikallisia valokuvaajia, kukkakauppoja jne vaan kaikki on sinun käsissäsi. Sanot vaan tiukasti, että nämä on teidän häät ja sillä sipuli. Kuitenkin esim. 100km on matkaa niin vähän, että mahdolliset kotipaikkakunnan ihmiset jaksavat ajaa yöllä kotiinsa jne.

Omat hääni pidin uudella kotipaikkakunnalla, 300km kotipaikkakunnalta. Äiti nyrpisteli ja yritti puhua ympäri, mutta ei voinut mitään.

Toinen vaihtoehto, jonka itse tekisin nyt, olisi "karata" ulkomaille muutamien läheisten ihmisten kanssa ja pitää vihkiminen jossain ihanassa paikassa rannalla. Esim. Thaimaassa järjestetään häitä paljon. Tietenkin virallisesti mennään maistraatissa Suomessa.
 
[QUOTE="Kaste";22821117]Mulle nyt kirkkohäät ja hääjuhla liittyvät aika läheisesti toisiinsa. Kirkkohäitä seuraa hääjuhla. Maistraatti vihkiminen voidaan suorittaa vaikka arkipäivänä, eikä sen jälkeen välttämättä ole sen ihmeellisempiä juhlia. Riittää kun paikalla on kaks todistajaa ja se siitä..
Kirkkohäissä on yleensä paikalla ainakin lähisuku, mutta maistraatin todistajat voivat olla kavereita. Miettikääpä jos järjestäis kirkkovihkimisen ja hääjuhlat eikä kutsuis ketään sukulaisia esim. vanhempia tulis varmasti ihan hirveä sota, mut jos menee vihille maistraatissa ilman sukulaisia ja juhlia asia vaan otetaan vastaan hieman myönteisemmin. Tai ainakin täällä meillä päin:)[/QUOTE]

Mut te voitte mennä vihille just sielä missä tahdotte. Oli ne kaverit todistamassa kirkossa tahi maistraatissa. Anoppi ja sisko tekivät just silleen. Vihille kirkossa todistajien läsnäollessa ja lähipiirille sitte juhlat jotka parit itse järkkäsivät. Elä ny ala äitis takia perumaan sellasta mitä sä haluat. Sä olet jo iso ja aika päättää itte vaikka äitee miten koittas hämmentää.
 

Yhteistyössä