Takka vaihtoon

Hei,

apua kaivataan...

Vanha takka on tiilestä muurattu, mutta juuri muuta siitä en osaa sanoa. Itse mökkirakennus on 1980-luvun taitteesta.
Koska olen remontin puolesta K-Raudan kanssa naimisissa, katselin sieltä tilalle jotain sisustukseen sopivampaa (siis vaimo katsoi).
Näyttäisi olevan Uunisepät asialla siitä sitten myöhemmin.

Nyt on tullut Googlailtua ja kahlattua foorumeita läpi. Olen jopa uskaltautunut kysymään ihan oikeiltakin ihmisiltä, siis kasvotusten.
Mutta nyt siis vielä viimeiset verkot veteen: Mitä on odotettavissa?
Pitäisi siis purkaa vanha pois ja laittaa uusi tilalle.

Kannattaako/Saako lekaa heiluttaa itse?
Voiko takkaa kierrättää?
Varmasti ei putkitukset/hormitukset (mitkälie) mene yks yhteen, mutta voiko olla totaalisesti yhteensopimaton?

Pohjan kanssa ei varmaan tule ongelmaa koska vanha painaa varmasti tuplasti tai triplasti.

Entäs sitten tuote itse?
Löytyi positiivista sanottavaa ja sitten taas vähemmän positiivista sanottavaa, mutta se nähdäkseni johtui enemmän Uuniseppien myyjistä ja asentajista kuin itse tuotteesta.
Koska kaikilla on herkästi taipumusta jakaa murheensa ja tyytyväisenä olla hiljaa niin mieluusti kuulisin mikä on
lukijakunnan omat kokemukset.

Kuten jo ehkä kysymyksistä voi päätellä täällä päässä ei ole mikään rakennusalan ammattilainen. Kakkosnelosen sahaaminen suoraan onnistuu
kohtuullisella prosentilla ja vasarakin osuu naulan kantaan eikä peukaloon. Siis suomalaisen peruskoulukasvatuksen tulos kun puutöistä puhutaan.


Kaikki vastaukset, lyhyet ja pitkät, otetaan kiitollisena vastaan. Ääniä saa antaa myös vastaukselle:
"Osta kaikki valmiina, älä tee itse mitään" mutta siinä tapauksessa toivotaan ohjeita miten varmistaa
se että saa mitä haluaa ja väistää ne kuuluisat suden kuopat.

Olen katsellut muutamaa paikallista firmaa asentamaan, mutta kysellään niistä sitten myöhemmin.

Kiitoksella,

A
 

Yhteistyössä