Takokaas mun päähän järkee.. vauvakuumetta pukkaa (turhis)

No joo. Hämmästyin itsekkin näitä tuntemuksia. Tähän asti oon aatellu et voisin tehdä vaikka 10lasta, jos joku ne mun puolesta synnyttäs, mutta nyt jostain sain päähäni et ois ihanaa päästä synnyttää.. :xmas:
Jospa tää on jotain hormoonihärdelliä, kun vasta aloitin hormonaalisen ehkäisyn käytön..
 
mulla taas on vauvakuumetta mutten uskalla laittaa tuumasta toimeen kun pelkään synnytystä ja mulla kääntyy aina maha ympäri ku edes keskustellaan synnytyksestä tai alkuraskauden pahoinvoinnista :ashamed: joten tuntuu etten oo vielä kypsä toiseen. poika on nyt 1v2kk
 
Lissu
Samaa järkeä tännepäin annos kiitos. Vauvakuumetta pukkaa vaikka varaa ei ole a) taloudellisesti b) henkisesti. Hädintuskin pysyn täysissä järjissäni nytkään, saati sitten vauva tähän lisäksi... mutta kun ne on niin ihania ja kaikki muutkin saa... :D
 
3.krt
Mitä järkeä sulle pitää takoa. Mulla eka oli 7kk ku olen tullut raskaaksi. Toka olis sitten jo vajaa 2v. ku rupesin odottaa 3:tta. Kolmas oli sitten 1v. ku rupesin odottaa 4:ttä (meni kylläkin kesken). Olisin ollut vain tyytyväinen, jos jokainen olis syntynyt reilu vuoden kuluttua aina edellisestä. Mä haluan itse, et lapset on lähekkäin, niistä on seuraa toisilleen ja jokanen sitten aika samaan aikaan isoina ja omatoimisina. Ei tarvii elää kahta tai kolmea vauvaikää ihan erikseen vaan se on aina mennyt siihen samaan syssyyn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 3.krt:
Mitä järkeä sulle pitää takoa. Mulla eka oli 7kk ku olen tullut raskaaksi. Toka olis sitten jo vajaa 2v. ku rupesin odottaa 3:tta. Kolmas oli sitten 1v. ku rupesin odottaa 4:ttä (meni kylläkin kesken). Olisin ollut vain tyytyväinen, jos jokainen olis syntynyt reilu vuoden kuluttua aina edellisestä. Mä haluan itse, et lapset on lähekkäin, niistä on seuraa toisilleen ja jokanen sitten aika samaan aikaan isoina ja omatoimisina. Ei tarvii elää kahta tai kolmea vauvaikää ihan erikseen vaan se on aina mennyt siihen samaan syssyyn.
Mies ei halua vielä kolmatta ja en tahtos sitä "painostaa".
Ja kyllä vähän oma jaksaminenkin mietityttää, kun tällä hetkellä tuo 4-v on melkosen uhmakas.. Tosin se nyt ois varmaan jo ohi sit ku vauva syntys.. :whistle:
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
vauvat on ihania.. mutta en ymmärrä että on vauvakuume kun on jo 1 VAUVA kotona.
Jos tää onki sitten maha- tai synnytyskuume.:D
Tai alkavia masokismitaipumuksia :D

Ymmärrän, että vauvakuume voi tulla kun on tekemisissä vauvoihin liittyvien asioiden kanssa, mutta synnytys ei oli ainakaan omalla kohdalla sellanen asia! Pikemminkin päinvastoin, jos jostain ihme syystä meinais kuumetta pukata niin ei tarvi kuin muistella omaa synnytystä tai tutustua muuten aiheeseen. Mulla jäi niin ahdistuksia siitä, että en meinaa aina kyetä edes telkkusarjoissa tapahtuvia synnytyksia kattomaan, vaikka on ihan dramatisoinnista kyse. Tulee niin paha olo ihan fyysisesti.
 
3.krt
Mulla on nyt ehkä 6 vuotta kestänyt tätä nukkumattomuutta ja vielä tulee kestämään vuosia, mut siinä saitä vaan kummasti jaksaa päivästä toiseen. Meillä mies oli ensin ihan mukana, et joo paljon lapsia (eli ehkä 4), mut mieli muuttui 2 jälkeen. No keskusteluiden jälkeen mieli alkoi muuttua (mä myös olin siinä välissä sairas eli raskaus ei vaan ottanut alkaakseen ennen kuin sairaus löysi tasaisen vaiheen) ja sitten sitä jo huomattiin et ohhoh nyt se kolmas onkin tulossa. Neljäs oli sitten ihan hups, no nyt meille tulee sit oikeesti iso perhe ja sit saa olla ku 4. on tähän maailmaan tullut. 4. meni melkeen puolessa välissä kesken, mutta uutta yritettiin ja sit vuoden sisällä valitettavasti koettiin toinen keskenmeno ja puolessa välissä raskautta. Nyt sit on vähä mietintää... pitäis saada tietoa tokasta keskenmenosta, mut jostain syystä tutkimukset on kestänyt jo lähes 4kk ja sit mulla todettiin napatyrä, mikä jo melkeen leikattiin, mut raskaustoive sekotti senkin ajatuksen. Kesä hidastaa pahasti, mut mietinnän alla on vielä, et kannattaako, voiko, pystyykö sitä neljättä vielä edes yrittää.
Kyllä sitä vaan kummasti jaksaa! Kaikki ei eikä ole pakkokaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Nyt jos pamahdat paksuksi niin siitähän tulee just passeli ikäero :)
Mä nyt oisin jo valmis kolmanteen lapseen, mutta mies ei.
Mä taas voisin muuten tehdä jo seuraavan mutta odotus ei nappaa yhtään (ehkä vaikuttaa pikkasen sekin että lapset on 1v10kk ja 10kk...). Ukko on meilläkin aika vahvasti lisälapsia vastaan vielä :D

Mut eiköhän toi tosta tasotu, hormoonimylläkkää varmaan.
 

Yhteistyössä