Talo Huutonetissä.

Mikä vika siinä talossa on, ihan noin mielenkiinnosta? Iltalehden keskusteluissa jotkut väittivät rötisköksi??

Ulkonäkö ainakin minua miellyttää, tuollaisen talon tahtoisin kyllä itselleni!

(edit. kirjoitusvirhe)
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Mikä vika siinä talossa on, ihan noin mielenkiinnosta? Iltalehden keskusteluissa jotkut väittivät rötisköksi??

Ulkonäkö ainakin minua miellyttää, tuollaisen talon tahdoisin kyllä itselleni!
Huutonetissä "Menee millä menee" -tyylin lehden jutussa tosisaan, mutta sitten kun katsoin ilmoituksen, niin hintavaraus kuitenkin. Todellisuutta vääristelevää julkisuuden hakua vain siis.

Sopivista kuvakulmista ulkonäössä on juurikin sitä funkkiksen todellista modernia kauneutta ja muotokieltäkin. Ymmärrän f-f:n kantaa tässä täysin.

Tontille se kuitenkin taitaa istua vähän huonosti, ja se kolmostien liikenne ja rekkaralli heti etuovelta. Ei ihme, että pitää olla ääneneneristyslasit.

Mutta jotenkin osuin siis oikeaan kummasteluissani, kun mitään huhuja (nyt keskusteluissa "4:n pikkuisen murhista" lähtien) kuulemattakin jokin siinä talossa on minua "ulkopaikkakuntalaisena" aina askarruttanut, ja jo lapsesta lähtien.
 
Mun miehen mielipide: "Tuosta ei saisi taloa millään! Hutiloiden ja halvalla tehty."

Itse tein äsken mm. havainnon, että takankylki ei taida olla kovin tyypillinen paikka pistorasioille... Miehen mielestä takka näytti muutenkin huonosti muuratulta. Vetääköhän se edes?
:|
 
Usein tuon talon ohiajaessani miettinyt mitä vikaa talossa kenties on, kun välillä siinä on asuttu ( ainakin näyttänyt siltä ) ja sitten taas ei.Ja toki miettinyt myös miltä talo näyttää sisältäpäin, kun päältäpäin se ei ole oikein silmää ilahduttanut :D
 
!!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mäkin olen tuota taloa vuosia kattellut. Käsittääkseni se on ollut useammallakin eri omistajalla. Kukaan vaan ei asu siinä koskaan. Jotain ikävää sattunut..?!
Jollakin asukkaalla ollut lapsia ja lapset juosseet pallon perässä tielle ja jääneet auton alle?

Tuossa pitäisi aivan ehdottomasti olla tien ja talon välissä aita!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Talo Parkanossa ihan kolmostien vieressä, näkyy hyvin tielle molemmista suunnista kujettaessa.

Olen vuosikausia aina ohi kulkiessani taloa katsellut ja vähnä ihmetellutkin.

Talon funkkismuodot ovat modernoidessaan tavallaan viehättävät ja olenkin ajatellut onko joku suunnitelllut sen ihan itse. No nytpä myyntitekstistä paljastui, että arkkitehdin suunnittelema.

Ihmetellyt olen sitä, että kaikki nämä vuodet talo on jotenkin hylätyn ja elämää vailla olevan oloinen, tai sitten jotenkin muuten kummastuttavan ristiriitaisen oloinen. Periaatteessa talossa näyttäisi olevan ainesta ja persoonallisuutta, mutta eikö se vaan ikinä ole päässyt oikeuksinsa. Jokin aina on tuntunut mättävän kun siitä ohi on mennyt.

Varmasti moni muukin joka on kolmosteitä Parkanon ohittanut, on nähnyt saman. Olenkohan ainut taloa jo vuosia ihmetellyt?
Kyllä joka kerta kun ohi ajan niin taloa ihmettelen, ei oikein kivalla paikalla ole vaikka kuinka olisi järvinäkymät... :whistle:
 
mökkiläinen
Meillä on kesämökki noin 35 km. päässä tuosta talosta, ohi on ajettu vuosikausia, vuosikymmeniä ennen mökin rakentamista. Jo nuoruudessani talosta liikkui juttuja, mutta ei mitään karmivaa, ikävä tuottaa pettymys. Tyhjännäköinen tuo pirtti on ollut aina, sijainti vilkkaan maantien varressa on vaikea. Jotain vesivahinkoa siellä lienee joskus ollut. Synkkä vaikutelma tulee varmaankin mustasta väristä ja tuosta yksinäisestä sijainnista kummassa paikassa tien vieressä. Ei ole kyllä minuunkaan koskaan vedonnut...Kun en modernista tyylistä tykkää...
 
mökkiläinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko oikeesti tapettu siellä joku/joitain? ei ainakaa googlella löytyny tietoa..mutta kummallista o että en ikinä ole nähnyt siellä kenenkään asuvan...
No eipä taida olla. Serkkuni parkanolaiset olisivat takuulla tosta tienneet ja juttu olisi lentänyt. Pelkkiä huhuja. Mutta tyhjillään talo näyttäisi olleen jo vuosia, joten rapistuuhan siin...
 

Yhteistyössä