talossani asuu valvojavauva

  • Viestiketjun aloittaja "monsteri"
  • Ensimmäinen viesti
äiti x2
Tulen nyöhemmin kirjoittelemaan lisää, nyt vauva sylissä, mut kysyn vaan ensin.. Meillä 2kk vauva joka on muös alkanut puklailla. Ei niinkään maitoa (ellei ole syönyt ähkytäyteen) vaan lähinnä kuolaa ja maidonrippeitä, haisee oksennukselle. Allergia? Ei vissiin ole normaalia että kuolapukli haisee yrjölle jnkv, vai onko? En tosiaan tiedä, kun esikoinen ei juuri puklaillut..
 
"vieras"
[QUOTE="monsteri";24613055]Vuorotellaan miehen kanssa yöllä vaikka sillä ei olekaan vapaata. Ja saan nukkua aamulla, että jaksan valvoa päivät. Mua kuitenkin vaan väsyttää koko ajan. Enkä meinaa saada unta kun mies ja vauva hereillä. Nukahtaminen vaikeaa muutenkin. En tiedä miksi.

Puklut haisee oksennukselta jos tulee tosi paljon kerralla esim kaarioksennus. Kakka ei haise oksennukselta. En ole kyllä haistellutkaan. Vauva saa NANnia.[/QUOTE]

Kuulostaa siltä että sinun kannattaa käydä keskustelemassa asiasta neuvolassa. Hiukan pilkahtaa masennus tekstistäsi. Itsellänikin tosin oli uni vaikeuksia, vauva nukkuin, mies nukkui ja minä valvoin, aloin käymään kävelylenkillä illalla ennen nukkumaan menoa.
 
"monsteri"
Vauva ei oksenna kaaressa joka kerta. Välillä ei puklaa ollenkaan. Pieree hirveästi ja toisinaan pierut haisee aivan kauhealta. Vauva vaikuttaa kuitenkin melko tyytyväiseltä. Joinakin päivinä on sellasia hetkiä esim pari tuntia putkeen että saa ravata ympäri asuntoa ja kanniskella kun ei meinaa lakata itkemästä. Tänään vauva nukkunut melko hyvin kuitenkin. Välillä tuntuu, että mulla päässä vaan viiraa, että ihan normi vauva ja ite liiottelen kaikkea.
 
"Vieras"
Itsellä oli sama ongelma eli vauva nukahti tissille syliin mutta siirto vaiheessa heräsi heti tai sitten hetken päästä. Ja muutenkin vauva heräsi yöllä 1-2 tunnin välein.

Aloinkin nukuttamaan vauvaa päivällä vaunuissa eli lähdin pikku kävelylle ja sitten tulin itse sisälle nukkumaan kun vauva oli nukahtanut. Vaatii tietenkin sen, että on paikka mihin vauvan voi turvallisesti vaunuissa jättää. Illalla toisille/kolmansille päikyille nukutin sisällä tissillä viereeni meidän sängyssä ja itse hipsin sitten katsomaan telkkaria tai sitten siirsin itseni vauvasta hivenen kauemmaksi. Yöunilla mies joutui välillä yöllä mennä muualle nukkumaan sängystämme, koska vauva valtasi hänen paikkansa. Pyrin tekemään nuo kaikki asiat suht samoihin aikoihin päivässä ja vaikka noin pienellä ei vielä varsinaista rytmiä olekkaan, niin kyllä tuo kaikki helpotti ainakin meidän elämäämme. Joskus kun vauva heräsi päiväuniltaan vaunuissa tunnin nukkumisen jälkeen, tuuppasin vaunuja vähän aikaa, vauva nukahti uudestaan ja saattoi nukkua vielä kaksi kolme tuntia.
 
Meillä pahimpina aikoina nukkui päiväunet kantoliinassa eli laitoin vauvan liinaan ja nukuttelin kävellen siihen, sitten itse sohvalle puoli-istuvaan asentoon ja unille :) Molemmat nukuttiin hyvin - ei tosin kauhean pitkiä pätkiä mutta kuitenkin. Eikä tarvinnut pelätä että vauva putoaa sylistä kun itse torkahtaa.

Mutta voimia, tiedän paremmin kuin hyvin mitä on kun vauva ei nuku yöllä eikä päivällä. Meillä ei nukkunut vaunuissakaan eikä autossa....
 
"vieras"
[QUOTE="monsteri";24613310] Joinakin päivinä on sellasia hetkiä esim pari tuntia putkeen että saa ravata ympäri asuntoa ja kanniskella kun ei meinaa lakata itkemästä. .[/QUOTE]

Eli sitä vaivaa mahakivut tms. eli vaihda nyt sitä korviketta!
 
"abc"
Tai sitten yrität vielä sitä imetystä. Itselläni oli myös suihkutissit, mutta asiaan auttoi kun vauva alkoi imemään, niin hetken kuluttua otin rinnan pois suusta ja annoin hetken suihkuta maidon harsoon. Tämän jälkeen vauva pystyi itse imemään ihan rauhassa, ettei suihkunnut. Kyllähän se vauva sen hetken oli rauhaton ja kiukkuinen kun se tissi lähti suusta, mutta rauhoittui heti kun sai sen takaisin. Suihkutissitkin aiheuttaa vatsavaivoja, näihin voit lukea vinkkejä imetystuen nettisivuilta. Hyvät sivut, jos aihe kiinnostaa, etkä vielä halua "luovuttaa" imetyksen suhteen.
 
"vieras"
No, mulla on ollu 3 allergikkovauvaa ja nukkuminen justiin tuollaista:kannattaa ap huomioida allergian mahdollisuus vauvallasi.
Mulla oli just tuollainen vauva, testattu ja väännelty ja käännelty eikä ollut allergiaa. Onpahan vain suuritarpeinen (aka vaativa), herkkä (kaikinpuolin, ei pelkästään herkkäuninen) ja vähäuninen vauva. Kävin jaksamiseni äärirajoilla, mutta selvisin. Toista lasta en näillä kokemuksilla pysty edes ajattelemaan. Luultavasti joku siinä kuviossa ei selviäisi vauva-ajasta täysijärkisenä.
 
"Eee"
Muuten en osaa neuvoa, kun toivottelen vaan tsemppiä ja lähetän sympatiaa täältä...

[QUOTE="monsteri";24612819]Makuulleen imettäminen on mulle jotenkin vaikeaa. Voiko rintojen muoto jotenkin haitata sitä? Rinta sojottaa ilmassa, nänni viistosti alaspäin. Mulla on pienet, sellaset törröttävät tissit (ketunkorvat :D). Joudun jotenkin olemaan tosi vinossa vauvaa kohti ja jännittämään itseäni tai pitämään tissistä kiinni, että vauva saa kunnolla kiinni.
Mietin, että pitäisikö tosissaan yrittää ja hankkia joku imetysguru käymään täällä.. [/QUOTE]

Mutta tähän sanon, että sun täytyy opetella tukemaan vauva vaikka tyynyn avulla sellaiseen asentoon, että saat itse maata rentona. Mun yhdellä ystävällä oli ongelmia imetysasennon ja vauvan imuotteen kanssa ja hänen luonaan kävi imetystukihenkilö. Vähän reilun tunnin visiitin jälkeen kaikki ongelmat korjaantuivat. Voisitko saada jostain imetystukihenkilön auttamaan?
 

Yhteistyössä