Taloudellinen väkivalta

Hei!

Tutkin taloudellista väkivaltaa perheissä, ja olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia taloudellista väkivaltaa kärsineiltä. Tiedot käsitellään luottamuksellisesti ja anonyymisti.

Tässä vielä taloudellisen väkivallan yksi määritelmistä:

Raha-asioilla kiristämistä tai taloudellista hyväksikäyttöä:

toisen rahankäytön kontrollointia, salailua tai uhkailua ja pelottelua
toisen rahojen tai etuuksien käyttöä
toisen varojen kavallukset
asuminen / eläminen toisen kustannuksella ilman sopimusta
rahavorojen / omaisuuden vastuuton käyttö tai hävittäminen (on myös taloudellista laiminlyöntiä)


Jos haluat kertoa kokemuksistasi, voit lähettää nimettömänä sähköpostia osoitteeseen taloudellinenvakivalta(at)luukku.com

Kiitos!
 
Niin siis mikä on loppujen lopuksi taloudellista väkivaltaa? Itse olin työtön opiskelija ja silloin mieheni joutui maksamaan vuokran ynnä muut isommat laskut kun 200€/kk ei oikein paljoon mitään maksella. Puhelin laskun ja omat lääkäri käynnit ja muut maksoin aina ite. Sain välillä kinuamalla 20-50€ lisä rahaa ja tästä kyllä jäi vähän paska maku suuhun. Olenko vain 20€ arvoinen muija? Aina huonolle työtilanteelle ei mahda mitään. Mies itse osteli tällöin itselleen kalliita harrastusvälineitä. Silloin ajattelin vain, että hän ne rahat on tienannut ja saa tuhlata mihin haluu. Jälkikäteen mietin oliko tämä taloudellista väkivaltaa? En tiedä. Toisaalta aion maksaa potut pottuina jos hänelle ikinä käy niin;) nyt onneksi molemmat töissä ja ns. Omat rahat molemmilla.
 

Yhteistyössä