Talven 2011-2012 Lapsettomuushoidoista vauvautuneet!

No niin, lääkärit ja neuvolat käyty, ja kaikki oli siellä hyvin. Pituutta vauvalla oli 57,5 ja painoa yli 5 kg. Äidille tuli oikein tippa linssiin kun luki lääkärin kirjiottamaa: ihana tyttö, hymyilee paljon...kommenttia vaikka ne kaikille tuollaisia positiivisia juttuja kirjoittaakin. Tyttö siellä kyllä naureskelikin paljon lääkärille kun tämä häntä tutki. Antoi oikein parastaan siellä :D. Mutta eipä tuolta reissulta tuon kummempia tarinoita ole kerrottavaksi.

Rödluvanilla onkin nyt jännät paika meneillään!

Kiva kun on talvi, mutta harmi kun on niin paljon pakkasta ettei viitsi vaunutella. (Dreamerilla vähän eri säät siellä :D). Mä en ainakaan ole ehtinyt totuttaa vauvaa vielä pakkasiin, joten näillä keleillä ollaan pääosin sisällä. Miten teillä muilla ulkoillaan?

Susirouva ja manteilisilmä n. 6 vk
 
Meilläkin oli neuvola tänään! Mahtavasti on meidän poitsu kasvanut sillä pituutta oli nyt 54,5cm ja painoa 5045g. Synnäriltä lähtiessä mitat oli 51cm ja 3625g. Poitsu kerännyt siis melkein 1,5kg painoa kuukauden aikana ;)

Minäkin ilmoitin meidät vauvauintiin. Meillä tuo uinti alkaa kun vauva on 4kk mutta jos ei silloin ole vielä saavuttanut 5kg painoa niin vasta sitten kun tuo 5kg saavutettu. Ei kuitenkaan siis alle 4kk ikäisenä pääse vaikka meillä jo nyt tuo 5kg meni rikki. Joskus maaliskuulla siis aloitellaan.
Kovasti toivon että päästäisiin vielä kevääksi johonkin vauvamuskariryhmään. Kovasti koitan nyt jo kotona loruilla, laulella ja taputella mutta välillä tuntuu jotenkin vaikealta keksiä keksiä lauleltavaa. Jos tuolta muskarista saisi vinkkejä. Kuulemma olisi tosi hyvä puheenkehittymisen kannalta nuo laulut ja lorut ja taputtelut.
En nyt sitten itse loppujen lopuksi tiedä kuinka tarpeellisia vauvan kannalta nämä mikään harrastuksista on, mutta on se ainakin meille mukava tavata uinnissa sitten muita vauvaperheitä ja muskarissa muita isiä/äitejä vauvoineen. Itsekin olen kasvanut ihan fiksuksi ilman vauvamuskareita ja -uinteja ja jopa uinut kilpaa monta vuotta sekä soittanut orkestereissa ja laulanut kuoroissa ;)

Kiitoksia myötätunnosta tuon imetysasian kanssa :hug: Kovasti neuvolatäti taas kannusti jatkamaan vaikka paljoa ei maitoa tulekaan. Lohdullista kuulla etten tosiaan ole ainoa jolla imetys ei ole ihan onnistunut.

Harmittaa tosiaan täälläkin tuo pakkanen! Muuten olisi aivan ihana sää lähteä vaunuttelemaan mutta ei tuonne -13 asteeseen oikein viitsi lähteä. Onneksi ennustivat ainakin tänne eteläiseen Suomeen että pakkanen hellittäisi loppuviikosta.

Piti vielä kysellä että onko täällä kukaan aikeissa järjestää nimiäisiä lapselleen eli siis ei-kirkollista nimenantojuhlaa? Meillä olisi nimiäisen suunnitelmissa loppiaisena. Ihan vaan ideoita juhlaan olisin kysellyt. Miten sen nimen voisi julkistaa juhlavasti ja pitäisikö juhlassa olla myös jotain muuta ohjelmaa?

Nyt täytyy lähteä tekemään jotain järkevää kun vauvalle näyttää uni maistuvan!

Tuna ja Sintti "huomenna tasan 1kk"
 
Oi voi kun jännittää Rödluvanin puolesta !!! Sieltä tulee sellainen joululahja että! Ihana viettää ensimmäinen joulu lapsiperheenä <3 Meillä onkin tytölle varattuna tonttupuku. Kiva tosiaan jos olis sellainen salainen fb ryhmä niin saataisiin jakaa kuviakin näistä meidän kullanmuruista. :)

Mitäs Susirouvan kissa on tuumannut uudesta perheenjäsenestä? Meillä on tuo koira, mutta ihan mahtavasti ottanut vauvan vastaan. Vauvan kun tuo lähelle, niin toinen heittää selälleen :D

Komean kokoisia vauvoja teillä, meidän tyttö oli vasta 3 kk:n neuvolassa noissa mitoissa. :D
 
Vuosi sitten pistelin muuten irroituspiikkiä ja jännitin armottomasti!

Täällä on ollut monta päivää yli 20 astetta pakkasta, niin ei olla päästy ulos. Ajattelin, että -15 voi jo pienen lenkin tehdä, muttei viitsi kylläkään nukuttaa ulkona sen kauempaa.
 
Olen ajatellut, että käyn ainakin itsekseni vauvan kanssa uimassa kun tulee 4 kk täyteen. Olen vähän erakko, siis enkä viihdy missään laumoissa, joten mulle olisi mieluisampaa mennä vain itsekseni, mutta tuleekohan siitä mitään? Ehkä kaverin neuvoillakin (joka siis käy vauvauinnissa) voi jo polskittaa vauvaa?

Sain kaverilta sellaisen cd:n jossa on vauvalle sopivia leikkilauluja, ja siinä mukana tuli vihko jossa on liikesarjoja joita voi vauvan kanssa tehdä. Se on ihan kiva, kun ei todellakaan muista enää paljoa laululeikkejä, eikä edes tiedä kovin laadukkaitakaan. Tulee vaan mieleen jotkut täti Moonikat :LOL:. Sellaiseen muskariryhmään mietin että jos vaikka osallistuisikin.

Haaveilija, kissat (niitä on kaksi) ovat ottaneet vauvan tosi hyvin, haistelevat vain nätisti joskus ohi mennessään, mutta eivät koskaan edes koske, saati häiritse vauvan nukkumisia. Ainoa vain, että meillä vauva saa jakaa sitterinsä, kaukalonsa ja pinnasänkynsä kissojen kanssa :D. Tosin vauva ei pinnasängyssä itse nukukaan. Lääkärikin sanoi eilen, että anna mennä vaan, niin voi aiheuttaa sen ettei vauvalle tule allergioita (en nyt osannut muotoilla tuota paremmin).

Aivan ihanan kuuloinen tuo teidän koira :heart:. Koirat taitaakin olla vähän enemmän kiinnostuneita kaiken kokoisista ihmisistä. Kissat kun ovat jotenkin erilaisia, etäisempiä muiden suhteen kuin niiden jotka heitä palvelevat :D.

Mä oon myös miettinyt, että viime tammikuussa ei olisi vielä uskaltanut uneksiakaan että saisi vauvan jo täksi jouluksi! Tavallaan aika on mennyt tosi nopeasti siitä kun sitten loppujen lopuksi tuli raskaaksi, vaikka kesällä tuntuikin ikuisuudelta.

Ihan käsittämätöntä (vieläkin!!) että tässä ollaan, kohta jo pari kk ikäisen vauvan kanssa, kun alle vuosi sitten tuskin uskalsi tästä tosissaan unelmoida. Nytkin tulee välillä sellaisia oloja, että olenko nähnyt unta, vai onko tämä kaikki tosiaan tapahtunut. Nyt kun ei edes enää ihan tarkkaan muista raskauden tuntemuksia. Jos katsoo kuvia, niin sitten tulee mieleen, mutta muuten, ei ole mikään "synnyttänyt" olo. Kummallista. Ja miten sitä onkaan voinut aikaan saada niin ihanan vauvan!

Me järjestetään muuten ihan perinteiset ristiäiset, mutta ne menee tammikuun puolelle. En jaksa nyt miettiä sellaisia tässä joulun tienoilla, ja eipä meillä ole vielä nimeäkään "keksitty" : /.

Mäkin muuten ostin vauvalle jouluvaatteet. Kävin pyörien ja kaukalon varassa shoppailemassa, ja hyvin meni koko pari kolme tuntia. Ei tullut yhtään itkua sen aikana, ja kun kävi päivällä, niin ei ollut niin kauheaa ruuhkaakaan ettei sekaan olisi mahtunut. Vauallekin tuli ostettua muutama joululahja :xmas:. Saako teidän vauvat jo tänä jouluna paketteja?

Onkos teillä jotain erilaista nyt suunnitteilla jouluksi kun on uudet perheenjäsenet talossa? Me mennään perinteisesti aatoksi anoppilaan. Ollaan siellä joka joulu joko aatto, tai joulupäivä. Kannattaisikohan ottaa sitteri mukaan..:confused:.

Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!

 
Meilla on tosiaan susirouva hiukka eri kelit taalla... +25 ollut koko viikon. Vaunulenkeilla on kayty paivittain, kavellaan sellainen "ymparilenkki" meidan asuinalueella, menee jotai 45 minuttia. Enempaa ei oikeen jaksa, tulee kuuma! :p

Meilla on kanssa 2 kissaa ja 1 koira. Kaikki ottaneet vauvan tosi hyvin vastaan, nuuhkasevat vain ohi mennessaan meillakin. Kissat ovat yrittaneet kanssa nukkua vauvan sitterissa ja sangyssa, mutta mina kylla hatistan ne pois jos saan kiinni. En tykkaa etta vauvalla on karvoja joka paikassa... vaikka onhan niita joka paikassa silti. Lemmikit kuuluu meidan perheeseen. Toivotaan ettei tule mitaan allergioita, miehella kun on astma ennestaan.

Jouluaatto menee kotona, anoppilaan joulupaivana lahjoja avaamaan ja syomaan USAlaisen perinteen mukaan. Vauvan rytmin mukaan mennaan, jos se alkaa vasymaan, niin poistutaan paikalta. Mies valitettavasti joutuu yoksi toihin joulupaivana.... Niin ja minulla on muutenkin erilainen joulu. Joudun nyt sitten siihen ranneleikkaukseen (kerroinko jo?). Ens viikolla leikataan oikea ranne ja tammikuussa vasen ranne. Oon sit aika kompelo seuraavat kaks kuukautta. Aiti on onneksi taalla tammikuun loppuun asti joten saan apua vauvan hoitoon...

Meilla oli myos jo kuukausi sitten oikeen perinteiset ristiaiset. Kirkossa kastettiin ja kutsuttiin tytto "jumalan lapseksi" ja tulihan siina muutama kyynel tirautettua kun oli niin juhlallista. Sen jalkeen kotona kahvitukset sukulaisille. Ei kai niissa nimiaisissakaan sen kummempia ohjelmia tarvii olla? Nimi lapselle ja kahvit paalle. :)

Dreamer ja Eva 3kk ensi viikolla! Vautsi!!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka moi kaikki oi ihanaa kun teillä on niitä eläimiä meillä kun ei voi hanki vaikka kuinka siitä haluas,olen karvoja hyvin alerginen ja mies ei oiken eläimet huole:(
Meillä täällä nukutaan yöllä 3 tuntia putkin mutta meni jo sänkyn 8-9 ja herää noin 12-01..on saattu nukutua. Kun se herää 7-8 aamulla niin silloin se syö ja nyt on viikon aikana että meillä on tammoinen rytmi..syömisen jalkeen teke ison kakkan ja sitten aamu pesut ja noin tunti-puoltoistatunti juttellaan sen jalkeen halua jo kylmän huonen nukumaan:) se nukuu noin 2-4 tuntia ja sitten syö ja noin kaksi tuntia leikitaan ja taas nuku noin tunti, sit kun se herää niin jaksaa tuohon 8 asti illala hereillä ta joskus otaa noin 15minsan torkkut.Vincent itke vaan silloin kun on väsynyt ja nälkä:) muuten naura ja seurestelle kovasti.jopa skypella iso vanhempin kanssa..

Jo tässä myös mietin että vuosi sitten taistelen tässä raskautamista, mutta eipä tarvinut tehä siitä kun luomona ylätyksinä tulin raskaaks:) ja muistin kun joulouaattona yein sen testin oli todella paras lahja ikina:) aika meni kyllä niin nopeasti.

Miehenin vanhemmat saapu nyt Keskiviikona 12.12.12 ja me menaan naimisiin 14.12:) maistraattissa ja kirkko häät Italiassa joskus keväällä. Lähdimme 18.12 italiaan joulun ja uuden vuoden vietto, Vincentin ristiäiset on myös 26.12 samana päivänä kun Tunafish :) kirkkossa ristitaan ja suomessa piditään joku vaan seunasta Pappi tule meille kotona varman Tammikuun aikana..

Vauva uinista myös mietin että kun se on 4kk menen myös itse vauvan kanssa ja sitten varman kun on 6kk niin laitan sen uima tunnilla.. onko lian myöhässä?

Mitäs teidän jolukortit? meillä tuli vauvan kuvan punaisessa puserosta ja housut ja sitten tunttu lakki:) tuli tosi kiva:)

Dreamerilla on oiken hyvät ilmat siellä mutta onhan meilläkin täällä kun on paljon lunta ja valoissa:) ja voi toi sun ranne leikaukset se on varman hankkala mutta se on tehtävä .

Rödluvan nyt odottelaan:)

Mukavan sunnuntait kaikille

Mirdav ja Vincent Robert 3kk ja 2vk tasan tänään:) klo.11.14
 
Tervehdys kaikille!
Josko nyt vihdoin ehtisin koneelle istahtamaan :) Ihanaa päästä vihdoin tälle puolellekin kirjoittamaan!
Täällä pienelle miehelle tulee tänään kaksi viikkoa täyteen! Yllättävän nopeasti aika tuntuu taas menevän. Arki on lähtenyt suht mukavasti liikkeelle. Pientä väsymystä havaittavissa, mutta yritän olla murehtimatta ja nautiskella vihdoin noista yösyötöistäkin :)

Täällä ilmoittautuu myös yksi jolla ei maito riitä! Korviketta joudutaan antamaan suurin osa, mutta yritän sinnitellä ja imettää niin paljon kuin pystyn. Kyllähän tuo maidon riittämättömyys. on ollut kova pala, mutta minkäs teet. Olisin kyllä halunnut täysimettää!

Vaatteista...mulle kaikki sanoi, että älä hirveästi hamstraa 50cm vaatteita. Niitä ei välttämättä tarvii lainkaan. No nyt pitää taiteilla, että on puhdasta vaatetta :)

Miten teillä muilla lähti paino synnytyksen jälkeen? Minulla on jo 12kg pudonnut paino! Melkein kilon päivässä putoaa. Olen alkanut jo vähän huolestuunkin vauhdista! Kyllähän tietty nestettä oli kertyny kroppaan mut silti. Lisäksi minulla iho kuivaa niin että olen kuin santapaperista tehty! Rasvaa uppoaa ja vauvan öljyä pari kertaa päivässä.

Nyt nuppis ääntelee siihen malliin että pakko postata tämä välillä!
 
No niin yritän jatkaa vielä...

Kyllähän nyt on erilainen joulu tulossa :) Vaikka eihän tuo meidän nyytti vielä ymmärrä joulusta mitään, mutta ehkä hänkin aistii kuitenkin joulun tunnelmaa! Kyllä jotain lahjaa pitää pikkuiselle keksiä. Olen ajatellut jotain vaatetta tms. sekä olisi kiva keksiä jotain mikä jäisi muistoksi ensimmäisestä joulusta!
Me mennään jouluksi anoppilaan varmaan. Tekisi mieli mennä käymään myös minun kotipaikalla, mutta matkaa on sinne niin paljon, ettei oikein taideta uskaltaa vielä lähteä ajamaan sinne asti. Ajomatkaa reilu viisi tuntia ja sitten kun pitäisi ottaa vielä koira ja kissa mukaan niin mietityttää heidänkin jaksaminen autossa. Pitäisi kuitenkin pysähtyä ainakin kerran syöttämään ja aikataulu venyisi ainakin tunnilla. Mutta jos nyt ollaan anoppilassa niin seuraava joulu voidaan viettää sitten minun vanhempien luona :)

Vauvauinti minuakin kiinnostaa kovin. Katsotaan saadaanko järjestyyn, kun minulla ei ole autoa ja mies tarvitsee auton töihin. Itse rakastan uimista ja vettä ylipäänsä. Asutaankin liki merta ihan siitä syystä. Minusta on ihanaa lenkkeillä meren rantaan tuulettamaan ajatuksia!

Me ollaan suunniteltu ristiäisiä myös tammikuulle! Pitäisikin kohta soittaa seurakuntaan ja sopia päivää. Onko teillä muilla ollut kuin helppoa nimen keksiminen? Meillä on ollut kyllä vaikeaa keksiä sopivaa nimeä! Nyt ollaan jo niin onnellisessa asemassa, että meillä on kaksi vaihtoehtoa ja nyt mutustellaan kumpi sopisi paremmin :)

Mirdav, sinun joulunaika kuulostaa kyllä ihanalle! Vauva, ristiäiset ja häät :heart: Onnen määrää ei voi varmaan edes mitata :)

Minuakin muuten kiinnostaisi se Facebook ryhmä!
 
Noniin kaikki äidit, kuunnelkaapas tämä itkemättä:

[video=youtube;7BvV63WnKis]http://www.youtube.com/watch?v=7BvV63WnKis[/video]

(En kyllä ihan pidä tästä tuon miehen laulamana)

Nyt kerron mä sulle lapseni,
miten kaunis on taivahan enkeli,
on kutrinsa välkkyvän kultaiset
ja siipensä hohtavan valkoiset.
Sitä vartenpa vain,
ovat enkeliparvet valveilla ain.

Nyt kerron mä sulle lapseni,
miten toimivi taivahan enkeli,
kun äiti on lapsella sairaana,
niin enkeli hoitaapi lapsosta.
Sitä vartenpa vain,
ovat enkeliparvet valveilla ain.

Kun kouluun sä kuljet lapseni,
sua seuraapi taivahan enkeli.
Hän vierelläs käy aina varjellen,
sua lapseni pieni ja hentoinen.
Sitä vartenpa vain,
ovat enkeliparvet valveilla ain.

Jos tahtoisit nähdä sä enkelin,
harvinaista se täällä on kuitenkin,
vaan kerran kun silmäsi sammuvi,
hän vuoteesi vierellä välkkyvi.
Sitä vartenpa vain,
ovat enkeliparvet valveilla ain.

Muistin tuosta ensimmäisen säkeen lapsuudestani, mutta nyt googletin loputkin...ja :'(

En ole mitenkään erityisen uskovainen, mutta nyt oman pienen myötä sitä on erityisen herkkä kaikelle. Mua itketti jo kun itsekseni mietin ristiäisiin "biisejä" kuten ystävä sä lapsien...Ei pysty nyt yhtään itkemättä noita...:D.

Nyt ei valitettavasti ole aikaa taas enemmälle.
 
  • Tykkää
Reactions: Haaveilija 82
Nyt ekaa kertaa ehdin koneelle edes pariksi minuutiksi....

Meille syntyi siis poika 7.12 klo 1.42, mittaa 52cm ja painoa 3570g. Ihana pakkaus :D Käynnistely kesti tosiaan 2 vrk ja synnytys n. 16 tuntia. Oli todella tuskallinen kokemus mutta palkinto sen arvoinen!

Synnytyskertomusta rustaan myöhemmin kun on enempi aikaa, nyt tuo ukkeli viihtyy niin tiiviisti tissillä että ei ole toivoakaan päästä muuta kuin pissalle. Mies tuo mulle safkat imetystuoliin... ja joo, unet on jääny aika vähäisiksi. Mutta on tuo pikkumies kaiken vaivan arvoinen! Hän joutui olemaan teholla matalien glukoosiarvojen ja infektion takia 3,5 vrk, ja sit vielä 1,5 vrk tavisosastolla ennen kuin päästiin kotiin (kotiin siis tultiin eilen, ah ihanuutta kun pääsi kunnon suihkuun ja saa nukkua - tai ainakin maata ;) - omassa sängyssä!). Nyt kuitenkin on kaikki hyvin ja itsekin olen toipunut synnytyksestä tosi nopeasti. Toki paikat on vielä arat mutta olo on paljon parempi kuin viimeisillään raskaana oli. Painoa jäi 21kilosta 10kg laitokselle, ja toivon loppujenkin lähtevän nopeasti. Imetys on kyllä lähtenyt tosi hyvin käyntiin.

No juu, nyt pitää lähteä sairaalaan hakemaan poitsulle viimeinen antibioottiannos :)

Rödluvan ja ukkeli kohta 7 vrk
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielettömästi onnea Rödluvan :heart:. Kovasti täällä onkin jo odotettu sinua :).

Olipa sullakin aika koettelemus tuo synnytys, mutta kummasti niistä vaan selviää :).

Ihanaa että saat imetettyä noin hyvin, ja ihanaa että osaat rauhoittua siihen ja jättää muut asiat taka-alalle. Se on kyllä mahtava tunne kun pääsee sairaalasta kotiin! Mullakin venyi sairaalassa olo aika viikoksi, joten oma sänky ja oma rauha tuntui sitäkin luxuxemmalle.

Susirouva ja mantelisilmä 7 vk :)
 
Onnea rödluvan <3 ihanan onnellisesti meidän ketju alkaa päättymään siellä odottajissa.

Täällä on vähän edistytty nukuttamisasioissa. Pojunukahtaa omaan sänkyyn 2-3 krt pitää käydä hyssyttämässä mutta sitten nukahtaa ja nukkuu 4-6h. Me otettiin tassuttelu viikko sitten käyttöön ja nyt on siis edistytty siitä 10 krt käynnistä. Toissa iltana poika oikeinilmoitti että nyt sänkyyn ja nukahti matkalla yläkertaan. Nukkumaan aletaan laittaan klo 1930 ja viimeistään 21 poika aloittaa pitkän pätkän nukkumisen.

Vähän on aamuyön unia nyt masu haitannut. Meillä on pojulla masu kovalla kun on korvikkeita jouduttu lisäämään. Nälkä on niin kova,mutta aloitin kolme päivää sitten probiootti babyn joka näyttäs helpottavan ja neuvolasta käskettiin antamaan levolacia 3 ml päivässä. En sitä ole vielä antanut kun maha alkoi toimia.

Muuten täällä menee mukavasti. Kovasti poika yrittää kääntyä masulleen ja ottaa leluista kiinni sekä heiluttelee lelua kädessä. Nostaa myös masullasn jo itsensä käsien varaan ja päätä ei tarvi tukea juuri ollenkaan. Kovin nopeaa tuntuu kehittyvän jos katsoo tuota 3 kuukauden kehityskäyrää motoristen taitojen osalta.

On kyllä sellanen hymypoika. Vaikka masu olis kipeä niinhymyilee itkun välissä.
 
Meille syntyi tyttö ti. 11.12. 40+1. Painoa 3540g ja pituus 50,5cm.

Tyttö päätti olla täsmällinen ja synnytys alkoi maanantai vastaisenä yönä lapsiveden menolla, jolloin lähdimme jo sairaalaan, mutta kunnon supistukset alkoivat vasta maanantai iltapäivällä. Synnytys oli pitkä, kun 1.vaihe kesti 20h, 2.vaihe 1,5h ja lapsi saatiin ulos vasta imukupilla. Mutta kirjoitan myöhemmin tarkemmin synnytyskertomuksen, kun saan vähän kerättyä voimia. Pääsin vasta tänään sairaalasta ja on vähän totuttelua.

Peppi1981 ja pikku neiti
 
Viimeksi muokattu:
Peppi, oikein paljon Onnea pikku neidistä :) :flower:

Me täällä pikku miehen kanssa kuunnellaan Samuli Edelmanin joululevyä.Tosin pikkuinen nukkuu sylissä ja minä fiilistelen kynttilänvalossa!
Vaikka pikkuinen vaatii huomion 24h niin jotenkin nyt huomaa elävänsä tässä hetkessä eikä vaan touhuta pää kolmantena jalkaan menemään!

Ihanaa ja tunnelmallista joulun odotusta kaikille!
 
Onnea Onnea uusille tulokkaille meidan vauvaryhmaan! Ainakin neulatyyny, rodluvan ja peppi taisi olla... :flower: Taalla sita nyt ollaan pienten nyyttien kanssa pitkan yrittamisen jalkeen. :) Ja ihana eka vauvajoulu on meilla, vaikka onkin pienia... Mieheni ja mina aiotaan yrittaa kuvata Evan ekasta joulusta video patka! Mennaan aamula yhdessa herattamaan se videokameran kanssa, puurohetki, lahjojen avaukset ja joulukuusi, ateriat ja sukuaiset ja kaikki samalle videolle... niinku sellainen joulutarina jota voi sitten isompana katsoa...

Eva on nyt 3 kk, painaa 5 kiloa, eli on tuplannut painonsa syntymasta lahtien. Kovasti nauraa ja jokeltaa jo. On tosi ihanan sosiaalinen. Meilla oli aitini kanssa yhtena iltana tosi hauska tuokio, kun googlattiin netista kaikkia vanhoja lasten lauluja ja loruja ja leikkeja. Laulettiin Evalle "hama hama hakkia" ja kasiliikkeet ja kaikki mukana ja sitten lausuttiin "kuka soi kesavoin" riimttelya... Eva katsoi meita silmat suurina ja nauraa kihersi valilla ja meilla oli ihan vedet silmissa kun oli niin suloista katsella toista... Eva ei viela tartu esineisiin mutta omaa katta vie kovasti suuhun ja imeskelee sita. Lattialla kovasti potkii ja yrittaa kaantya ympari. Kerran on siina onnistunut sohvalla (vahingossa) kun sohvatyyny vahan vietti alaspain. Viime laakarin kaynnilla tuli kehut tytolle kun on niin aktiivinen vaikka oli kuukauden etuajassa. :)

Dreamer74 ja pikku Eva 3kk ja 4 paivaa
 
Hei naiset! Perustin nyt facebookiin salaisen ryhmän meitä varten, jos haluaisitte siellä jutella. Mukaan pääsee kun laittaa mulle täällä yksiryisviestinä nimen ja tuntomerkit. Kukaan ulkopuolinen ei siis nää ryhmää, jäseniä tai sen juttuja. Jos ette ole facebookissa, voi samanlaisen ryhmän perustaa tännekin ja unohtaa fb:n :) Fb vaan on helpompi käyttää puhelimella. Kokeilen vaan ihan kepillä jäätä, että innostutteko ? :D
 
Rödluvan paaljon paaljon onnea <3<3 ihana meidän poikamme onkin melkein saman kokonen syntyissa:)

Peppi Onnea kovasti myös sinulle:) ihanaaaa<3

Olen todella onnillinen meistä kaikista täällä palstalsta että meillä on vauvamme jouluna..saamme olla todella onnellisia vai mitä sisaruksia?

Viime tiistaina tultiin Italian lento meni hienosti Vincent ei itkenyt yhtään se oli todella helpo lento emänätkin koko ajan kysylle onko kaikki hyvin? ehehh ja oli kaikki hyvin..vaikka olin todella pelloisaan että miten paljon Vincent itke eheheh.. oli turha :)

Täällä aurinko paista mutta tuntuu kylmimpi kun suomessa olin heti saanut nuhan ja kuume:( joulu lahja onkin huomenna hankitava ja hyvää hanki kun ei tiedä mitä osta ja mistä hake:( noh onneks appivanhemmat ohja:)

Mitäs teidän vauvallenne lahjat? olin ostanut muutamaan vaateet ja hän on saanut jo paljon lahjoja kun tultiin täällä niin kaikki sukulaiset on jo antanut pikkujoululahja ja sitten vielä joululahja että joudumme varman ylimäärä matkalaukku otaa:)


Haaveilija hyvää juttu toi fb tässä on meidän nimin Miriam Villagracia Davide Pasquariello.. vai pitisko minun perustaa uuden fb profiili? koska käytän tämän kaiken mun kaverinin:)



Oiken mukava joulua teille kaikille ja olette ihania ja olette tullut minulle rakaat:)

Muuten tänään annoin Vincentille ensimainen ruoka eheh päärynä siis.. eipä tykäny:( huomenna annan sille tuore päärynä...

Mirdav ja Vincent kohta 4kk
 
Neulatyyny ja Dreamer Laitoin teille kaveripyynnön fb:ssa. Kuvassa virnistelemme vauva ja tummahiuksinen minä. Näin kuuluu fb:n ohje:

"Voinko lisätä ryhmään käyttäjiä, joiden kaveri en ole Facebookissa?
Tavalliset Facebook-ryhmät: Voit lisätä vain käyttäjiä, joiden kaveri olet. Muutkin voivat pyytää saada liittyä avoimiin tai suljettuihin ryhmiin, mutta ylläpitäjän on vahvistettava liittyminen ensin."

Eli polkastaan homma käyntiin ;) ja sitten vaan lisää porukkaa kehiin! pyhät oltiin kylissä joten vähän viiveellä tulee tämä. ja nyt neiti kutsuu...
 

Yhteistyössä