**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Oh, mun sydän hypähtää joka kerta ku huomaan et nea on kirjoittanut. Että joko...? =)

Tänne ei kuulu ainakaan mitään uutta. Huomenna np-ultra, niitä kuulumisia voisin seuraavaksi tulla kertoilemaan.

Hyviä vointeja! :heart:
 
Täälläkään ei mitään erikoista kuulu. Masussa jatkuu samanlainen myllerrys, tosin nyt alkaa jo tuntua siltä että kokoa vauvalta löytyy. Potkuttelee tuonne kylkien alle ja mahalaukkuun niin on kyllä olemista, tuossa yks päivä meinasi ihan oksennus tulla kun oikein kunnolla potkaisi. :( Lisäksi lonkat on kipeet ja alapäässä tuikkii välillä ikävästi. Että oottakaa vaan kun viikot tästä lisääntyy niin saatte sitten lukea miun valitusvirsiä täältä. ;)

Paljon siulla nea85 on jo viikkoja kasassa?

Meillä olisi torstaina taas neuvolakäynti, joten silloin vähän uutta tietoa taas saatavilla. Paino on ainakin nyt alkanut nousta ihan kauheesti, kun aikasemmin juhlin että ei oo tullu lisää niin nyt on jo sellanen tuntukin että varmaan kilo/ 2 viikkoa olis aika lähellä. :D

AngelEyes ja masukki 30+6
 
nea: Wow, niin ne päivät etenee. Ja äsken oli tasan 39 :D. Mie tuskin noin pitkälle pääsen. Oon tässä mielessäin sumplinu, että kun on täynnä 30+0, että siitä on sellaiset 6-10 viikkoa, että poksahdan, jos ei sitten jo aikaisemminkin.

Tänään alkoi koulu ja tylsää oli.. opettajalla jatkui sama meno kuten ennenkin.. tuntui, ettei tiedä mistään mitään.. Neljä valitsi keväällä asiakaspalvelun ja markkinoinnin, loput taloushallinnon, ni me siirrytään nuorten mukaan opiskelee.. Kiva kiva..

RD & Nuppu 28+1 :heart:
 
mitä ostaisin miehelleni synttäri lahjaks? ei pidä koruja eikä tarvii vaatteita..en keksi mitään. viimeks ostin pari kertaa hierontaan, eli ei viiti semmostakaan ostaa.. en millään keksi mitä ostan ja kohta olis synttärit.. auttakaa.. mitä te ostatte yleensä? hintaa sais olla max 100e..
 
Sori, että kirjoitan tänne, mutta tulin lukemaan teidän kuulumisianne ja samalla ajattelin tuohon nealle kommentoida..

Voisko ajatella esim isyyteen liittyvää.. Esim jonkinlainen isyyspakkaus yms.. Ainakin itse aina ajatellut sitten jos meille se vauva ehkä joskus suodaan saa isäkin jonkun hauskan pakkauksen.. Laita vaikka googleen haku isyyspakkaus.. Netissä on juttuja joissa porukka kertoo millaisia pakkauksia ovat tehneet tai suunnitelleet.. Tai sitten ostat isälle t-paita ja vauvalle vaikka body joissa olisi vaikka sama aihe tai sama kuva..

Nämä tuli mieleen..

KP
 
KP kivoja ajatuksia :) Tuosta tuli mieleen mulla se, et mäkin todennäkösesti annan myös isyyspakkauksen, mut se on sit semmonen extrajuttu. Eli en anna synttäreinä tai muunakaan lahjana, vaan ihan vain sen vuoks ko miehest tulee sit isä =)
 
kp: kiitos ideasta! kuulostaa ihan lupavalta. taidankin ruveta keräilemään kaikkea pientä miehelle pakkaukseen kunhan jakaannun.. synttäreihin on onneks vielä 3 viikkoa aikaa niin kaipa mie sit ees sillon jo oon synnyttäny. :kieh:
mut kiitos vielä. eläkä pyytele anteeks kun tänne kirjottelet! kiva kuulla teistä muista. käyn lukemassa teidän kuulumisia aina mut en kamalasti viiti kommentoida.
 
pixie: hyvä että ultrassa meni hyvin :heart:
mulla neuvolassa kaikki ok.
paino oli laskenu 1,7 kiloa viikossa joka vähän ihmetyttää mut ehkä turvotus on sit vähän laskenu
paineet 145/87 eli vähän koholla.
pissa on
vauvan syke 130...

ja tosiaan viikkoja nyt sen 40 eli sais tulla jo!!!!!!!
 
AE onpas sulla jo komee maha :D musta kyllä tuntuu kans, et oma maha alkaa olla kivan kokonen pallo jo, meinasin kuolla tänään kaupungilla käydessä, kun henkeä ahdisti ja supisteli ym kivoja juttuja. Ihanaa olla raskaana :kieh: mietinkin vain, että kuinka tässä vielä kolme kuukautta jaksaa kun tää mahahan tästä vain kasvaa :D mutta ei sais valittaa..

Pixie hyvä, että ultrassa kaikki hyvin, tuu kertoon vielä paremmin uutisia, kun kerkeet! :)

nea se vain on vielä yhtenä kappaleena, voin kuvitella että alkaa pikku hiljaa tuskastuttaa. Nyt sun pitää alottaa se kolmen s:n kokeilu; siivousta, saunomista ja seksiä :kieh: jos se vaikka tekis jotain ihmeitä :D onneksi sulla neuvolassa oli kaikki hyvin. Sä taisitkin kysellä joskus, kuinka muilla on neuvoloita, niin mulla on seuraava neuvola vasta parin viikon päästä, kun on se neuvolalääkäri sit samassa. Menis nyt aika vain nopeesti..



KP totta kai saat käydä täällä meitä moikkaamassa ja kertomassa kuulumisia! Mäkin käyn aika usein lukees teidän pinoa vauvakuume puolella, mutta en liioin viitsi hirveesti kirjoitella sinne, kun muilla on vasta kova yritys päällä.

Tosi kivaa, kun pihalla sataa, eipä paljoa huvita pihalle mennä.. Jospa rupeis tekeen vaikka ruokaa :p
 
Onnittelut nealle lasketun ajan saavuttamisesta. :) Itse en oo koskaan sinne saakka päässyt, katsellaan nyt että miten tällä kertaa käypi. Ois tasan kaksi kuukautta tuohon LA:aan. Toivottavasti siulla ei mee älyttömästi yli, vaan saadaan vauvauutisia tähänkin pinoon.

Miulla on siivouspäivä tässä lopuillaan ja mennään illalla tyttöjen kanssa ravintolaan syömään. Kivaa vaihtelua.

AngelEyes ja masukki 31+1
 
ae: kiitos. vaikka tällä hetkellä ei tunnu tää tila yhtään onnittelun arvoselta. jotenkin vaan oletin koko raskauden ajan että tää syntyy tuossa viikolla 38-39.. en tiiä miks mulla oli semmonen olo..
emiliina: kaiken maailman ässät on kokeiltu moneen kertaan.. mikään ei tunnu auttavan. toisaalta toivon että vauva syntyy viikonloppuna vasta eikä vielä.. mies kun on töissä tämän viikon iltavuorossa.
kirjotelkaa ja voikaa hyvin
 
Minäkin taas annan elonmerkkiä itsestäni. :saint:
Lukemassa olen käynyt, mutta muuta en oo jaksanut tehä, töiden jälkeen on niin veto pois että huh huijaa. Vauva on jo viikon verran masussa liikuskellut, välillä jumppaa oiken reilumminkin. Jos tuo meno jatkuu koko aika tuollaisena niin kyllä olen kipeenä kuulkaas jouluna :LOL:

Ens viikolla ois neuvolakin. Niskaturvotuksen verikoe tulokset tuli eilen, lyhyesti ja ytimekkäästi ilmoittivat tuloksen olevatn normaali.
Kuuluuko muuten äitiysneuvola työaikaan vai työajan ulkopuolelle? Mä oon kuulkaas tämmösestäkin ihan pihalla!! Kaiken lisäksi minusta on tullut varsinainen lahopää, minen muista yksinkertaisia ja päivänselviä asioitakaan välillä. Unohteleeko muut odottavat äidit? Kohta varmaan unohdan missä asun, hui kauheeta! :LOL:

MM ja poikanen rv 14+5
 
minkä takia sukulaiset haluaa että mä sekoan? koko ajan joku soittelee että joko jotain tapahtuu. äsken räjähdin äidille joka soitti ja kysy että eikö vieläkään.. siis voi v....u.. minkä minä tälle voin ku ei synny..
 
Hips!

Niin ultrassa kaikki oli ok, mitat vastas viikkoja ja niskaturvotus oli normaali. Muistaakseni 1,5. Hirmu paljo selvemmän kuvan näin nyt kuin esikoisesta, onkohan laitteet vaihtuneet vai mikä syynä? Tällä näky sormen luut ja kaikki ja näytti ihan vauvalta jo eikä maapähkinältä. :D Ihanasti käänteli kylkeään ja venytteli jalkojaan just ku ultrattiin. Suloinen! =) Sanoin miehelle et ihan pojan elkeet. Esikoinen heilutteli käsiään ja nakkeli niskojaan np-ultrassa sillon tosi tyttömäisesti. :LOL:

Liikkeitä muuten tuntuu jo. Päivittäin pieniä hipaisuja. Esikoisesta tuntui myös tosi aikaisin, joten osasin odottaa samaa. Istukkakin on takaseinämässä taas.

nea: Kiva kuulla et neuvolassa kaikki hyvin. Ymmärrän kyllä että ei jaksais enää oottaa yhtään, eikä se lohduta että 14 päivää enää maksimissaan joudut. Musta se tuntuu nyt lyhyeltä ajalta, mut muistan kyllä et tossa vaiheessa pitkältä... Mut kyllä se kohta syntyy, ei oo enää pitkä aika. Ihanaa, saadaan vauva meidän pinoon. =) Laita tosiaan puhelin kiinni niin sit kaikki luulee et oot synnärillä!
Ajattelin et panttaisin tarkkaa laskettua aikaa tällä kertaa just ton takia. Oon sanonut kaikille vaan et helmikuun lopulla on LA.
Se muuten varmistui nyt 18.2, viitsitkö RD päivittää?

Esikoinen antoi vauvalle työnimen, se on nyt sitten Pikkiriikki. =)

Pixie ja Pikkiriikki 13+2

 
Onnittelut Pixielle hyvistä ultra kuulumisista täältäkin. :)

Mie kävin tänään neuvolassa ja tässä sieltä tärkeimmät.

paino 92,2 +900 g/vko :ashamed: (No tästä se kai sitten alkaa miullakin tuo nousu. Onneksi sentään näinkin pitkään pysyi ihan aisoissa.)
paineet 121/66
turvotus -
pissa puhdas
hb 97 (miulla ei oo ikinä ollut alle sadan, joten nyt tuli käsky aloittaa kiireesti rautakuuri.)
sf-mitta 27
tarjonta vt
sykkeet 130

Eli hemppaa lukuunottamatta kaikki ihan hyvin pitäisi olla.

AngelEyes ja masukki 31+2
 
nea voi harmi, että ei oo ässät auttanut tässä asiassa :snotty: toivotaan, että pikkuinen pian alkaisi ilmoitella ittestänsä, nuo päivät alkaa varmasti olla jo tuskaa! Ja tuo ei varmasti yhtään auta, et ihmiset soittelee ja kyselee. Sano niille, et kyl sä sitten ilmoitat, kun on jotain ilmoitettavaa ja sillä sipuli =)

Mammutti-Mamma meillä ainakin pyritään normaalit neuvolakäynnit tehdä työajan ulkopuolella, kun se on mahdollista vuorotyön puitteissa, mutta kyllä niissä saa työajallakin käydä, niin ainakin täällä neuvolatäti sanoi. Pakkohan sinun on saada niissä käydä, vaikka sitten työajalla :) ja kun kysyit tuosta muistamisesta, niin täällä on huomattu ihan sama asia. Varsinkin aikaisemmin tuntui etten muista yhtään mitään, kaikki tapaamiset unohtui ja töissä alkoi jo ottaa päähän ja pelottaa et kuinka paljon asioita oikein unohdan :headwall: nyt on vähän alkanut helpottaa.. tai sitten olen vain tottunut uuteen olooni ja muistiini :LOL:

Pixie kiva kuulla, että ultrassa kaikki hyvin :heart: tuo np-ultra oli ainakin minulle jotenkin sellainen tietty etappi ja helpotti paljon, kun kaikki oli hyvin ja uskalsin iloita raskaudesta paremmin :)

AE saanko kysyä, että mitäs tuo vt-tarjonta tarkoittaa? Kun nuo ei vielä oo mulle tuttuja käsitteitä :)
 

Yhteistyössä