**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

Ai täällä on tällainenkin pino! No menin jo ilmoittautumaan huhtikuun masuasukkeihin, mutta tulen nyt tännekin! :D

Eli eilen plussa testattu, tänään rv 3+6 oman arvioni mukaan. :heart:

Varhaisultra jo varattu, mutta neuvolaan ei vielä soitettu! :LOL:

Laala ja lapsi 3+6
 
KP: Kyllähän tänne saa tulla kanssa kirjoittelee! :D Ei kai sitä kukaan kiellä!

Pixie: Ihanat ultrakuulumiset :heart: . Päivitin siun tiedot jo etusivulle :D.

AE: Hyvät nla-uutiset siulla myös! Miulla oli viimeksi nla:ssa käydessäni sf-mitta 26 :D. Katsotaan mitä se on ens viikolla.


Itsellä niskat on jotenkin ihmeen lukossa aina aamuisin.. Ja voitte kuvitella, minkä tuntuiset ne on sitten päivällä..

Tänään lähdin pyörällä töihin.. Olin 10.30 töissä, jonka jälkeen lähdin atk:n tunneille, eka kävin syömässä.. Ukko oli hakenut veljensä kanssa mun pyörän jo kotio, koska tuli sitten lasten kanssa hakee mut koulusta. Tylsää atk:ta.. Kuka ei noita osais tehdä.. No, oli uutta opittavaa itsellekin jotain, mutta silti..

Ukko alkoi sitten mäkättää mulle kotiin päästyämme, etten tee kotona mitään.. Olin, että kiitos vaan.. Enhän minä tietenkään tee mitään..

Oli muutenkin hauskaa tulla kotiin, ku näki missä kunnossa neitien huone oli.. Kuin kaatopaikka :headwall: . Eilen illalla jo neideille sanoin, että jos eivät itse halua siivota lelujaan ja laittaa huonetta nätisti leikkien jälkeen.. Niin lelut lähtee pois, kirpputorille tai jonnekin muualle. Ei näyttänyt tyttöjä hetkauttavan pätkääkään. Molemmat vaan minulle: "vie vaan."

Minä sitten keräsin kaikki lelut tänään pusseihin ja laitoin kaappiin lukkojen taakse. En ole niitä keräämässä, kerran heille se on niin vaikeaa.. Vaikka kuinka yrittää pyytää nätisti.. Kiristää, uhkailla ja lahjoa.. Mutta kun näkee toisten asenteesta, ettei heitä kiinnosta paskaakaan..

Olen tiukka ja surkea äiti, kun vien toisilta lelut, mutta kerran eivät halua niillä leikkiä kunnolla ja siivota jälkiään, niin mulle riitti. :ashamed:

Samalla vaihdoin uudet polttimot tyttöjen kattoplafondiin, ku oli entiset palanu, ja kun vessan viemäri ei oikein vetänyt, ni aukaisin sen yhden jutun sieltä alhaalta.. Hyi helv.. mitä paskaa :x . Mitä lie sontaa.. Ei ihmekään, ettei vuotanut..

Otin pyykit pois ja pesin ukon housut.. Tiskasin ja laitoin astiapesukoneen pyörii ja vein roskat..

Mä haluan jäädä kotiin ja ukko saa mennä töihin/kouluun.. Vaikka enhän mä kotona teekään mitään..

Mutta ei paras hetki ruveta ns. painostamaan, ku sellainen päänsärky ja väsymys ja niskat lukossa, ettei ois kiinnostanut tehdä yhtään mitään... :headwall:

Mutta nyt lopettaa tää vali vali -rouva.. Ja antaa muille kirjoitustilaa :D

Red Dragon & Nuppu 28+4 :heart:
 
onnea laalalle plussasta.

mie olen varma ettei tää mukula synny kun vasta sit viikolla 42 ja käynnistyksellä..
rd: sullahan on molemmat lapset syntyny käynnistyksellä? niin kuinka kauan meni synnytyksissä?
 
Laala: Lisäilen huomenna :D. Kyllä pysyy pienokainen sinne asti! :hug:

nea: Esikoinen käynnistettiin torstaina klo 12. Laittoivat jotkut tabletit kohdunsuulle, mutteivat saaneet ku muutamat pienet supistelut aikaiseksi, jotka ei ollut iltaan mennessä tehneet mitään.. Antoivat kannikkaan piikin, joka lopetti nekin supistukset.
Perjantai-aamuna klo 7 nousin sängystä ylös mennäkseni vessaan.. Lapsivedet valahti lattialle.. Klo 9 menin saliin ja esikoinen syntyi 15.25.

Kuopus käynnistettiin perjantaina klo 9 ja syntyi 17.14. Kalvotkin piti puhkaista.. ja tuntui, ettei millään etene, mutta loppujen lopuksi molemmat syntyi :D.

Esikoisella ponnistusvaihe kesti 2 minuuttia ja kuopuksen kohdalla 4 minuuttia. Kauankohan tämän kohdalla kestää :whistle:
 
Laala onnea plussasta! :flower:

AE ai se vt tarkoittaa viistotilaa :D jotain sellaista kyllä päättelin, mutta pakko oli vielä varmistaa ja kysyä :p

nealle edelleen jaksamista, onneksi se lohduttaa, että kyllä se sieltä vielä syntyy. Eipä ne koskaan oo mahaan jäänyt :kieh: mutta voin vain kuvitella, kuinka tuskastuttaa! |O

Mukavaa viikonloppua kaikille, Emiliina ja Möllykkä 25+4 :heart:
 
Tänään sain töissä kuulla jatkuvasti: "Oletko ihan varma, että on vain yksi tulossa" "Taitaa olla tulossa enemmän kuin yksi" Paras lause tuli mummolta, jolle taittelin jokin aika sitten 640 A4 puoliksi: "sinun maha on kyl todella iso ja ihanan pyöreä. En oo pitkään aikaan nähnyt kenelläkään noin isoa mahaa. On pakko jäädä vähäksi aikaa ihailemaan" :D

Koneet reistaili töissä.. Onneksi ei pahemmin töitä, joten ei silleen harmittanut.. Pitää ukon käydä kahtoo konetta huomenna. On nyt vaihtamassa puslia autoon.

Mie kävin toissa päivänä kysymässä yhdestä toisesta kampaamosta kilpailumielessä hiustenpidennysten hintoja.. ku nyt alkaa olee sellainen hiustenpidennyskuume päällä, että ne on saatava.. Olin pyörtyä, kun kuulin hinnat.. Ja tekeevät vain sineteillä, mie haluan nauhana. En halua sineteillä.. 45 cm 600?, 60cm 700?. Mie olin oikeasti pyörtyä.. Mie sanoin suoraan, että unohdetaan koko juttu..

Tänään menin sitten toisesta kampaamosta kysyy, josta siis jo aikoja sitten kävin kyselee hintoja, että vieläkö hinnat on paikkaansa. Hinnat oli ihan vähän noussut, mutta ei paljoa. Mie varasin ajan marraskuun loppuun, että kerkiäis nää mun hiukset viel vähän kasvaa :D.

Tulee maksaa sellaiset 330?, mutta se sisältää värjäyksen, hoitoaineen+harjan, hiuspuntin ja tietenkin laiton. Nyt vain pitäisi malttaa odottaa kolme kuukautta :D. Hirveän monta kuukautta vielä :whistle:

Mitäs nea:lle kuuluu? :D

RD & Nuppu 28+5 :heart:
 
Laala: Onnea plussasta ja tervetuloa! :heart:

nealle jaksuja!

Tää hullu lähtee tänään tyttöjen kaa ulos. Oon niitä omituisia jotka käyvät raskaanakin baarissa. Rakastan niiiiin paljon tanssimista että pakko päästä. Käyn viikolla kyllä tunneilla, mutta ei niillä pääse silleen rentoutuun ku tanssilattialla... Täytyy käydä vielä ku ison mahan kanssa ei sitten enää uskalla.

Ja huomenna lähdemme esikoisen kaa mummolaan. Hauskaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Kiitos kaikki. :heart:

Ihanaa olla kyllä tällä puolella vihdoin! Vaikka yrittää ei ehditty pitkään niin haaveillu oon jo pari vuotta ja palstalla pyöriny jo varmaan vuoden päivät ainakin...

Pelottaa vaan jokainen päivä että kunhan kaikki menis vaan hyvin. Kummallista miten sitä voi rakastua asiaan jota ei ole edes nähny ikinä ja jonka voi menettää minä hetkenä hyvänsä... :eek: No, peukut ja varpaat pystyssä. :D

Laala ja Punkero rv 4+1.
 
nea: Voi että.. Jospa ne huomenna tekis jonkinlaisen päätöksen :hug: Mie voin vain kuvitella, miltä tuo tilanne tuntuu. Ei ole koskaan tarvinnut pähkäillä, että milloinkahan synnytys käynnistyy.. Tässä raskaudessa toivoisin pääseväni edes siihen tilanteeseen, että saisin itse miettiä, että joko nyt pitää lähteä sairaalaan.. Mutta tuskinpa vaan.
Itsellä alkaa jännäilyt, että milloin alkaa ensimmäiset myrkytyksen oireet ilmaantuu eli valkuaista virtsassa.

Toivottavasti nea ilmoitat seuraavaksi, että miten synnytys meni, ja että tuliko tyttö vai poika :heart:

Minun odotuslistalla ensimmäisenä on synnytys ja sitten hiustenpidennys.. Siihen on viel aikaa :whistle: |O

Red Dragon & Nuppu 29+0 :heart: :heart:
 
[color=#c000c0 ]Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Kaikki oli hyvin. Hemoglobiini on laskenut aika lailla, kuten epäilinkin, mutta nlatäti oli sitä mieltä, että syödä enemmän rautapitoista ruokaa. Rautakuurille vasta sitten, jos sekään ei auta.

Sydänääniä kuunteli pitkään ja olin jo huolissani.. Käski mennä kyljelleen ja heti äänet kuului normaalisti ja vauva on poikittain. Vielä lopussa pyysi mennä selälleen, ja äänet kuului ihan normaalisti. En tiedä mitä sitten tarkoitti.

Keskiviikkona olisi lääkäri. 5.9. olisi jo seuraava neuvola ja ylimääräinen ä-poliaika on viikoilla 32-34. Onko muilla ylimääräistä ä-poliaikaa tuolloin?

Mutta ihanaa oli kuulla, että kaikki on hyvin. Verenpainekin oli todella hyvä ihteni mielestä.

Red Dragon & Nuppu 29+1 :heart: :heart: [/color]
 
Nean tilaa tuli kurkkimaan myös... ihan jännittää puolestasi. :heart:

Mulla ois huomenna neuvola. Vaavi jytää ja myllää ihan reilumman puoleisesti. Eilen ja tänään tuntunut painetta tuolla alavatsalla...mitähän lie?!? Ilokseni huomasin tänä aamuna töihin mennessäni, etten kohta pysty enää pyöräileen töihin. Istuminenkin tekee jo hankalaa, ahistaa jotenkin...


MM+vaavi rv 15+3
 
Neaa myös etsimässä, mutta hiljaista näköjään on. Olisikohan jo... :D

RD: Kiitos päivityksestä! En huomannu aiemmin sanoa.
Vähänkö oon kade tosta sun painon noususta. Tai siitä että sitä ei ole. Mulle tulee tätä vauhtia varmaan taas 20 kiloa. Blääh...

Omaa napaa: Vauvan liikkeet on vahvistunut muljahduksiks! Tosi aikasin tällä kertaa. Makaan vaan paikallani ja odotan että potkasis taas. Pari viikkoa epäilin niitä hipaisuja että onko se nyt sitä, mut nyt täytyy uskoa jo. On se taas niin ihana tunne etten muistanutkaan... :heart: Hyvä nauttia nyt kun tietää että siihen ehtii kyllästymäänkin. Kun aina vaan potkii ja valvottaa... :kieh:

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä nealle missä vaiheessa sit ootkin siellä! :wave:

Pixie ja Pikkiriikki 13+5
 
Pixie: Älähän nyt, mulla kuitenkin sitä ylipainoa on sen 20 kg.. ni ei tarvii todellakaan pahemmin lisää tullakaan. En tiedä liikunko sitten enemmän. En kyllä ainakaan lenkkeile, kävelykin on yhtä tuskaa. Eilen yritin koirankin käyttää lenkillä, mutta tuli sellaiset tuskat häpyluun seudulle, etten pitkälle päässyt, kun piti jo takaisin kääntyä :ashamed:
Ja onhan tässä viel aikaa painoa mullekin tulla.

Eikös vaan liikkeet tunnukin ihanalle :D?

Mammutti-Mamma: Siekii oot jo noin pitkällä :D. Aika menee niin nopiaa, ettei huomaakaan :heart:

Taitaa Nea olla jo synnyttämässä :D

Mutta nyt kouluun! :wave:

Red Dragon & Nuppu 29+2 :heart:
 

Yhteistyössä