**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 2)**

miracle: Sullahan alkaa olla jännät paikat! :D Mie oisin sinun housuissasi varmaan jo aivan hermoraunio! :ashamed: :LOL: Oon vähän semmonen tyyppi, että en paljon jaksa stressailla, mutta kun stressi iskee päälle, niin olen aivan kamala! :kieh: :whistle:

Täytyy vielä peesailla AE:ta, että on ihanaa, kun ihmiset menee naimisiin ja saa vauvoja! :heart: :heart:
 
AE juu sillä mäkin haluan sen paperille laitettuna. Tosin vähän outo kuva pitopalvelusta ku tuntuu heittävän ne hinnat miten lystää. Ja kyselin sen uutta hintaa (ku tuli pari erityisruokavaliota) ni mitään ei kommentoinu, soitteli vaan et millo pistettäis nimet papereihin. Ja tuolloin en sit puhelimes muistanu kysyy hintaa uuvelleen. Tosin jos se huimasti ois yläkanttiin ni voisko siinä mitään sit sanoo vastaankaan... Nää kun ottavat pikkulapsistakin kuulema 2/3 hinnasta... Vähä outoa minusta.

MM, mäki stressaan tosi vähän aina. Yleensä en siis mistään stressaa mitään. Enkä nytkään oikein, mut jännittää vain lähinnä. Jännittää esim. sekin, et millanen tulee häämeikistä tai kampauksesta ja oonkohan tyytyväinen. Ja et onko sit varmasti morsiuskimppu yms valmiina ku mitään sopimusta siit ei toki tehty muuta kuin suullinen (toki mies oli todistamassa sitä suullistakin). Eli kaikennäköset tyhmätki jutut on mielessä :LOL:
 
heippa pitkästä aikaa. eka viikko pojan kanssa kotona on menny hyvin. tänään käytiin eka kerran ulkoilemassa. kamalan kylmä ulkona ja pojalla on ollu vähän nuhaa niin toppasin sille oikeen kunnolla päälle. vaunuissa näyttäs viihtyvän hyvin. öisin heräilee syömään yleensä 3 kertaa eli ei kauheesti tarvii vauvan takia valvoa.. neuvolassa käytiin tänään punnituksessa ja painoa oli jo 3140g eli mukavasti on viikossa noussu paino kun viikko sit sairaalasta lähtiessä paino vaan 2700g. onnea miraclelle!
voikaa hyvin.
-nea ja vauva 11 päivää-
 
miracle voin vain kuvitella, kuinka sua jännittää! :D ite oon semmonen kova jännittämään, että maha menee pelkästä ajatuksesta omista häistä ihan sekaisin :p ja oon kyl kova stressaamaankin, että raskaana ollessa häät ei sopis mulle :snotty: mutta hyvin se päivä tulee varmasti meneen, nauti päivästä, jolloin on lupa olla prinsessa :heart:

nea ihana kuulla, että arki on vauvan kanssa lähtenyt kivasti! :) voi, että kun itsekin sitten joskus saa sen pienen nyytin omaan syliin... :heart:

Täällä kaikki hyvin, on vain pitänyt kiirettä, etten oo ehtinyt kunnolla koneelle hetkeen. Masuasukki jumppaa kovasti masussa ja tuntuu, että itse alkaa huomata jo toisen päivärytmin. Aamuisin ja iltaisin on varsinkin kova vilske masussa :heart: jotenkin sitä vain nyt jo elää niin kiinteässä suhteessa tuohon asukkiin, ei sitä voi mieskään ymmärtää, miltä tää tuntuu, kun ei tunne sen liikkeitä samalla tavalla. Odotan vain, että aika menis äkkiä ja koittais marraskuu :heart: Nyt tekeen ruokaa :p

Emiliina ja Möllykkä 28+2 :heart:
 
[color=#c000c0 ]Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Neuvolassa kaikki hyvin. Seuraava neuvola olisi 22.9.2008.. Silloin kyllä saatan todellakin jännittää, että joko lähetään KYS:iin, tuolloin viikot on jotain 34+1. Esikoisen kohdalla alkoi viikolla 34 valkuaista ilmestyä virtsaan.

Kun on seuraava neuvola on, ni laittaa lähetteen ä-polille, jossa sitten saavat katsoa vauvan tilanteen. Kerran on isompi kokoinen tulossa.

Red Dragon + Nuppu 31+5 :heart: [/color]
 
Kiva että oli hyviä neuvolakuulumisia siulla RD. Jospa vaikka kaikki menisikin loppuun asti hyvin, eikä tulisi mitään myrkytyksiä. :)

Kiva kuulla myös nean kuulumisia ja että vauvan painokin on noussut mukavasti. :heart:

Oma olo ei sitten olekkaan niin kehumisen arvoinen, kamalasti on taas koko aamun sattunut tuonne alavatsaan, sillain inhottavasti polttelee ja nipistelee. Eilen illalla ei meinannu henki kulkea, kun jotenkin ihan hassusti oli tuo vaavi tuolla mahassa.

Tänään olis siivousta tiedossa ja varmaan kauppareissukin.

Voikaahan hyvin. :)

AngelEyes ja masukki 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
AE: Muistahan levätä! :hug:
Tuotahan se mieskin aina jaksaa muistuttaa, että lepäisit ja älä sie liikaa rehki. :D
No mie oon kyllä sellanen luonne että vaikka ois mikä niin ei sitä osaa vaan olla rauhassa aloillaan. :LOL: Pitää tehdä asioita vaikka kuin ois olo kamala ja kauhia. Jotenkin vaan ei sitä osaa lepäillä, kun on tuhat asiaa mitä mielessä pyörii ja pitäisi hoitaa.
Meillä varsinkin kun tuppaa olemaan sillä tavalla että mie oon sitten se ainoa joka niitä hoitaa. :kieh:
No ei, kyllä tässä lepäilläänkin sitten kun siltä tuntuu, eli sit kun ei enää pääse sängystä ylös. :p

Tuosta myrkytyksestä vielä, että onko siulla sitten aina yleensä rv 34 -> alkanut nuo oireet vai aikasemmin? Miun kaveri nimittäin oli just pari viikkoa sitten sairaalassa kun paineet nousi, ja hällä on la joskus marraskuun lopussa. Eli onko tuohon jotain riskiviikkoja vai alkaako ihan yksilöllisesti tuo? Tyhmänä kyselen, kun ei ole itsellä kokemusta eikä oikein lähipiirissäkään.
 
AE: Kai se ihan yksilöllistä on ja itsellä ei siis pahana oo tuo myrkytys ollut. Ja kuopuksen kohdalla olikohan se rv 35 vai 36 alkoi vasta valkuaista olee vähän virtsassa ja alapaine koholla.. Mutta kys:in lääkärit kuopuksen aikaan olivat sitä mieltä, että tuskin myrkytys kerenny viel ees puhjetakaan, ku kaikki arvot siellä normaalit. Ei valkuaista eikä verenpainekaan koholla. Ja sekin, mikä oli nla:ssa koholla, siis alapaine, oli ihan olematon. Ja itse yleensä nla:n mennessä jännitin verenpaineen mittausta :whistle:

Ja nuo oireet on tosiaan tullut siis 34-36 viikoilla. Mutta ei pahana oo myrkytys ollut.

Paljonko siun kaverin paineet on olleet?

Mie oon kans samanlainen luonteeltani etten malta hetkeekään levätä. Varsinkin jos vain kotona saan olla.. Mutta nyt ku käyn viel koulussa ja töissä, ni ei sitten enää kotona jaksa tehdä mitään. Mutta onneksi enää vain ensi viikko ja sitten pääsee kotihommiinkin paneutuu oikein kunnolla :D
 
Kaa
Välillä aina käyn täällä lukemassa muiden kuulumisia, joten ajattelin laittaa lyhyesti omanikin (vaikka pinoon en virallisesti "kuulukkaan" )

NT-ultrassa käyty. Natiaisen pää-perämittä 57 mm, turvotusta vain 0,8 mm. Syke noin 150. Selkäranka, hermostuputki sun muut tässä vaiheessä nähtävät asiat ok, kaksi jalkaa ja kaksi kättä. =) Kaikki oikein mainiosti. Oireettomuus ei siis minulla ollutkaan huono asia, nyt vaan nautin siitä.:p

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Kaa ja Natiainen 12+3
 
RD: Kiitos tiedoista. :) Hällä siis taisi olla jotain 104/152 tms. en tarkkaan muista. Oli vaan hassua kun noin aikasin jo nousi, hällä siis ensimmäistä odotaessa oli kanssa myrkytys. No kuitenkin tuossa oli erikoista se että ei päässyt sairaslomalle, vaan töihin vielä joutui ja verenpainelääkitykselle. Lääkärin mukaan siis työkykyinen, niin ajattelin että onko siinä sitten joku raja että miten luokitellaan myrkytykseksi siis millä viikoilla.

Miulla alkaa ens viikon tiistaina virallisesti äippäloma, mutta onhan tässä jo kotona ehitty luurailla. En miekään kauheesti sillon jaksanu tehdä kun oli töissä, vaikka ihan vähäsen vaan tein töitäkin. Hommaa ois kyllä vaikka mitä. :) Onneksi nyt on vähän energisempi olo noista kolotuksista huolimatta. Mitä lie kohdunkasvukipuja onkaan.
 
AE: Hui, kuinka korkealta kuulostaa tuo alapaine :eek: . Ja minulla oli korkeimmillaan alapaine 90.. Ja kuopiossa ei siitä oltu huolissaan, ku sekin arvo heitti vaan vähäsen. Kuopiossa sitten kun mittasvat, ni ihan normaalit arvot.
 
Kaa Kiva että oli kaikki hyvin ultrassa. :) :flower:

RD Miulla oli kanssa tuo 6 viikkoa kesälomaa, tai no muutama päivä vajaa mut melkein kuitenkin. :) Ei ois oikein töissä jaksanu enää pitkään aikaan ollakkaan. Heti tuli jalatkin paremman tuntusiksi ja kohjutkin vaaleni kun ei tarvi seisoa montaa tuntia päivässä.
 

moikka!
mökkiloma vietetty ja kotiin ajettu turvallisesti perillä siis.

musta tuntuu että vatsa on kasvanut IHAN tajuttomasti!! mulle ihan oikeesti toi kumartuminen alkaa tuntumaan...vatta ottaa vastaan ja asento tuntuu kamalalle...
heh eipä tässä oliskaan kuin reilut 2 kk tätä samaa edessä ja vatsa sen kun kasvaa.
hui! taitaa asukki ottaa kunnon kasvupyrähdystä muutenkin, tuntuu ett nahkakin on kireenä ja piukeena...
pitäis jaksaa ens viikko vielä hoitaa kaiken lisäks äitini koiraa...huh tykkään kyllä koirista, mulla on itellä ollut kaksi, mutta just tähän saumaan...kiirettä tiedossa.
no pääsenpähän ainakin lenkille!

no joo mutta muuten kaikki ok, neuvola ja lääkäri on ens viikolla ke ja sitä kyllä jo odotan.
arki alkaa siis maanantaista! mies palaa töihin ja meillä alkaa harrastukset ja kerhoilut.

eli palaillaan ja nyt toivon ja luulen pääseväni useammin teidän juttujen tuttujen pariin. ;)

Pamuk rv 28+4
 
Huomenta!

Nostelen samalla ja kopion tänne samat tarinat neuvolakäynnistä.

Joo, aamulla kävin neuvolassa, tosin meinasin myöhästyä koko jutusta kun miehen puhelin ei herättänytkään. :) Kivaa kun oli 25 minuuttia aikaa ehtiä ja vielä 10 minuuttia siitä menee automatkaan. No ehdinpä kuitenkin.

Tässä olisi saldoa:
Paino 94,5 +292 g/vko
Turvotus -
Paineet 124/76
Pissa puhdas
Hb ei mitattu
Sf-mitta 32
Tarjonta rt
Sykkeet 143

Eli oli tuo vauveli sittenkin kääntynyt oikein päin tuonne olemaan. Terveydenhoitaja sanoi että huomaa tuosta mitastakin että on ollut jossain muussa asennossa aikasemmin kun nyt palasi tuonne yläkäyrän tuntumaan taas. Harmi sen puoleen että nyt ei pääse ylimääräiseen ultraan. :(
Oli vaihtunut terkka ja edellinen oli kyllä mukavampi, tosin tämä taas vaikutti asiantuntevammalta. Seuraavaksi sitten olisi lääkärineuvola kahden ja puolen viikon päästä.

Laitetaas tänne taas masupäivitystäkin, neuvolakäynnin kunniaksi. :)


muoks: Lisätään vielä että miraclelle hirmuisesti onnea rouvautumisesta. :flower: Varmasti oli kivat häät, lauantaina oli mukava ilmakin. Ainakin täällä päin Suomea. :)

AngelEyes ja masukki 34+6
 
AE: Siullaha on jo kivan kokoinen masu! :D Hyvä, että nla:ssa oli kaikki hyvin!
Mie saan ylimääräisen ultran noiden myrkytysten takia. 22.9. olisi seuraava nla, jolloin laittaa lähetteen ä-polille, mutta katotaan eka, mitkä on voinnit tuolloin, kun on seuraava nla. Että joko alkaa valkuaista olee virtsassa ja verenpaine koholla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
AE: Siullaha on jo kivan kokoinen masu! :D Hyvä, että nla:ssa oli kaikki hyvin!
Mie saan ylimääräisen ultran noiden myrkytysten takia. 22.9. olisi seuraava nla, jolloin laittaa lähetteen ä-polille, mutta katotaan eka, mitkä on voinnit tuolloin, kun on seuraava nla. Että joko alkaa valkuaista olee virtsassa ja verenpaine koholla.
Toivottavasti olisi vielä hyvät voinnit. :) No meillä sitten jotain jännitettävääkin kun tuo tuolta syntyy, kun ei kerran sinne ultraan päässyt. Ja onpahan hyvä syy lähteä heti shoppailemaan. ;)
 
iltaa,
no nyt tulee kyllä vähän narina...koittakaapa kestää....

huh, yks päivä ns. yksin ja oon ihan puhki...sitä jotenkin tottu 3 viikossa, että toinenkin on siinä koko ajan hääräämässä ja auttamassa lasten kanssa. Mies lähti töihin...kyllä jäin kaipaamaan...
Muuten siis mukavaa kun arki alkaa ja rytmit palaa yms. mutta kyllä masun kanssa heiluminen tuntuu näin iltasella kun vihdoin pysähtyy.

Kipuja ja vaivoja on ollut monilla, no ei kait niiltä oikein säästy.
Ite olen voinut muuten oikein mallikkaasti, mutta mun riesana on nuo ah niin kamalanällöttävät suonikohjut... :ashamed: keskiviikkona on se lääkärikin enkä kyllä oikeesti kehtais ottaa housuja pois... toisessa jalassa ei oo mitään, toinen on nivusesti asti tursunut |O :kieh:
pientähän tuokin on kun on muuten kaikki hyvin, (RD kertoi niistä r-myrkytyksistä )ja mitäs sitä nyt ei kärsis lastensa vuoksi, mutta inhottaa ja ällöttää tuo silti, minkäs sitä luonteelleen voi...
kumpa ne hellittäis sit ku vaavi on maailmassa.
toivotaan...

tässäpä näitä.
voikaa hyvin!

Pamuk rv 29 POKS
 
Pamu k Täällä kohtalotoveri jolla kanssa toinen jalka on ihanan sinisen kirjava ja pahkuroilla. :( En tiiä mistä nuo kohjut oikein ilmestyivät, ja niitä on siis vaan toisessa jalassa. Ei oo miustakaan kovin ihania, ja eipä tarvi hametta enää koskaan pidellä, kyllä vähän ottaa päähän. Miulla noita on lisäksi tuolla alapäässäkin, on aika ällöä. Onneksi oon lukenut että sieltä niiden pitäisi hävitä kunhan pääsee tästä paineesta, mut jaloista ei taida mihinkään kadota. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:
Pamu k Täällä kohtalotoveri jolla kanssa toinen jalka on ihanan sinisen kirjava ja pahkuroilla. :( En tiiä mistä nuo kohjut oikein ilmestyivät, ja niitä on siis vaan toisessa jalassa. Ei oo miustakaan kovin ihania, ja eipä tarvi hametta enää koskaan pidellä, kyllä vähän ottaa päähän. Miulla noita on lisäksi tuolla alapäässäkin, on aika ällöä. Onneksi oon lukenut että sieltä niiden pitäisi hävitä kunhan pääsee tästä paineesta, mut jaloista ei taida mihinkään kadota. :(
juu no jos totta puhutaan/ eikä edes koiteta hienostella... niin sama täällä, alapää myös on sen näkönen... |O :ashamed: mutta sen tiedän, että sieltä ne lähtee heti kun paine hellittää, siis jo sairaalassa...jaloista, tuskin.
Mulla on isäni puolelta vielä suvun rasitetta eli taipusuutta suonikohjuihin...kivaa.

edes vähän tuli helpotusta, kun on joku kohtalotoveri Angel Eyes !!
toivotaan, että häipyvät! hus hus...

huomenna se lääkäri! eli huomisiin...
 
Heipä hei, pitkästä aikaa. Lukemassa olen käynyt kuulumiset, mut en oo jaksanut ite kirjoitella kun ei oikein oo mitään kirjuuteltavaa. Olo on mainio, jos ei ota huomioon tätä viikon kestänyttä flunssaa. Sairaslomalla olen ja se on ollut tarpeen, toivottavasti ens viikolla jo pääsee töihin.
Viikon päästä pe ois rakenneultra. Vähän jänskättää taas...

Masu kasvaa ja vaavi myllää sen minkä kerkiää. Potkuihin tullut kumamsti voimaa, välillä ihan säikähdän kun potkaisee. Häpyluut ovat hellinä jostakin syystä...liekkö vaavi potkuillaan potkinut mun alapäänkin ihan helläksi, oikein muuta syytä tähän en keksi....

Mutta, nyt takaisin peiton alle.

MM ja poikanen rv 18+6
 

Yhteistyössä