**Talvi-, kevät-, & kesäunelmista -Plussanneet (vol. 3)**



1.4.2009
nti - Odottaa esikoista


24.4.2009
laala - Odottaa esikoista & synnytyssairaala TYKS


22.5.2009
Heidsu - Odottaa toista lasta


15.6.2009
umayya - Odottaa kolmatta lasta & synnytyssairaala PHKS


18.8.2009
Ninnurainen - Odottaa toista lasta


9.9.2009
Millukka - Odottaa viidettä lasta & synnytyssairaala HYS


30.11.2009
tikruliini - Odottaa kolmatta lasta


Syntyneet


katrinainen
24.4.2008 Tyttö: pituutta 30 cm & painoa 3370 g

nea85
21.8.2008 Poika: pituutta 49 cm & painoa 2790 g, klo 7.09

kamiliya
8.9.2008 Tyttö: pituutta 48 cm, painoa 2960g ja pipo 33 cm, klo 4.35

Angel Eyes
6.10.2008 Tyttö: pituutta 49 cm, painoa 3855 g ja pipo 35 cm, klo 21.29

ipapii
8.10.2008 Poika

Minttu-Maaria75
31.10.2008 Tyttö: pituutta 51 cm, painoa 51 cm. Klo 16.31
[color/]

Rinzessa
5.11.2008 Poika: pituutta 49 cm, painoa 3160 g. Klo 8.15

Maotao
7.11.2008 Tyttö: pituutta 53 cm, painoa 4075 g. Klo 17.59[color]

Anzkuli
7.11.2008 Poika: pituutta 50 cm, painoa 3850g. Klo 2.18

Red Dragon
10.11.2008 Tyttö: pituutta 51 cm, painoa 3990g, pipo 38. Klo 11.55.

kutmula
15.11.2008 Tyttö: pituutta 52 cm, painoa 4140 g. Klo 10.54.


Pamu k
17.11.2008 Poika: pituutta 50 cm, painoa 3475 g. Klo 9.05.

Emiliina
24.11.2008 Poika: pituutta 48 cm, painoa 2955 g. Klo 8.47.


NinniNuppunen
8.12.2008 Poika: pituutta 54 cm, painoa 4155 g, pipo 36 cm. Klo 12.52.

Mammutti-Mamma
2.2.2009 Tyttö: pituutta 50 cm, painoa 3700 g.

Pixie
21.2.2009 Tyttö: pituutta 49 cm, painoa 3220 g, klo 00.09

JJ-t
3.4.2009 Poika: pituutta 50 cm, painoa 3300 g, klo 00.34

SuukkoSuulle
8.4.2009 Poika: pituutta 49 cm, painoa 2620 g, klo 18.00


Pienokaisensa enkeleille menettäneet:

tikruliini - kolmas
Millukka - viides rv 10+1
meilinde
Rouva Pikkumyy - viides (1.yhteinen)




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

HYS = Hyvinkään aluesairaala
KHKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

 
kiitos umayya uudesta pinosta. :heart:

herra kävi taas neuvolassa ja mitat:

painoa 7580g
pituutta 66,5cm

hyvin kasvetaan ja ukolla on jo yks hampaan alku. muutamia kertoja on käännytty selältä mahalleen, jalat on löydetty ja juttua riittää. eli ihan hienosti menee meillä. lihaa aateltiin tänään kokeilla eka kerran.

onkos se pixie seuraava jonka pitäis poksua? kyllä aika menee nopeaa. meidänkin ukko jo 5 kk! imetyksen lopetin tuossa viikko sitten. olisin halunnu vielä kuukauden imettää mutta toisaalta oon helpottunu että se on loppu nyt. eikä ois ollu kiva kyllä tuota piikkisuuta imettääkkään.
 
Kiitos Umayyalle uudesta pinosta! Ihanaa et alat päivittään. =)

nea: Voi ku aika menee siivillä! Joko teilläki tosiaan kääntyillään ja saadaan hampaita. :eek:

Neuvolakuulumisia:

Lääkärissä olin eilen. Kaikki muuten ok mut järkytyin kun sanottiin, että h-hetki ois lähellä, tuskin kahta viikkoa pysyy kyydissä mut josko edes yhden! :eek: Kohdunkaula oli siis hävinnyt, pehmeä mutta onneks kiinni vielä. Vauva niin alhaalla ku olla vaan voi. Sf-mittakin pudonnut viikossa 2 senttiä ollen nyt vaan 29 senttiä! Sain nyt sit suosituksen levätä mahdollisimman paljon sekä välttää kävelyä ja nostelua. Vähä hankalaa ton 2-vee esikon kanssa. :/

Ei tullut sinäänsä kyllä yllätyksenä, koska edellisyön valvoin läpeensä säännöllisten supistusten kanssa. Eivät sentään kipeitä vielä ole mut sellasia että turha yrittää nukkua. Tuntuu siltä et lähtö on tosi lähellä, toivottavasti silti viikon vielä pysyis kyydissä et kasvais vähä ja olis sit täysaikanen. :heart:
Paniikki iski koska kaikki valmistelut on edelleen tekemättä, eilen kaveri kävi sentään palauttamassa tavarat jotka on ollu niillä lainassa. :whistle: Seuraava viikko mun on kyllä pakko levätä mut jos ens viikolla alkais vähitellen peseen ja laitteleen niitä paikoilleen.

Pixie ja Pikkiriikki 36+0
 
umayya: Yksärii laitettu takas :D + kutsu kaveriksi =) :hug: Hienon pinon oot tehnyt ;).

Pixie: Sinulla on kyllä jännät ajat menossa :D

nea: Jo viisi kuukautta :eek: . Johan aika menee. Varsinkin, kun meidän neidilläkin tulee 2.2. jo kolme kuukautta täyteen :heart: Kerrohan miltä liha maistui :D. Tykkäskö poitsu ruoasta?

Me aloiteltii tänää maissivellillä.. Se ei näyttäisi aiheuttavan mahavaivoja, kuten peruna-porkkanavelli. Meillä myös juttua riittää ja kädet on löytynyt ja selältä mahalleen kääntyminen on niin hilkulla, kun älyäis vain vähän ponnistaa. Neiti pyörii kyllä muuten ympyrää lattialla :D. Ei uskalla sohvallekaan enää yksin jättää.

Oliko muuten nea mieletöntä syljen valumista, kun tuli hammas? Meidän neiti on alkanut sylkemään kunnolla.. Mutta ei kai vielä voi hampaita tulla :eek: ?

Mie oon käynyt bodypump:issa ahkeraan.. Ja aina ollut ennen tuntia salilla tunnin ja tiistaina+torstaina tunnin salilla.. Jospa tuloksia alkaisi pikku hiljaa tulemaan. Mies kyl sanoi, että olisin kaventunut synnytyksen jälkeen kuulema puol metriä (oon mie kyl lihava ollut).. Ja kyllähän ehkä kuvistakin sen huomaa.. Mutta en usko..
Kun sais vain tämän pelastusrenkaan keskivartalolta pois :whistle: .
Tänään saan henk.kohtaisen ohjelman, minkähänlainen sekin tulee olemaan..

Mulla on mieletön vauvakuume.. Mutta ei vielä.. Jos sitä rupeis yrittää sit heinäkuun alussa, jos on saanut sen painon pudotettua :LOL: :whistle:
 
rd: joo sylki valu pojalla kauheesti varmaan 2 kuukautta ennen kun hammas tuli ikenen läpi. samoin nyrkki oli koko ajan suussa. liha ei maistunu pojalle ollenkaan vaan sai aikaan kauheen oksennuksen :$ pitää kokeilla tänään uudestaan. jos ei maistu niin eipähän sille minkä sit voi. kokeillaan sit vähän vanhempana uudestaan.
 
umayya kiitokset uudesta pinosta ja tervetuloa uudeksi päivittäjäksi!! :heart:

RD mä voisin olla kanssa sun kaveris :D (tarkotatko naamakirjaa? ) mutta olis kyllä kiva vaihdella kuulumisia muutenkin kuun täällä!! laitanpa sulle yksäriä siis :saint:

pixie HUI!! sulla alkaa oleen h-hetki siis lähellä :D jännittää sun puolestas!!

nea teidän poikakin on jo niiiiin iso!! muistan kun eilisen kun tuskailit ettei synnytys ala.. ja tosta tupakoinnista: mä luulen/pelkään että mulle käy ihan samoin. että retkahtaa sitten imetyksen loppueessa :headwall: mies polttaa edelleen, vaikka on luvannut lopettaa. sekin auttaisi jos se ei polttaisi. mä en ole polttanut viikon 5 jälkeen yhtään :D

kauhiasti taas tämä pino hiljennyt :/ missä kaikki on!!?? :wave:

viikko sitten käytiinkin sitten päivystyksessä. otin neuvolassa puheeksi josko voisi sinne mennä kun pää hajoo.. koko aika miettii pahinta ja pelkää ettei kaikki ole hyvin. supistellut siis viikosta 16 saakka. nyt tullut lisäksi sellaset ihmeelliset ahdistuskohtaukset. että syke nousee, henkeä ahdistaa, supistaa ja tulee kuuma. tätä kestää n. minuutin..

mun oireista ei osannut sairaalassakaan sanoa. kaikki mahdolliset testit otettiin. mitään ei köytynyt, paitsi hiiva :kieh: nyt mietityttää miksei multa ole otettu sitä sokerirasitusta?? mitäs oireita siinä on?

hyvä juttu on se että vauvalla kaikki hienosti :heart: vastasi täysin viikkoja mitoiltaa ja painoarvioksi rv 29+0 saatiin 1300g. kohtu ja istukka oikein siistit ja vauva hyvin eloista. imi siellä peukkua :heart: kohdunkaula hieman pehmennyt, mutta pituutta54mm :eek: ei kuulemma voisi olla pidempi. että ei supparit ainakaan sinne ole tuhojaan tehnyt :saint:

kaikki siis oikein hyvin :D supistusten vuoksi saikku jatkuu äippälomaan saakka. olo on ollut parempi, ehkä sekin on auttanut kun henkisesti ollut helpompaa, kun sai mielenrauhan että kaikki oikeesti on hienosti, vaikkei sitä voi uskoa!! nyt pitää vaan oppia nauttimaan tästä raskaudesta, kaikkine kipuine ja vaivoineen :heart:

ajatelkaa tänään sitten poksui kympit :D 30+0!!!
 
JJ-t: Juu naamakirjaa tarkoitan :D
Siun oireet kuulostaa kyl mielettömiltä. Hui! En oo kuullutkaan tuollaisesta. Muistahan levätä ;) . Enää ei sinullakaan ole kauaa laskettuun aikaan :heart:

Itsellä vauvakuume vain kasvaa ja kasvaa.. Eilenkin mielessäni mietin, kun meidän prinsessa tässä mun viekussa sohvalla köllötteli, kertoili omia juttujaan ja nauroi, että menisihän tuossa vieressä toinenkin vauva :whistle: :ashamed: B)
 
jj-t: joo miehän kärryytän jo ihan täysiään. yli viikon oon taas polttanu joka päivä. reilu viikko sit siis lopetin myös imetyksen.. ei voi mittään.. tupakointi on miusta vaan niin kivaa..
 
heippa! :wave:
tänään ensimmäisessä neuvolassa käyty jossa nämä perusjutut ja tiedot ym. annettiin.
Laskettuaika tosin neuvolanlaskurilla 090909 :D joten jos sen päivittäis mulle. alunperin muilla laskureilla se 10.päivä tuli mut kyl mä meen toistaseksi ton neuvolankortin ajan mukaan , ja onhan se vähän jänskää ku oikein 090909 :kieh:

Tossa meijän terveysasemalla on myös oma ultralaite joten pääsen jo ens viikolla ultraankin vaikka silloin vasta 8+ viikkoja kasassa. ihan hyvä kyl koska oireita ei oikein ole vielkään ja toukokuun lopussa oli se keskeytynyt km mulla vkoilla 10+ ja silloinkaan ei oireita ollu liiemmin joten vähän on pelko takaraivossa.

Millukka & pikku viitonen 7+2
 
Jj-t: Oho, onpa sullakin jo viikkoja! Aika menee nopiaan...
nea: Mä tiedän nyt jo että lakko ei tuu pitään raskauden jälkeen. Imetysaika sitä hillitsee varmasti mut sit lähtee taas. Yks mun kaveri joka yrittää 15 vuoden polttamisen jälkeen ihan tosissaan totaalilopettamista ihmetteli et hän ei ymmärrä miks poltan kun lakon tekeminen on mulle niin helppoa. Saatan olla välillä viikon pari polttamatta ihan huomaamattani ja poltankin keskimäärin päivässä varmaan vaan pari jos sitäkään. Vastasin vaan että koska en tahdo. Se on vaan niin kivaa. :D Humalassa tuun polttaan ainaki aina, sitä en ees yritä lopettaa. Nih.

Täällä on supistelut jonkin verran rauhoittuneet lepäämisen myötä. Tulee niitä vieläkin mut ei oo enää sellanen olo et ihan just ois lähtö edessä. Oon vaan nukkunut ja nukkunut. Nyt uskallan hiljaksiin laitella vauvan tavaroita valmiiks, pesen täällä vaatteita ja järjestelen leluja. Ens viikolla kun on 37 viikkoa täynnä aion taas alkaa liikkumaan ulkonakin. Mut nyt lepäämään. =)
 
Oho, mitä mä oon tänne viimeks kirjotellut tosta tupakoinnista. :eek: Siis raskausaikana en tietenkään oo polttanut yhtään ja muulloinkin tosi vähän siis.

Huomenna olis 37 viikkoa täynnä, jee! =) Mitäs muille kuuluu, huhuu? :wave:
 
josko koettas jotain raapuustaa piiiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaa :ashamed:
mulla on nyt sellanen ihana keskiraskaus, ei oikeestaan mitään kunnon vaivoja.. hieman iskias vaivaa ja supisteluja on jotka tosin miellän harkkasuppareiks vaikka vähän enemmän tuntuvatkin..
äippälomaan olis joku 11 viikkoa kai, jotenkin helpottavaa kun tietää että sitten saa olla poikien kanssa.
mua on alkanut hieman ressaamaan että miten ihmeessä mä pärjään kotona kaikkien kolmen kanssa, sanokaa ettei mulla ole hätää.. jotenkin pelottaa mut se on normaalia joten kai tää valmistaa tulevaan :saint:

viime yönä alkoi kuopus oksentaan, nyt on ripulilla ja tässä vähän kauhulla ootan että kukas seuraavaks, oliskin ihanaa jos muut säästytään, oli ihan tarpeeks rankka yö mut jotenkin uumoilen että ens yönä alottaa esikoinen.. on vähän heikon näkönen tuolla sohvalla kun kattelee DVD:tä..

pixie älä nolostele tupakkapuheitas, täällä ilmoittautuu toinen joka omaa samoja ajatuksia.. :snotty:

mutta palailemisiin!

umayya + siiri 20+1
 
Umayya: Toi keskiraskaus on ihana vaihe. Nauti nyt! Mua ressaa myös se miten pärjään kotona esikon ja vauvan kaa, mutta eiköhän se siitä sutviinnu. Pärjäähän ne muutkin. =)

Täällä kans esikoinen oksensi eilen, vessaan onneks. Pistin miehen siivoomaan ja desinfioimaan vessan, en todellakaan halua mahatautia tän vatsan kanssa. Viime raskaudessa sairastuin just näillä viikoilla ja oli ihan hirveetä! Hyvä ettei synnytys käynnistynyt siinä rytinässä, en olis jaksanut ponnistaa kun voimat oli ihan pois monta päivää.

Juu, en mä tupakkapuheita muuten nolostele, mutta tosta mun tekstistä sai vaan sen kuvan et poltan täällä raskaanaki siks kun se on niin kivaa. :LOL: Jota siis en tee. Vaikka mieli tekis. :headwall:

Jeah, jatkan siivoomista. Sain ekan kerran varmaan kahteen viikkoon nukuttua yöni ku tukki ja nyt riittää virtaa. :D
 
oliskin ihanaa kun olis niin fikus 1,5v että oksentais pönttöön :LOL: no joo vitsit vitsinä.. esikoinen varman osaiskin jo vaikka ämpäriin.. ainakin aion kokeilla..
ja mä toivon että ei tulis minuunkaan tuota tautia kun juur on selvinnyt tosta pahoinvoinnista, mut minä niitä viime yön siivosin niin aika takuulla se minuun iskee..

ja en mä ainakaan saanut sellasta kuvaa älä huoli, hmm, niin mä poltan silloin tällöin näin raskaanakin ollessa tunnustan se nyt sitten, vaikka varmaan joku haukka tän lukee ja alkaa moralisoimaan, en ole vaan kokonaan kyennyt lopettamaan.. ja kamalat tunnontuskat on mutta elämä on..

ja voi prkl, ostettiin viime viikolla hobbarin myymälästä kotiteatterilaitteet niin DVD-soitin alko sitten äsken käryämään.. :kieh: :headwall: täytyy lähettää se sinne takasin.. hitto että sylettää.. onneks ei maksettu siitä vielä mitään..
 
nea: Voih, mä en enää muista millaista on olla krapulassa. Mutta täytyy myöntää et tän 9 kuukauden absolutismin jälkeen vois sitäkin vaikka kokeilla taas jossain vaiheessa kevättä. :D

Loppusuora menossa ja tuntuu ihan epätodelliselta kui nopeesti aika on mennyt. Parin viikon sisällä vois olla jo vauva sylissä. Ihanaa... :heart:

Pixie 37+6
 
En oo liiemmin koneella istunu.
Pahoinvointi on ollu sen mukasta että kun oon saanu itteni tohon sohvalle täriseen,niin se on ollu jo voitto!
Mutta,nyt alkaa helpottaan,huh huh :snotty:
Laskettuaika vaihtui,kun se eka oli 8.8 ni nyt se on 18.8.
Ja raskausajan diabetes on vissiin taas jo kovaa vauhtia tulissa :x
No,sehä oli tieto että se sieltä tulee.Ja ihan uhmallakin piti hakee tänää makuunista karkkisäkki... :ashamed:
Öö,mitäs sitten?!
Mulla on niin törkeet päänsäryt koko ajan että voihan vidy.Tänäänki ollu ihan järkky päivä.
Työt ei nappais ollenka,kun väsyttttääää. :snotty: No,jokainen huono olo on vaan merkki siitä ihanasta pikkuisesta viiden sentin minityypistä joka tuola masussa köllöttelee :heart: :heart: :heart:
Ekassa raskaudessa mä niin aattelin että "voi kun tää raskaus kestäis monta vuotta..."
Nyt toivon että oispa jo Elokuu ja kaveri syntyis.
Mä oon niin ton esikoispojan jälkeen ollu ihan sitä mieltä että me TEHDÄÄN toinenkin poika( ;) ),mutta nyt alan kuitenkin vähän toivoo että sieltä tulisikin tyttö...Ihan siis sama kunpi tulee,mutta kun tiedän että tämä kakkoinen jääpi meidän viimeiseksi,niin oisi sitten molemmat... :heart:
Jep,mä lähen nyt tän pääni ja särkyni kans sänkyyn koisiin.Jaksa tämmöstä.
Otin tos klo 18 aikaan tuhat millisen panadolin,ja nyt en kyllä uskalla ottaa toista,kun se oli niin vahva.Tai siis 1 mg siinä lukee,että tonninenhan se kai on.Kun ne perustabut on 500 millisiä.
Niin tai näin,mie meen nyttö!

Ninnurainen :xmas:
Niin,ja vkoja on siis vasta 12+4
 
on kyllä hiljaista :eek: itseänikin saan syyttää..ei ole ehtinyt ja jaksanut paljoa palstaileen |O

ninnurainen hui kun sulla jo nytten raskausdiabetes ilmottelee tulostaan :eek: oliko viimeksikin siis noin vähäisillä viikoilla sama? koska poika syntyi ja oliko iso? onnea muuten ensinmäisen etapin saavuttamisesta, eli 12viikkoa täynnä
:heart: nyt se aoka kuluu kun siivillä, varmasti pahoinvointikin helpottaa :saint:

pixie ootkos jo tosiaan poksahtanut kun ei ole mitään infoa tullut..? :D

nea oliko kivaa viihteellä? mäkin haluan krapulan :D ja tupakkaa ja olla taas laiha!! :ashamed: kamalaa tää loppuaika, kun on niiiin kyllästynyt omaan oloon ja ulkomuotoon :kieh:

hassua kuinka nuo painonnousut ja synnytyksen jälkeiset laihtumiset menee.. sitä ei yhtään osaa ennustaa kuinka mulle käy :/ mulla tullut siis tähän mennessä n.15kg. ihan liikaa, tiedän :ashamed: ja hirvee läski olo koko ajan, varsinkin kasvoista huomaa että oon lihonut muutenkin, en haluais näyttäytyä missään kun oon niin läski :ashamed: neuvolassa sanoivat että mulla lienee turvotusta ja nestettä vaan paljon, koska näkyy juuri kasvoissa ja tuntuu jaloissa. sanoivat että noissa tapauksissa lähtee pois kun hujauksessa synnytyksen jälkeen, HOPE SO!!!

mulla kaverilla nousi paino raskauden aikana 34kg ja nyt reilu puoli vuotta synnytyksestä ja edelleen 20kg jäljellä. hän vielä osaimettää tyttöään. toinen kaveri lihoi 28kg ja puoli vuotta synnytyksestä hän oli taas sellainen tikku kun ennen raskautta ja imetti vain alun eli n.kk ajan :/ kumpikaan ei urheile, vain lenkkiä koiran kanssa..

kuinkas teilläjo synnyttäneillä on nuo painonnousut ja laskut menneet???

T: huonosta itsetunnosta kärsivä ja malttamaton JJ-t masun kanssa rv 32+3
 
jj-t: joo oli ihan kivaa mut niin kammottava kolmen päivän krapula tuli etten ihan heti lähe.. pääsiäisenä aateltiin lähtee käymään tallinnassa niin jos sit ottas.. en vaan tiiä miten raaskin jättää pojan kahdeks yöks hoitoon.. meikäläinen vaan lihoo nyt ku lopetin imetyksen. onneks on kesä tulossa niin sit vähä laihtuu kun tulee liikuttua paljon enemmän
 

Yhteistyössä