Talvihaalarista

Milloina alatte käytttää? Mulla on yksivuotias poika ja olen pitänyt hänellä Remun toppahaalaria, joka ei ole kamalan paksu, nyt päällä. Tämä haalari on serkun vanha ja kuin uusi. Serkut asuvat ulkomailla. En ole vielä kamalasti perehtynyt haalareihin, kysyn siis teiltä ensin. Riittäisiköhän tämä haalari koko talveksi vai kannattaisikohan ostaa paksumpi? Siis tuo on vedenkestävä ja ilmeisesti tuultapitävä. Kuinka paksuja teidän välikausihaalarit ovat? Voi kuulostaa tyhmältä, mutta onhan tuo kumminkin iso sijoitus, jos lähtee kunnon haalaria ostamaan. Niin kyselenpä näin mielipidettä...
 
Milloin...?
Meillä oli tänään ekaa kertaa päällä ja niin näytti puistossa valtaosalla olevan. Eipä tarvi pukea mitää fleece-haalaria väliin, eli pääsee mamma helpommalla. Tosin kun varmaan säät taas lämpenee niin palataan välikausihaalariin.

Ja tarviiko lähteä kunnon haalaria ostamaan?
No kun ei paljon parempia haalareita ole olemassakaan. Kyllä tuo Remu-toppahaalari on ihan riittävä, kovalla pakkaasella vaikka se fleeze-haalari väliin.

Ja että miten paksuja välikausihaalareita?

Ihan ohuitahan nuo on, meillä välikausihaalarina reimatec eikä siinä ole kuin kuorikangas ja ohuen ohut vuorikangas, ei toppaa ollenkaan.
 
Toppahaalarin paksuus ei kerro mitään sen lämpimyydestä eli ohut toppapuku voi olla lämpimämpi kuin paksu.

Missä päin te oikein asutte, jos nyt jo ulkona on lapsilla toppapuvut päällä? Meillä ainakin Remun välikausihaalari on lämmin ja ennen toppapuvun käyttöönottoa voi sen alle laittaa villapuvun.
 
meillä kanssa vielä välikausihaalari käytössä ja nyt kun kylmemmät ilmat niin fleecehaalari tai villahaalari alle ja menoksi.mä en viitsi uutta toppista laittaa hiekkalaatikolle...odotan lumikelejä tai ainakin niitä kunnon pakkasia.
 
Meillä myös on välikausihaalari käytössä ja alla fleecehaalari. Itse mietin, että mitä laittaa fleecehaalarin alle, riittääkö pelkät sukkahousut ja body vai pitäiskö olla välissä sisävaatteet??
Tänään laitoin ohuen paidan väliin ja rattaiden päälle jalkapeitteen, mietiin kun rattaissa lapselle ei tule itelle liikettä lainkaan.
Kädet meillä onkin sitten ongelma, ne tuntuvat olevan aina kylmät kun tullaan sisälle vaikka olis minkälaiset hansikkaat, tänäänkin oli alla villahanskat ja päällä välikausi rukkaset ja siltikin ihan kylmät kädet, ei viittis ihan vielä siirtyä kuitenkaan talvihansikkaisiin kun sitten ei tarkene talvella :(
 
Meilläkin tänään pakkasta aamulla -2 ja päällä remun välikausi haalari ja alla fleecehaalari, sisävaatteet ja sukkikset. Hyvin tarkeni ainut, että kädet tosiaan on kylmät... Pitääpi illalla laittaa ulos mennessä villatumput välikausirukkasten alle jos sitten tarkenisi sormetkin. Toppahaalari meilläkin otetaan käyttöön vasta kun oikeasti tulee talvi ja lunta.
 
Me ostettiin tytölle (kohta 1v) uusi Ticketin haalari, joka otetaan käyttöön vasta sitten kun on TALVI. Sillähän täytyy tareta myös sitten kun on -15 astetta pakkasta. Nyt on ollut Reimatecin takki ja housut ja alla villapuku. Eilenkin heräsi päikkäreiltä parvekkeelta, niin oli hikinen tyttö..
 
Miracles: Noitten TECien (Reimatec, Lassietec yms "tekniset haalarit") alle ei pueta villaa, koska silloin nuo haalarin omat erityisominaisuudet ei toimi ja kosteus (hiki) jää haalarin sisään...Asiantuntevan myyjän pitäisi aina selvittää tuo goretex-tyylisiä vaattteita myydessään. sama juttu gore-kenkien kanssa, ei villasukkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina76:
Miracles: Noitten TECien (Reimatec, Lassietec yms "tekniset haalarit") alle ei pueta villaa, koska silloin nuo haalarin omat erityisominaisuudet ei toimi ja kosteus (hiki) jää haalarin sisään...Asiantuntevan myyjän pitäisi aina selvittää tuo goretex-tyylisiä vaattteita myydessään. sama juttu gore-kenkien kanssa, ei villasukkaa.
Mutta Reimatecissahan ei ole mitään kalvoa vaan se pelkkä "sively" kankaan pinnassa. Vai toimiiko se samalla lailla noiden alla olevien vaatteiden kans?
Itse olen kyllä myynyt lastenosastolla noita Reimatecceja yms., mutta koskaan ei mistään ole tullut tietoa/infoa mitä sinne alle pitäisi pukea. :eek:
Kengistä sen kyllä tiesinkin...
 
Miraclesille taas...
mulle on tollein sanonut just Reimatecin välikausiasun myynyt myyjä, tosin voivathan hekin väärin sanoa :) Tiiä sitten miten KUULUIS tehdä, mutta ainakin meidän hikihatulla tuo villa+Reimatec ei toimi eli hiki jää sinne haalariin ja lapsella tukala olo. Mutta toisilla se toki voikin toimia, en tiedä =) Ehkä tää on taas niitä lapset-on-niin-yksilöllisiä-juttuja?
 

Yhteistyössä