Talvihaalarit

Olisin tänään ostanut lapsille uudet talvihaalarit, mutta eihän siellä enää mitään ollut. Kauheita räikeitä värejä tai sit synkistä synkempiä, tummanruskeita ja mustia. Pitänee ostaa uudet vasta ensi talvena normaalihintaan. Missä vaiheessa teidän muksuilla muuten on vaihdettu kaksiosaisiin talvivaatteisiin? Itse ajattelin, että kouluiässä? Ulkoleikeissä niin näppäriä nuo haalarit. Meillä lapsilla on kyllä kaupunkikäyttöön kaksiosaiset, mutta niissä ei juuri remuta ulkona.
 
Me ostettiin täksi talveksi kaksiosainen, poika nyt 1v10kk. Ihan hyvin se on meillä toiminut, vaikka pitää myöntää että aluksi epäilin. Meillä on ehkä eri juttu kuin teillä kun ei ole lunta mikä menisi takin ja housun välistä sisälle. Tuo on Raiskin vedenpitävä (ja todella on vedenpitävä!) talviasu ja ollut meillä käytössä melkeinpä enemmän kuin talvihaalari, joka myös hankittiin. Nyt ostettiin alennusmyynnistä ensi talveksi samanlainen (eri kuosilla tosin) Raiskin kaksiosainen puku.
 
samaa huomasin kun etsin pojille talvihaalareita- rumia ja ruman värisiä!
Itsekin oon ajatellut että ulkona peuhatessa alle kouluikäisellä olis haalarit, mut kun ei löytynyt "miellyttävän" näköistä niin ostin eskari-ikäiselle että 3 ½ vuotiaalle kaksiosaiset.
Hyvin ovat toimineet, etenkin kun nuoremman housuissa on "lumisulut" vai mikskä niitä sisävuoressa olevia kuminauhoja sanotaan :/ eskari-ikäinen taas jostain syystä vetää päälleen vanhan, pienen haalarin...

niin, ja kummankin pojan housut on henkselimallia eli vähän suojaa lumelta ja kylmältä paremmin kuin vyötärö-pökät
 
Minä olen ostanut kyllä jo 1v:lle kaksiosaisia ulkovaatteita haalareiden seuraksi. Housut ovat luonnollisesti henkselimallia. Istuvat paremmin päälle kuin haalarit, vaikka olisivat hieman isot tai pienet.

Poikien ulkovaatteet ovat minustakin hirveän värisiä. Joko mustaa tai tummansinistä. Minä haluan esim ruskeaa tai punaista jollain kivoilla tehosteväreillä. Jos vaate on likainen, se menee pesuun. Ei sitä likaa tarvitse värillä peittää.
 
Meidan lapsilla on ollut talvisin kaytossa seka haalarit etta kaksiosaiset puvut jo ihan pienesta asti. Taallapain tosin haalareita kaytetaan yleensa vain laskettelurinteessa eli kaupungilla haalariasuisena saa aina kuulla typeria kommentteja...
 
Juu, meillä on just kans kaksosaiset olleet aina, mutta lapset ei varsinaisesti ulkoile niissä, ne on vain kaupunkireissuja varten. En minäkään mielelläni vie lapsiani kaupungille haalareissa. Mutta ulkoillessa eri juttu, täällä on talvisin paljon lunta ja haalarit ei ainakaan falskaa lunta sisään hankeen hypellessä. Mutta jos ei kunnon (myös silmää miellyttäviä ) haalareita löydy, niin täytynee siirtyä käyttämään kaksosaisia myös ulkoilussa. Kyllähän noi korkeanmalliset housut ovat lämpimät ja suojaavat hyvin.
 
Eskarilaisella on nyt kaksiosainen kun ei haalaria enää halunnut. Haalari on kyllä kotikäytössä, mut kouluun on kaksiosainen puku. Mäkin kävin läpi keskiviikkona haalarivalikoimaa junnulle, mut kokoja ei enää ollut. Pitää syksyllä ostaa vakio Lassietec. Nytkin molemmilla toista talvea ne ja ehjät ja pidettävät ovat vieläkin.
 
meillä kans kumallakin haalarit ja 2-osaiset tyttö pitää haalaria kotona mutta kouluun ei kelpaa ei kyllä kelvannu enää eskariinkaan haalarit miusta kätevät ulkona meillä poika remuaa ja koluaa joka paikan kaupoilla ja kyläreissulla olen käyttäny sit sitä 2-osaista kätevä sinänsä kun ei aina tartte kun takki jos on farkut vaikka
 
Meillä ei poika enää eskariinkaan huolinut haalaria, vaan tykkäs enemmän kaksiosaisesta. Viime syksynä kun meni kouluun, niin ei puhettakaan ,että jonkun haalarin päälleen laittais, vaikka luokkakavereilla kyllä on haalareita vielä ihan täysillä. Annoin sitten periksi, ja kaksiosaisessa on talven kulkenut.
Tyttö on onneksi vielä ihan täysillä haalarikansaa... hälle sitten sain lisäksi ihanan toppatakin kummitädiltänsä, jota kummin tytär oli käyttänyt, vaan sitten jäänyt pieneksi. Tytölle meinaan nyt keväthaalarin ostaa, pojalle varmaan uuden takin, jos viime syksyinen ei enää mahdu...( eikä luultavasti mahdu, poika on niin kova kasvamaan.). Sellaisia "teräksisiä" pihahousuja ei luultavasti mikään firma keksi, jotta ne meidän pojalla kestäisivät. Kulutus on nimittäin ihan mieletön! :eek:
 

Yhteistyössä