Talvirenkaat

Siskon mies sanoikin, että noilla leveysasteilla kitkat ovat hyvät. Täällä meillä ei niin toimivat. Mie esim. olen niin epäluuloinen, että en uskaltaisi ajaa kitkoilla metriäkään, vaan vaadin aina nastat alle. Ja ajoissa. Miuta ei talvi yllätä ikinä! =)
 
Onhan noi kitkat vissiin ihan hyvät... kyllä mua silti jäisellä kelillä jännittää ajella. En mä kyl muutenkaan talvisin mielelläni ees aja autoa. :ashamed: Noh, täällä päin ei kyllä yleensä ole talvesta edes tietoa. Aika vähissä on sellaset oikeat talvikelit... sitä loskaa riittää kyllä. Toivottavasti sitäkään ei tule vielä piiiitkään aikaan. :D
 
Eipä ole. Kuivat on tiet olleet ja lupasi lämpenevää. Mies soitti äsken Kuhmon korkeudelta ja sanoi et on liukkaat tiet. Lähtivät metsästysreissulle. Nelivetoautossa on jonkin sortin kitkat kun niillä voi ajaa kesällä ja talvella. Jos tulee tarve vaihtaa niin ei auta kun itse lähteä vääntämään muttereita auki ja tunkkia alle. :D
 
Mulla kitkat, kun mies ei enää nastoja alle huoli. Ovat kyllä pehmeät ja mukavat ajaa ja sopivat mun ajotyyliin, mikä on varovainen ja ennakoiva :whistle: Kesäksi ne kuitenkin kuulemma kannattaa vaihtaa pois, koska pinta kuluu lämpimässä nopeammin kuin kylmässä. Toki vanhat kitkat voi käyttää kesärenkaina ennen kuin heittää menemään, kuultua sekin. Autoista en itse mitään ymmärrä.
 
Kesärenkaat alla. Perjantaina oli -4 ja lunta tuli aamulla joka tosin muuttui sitten vedeksi iltapäivällä. Jostain syystä en sitten lähtenyt aamusta autoilemaan. Miehen autossa talvirenkaat. Ja eiköhän ne talvirenkaat laiteta munkin autoon viimeistään viikon kuluttua.
 

Yhteistyössä