Tammikuiset 2006

MOI :D

Avasin nyt tänne tään ketjun meille, varmaan alkuun hiljasempaa, mutta eiköhän sitä helmikuun loppuun siirry suurin osa tänne. HIENOA!

Meille nyt ei ihmeitä kuulu, tosiaan 13.1, virallisena päivänä pidetään neitosen 1 vee juhlat!

Mie vielä "täyspäiväsesti ;) " imetän, nokkamukista hörpitään avustuksella vettä ja rasvattomaan maitoonkin ollaan tutustuttu lähinnä puurojen teossa mutta muutenkin!

Meillä tulee ehkä pikkutauko tässä kolmosen kanssa (niinkuin on alusta asti ollu puhe), muutama vuosi siis todennäköisesti. Mutta silti toivon että ajallaan..ajallaan :heart:
Jos vähän sais taloutta kuntoon ennen sitä niin olispa aika jelehakasta :flower:

Kävin heittää mukelot päikkäreille ja kohta pitäs siskon tulla kahveelle, kiva juttu!

Tosi moni muuten jo käpsii tammikuisista, huikeeta :D
Sira siis kävelee tukea vasten, mutta muuten mennään kontaten. Sira ei seiso vielä ilman tukeakaan, vaan ajan kanssa sitten!

Oikein ihanaa uutta vuotta muuten tällekkin puolelle kaikille!

Laittakaahan kuulumisia sitten tännekkin!

Moikka!

Whitenight
 
Moron!

Kiva kun olit tehny alotuksen tänne taaperoihin. Jotenkin tällä puolella on muutenkin paljon ajankohtasempaa ja nyt "mielenkiintosempaa" juttua kun tuolla vauva puolella. Tarkotan siis kaikkien muitten alotuksia.

Adele menee täysillä eteenpäin. Meillä on nyt ihan järkyttävä kiipeily vimma tolla neidillä. ONKO MUILLA SAMAA?? Adele on nyt muutaman päivän kiipeilly keittiön tuoleille ja nyt se jo menee keittiönpöydällekkin :eek: Ihan koko aika saa vahtia ettei vaan tipu mistän. Veljensä sängylle se kiipee tämän tästä ja sieltäkään ei osaa vielä alas tulla. Eilen kun oltiin tossa meijän taapihalla niin siellä se kiipes koko aika parvekkeen rappusille ja siinä koitin samalla opettaa että miten tullaan rappuset alas peppuedellä..tosi raskas vaihe tää. Toivottavasti se oppis pian että miten pääsee alas. Nyt kun se kiipee tuoleille ja siitä pöydille niin sit se koittaa vielä pöydältä ikkunalaudalle :eek: Siis koko aika korkeemmalle päästävä \|O Danielilla ei ollu tällästä kiipeily viettiä ollenkaan tai kyllä sekin kiipeili mutta sille riitti vaan sohvat ja nojatuolit ja se oppi tosi äkkiä että miten sieltä pääsee pois. Daniel ei koittanu edes mihkään pöydille tms. Huh huh!! Nauttikaa te joiden vauvelit ei vielä kävele tai kiipeile =) :flower:

Tein uuden vuoden lupauksen että 5-6kg on painosta lähdettävä ennen kesää. Saas nähä miten ämmän käy :D Tänäänkin taas maistunu kolme suklaanpalaa :snotty: Kun on noita joulusukalita vielä jäljellä niin ne tuolla nurkissa kummittelee :p :kieh: No, oon mä sit lisänny ruokavalioon aika paljon vihanneksia ja syön enemmän hedelmiä. Aikasemmin mun vihreiden syönti on ollu toooooosi vähäistä, eli jospa se siitä. Kiinteyttää tarvis kans! Katotaan miten käy!

Äskön tossa imuroin ja pesin lattiat kun meillä oli aikamoiset kakkamarkkinat aamulla. Adele oli hetken aikaa aamulla ilman vaippaa ja kaskun se oli käyny kakkaamassa eteisessä ja levittäny kakat pitkin eteisen lattiaa ja ovee :x Sillä välin mä ja Danieli etittiin hukassa olevaa pikkuautoo niin jo neiti kerkes kakan vääntään. Olis iinä sotku :D Nyt on sitten lattiat pesty, että tulipahan siivottua samalla =)

Nyt pitää mennä välipalan tekoon..mansikkarahkaa perjantain kunniaks!

Moikka :wave:

-madara-

NIIN..JA HYVÄÄ WEEKENDIÄ KAIKILLE! :wave: :wave:
 
Moi taas!

Tosi kurjat kelit ulkona, tiellä ihan pääkallokeli ja piha loskanen :x Eipä paljon huvittais ulkoilla, mutta sitkeesti ollaa ulkona oltu pari kertaa päivässä. Tarjosin Aadalle tänää hernekeittoa ja tyttöhän veteli sitä ihan innolla =) Tai olla hyvää... Eilein tein myös oman makaronilaatikon Aadalle, laitan siitä pakasteeseen. Siis muuten ihan nor,maali, mutta jauhelihaa en maisutanu niin paljon kun meille. Jos pikkuhiljaa jo päästäis samoille ruuville!

Meillä on puuro alkanu taas tökkiä, ollaa nyt paripäivää syöty sämpylää aamupalaksi ja puuro sitten vaan illalla. Pitää kuitenkin paremmin nälän yön yli.

Meillä ei vielä onnex oo sohvalle kiivetty, itsesuojelu vaisto puuttuu meinaan kokonaan :D Ootan kauhulla sitä aikaa, kun neiti kiipeämisen keksii. Rappuja kyllä kiivetään ylös jo tosi sujuvasti, mutta alas ei sieltäkään ymmärrä tulla kun pääedellä :eek: Enkä se vielä joskus...

Itellä maha kasvaa, viikkoja huomenna kasassa jo 26. Kyllä aika rientää. Kohta on jo 30 täynnä ja synnytys lähestyy :p

Mut nyt lähen iltapuuron keittoon ja sitten saunaan!

Mukavaa viikonloppua!
 
Ohhoh..multa on menny vallan ohi että rouva80 odottaa vauvaa :heart: No, enhän mä tosiaan oo aikoihin kirjotellu enkä käyny lukemassa mutta nyt kun oon taas tänne "eksyny" niin mähän oon ihan pihalla kaikista inside jutuista :D ELI KAIKKI KETKÄ ON RASKAANA HUUTAA HEP?!? :D :D :D :D

Tänne ei kolmatta oo vielä aikeissa piiiiiiitkään aikaan :whistle: Katellaan sitten viiden-kuuden vuoden päästä :)

-madara
 
HEP!!!

En kyllä itekkää muista että oliko muita kun Rebecca.. Olikohan se nimimerkki näin.. Meillä on samassa kuussa uusikin LA!

Voihan se aika tiukkaa alkuun olla, kun Aada on vielä niin pieni, mutta pikkasen helpottaa, kun mies sai töistä 3kk vuorotteluvapaata. On sitten alkuun tässä meidän seurana ja saa vapaasti vauvaan tutustua.

Ei meilläkään kyllä tätä tahtia enempää jatketa, kaukaisesti oon haaveillu, että jos sit, kun Aada lähtee kouluun ja toinen eskariin. Sais taas olla kotona ja sit tytöt on jo sen verran isoja, että osaavat ja paljon itekin tehdä asioita! Siis en tiedä kumpi meille tulee, mutta ihan tyttöfiiliksellä oon, on niin samanlainen raskaus kun aadaa oottaessa ja tyttöjä suku täynnä! Pikakin kyllä olis tosi teervetullut :heart:

Eilen oltiin miun tädillä kylässä ja siellä oli sellanen matala pöytä/penkki. aadahan sitten äkkäs että tähän pääsee kiipeemään :D Ja kyllä sitä sit tehtiin jatkuvasti, koko ajan sai olla vierellä vahtimassa, ettei tipu. Kotonakin sitten yritti sohvalle, mutta oli vielä liian korkea, onnex :p

Ensviikolla olis synttärit ja 1v. neuvola. Mihin tää aika oikeen mnee??? Vielä vuosi sitten se oleli tuolla masussa ja sitä kovasti ootettiin, nyt se viipottaa jo pitkin taloa ja touhuaa hirveesti kaikkia omia juttuja!

Meillä muuten lukuminen on nyt IN, koko ajan tuodaan kirjoja äitille tai sislle ja syliin niitä lukemaan. Mukavaahan se on :heart:

Mut nyt lähet tekee pannaria, kun aamulla tuon leivinuuninkin lämmitin! Oli eilen siellä tätillä kahvipöydässä ja teki niin mieli, mut en ilenny ku yhen palan ottaa :whistle: Saa nyt mieskii herkkua kun tulee töistä. Ja hyvin tuo näytti Aadallekin maistuvan!
 
baabaa
Mä nyt käväsen täällä kirjoitamassa, vaikka tyttö syntynytkin vasta helmikuun alussa, että sitten vissiin virallisesti vasta aika siirtyä tänne. Mut nyt jääpi tuonne omiin viesteihin talteen tää ketju niin löytyy nopeasti :D
 
Moi!

Aarokin, syntynyt 20.1.06, on jo niin taapero, että siirryn tälle puolelle!
Madara kyseli kiipeämisistä: Aaro kiipeää sohvalle ja nojatuoleihin, mutta käskymme "Jalat edellä" on kyllä mennyt saman tien perille, eli poika tulee ihan nätisti alas keikuttuaan tovin korkeilla tuoleilla. Siinä mielessä kuulostaa siis rahtusen rauhallisemmalta kuin Adele, mene ja tiedä.

Miten paljon ootte antaneet normaalia ruokaa? Pitäiskö yhä olla huolissaan normaaliruoan suolapitoisuudesta? Aaro on maistanut meidän lautaselta jo lähes kaikkea (normaalisuolaista): mm. kaalikäärylettä, lohta ja lampaanpaistia. Tuntuu, että 'mauttomat' valmissoseet eivät enää mene alas.

Aaro aloittaa päiväkodin 22.1., ja 15.1. alkaa harjoitteluviikko siellä. Tosi jännittävää! Onneksi poika kävelee jo hienosti, eikä muutenkaan ole vierastanut toisia hoitajia.
 
Heippa!

Pikaseen tulin lukaseen..

Oli taas niin vaikee nukkumaanmeno neidillä. Tunti siinä hommassa taas meni..ohhoh \|O Välillä on niin helkutin vaikeeta laittaa silmät kiinnin ja rauhottua sinne omaan sänkyyn ja välillä taas on iltoja että nukhataa sinne vartissa :\|

Eilen me oltiin ekaa kertaa koko perhe yhdessä uimassa. Adelekin oli ekaa kertaa :heart: Hyvin hän tykkäs polskutella. Piti musta niin kovin kiinni ettei vaan tipu =) Oli se vaan niin mahottoman sulonen punaisessa uimapuvussaan :heart: Danieli polskutteli niin että kellukkeiden kanssa menemään. Mä olin ihan ihmeissäni. En oo yli vuoteen ollu sen kanssa uimahallissa kun miehet ovat käyneet viime aikoina kaksistaan ja me naiset ollaan jääty kotiin mutta nyt päätettiin lähtee koittamaan mitä Adele uimisesta tykkää ja tykkäshän se. Suunniteltiinkin miehen kans että lähetään lasten kans keväällä johkiin kylpylään =)

Muruliinalle piti vastailla, että mä oon antanu ihan normi safkoja Adelelle. Ihan sellasiakin missä on mausteita ja suolaakin jonkun verran. Kalaa tein viikonloppuna ja siitä jätin osan kalaa suolamaatta ja maustamatta mutta pääsääntösesti Adele syö samaa kuin mekin. Kaikki ruuat saa vaan edelleenkin olla mössöjä kun neiti on sellanen sihtikurkku että!! Mut eiköhän se joskus opi syömään kökkäreitäkin :whistle:

Nyt vielä yhteisöön käväseen, joten moro moro :wave:
 
kai mäkin tänne taaperopuolelle siirryn kirjoittelemaan, toivottavasti muutkin tammikuiset -06 huomaa ja muistaa tän ketjun =) Meillä 1-vuotissynttärit on 30.01 joten melkoinen taapero poika jo onkin :)
Nyt on täälläkin joku kamala kiipeilyvimma päällä, pääsee keittiön penkille ja olohuoneen sohvalle kiipeämään mutta eipä osaa pois tulla :whistle: Koko ajan saa olla vahtimassa ettei satu pahemmin.
Meilläkin poika syö usein samaa ruokaa kuin muutkin, en kyl laita suolaa enkä mausteita kamalasti tai sit otan pojan annoksen eroon etukäteen. Tavallista maitoakin juodaan tuttelin kanssa sekaisin, saa kyl kohta tuttelit jäädä! Imetin poikaa 11 kk, tosin loppuajasta vaan iltaisin. Nyt ei ole viikkoon saanut rintaa mutta eipä ole näyttänyt kaipaavankaan :D
mutta hauskaa viikon jatkoa :wave:

santeri
 
heipsan!

Meillä Luka tänään 9.1. täyttää vuoden :heart:

Kiipelyvimma se täälläkin on. Osaa kaataa lelulaatikon ja nousta sen päälle seisomaan! Se kyllä vähän kauhistuttaa mua, mut poikaa naurattaa.
Meillä on kans aika tavallinen sana EI! ja Luka tietää itsekin, jos alkaa tehdä/koskea jotain kiellettyä niin pudistaa päätä ja sanoo ei, ja silti jatkaa ilkeyksiään. heh. Puhua ei vielä ole ruvennut. Omaa siansaksaa ja paljon ymähtelyä. Oon oppinut jo erottaan mikä ymähtely tarkoittaa "mikä tuo on?" ja mikä sitten "tahtoo sen!". Ei haittais vaikka poika kohta alkas itse sanoon ne sanat... Mut kerkeehän tuota.

Mulla alkoi kans laihutuskuuri joulukuussa, eli noin kuukausi sitten. viitisen kiloa on lähtenyt ja vielä paaaaljon jäljellä. Kesäksi kunhan olis sellasessa kunnossa, että voi toppia ja shorteja pitää. HOPE SO!

Mut nyt taas niistämään, ekä yhtään paperia tässä lähellä, hö.

Mamma ja Luka 1V
 
Lukasmam: tutulta kuullostaa tuo, että tietää mitä ei tarkottaa, mutta tekee silti. Ja näyttää vielä sormellakin samalla lailla kun myö :D väkisin alkaa joskus naurattaa, vaikka vakavana pitäis olla!

Tänää käytii lenkkeilemässä taas, Aada vaaan ei oikin rattaissa viihdy, jonkun aikaa menee ihan hyvin, mut sit alkaa tuskastuttaa, kun pitää paikallaan olla. Se on vaikeeta meidän neidille!

Mut nyt iltapalalle ja nukkumaan, öitä!
 
...oon ihan uusi täällä :wave:

Meillä poitsu täytti 5.1. vuoden ja jonkun verran vauva-aikana pyörittiin tuolla vauva-lehden sivuilla. Nyt sieltä on "meikäläiset" jotenkin kadonneet joten huolitaankohan meidät tänne :ashamed:

Meillä kävellään ja KIIVETÄÄN sujuvasti, joskin osaa myös laskeutua luojalle kiitos =)

Syöminen ja nukkuminen takkuaa ja pahasti, on takunnut aina. Onko muita? Nuo on niin perustavaa laatua olevia asioita että ärsyttää kun koko ajan tuntuu et on joku asia pielessä. Nukutaan öisin korkeintaan 2h pätkiä ja unikouluun on tarkoitus marssia Rovaniemelle heti kun lähete myönnetään. Ruoan suhteen on muuten vaan niin valikoiva ettei koskaan tiedä miten syöttö onnistuu, melkoista salatiedettä!!

Mutta juu, odotan innolla josko saatais teistä meille kavereita :heart:

-Tiia ja Joona
 
Moro!

Tervetua TiiaJoona. Muistinkohan oikein, muisti on aika lyhyt :D
Mukaan vaan! Meillä on tuolla uusi yhteisökin, jos kiinnostaa tulla sinne juttelemaan.

Aadalla on tänää ollu vähän ääni maassa ja nuha, kuumetta ei ollu. Ja on suht hyvin jaksanu touhutakin, pikkusen veltto kuitenkii ollu ja kainalossa kirjaa lukenu. Yleensä ei paikallaan pysy hetkeekään. Jäi sitten ulkoilutkin väliin, kun aikamoinen myräkkä tuolla.
Aatelkaas millasta oli vuosi sitten, kun toiset vielä loppumetreillä ja joillakin ja vauva kainalossa :heart: Lunta oli ja pakkasta!
Aadalla huomenna synttärit, eikä olla lahjaa ees vielä ostettu :ashamed: Kävin nukkeja kettelemassa, mutta en vielä löytäny mieleistä. Yx pieni nukke meillä on ja sitä hoivaa kyllä. Ja on hänelläkin sitten oma vauva, kun kohta on äitiläkin :p Isä sano ostavansa auton :D

Miusta onkii tullu aika ahkera kirjottelija, aina täällä koneella roikkumassa.
Laitoin tuossa just valokuvia koneelle ja katoin mitä tietetää paperikuviksi sit synttärien jälkee aikamoinen urakka. Ja eilen laitoin kuvia kansiaa, viimex olin laittanu ristiäiskuvat :ashamed: Yleensä oon aina heti laittanu, ettei jää roikkumaan, mutta Aadan synnyttyä ei jostain kumman syystä oo saanu aikaseksi.

Kävely sujuu päivä päivältä paremmin, hyvä niin, kun on pitkä synttärimekko, ettei konttaus onnistukkaan kunnolla, joutuu kärhukävelyä tekemään!
 
Moikkelis, pitkästäaikaa :D

ihan jo hävettää, kun niin heikosti tulee täällä käytyä.. sorry..
Santeri oli kysellý kuulumisia joten Santeri ja toki kaikki muutkin..

Meille kuuluu pelkkää hyvää .. Nea kasvaa ja oppii uusia juttuja hurjaa vauhtia.. Nea Täytti siis 28.12. 1v.
Neiti on vaan keksinyt ihmeellisen tavan liikkua, eikä ole kiire alkaa kävelemään.. ..Kävelee polvillaan ja innostuessaan hyppii.. hassu on..
On oikea sosiaalipläjäys, varmaan vähän äitiinsä tullut. ;)
Syö ihan normiruokaa ja juo tavallista ykkösmaitoo.. Pullo otettiin pois viikko sit , ja seki meni tosi hyvin..
Nukkumaan alkaa iltaisin kiltisti ja herää n.8 aikaan.
Tässä pariviikkoo sit oli aika tiukkaa ku neidille tuli 4 hammasta, se otti koville, syöminen ja unetkin häiriinty..nyt se tosiaan on taakse jäänyttä, hyvä niin..!!!
sitten , kaikki tietty kiinnostaa, nytkin norkoo tossa vieressä ja koittaa ottaa hiirtä.. tai sabotoida mun kirjotusta..
:/ :whistle:

Ei kai tänne muuta.. Mitäs teille muille..??
Jotkut jo odottaakin uusia vauvoja.. Ihanaa.. :heart:

Itellä alkaa nyt ensimmäistä kertaa iskee vauvakuumeen poikanen, mut ei me kuitenkaan vielä suunnitella toista.. Häät ensin ja sitten vasta, toivottavasti! ;)

hei, kuinka moni muuten on käynyt 1v. kuvassa? Miten meni?
-Meillä hunosti, Nea vierasti tätiä ja paikkaa, ja oli tosi vaikee koko kuvaus.. Välillä itki välillä ei.. Hymyä ei irronnu ollenkaan..
Kyllä tätä äitiä otti päähän ja harmitus oli suunnaton..!!!

Joo, mut nyt on mentävä, joten terkut vain kaikille!!!

T: s-a-j :D
 
Kylläpä noi Reimatecin talvitoppahaalarit ovat kalliita uusina! Ois kiva ostaa sellainen limen tai ruskean värinen eikä mitään perinteistä sinistä, mutta hankinta on hirveän hintainen. Samoin olen kauhistunut seuraavan koon turvakaukalon lähes ylki kahdensadan euron hinnasta (ainakin Gracon mallit maksavat sen verran).

Millaisia toppahaalareita ja kaukaloita teillä on?

Olis fiksua ostaa uusia ja laadukkaita, jotta ne saisi sitten mahdolliselle kakkosellekin käyttöön, mutta taidanpa käydä myös Huuto.netin valikoiman läpi.

Ihastelin tuossa myös yhtä päästävedettävää vanhan ajan lasten sänkyä. Todettiin kuitenkin, että kyllä Aaro vielä pinniksessä menee joitakin kuukausia. Joko olette muut harkinneet tavallisen lastensängyn käyttöönottoa?

s-a-j:n Nea on pirtsakan näköinen!<br><br>
 
Heippa kaikille !

Täällä mennään Oskarin 1v (10.1.) täyttä vauhtia eteenpäin, poitsu oppi kävelemään tuetta päivää ennen 1 v synttäreitä :)

Masussa kasvaa toinen vauva hyvää vauhtia, viikkoja kasassa nyt 31. Vähän on ollut odotusaika rankenpaa kuin ensimmäisellä, mutta hyvin on kuitenkin mennyt.

Terkkuja kaikille !

 
Piti vielä tänne tulla kysymään, että Onko kenelläkään muulla näin huonosti nukkuvaa lasta?

Joona on nyt siis ollut 3 yötä ilman tarjoiluja eli unikoulua (taas) epätoivoisesti kotona yritetään. On huutanut joka yö vähintään 2h suoraa huutoa, putkeen. Eli herää joskus 1-2 aikaan yöllä ja nukahtaa uudelleen vähän ennen 04. Ennen unikouluja heräiltiin vähintään tunnin välein koko yön. Tuntuu, että on keinot kohta loppumassa kesken. Ollaan kokeiltu tassutteluja ja omaan huoneeseen ollaan siirrytty, välillä ollut meidän välissä jne. Neuvolassa käskettiin kylmästi vaan huudattaa, mutta tuntuu niin pahalta kuunnella sitä vaikerointia ja huutoa...

Eipä muuta tällä kertaa...

-Tiia
 
Whitenight harmaana
TiiaJoonalle vaan nyt pikaseen!

Kaverillani oli noin huonsti nukkuva lapsi, jos se nyt auttaa vähääkään, ei taida kyllä valitettavasti tällä palstalla oleskella että saisin teidät yhdistettyä. Heillä meni lapsi sairaalan unilkouluun, joka lopulta kesti 5 vrk (normaalistihan idea menee vauvalle läpi 3:ssa yössä).
Ootko harkinnu sellasta? Oli meinaan ihan sama ralli heillä, lapsi tuli lokakuussa 1 vee ja tunnin välein heräiyä sinne asti :(
Se on kyllä TOSI rankkaa.

Jaksamista sulle ja ihana kun te uudetikin kirjottelette!

White
 
Heip!

Nyt kun mä oon innostunu käymään tääl niin tääl on tooosi hiljasta..

Tiia: Kurjaa noi teidän yökukkumiset.. Mä en ikävä kyllä osaa tässä asiassa auttaa, joten toivottavasti unikouluja käyneet osaavat antaa vinkkejä!

Muruliina: Ei oo tullu mieleen ees että tuota meidän pikku duracell-pupua laittaisin vielä tav. sänkyyn.. varmaan joskus 2v. paikkeilla aletaan moista suunnittelemaan.. :)

Lasten ulkoilupuvut on kalliita.. :/ Miettii paljon niihin menee kangasta niin tuntuu ihan ylihinnoitelluilta.. :x
Meillä tytöllä on reiman välikausihaalari ja reiman toppahaalari..
Harmittaa ihan suunnattomasti kun sitä toppahaalaria ei oo käytetty montaa kertaa ja se on ihan just pieni.. Välikausihaalaria ollaan pidetty tänä"talvena" paljon, ku säät on ollu mitä heikoimmat..
Mutta mutta , hyviä ovat molemmat , suosittelen lämpimästi.. Ikinä ei oo tytöllä mennyt kosteus puvusta läpi.. Mitä nyt on märässä keinussa istuskellut sekä pulkassa.. Tuulta pitävät myös hyvin.. Varsinkin se välikausi.. Nyt koitan alkaa kattoo ens talvex jo reiman pukua, jos sattuis saamaan puoleen hintaan, niin ei tulis niin pirun kalliiksi.. :D
Kyselitkö myös lassiesta..?? Ystäväni kehui tänään myös kyllä lassietakin, että hyvin on sekin palvellut..

Juu, mut kai se ois lähettävä nukkumaan , että aamulla jaksaa taas touhuta..!! Hyviä öitä !!!!!

Ts-a-j
 

Yhteistyössä