Tammikuiset 2021

Onko muilla ollut kipua munasarjan kohdalla? Jotenkin muistelisin että ekassa (normaalissa) raskaudessa oli sama vaiva mutta en varmaksi muista. Edelleen ton kohdunulkoisen takia toki pelottaa että olis nyt toisessa munatorvessa Mulla viikot nyt kai 4+5.
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Plussaa tuli tänään raskaustestissä ja uskallan liittyä keskusteluun. On ollut paljon alavatsan nipistelyä ja jännitän pysyykö asukki matkassa. Kyseessä ensimmäinen raskaus ja toinen yrityskerta. Olin varautunut, että nappaa vasta myöhemmin, varsinkin kun olen jo 34-vuotias, mutta mahtavaa, että kävi näin nopeasti!

Eli saa lisätä listaan:

7.1 toffeli, 1.lapsi
 
Onko muilla ollut kipua munasarjan kohdalla? Jotenkin muistelisin että ekassa (normaalissa) raskaudessa oli sama vaiva mutta en varmaksi muista. Edelleen ton kohdunulkoisen takia toki pelottaa että olis nyt toisessa munatorvessa Mulla viikot nyt kai 4+5.
Hep. Täällä kuuluu munasarjojen kipuilu vakiokalustoon, jomottaa. Tarkistin omia oirekirjauksiani viime raskaudesta, ja sama juttu oli silloin - olin kirjannut suorastaan kipukohtauksia viikoille 6 ja 7, minkä vuoksi kävin varhaisultrassakin. Kaikki oli silloin silti hyvin (ja tuo 1,5-vuotias tuossa iltapalailee :D ).

Hitsit, kuuluuko tää huimauskin alkuraskauden oireistoon? Jos tarpeeksi ripeästi nousee istuma-asennosta seisomaan, meinaa taju lähteä. Ei normaaliolosuhteissa kyllä näin kovasti heitä päässä :D
 
  • Tykkää
Reactions: joojoo1
Plussaa tuli tänään raskaustestissä ja uskallan liittyä keskusteluun. On ollut paljon alavatsan nipistelyä ja jännitän pysyykö asukki matkassa. Kyseessä ensimmäinen raskaus ja toinen yrityskerta. Olin varautunut, että nappaa vasta myöhemmin, varsinkin kun olen jo 34-vuotias, mutta mahtavaa, että kävi näin nopeasti!

Eli saa lisätä listaan:

7.1 toffeli, 1.lapsi
Onnea hurjasti plussasta! ❤ ihanaa että tärppäsi noin ripeästi.

Miten teidän miehet(/puolisot) on reagoinut kun ootte kertoneet uutiset?
 
  • Tykkää
Reactions: toffeli
Hep. Täällä kuuluu munasarjojen kipuilu vakiokalustoon, jomottaa. Tarkistin omia oirekirjauksiani viime raskaudesta, ja sama juttu oli silloin - olin kirjannut suorastaan kipukohtauksia viikoille 6 ja 7, minkä vuoksi kävin varhaisultrassakin. Kaikki oli silloin silti hyvin (ja tuo 1,5-vuotias tuossa iltapalailee ).

Hitsit, kuuluuko tää huimauskin alkuraskauden oireistoon? Jos tarpeeksi ripeästi nousee istuma-asennosta seisomaan, meinaa taju lähteä. Ei normaaliolosuhteissa kyllä näin kovasti heitä päässä
Mua huimaa myös. Ei pahasti vielä, ekassa raskaudessa oli tosi kovaa huimaustakin mut vähän myöhemmin. Mut tosiaan jos nopeesti nousee niin heittää kyllä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Santso
Mulla ainakin raskaus tipauttaa aina samantien verenpaineen tosi alas eli todellakin huimaa. Aamuisin jaksan just seistä sen aikaa että lataan kahvinkeittimen...!

Mies on hyvin skeptinen kun nyt jo kolmatta kertaa puolen vuoden sisään ilmoitin plussasta. Hän ei halua innostua ja pettyä, minkä ymmärrän hyvin. Ite en vaan osaa ottaa yhtä rauhallisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: joojoo1 ja Santso
Yllättävän haaleaksi jäi vieläkin tuo RFSU:n viivatesti vaikka tosiaan jo viikon ollut selkeetä plussaa kaikilla muilla testeillä. Nyt tosiaan muuttu toi viikkodigi 2-3 viikkoon niinkuin arvelinkin, eli pitäis olettamani oviksen ajankohdan pitää aika hyvin paikkansa(y) ja nyt ois sit 4+0:X3:
 
  • Rakkaus
Reactions: Santso
Tammikuisia 2021?

En vielä löytänyt ryhmää tammikuisille joten ajattelin aloittaa tämän keskustelun. Josko pian muitakin tammikuisia alkaisi tupsahdella mukaan.

Katsoin vähän mallia aiemmista keskusteluista eli tähän voisin päivitellä listaa. Eli Laskettuaika, nimimerkki, monesko lapsi on ja synnytyssairaala. Laitelkaa vaikka punaisella niin erottuu paremmin. Jos ei halua kertoa jotakin niin voi vaikka skipata sen kohdan yli.

Eli
TAMMIKUISET 2021

1.1. Everly, 3. Lapsi, K-hks
1.1. Uudarimama, 2. lapsi (miehen ensimmäinen), TAYS
1.1. _hosuli_, 2. lapsi, synnytän ulkomailla

29.12/4.1. Babyfever1, 3. lapsi, KOKS
7.1. .sabs, 1. lapsi
La? EEEEEK, toinen lapsi
Hei päivitätkö tätä listaa vai miten tää homma toimii täällä odottajien ryhmässä? :unsure::giggle:
 
Onnea hurjasti plussasta! ihanaa että tärppäsi noin ripeästi.

Miten teidän miehet(/puolisot) on reagoinut kun ootte kertoneet uutiset?
Täällä mies oli ainakin iloinen ja innoissaan, toki tää korona huolettaa meitä molempia, mutta muuten ollaan varmassa tilanteessa ja innolla molemmat tässä hommassa :love:
Mies ihmetteli, että näinkin nopeaa (yk 2) tärppäs ja sanoi vain, että vielä ei vissiin kannata innostua liikaa ja suunnitella. Molemmilla pelko keskenmenosta, koska se on niin yleistä etenkin ensikertalaisille tässä alussa.
Maanantaina soitan neuvolaan, niin jos saatais neuvola-aika. Toivottavasti mies saa tulla mukaan ja saatais aika toukokuun puolella kun ollaan kesälomalla tää toukokuu(y):giggle:
 


Täällä 4+5 ja viikkodigi näyttää oikein, rfsu mun mielestä yllättävän tumma. Eilen käytiin patikoimassa ja on tää kyllä ihmeellistä kun leposyke koholla mutta sitten liikkuessa syke ei nouse normaalisti. Eilen illalla tuli hirveet paniikkitunteet siitä kuinka sitä kahden lapsen kanssa pärjää ja ollaanko tässä ihan hulluja ja entä jos en enää osaakaan huomioida tarpeeksi esikoista jne. Näköjään aina sitä jotain pelkoja kehittää.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Santso ja Loree

@Vesinokkaeläin Täällä sama, koko ajan sydän hakkaa eikä syke meinaa yölläkään laskea, viime yön alin syke oli 58 joka on mulle aika korkea. Liikkuessa ei kuitenkaan nouse sen korkeammalle kuin yleensäkään

Täällä ehkä 4+4, ehkä tän liuskatestien teon vois lopettaa :D Jos ens viikolla tekis vielä digin. Oon ollut ihan hirveän peloissani ja huolissani aamusta iltaan kun on niin vähäoireinen, mutta kaipa se tästä muuttuakin voi. Pelottaa että on taas tuulimuna ja joutuu alottaan kaiken taas alusta...
 
MiisaMau
Yllättävän haaleaksi jäi vieläkin tuo RFSU:n viivatesti vaikka tosiaan jo viikon ollut selkeetä plussaa kaikilla muilla testeillä. Nyt tosiaan muuttu toi viikkodigi 2-3 viikkoon niinkuin arvelinkin, eli pitäis olettamani oviksen ajankohdan pitää aika hyvin paikkansa ja nyt ois sit 4+0
Mullakin noi RFSU:n testit jäi haaleiksi, ihan sama mihin aikaa vuorokaudesta teki ja kuinka kauan oli virtsaa pidättänyt.

Meillä saisi olla neuvolaan tulla isä mukaan. Mutta tuskin tulee tässä raskaudessa niin tiiviisti. Ultraanhan ei saa tulla koronan takia kun vain odottaja.

Mä en vielä tehnyt uutta rt. Odotan maanantaihin, mutta tuntemukset on aika vahvat että, pikkuinen olisi vielä mukana menossa! :) (ellei tää ole vaan mielikuvitusta) Väsyttää, kaikki vituttaa, kokoajan nälkä ja nyt aamuisin etoo enemmän kun aiemmin ja meinasin oksentaa aamupalalla kun kahvia hörppäsin. Kahvi oli kuopuksen kanssa kyllä sellainen, et hajukin sai yökkäämään puhumattakaan sainko juotua :D

Joku oli vissiin sen fb-ryhmän luonut? Mä voisin liittyä mukaan kunhan nyt varmistetaan täysin et kaveri on matkassa viemä mukana.
 
Mulla myös huimausta jos nopeasti lähtee liikkeelle.

Oon ollut ihmeen rauhallinen noiden r-testien kanssa. Tein yhden haalean mutta selkeän positiivisen testin, enkä sen jälkeen ole tehnyt yhtään. Viime raskaudessa pissin tikkuihin urakalla ja sain hienon viiva suoran, mut nyt vaan jotenkin luotan, että raskaana ollaan, kun menkatkaan ei tuu ja muutenkin on jotain oireita :D

Sykkeitä en oo muuten seurannut, mut huomaan, että treenatessa tulee hiki ja uupumus paljon nopeemmin kuin ennen

Kivaa viikonloppua naiset!
 
Mullakin noi RFSU:n testit jäi haaleiksi, ihan sama mihin aikaa vuorokaudesta teki ja kuinka kauan oli virtsaa pidättänyt.

Meillä saisi olla neuvolaan tulla isä mukaan. Mutta tuskin tulee tässä raskaudessa niin tiiviisti. Ultraanhan ei saa tulla koronan takia kun vain odottaja.

Mä en vielä tehnyt uutta rt. Odotan maanantaihin, mutta tuntemukset on aika vahvat että, pikkuinen olisi vielä mukana menossa! (ellei tää ole vaan mielikuvitusta) Väsyttää, kaikki vituttaa, kokoajan nälkä ja nyt aamuisin etoo enemmän kun aiemmin ja meinasin oksentaa aamupalalla kun kahvia hörppäsin. Kahvi oli kuopuksen kanssa kyllä sellainen, et hajukin sai yökkäämään puhumattakaan sainko juotua

Joku oli vissiin sen fb-ryhmän luonut? Mä voisin liittyä mukaan kunhan nyt varmistetaan täysin et kaveri on matkassa viemä mukana.
Mitä eroa tuolla neuvola- ja ultrakäynnillä, miksi isä voi osallistua neuvolaan mutta ei ultraan? :unsure::unsure:
 
Meillä ei saa osallistua täällä Tampereen seudulla isä kumpaankaan. Ei ultraan eikä neuvolaan. Siks mennään yhdessä pienelle yksityiselle varhaisultraan, kun sinne pääsee isä mukaan
Mä en vielä tiedä, maanantaina selviää (y)
Toivoisin kovasti että saisi osallistua kaikkeen ja mieskin haluaisi mukaan:giggle:
Me ollaan ainakin koronan suhteen rauhallisella alueella, mutta en tiedä millainen käytäntö on:unsure:
 
@Vesinokkaeläin Mua pitkään myös mietitytti että miten voin "pettää" esikoisen hankkimalla toisen lapsen mutta se on nyt ajan mittaan helpottanut kun hän on kasvanut ja ymmärtää puhetta paremmin. Hän myös kovasti jo kaipaa pikkuveljeä (kuulemma siis nimenomaan veljeä, toivottavasti ei tule pettymyksiä kun mieskin kovasti haluaisi pojan). Aluksi mua vähän suretti kun ikäerosta tuli lopulta näin "iso" (jos nyt tälläkään kertaa vielä onnistuu) mutta ehkä tämä on ihan hyvä meille. Esikoinen on saanut olla rauhassa pieni ja ollaan kaikki valmiita uuden tulokkaan saapumiseen.

Luin eilen hesarista arvion että koronapandemia kestäisi vielä pari vuotta ja vaikka jotenkin arvasinkin sen jo niin alkoi silti surettaa. Toivottavasti en joudu olemaan täällä kotiarestissa koko raskausaikaa ja toivottavasti sukulaiset pääsevät katsomaan vauvaa ennen kuin se on yli yksivuotias! :(
 
Mullakin noi RFSU:n testit jäi haaleiksi, ihan sama mihin aikaa vuorokaudesta teki ja kuinka kauan oli virtsaa pidättänyt.

Meillä saisi olla neuvolaan tulla isä mukaan. Mutta tuskin tulee tässä raskaudessa niin tiiviisti. Ultraanhan ei saa tulla koronan takia kun vain odottaja.

Mä en vielä tehnyt uutta rt. Odotan maanantaihin, mutta tuntemukset on aika vahvat että, pikkuinen olisi vielä mukana menossa! (ellei tää ole vaan mielikuvitusta) Väsyttää, kaikki vituttaa, kokoajan nälkä ja nyt aamuisin etoo enemmän kun aiemmin ja meinasin oksentaa aamupalalla kun kahvia hörppäsin. Kahvi oli kuopuksen kanssa kyllä sellainen, et hajukin sai yökkäämään puhumattakaan sainko juotua

Joku oli vissiin sen fb-ryhmän luonut? Mä voisin liittyä mukaan kunhan nyt varmistetaan täysin et kaveri on matkassa viemä mukana.
Mulle voi laittaa yksityisviestillä sen sähköpostiosoitteen jota käytät facebookissa niin laitan kutsun ryhmään. :) tulee siis linkkinä sähköpostiin.
 

Yhteistyössä