Tammikuiset 2021

Täällä kans orastava paniikki, oon ymmärtänyt että kaksi pientä lasta on paljon enemmän työtä kuin yksi! :D Oma jaksaminen tietysti myös mietityttää. Mutta positiiviset jutut jyrää kyllä mennen tullen kaikki vähemmän positiiviset :)

Mulla pitäisi nyt olla 4+ jotain. Mä kuitenkin veikkaan että mun viikot on vähemmän, kun ovis oli myöhemmin. Ärsyttää - viimeksi raskaanaollessa ovis oli tosi aikaisin, joten ihanasti aina ultratessa näkyi viikkoihin nähden vähän isompi tyyppi. Se oli aina huojentavaa nähdä. Nyt täällä mietin että mihinköhän ajankohtaan varaisin varhaisultraa, viimeksi 7+0 mutta pitääkö nyt mun odotella sinne 8+0 asti :(

Meinaatteko te "investoida" varhaisultraan?

Mun piti olla ihan lunkisti vaan tän raskausasian kanssa, mutta vaikea elää epätietoisuudessa. En haluis neuvolaakaan varata kun en tiedä mikä tilanne on.
 
Moikka☺
Enpä ole ennen tänne kirjoitellut, mutta nyt tuntui, että vertaistuki voisi olla ihan hyvä idea.
Tein eilen positiivisen testin ja nyt mennään 4+0. Ovis testattu, joten aika tarkka kai tuo
Oireita ollut jo useamman päivän. Lähinnä etoo, etoo, rinnat aristaa ja etoo Onko kellään kokemusta näistä pahoinvointien merkityksestä lapsen sukupuoleen? Itellä 1 tyttö ja kaksi poikaa ja muistelen että tytön aikaan oli just tätä etomista enemmän Liekkö merkitystä mutta jännä pohtia. Nyt kun on aikaa pohtia, kun olen lomautettuna. #karanteenivauva2021 Oli aikaa heilutella peittoakin
 
Moikka
Enpä ole ennen tänne kirjoitellut, mutta nyt tuntui, että vertaistuki voisi olla ihan hyvä idea.
Tein eilen positiivisen testin ja nyt mennään 4+0. Ovis testattu, joten aika tarkka kai tuo
Oireita ollut jo useamman päivän. Lähinnä etoo, etoo, rinnat aristaa ja etoo Onko kellään kokemusta näistä pahoinvointien merkityksestä lapsen sukupuoleen? Itellä 1 tyttö ja kaksi poikaa ja muistelen että tytön aikaan oli just tätä etomista enemmän Liekkö merkitystä mutta jännä pohtia. Nyt kun on aikaa pohtia, kun olen lomautettuna. #karanteenivauva2021 Oli aikaa heilutella peittoakin
Sullahan on täysin sama kuin mulla, paitsi että me odotetaan esikoista :love:
Eli mulla myös tänään 4+0 ja lomautettuna oon kans tässä ollut kuukauden verran:cautious:
 
Tuossa oli keskustelua että 2. lapsi kun on tulossa, tulee sellanen olo että pettää esikoisen... Siis oon ihan poruissa ollut kun oon miettinyt miten ollaan kaksin pojan kanssa pärjätty niin hyvin ja raskaiden aikojen ohi ja nyt ollaa rakentamassa uutta perhettä ja pelkään miten esikoinen siihen reagoi. Mies on pojan kanssa aivan uskomattoman huikea, siitä ei sinänsä tule varmasti ongelmaa, mutta mietin, miten esikoinen ottaa asian kun hänellä on etäinen isä ja sisarus saa sitten "paremman" isän.. Onneksi mies on myös esikoiselle kuin isä, mut silti mietityttää mitä tulevaisuus tuo tullessaan!
 
Sullahan on täysin sama kuin mulla, paitsi että me odotetaan esikoista
Eli mulla myös tänään 4+0 ja lomautettuna oon kans tässä ollut kuukauden verran
Mahtavaa Mukavaa kun on "samassa veneessä" olijoita Onko pitkä lomautus vielä edessä? Minulla 4viikkoa vielä. Ainakin tämän hetkisen tiedon mukaan. Ihan kiva toisaalta, saa yökkiä ihan rauhassa himassa
 
Mahtavaa Mukavaa kun on "samassa veneessä" olijoita Onko pitkä lomautus vielä edessä? Minulla 4viikkoa vielä. Ainakin tämän hetkisen tiedon mukaan. Ihan kiva toisaalta, saa yökkiä ihan rauhassa himassa
Ei mitään tietoa kauanko jatkuu kun koko työpaikka on suljettu (pieni lounaskahvila). Lomautus on siis toistaiseksi voimassa oleva.. Voi olla, että olen kotona koko loppu vuoden o_O
 
Pikaisesti ilmoitan, että lista on päivitetty ja löytyy ekan sivun tokasta viestistä! Laittakaa mulle viestiä, jos jotain on väärin, ette halunneet listalle tai olisitte halunneet mutta ette ole siellä. :)

Ainakin @joojoo1 , Miisamau ja @Mammaxxxx jos haluatte mukaan niin laittakaa tiedot selkeästi vaikka punaisella (LA, nimimerkki, monesko lapsi, synnytyssairaala jos haluatte).

Entä @EEE90 koska sulla olikaan tuo ultra josta selviää LA?
 
@Uudarimama lapset on onneksi hyvin sopeutuvaisia ja varmaan helpottaa, kun on ehtinyt luoda hyvän suhteen miehesi kanssa ennen uuden vauvan tuloa. Sitten murrosiässähän tällaisia asioita ja mietteitä saattaa tulla esiin ja uskoisin, että silloin on parasta hyväksyä se harmitus ja antaa lupa harmittaa. Ei se poista sitä iloa siitä, että elämään on tullut uusi välittävä ja rakastava isä.
 
  • Tykkää
Reactions: Uudarimama
Tuossa oli keskustelua että 2. lapsi kun on tulossa, tulee sellanen olo että pettää esikoisen... Siis oon ihan poruissa ollut kun oon miettinyt miten ollaan kaksin pojan kanssa pärjätty niin hyvin ja raskaiden aikojen ohi ja nyt ollaa rakentamassa uutta perhettä ja pelkään miten esikoinen siihen reagoi. Mies on pojan kanssa aivan uskomattoman huikea, siitä ei sinänsä tule varmasti ongelmaa, mutta mietin, miten esikoinen ottaa asian kun hänellä on etäinen isä ja sisarus saa sitten "paremman" isän.. Onneksi mies on myös esikoiselle kuin isä, mut silti mietityttää mitä tulevaisuus tuo tullessaan!
Minulla myös tilanne että nyt
Pikaisesti ilmoitan, että lista on päivitetty ja löytyy ekan sivun tokasta viestistä! Laittakaa mulle viestiä, jos jotain on väärin, ette halunneet listalle tai olisitte halunneet mutta ette ole siellä.

Ainakin @joojoo1 , Miisamau ja @Mammaxxxx jos haluatte mukaan niin laittakaa tiedot selkeästi vaikka punaisella (LA, nimimerkki, monesko lapsi, synnytyssairaala jos haluatte).

Entä @EEE90 koska sulla olikaan tuo ultra josta selviää LA?
9.1 LA, 4. Lapsi ja KYSS Mammaxxxx
 
Pikaisesti ilmoitan, että lista on päivitetty ja löytyy ekan sivun tokasta viestistä! Laittakaa mulle viestiä, jos jotain on väärin, ette halunneet listalle tai olisitte halunneet mutta ette ole siellä.

Ainakin @joojoo1 , Miisamau ja @Mammaxxxx jos haluatte mukaan niin laittakaa tiedot selkeästi vaikka punaisella (LA, nimimerkki, monesko lapsi, synnytyssairaala jos haluatte).

Entä @EEE90 koska sulla olikaan tuo ultra josta selviää LA?
Kolmen päivän päästä on varhaisultra! Pääsen tosiaan julkiselle maksuttomaan varhaisultraan, koska nuo viikot on niin epäselviä. Sama oli esikoisen aikaan. Tein plussan vasta kp 50, joten kuukautisista se laskettu aika heitti muistaakseni monta viikkoa!
 
  • Rakkaus
Reactions: _hosuli_ ja Santso
Kolmen päivän päästä on varhaisultra! Pääsen tosiaan julkiselle maksuttomaan varhaisultraan, koska nuo viikot on niin epäselviä. Sama oli esikoisen aikaan. Tein plussan vasta kp 50, joten kuukautisista se laskettu aika heitti muistaakseni monta viikkoa!
Oiskohan mullaki mahiksia kun plussasin vasta kp43 ja kierto aivan sekasin ku tätä edellinen oli 23 päivää :eek::unsure:
 
Täältäkin uskalletaan varovasti mukaan Yritystä tasan 2v ja loppuvuodesta oli kemiallinen... mutta nyt onnisti. Meillä on esikoinen 7/17, jota tehtiin myös pitkään. Mielelläni salaiseen faceryhmään liityn! LA 6.-9.1 väliltä.

Oireina väsymystä, epämääräisiä nippailukipuja, vähän menkkajomotusta ja unettomuutta. Viimeyönä nostin taaperon meidän viereen neljältä (niinkun lähes joka yö) niin jäin hereille loppuyöks. Iltapvällä tein haaleen plussan, illalla varmistin digillä ”raskaana 1-2” ❤

Haaveissavauva / 6.1 / TAYS / 2.lapsi
 
Voisin hypätä myös mukaan plussasin tuossa vappuna. Viikon olivat jo menkat myöhässä mutta testin tekeminen jännitti kun niitä negatiivisia testejä ja niistä tulleita pettymyksiä on mahtunut mukaan yritystä takana 1,5vuotta ja yksi km. Nyt olen vissiin viikolla 5+1 ja se km mörkö kolkuttelee välillä mutta koitan olla positiivisin mielin :) oireita itellä on jomotusta rinnoissa ja mahassa.

zenni92 la 2.1.2021? 1.lapsi TYKS
 
Oiskohan mullaki mahiksia kun plussasin vasta kp43 ja kierto aivan sekasin ku tätä edellinen oli 23 päivää
Joko oot soittanut neuvolaan? Kannattaa ainakin kysyä! Itse esikoisen aikaan olin hädissäni siitä, että menen sitten oikeaan aikaan sinne niskaturvotusultraan, koska halutaan ne seulonnat. Silloin jouduin käymään etukäteen ensin verikokeissa mittauttamassa ne hcg-arvot ja vasta sen jälkeen varattiin aika siihen varhaisultraan.

Tässä raskaudessa pääsen varmaan sen takia, kun on kp ollut 25-38 ja nuo viimeiset menkat tosiaan alkoivat vasta 6.4., mutta se clean bluen raskaustesti näytti jo 22.4. +3 viikkoa, eli luultavasti pidemmällä ollaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Loree
Joko oot soittanut neuvolaan? Kannattaa ainakin kysyä! Itse esikoisen aikaan olin hädissäni siitä, että menen sitten oikeaan aikaan sinne niskaturvotusultraan, koska halutaan ne seulonnat. Silloin jouduin käymään etukäteen ensin verikokeissa mittauttamassa ne hcg-arvot ja vasta sen jälkeen varattiin aika siihen varhaisultraan.

Tässä raskaudessa pääsen varmaan sen takia, kun on kp ollut 25-38 ja nuo viimeiset menkat tosiaan alkoivat vasta 6.4., mutta se clean bluen raskaustesti näytti jo 22.4. +3 viikkoa, eli luultavasti pidemmällä ollaan.
ja clearbluen, ei clean:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Babyfever1 ja Loree
Joko oot soittanut neuvolaan? Kannattaa ainakin kysyä! Itse esikoisen aikaan olin hädissäni siitä, että menen sitten oikeaan aikaan sinne niskaturvotusultraan, koska halutaan ne seulonnat. Silloin jouduin käymään etukäteen ensin verikokeissa mittauttamassa ne hcg-arvot ja vasta sen jälkeen varattiin aika siihen varhaisultraan.

Tässä raskaudessa pääsen varmaan sen takia, kun on kp ollut 25-38 ja nuo viimeiset menkat tosiaan alkoivat vasta 6.4., mutta se clean bluen raskaustesti näytti jo 22.4. +3 viikkoa, eli luultavasti pidemmällä ollaan.
Okei, kiitos tiedoistasi :giggle:
Mä soitan sinne huomenna ja kyselen vähän minkälainen homma(y)
 
  • Tykkää
Reactions: EEE90
Ihanaa, paljon uusia plussia, tervetuloa ❤❤❤
Mulla kakkosta odottaessa oli kanssa hyvin ristiriitaisia tuntemuksia, että pystynkö rakastamaan uutta vauvaa yhtä paljon kun esikoista, että riittääkö rakkaus molemmille :censored::LOL: Nyt ymmärrän kuinka hassua oli ajatella noin ja todellakin rakkautta on riittänyt ❤
1. Ja 2. välillä on 3,5v ikäeroa ja tykkäsin siitä, että esikoinen osasi jo vessassa käydä ja muutenkin suht itsenäinen, kun vauva syntyi. Nyt ikäero tulee olemaan vielä suurempi, eli 2. Ja 3. välillä tulee olemaan 4v 2kk noin. Mutta sekään ei haittaa, kun kuopus ollut aina kovin äitintyttö, niin uskon, jos vauva olisi tullut aiemmin, niin olisi ollut hänelle raskasta. Esikoispoika, joka aloittamassa nyt koulun, on taas niin vauvafani, puhunut jo vuoden pari, kuinka haluaisi vauvan meille ja välillä silitellyt mun mahaa, että onkohan siellä vauva. Edellisessä km raskaudessa meinattiin jo kertoa hänelle vauvasta ennen ultraa, mut luojan kiitos ei kuitenkaan kerrottu! Nytkin vielä pitkät viikot juhannukseen, ennenkö voi hänelle ilouutisen (toivottavasti ainakin) kertoa! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
Oireetonta sunnuntaiaamua täältä sängyn pohjalta! Mies on ihana kun leikkii ja ruokkii meidän taaperon nykyään aamuisin niin saan huilata pitkään! <3 Täällä oon hullun lailla lueskellut odotusketjuja ja miettinyt mikä vikana kun nyt ei ole mitään oireita. Huolestuttaa kun taas vasemman munasarjan kohdalla on kova pyöreä kohouma, tuntuu ihan kun käsin kokeilee (olen aika hoikka). Täytyy toivoa ettei raskaus ole jäänyt munasarjaan ja tuo olisi taas joku kysta vaan... koskahan sitä menisi tarkistuttamaan tämän gynelle. Viikkoja niin vähän vielä, jotain 4 paikkeilla...
 
Liitytään täältäkin nyt joukkoon. En esikoista(8/18) odottaessa ikinä tajunnut liittyä Suomi joukkoon vaan mentiin kansainvälisellä porukalla koko aika. Täällä plussattiin jo pari viikkoa sitten, kun odotettiin kovasti niin nyt 5+2. Toi fb ryhmä kiinnostelee itteäni, kun oon huono muuten checkailee mitään mikä ei oo appina.. Tähän mennessä ollut aika kehno olo. Jatkuvasti super väsy ja joka toinen päivä keho ihan kipeenä ja huono olo. Esikoisen kanssa ei ollut periaatteessa yhtään mitään oireita.

Mamaniki, la 1.1., 2. Lapsi, Espoon sairaala
 
@Santso Mulla on jatkuvasti sama olo, että missä vika kun ei ole paha olo! Täytyy vaan pitää pää kylmänä, yleensä raskausoireet kuitenkin kai on voimakkaimmat vasta myöhemmin, tyyliin 8. viikosta eteenpäin. Tai sitten mitään kovin voimallisia oireita ei edes tule :) Voi myös olla että myöhemmin kaduttaa kun toivoo että olisi edes vähän huono olo :D Outo toi pallura, ehkei se nyt kuitenkaan voi tosiaan mitenkään olla alkio, eihän sitä vielä vois tuntea noin selvästi?
 
  • Rakkaus
Reactions: Santso

Yhteistyössä