Tammikuiset 2021

Minäkin soittelin tuonne neuvolaan. Päästäänkin ultraan jo 22.5 kun viikoissa epäselvyyttä. Menkkojen mukaan oltais jo 5+5mut ovis testin mukaan 4+5. Luotan kyllä enemmän tuohon ovistestiin eli myöhempään raskautumiseen. Mut mahtavaa kun pääsen ultraan jo nyt. Täälläkään ei mies pääse mihinkään muka.
 
  • Tykkää
Reactions: Loree
Heippa,
Mäkin liityn varovaisesti mukaan. Yritys aloitettu 4/19 . Tähän väliin mahtui varhainen km ja tuulimunaraskaus. Nyt plussattu ja LA ois ovulaatiosta laskettuna 11.1. Tosiaankin varovarovasti ollaan mukana jönnittäen päästäänkö loppuun saakka. Aion varata varhaisultran ehdottomasti jotta saadaan varmuus tilanteesta, kun viimeksi todettiin raskaus tuulimunaksi. Mielelläni haluaisn myös face-ryhmäön mukaan, laitan siitä viestiä hosulille?

11.1, Kerttu-Inkeri, eka, OYS
 
@Fiufau Täällä myös jatkuvaa paniikkia oireiden vähenemisestä... Oon googlettanut _liikaa_ ja löytänyt kyllä aika monta tarinaa siitä, että oireet tulee ja menee ja sahaa miten sattuu ja se on normaalia :) On outoa miten rintojen arkuuskin vaihtelee niin paljon, että välillä ei tunnu oikein mitään ja välillä tuntuu.. Yks päivä vihloi mahaa ihan hirveesti ja sit ei mitään taas pariin päivään. Alkuun paleli ihan hitosti mutta enää vaan satunnaisesti välillä. Ite oon ihan hulluuden partaalla näiden kanssa ja eilen itkin silmät päästäni ku olin ihan varma ettei tästäkään raskaudesta tuu mitään. Tänään taas ihan suht tyynellä mielellä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau ja Santso
Täällä plussattu first time ever, jännää! Ensimmäinen plussatesti löytyi roskiksesta ns. haamuviivana muutamaa päivää ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa

3.1 / Hanipani / 1. lapsi / HUS

5+5 karkeella arviolla menossa, tarkentuu myöhemmin kun on kierto ollut vähän epäsäännöllinen. Ensimmäinen ultra 7+ viikolla kunnallisella, munasarjassa ollut kysta aikasemmin ja taas jomottelee, sellasta jatkuvaa paineen tunnetta toispuoleisesti. Muuten olo on (vielä) tosi hyvä, unta ja ruokaa menee kyllä selkeesti enemmän kun yleensä :D Neuvola varattu vkolle 10+ , kumpaakin saa tulla yksi tukihenkilö mukaan.

Julkistettu ei olla vielä kokonaan, mutta kaikille läheisille ollaan kerrottu apauttiarallaa 20 ihmiselle (vanhemmat, sisarukset, muutama ystävä), itselle tärkeää että on sitten tukiverkostoa jos menee metsään tämä yritys. Mutta sormet ja varpaat ristissä odotellaan!
 
Vaikeinta ollut mulla röökin polton lopettaminen, ihan hirveet kiukut ja mieliteot oli ja on edelleen, annoin loput askit kaverille ja onneksi annoin koska eilen taas epätoivoisena pengoin koko kämpän läpi että jos olis jostaan edes yksi löytynyt! Eipä löytynyt, mies sai nauraa partaansa. Ollut tukena tosi hyvin ja kestäny mun kiukut ja sallinu sillon plussauksen jälkeen "ne vikat". Ymmärrän kyllä jos jotkut ei kykene lopettamaan, täällä puren kynsiä ja syön pastilleja :D
 
Varhaisultrassa käyty, mutta ei näkynyt vielä mitään
Ilmeisesti mun oma arvio viikoista (4+5) siis pitää aikalailla paikkaansa, neuvolassa ei vain aluksi oltu samaa mieltä, koska kuukautisista laskettuna viikot olis 2-3 viikkoa pidemmällä (7+2)
Varattiin uusi varhaisultra 18.5
No nyt vain jännitetään taas uudestaan, että päästäänkö sinne asti ja miltä sitten näyttää
Nythän myös eka neuvola-aika ja lääkärin ultra siirtyy eteenpäin
Voi että.. ei se auta kuin odotella! Toivotaan, että siellä seuraavassa ultrassa sykkii jo sydän. :love: Miulle varoitteli etukäteen se terveydenhoitaja joka ultras, et nyt ollaan niin aikaisilla viikoilla kuukautisista laskettuna, et liekö näkyy mitään. Sit selitin sen clearbluen testijutun, et luultavasti ollaan vähän pidemmällä. Ja niinhän sitä oltiin. Kysyi vielä ennen ultrausta, et millä viikoilla ite arvelen et ollaan ja sanoi, että usein se oma aavistus pitää paikkansa.:giggle:
 
  • Rakkaus
Reactions: Loree
Hih mun on pakko tulla kertomaan mun viime yön unesta, oon joidenkin asioiden suhteen hiukan taikauskoinen. Viime kerralla kun olin raskaana mut tulikin km, niin näin unta kun "synnytin" sen alkion vessanpönttöön, ja niin siinä sit muutaman päivän päästä kävikin. Nyt näin unta et mulle kerrottiin, että odotan kolmosia :ROFLMAO: haha mitäköhän tästä pitäisi päätellä
 
  • Haha
Reactions: _hosuli_
Liityn varovasti joukkoon, plussattu
haalea viiva tiistaina ja tänään digitesti vahvisti että kyllä sitä oltaisiin raskaana. Esikoinen täyttää elokuussa 2 v ja laskujen mukaan uuden vauvan laskettu aika ois ennen tammikuun puoliväliä. Olisin kiinnostunut liittymään facebook- ryhmään, mutta mielellään vasta kun oon käynyt varhaisultrassa varmistamassa, että kohdussa asustelee pikkuinen

La 12.1./Pinxi/2. Lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oireina aika kova turvotus ja tuntemukset alavatsalla, aavistuksen rinnat kipeet ja eilen oli ihan jäätävä väsymys ja ihan vähän kuvotusta. Esikoisesta pahoinvointi ja kova väsymys alkoi kunnolla 6-8 viikolla ja kesti sinne n. 13 viikolle. Saa nähdä kuinka nyt käy :unsure:
 
Täälläkin aika pientä oireilua, lähinnä lieviä vatsajomotuksia ja rintoja aristaa. Alavatsa on myös turvonnut pieneksi palloksi.. Leposyke on korkealla edelleen ja pissalla on käytävä välillä vartinkin välein. Tänään tuli postissa sekä neuvolan kaavakkeet että kutsu lapsettomuuspolille, kun ne on jatkaneet toimintaa taas. Eipähän tartte sinne mennä ainakaan tällä erää :)
 
Moikka vaan! Uskaltaisinko itsekin nyt tänne keskusteluun liittyä.. laskettu aika 14.1. ja positiivisen testin tein jo rv3+4. Nyt kolmas lapsi tulossa, takana yksi keskenmeno v2017. Nyt alkaneet tulla raskausoireet. Onko muilla maha ihan sekaisin ja vääntää? lisäksi ihan karseat ilmavaivat ja maha on kuin ilmapallo... Vinkkejä kellään miten tätä helpottaa
Aika helpottaa. (y)
 
Väsymys on niin vahvasti ollut läsnä tällä viikolla ja töissä ruvettu ihmettelemään ku en oikeen syö mitään kun etoo niin paljon varsinkin kaikki liha kun yleensä itellä tuntuu olevan koko ajan nälkä ja jääkaapilla jatkuvasti nyt etoo lähes kaikki :D
 
Tänään alkoi vuoto 6+0
Pyyhkiessä tuli ja nyt jo loppunut, niukkaa mutta pelottaa hirveästi tietysti. Oli vähän hyytymiäkin mukana... Maanantaina pääsen ultraan paitsi tietysti jos tilanne tästä pahenee. Hyvää äitienpäivää vaan!
Jospa olis vaan turha hälytys. Onneksi ei pidempään tarvitse odottaa ultraa vaikka varmasti tunnitkin tuntuvat nyt pitkiltä, päivistä puhumattakaan.
 
mimos4
moikka! mä voisin kans varovasti liittyä joukkoon! fb ryhmä myös kiinnostaa, mutta hieman myöhemmin.
Mulla kävi sillai oudosti että menkoista meni se 2vk kun tuli ovis. tunnistan sen aika selkeesti ja tikkukin näytti että ovis meneillään. siitä viikon päästä jo plussasin. ja viikko testikin näytti 3vk. muutamat jolle kerroin, sanoivat että tuloo kaksoset kun tuli vielä super vahvat viivat samalla sekunnilla kun rupesi testi värjääntymään. Rinnat on kipeet ja nopeat liikkeet nipistelee alavatsalla. ennestään meillä on yksi 2v poika ja siinä raskaudessa oli samat oireet. koskahan sitä uskaltais soittaa neuvolaan? ja pääsisinköhn siihen varhaisultraan jos oonkin raskautunut jo edell. kierrossa ja tul silti menkat.
 
vierailija
Ehkä mäkin varovaisesti uskallan tänne tulla kirjoittamaan, kovin on vielä epäuskoinen olo kun takana 3 keskenmenoa, kaikki nämä vuoden sisällä, menkoista katsottuna laskettu aika pitäisi olla tammikuun puolivälissä jos hän pysyy vaan kyydissä lapsia ennestään kolme
 
Tänään alkoi vuoto 6+0 :(
Pyyhkiessä tuli ja nyt jo loppunut, niukkaa mutta pelottaa hirveästi tietysti. Oli vähän hyytymiäkin mukana... Maanantaina pääsen ultraan paitsi tietysti jos tilanne tästä pahenee. Hyvää äitienpäivää vaan!
Hei minullakin oli paripäivää sitten pyyhittäessä veristä vuotoa mutta nyt ei ole ollut pariin päivään täälläkin vähän hermona mutta lueskelin asiasta et vähäinen vuoto alussa on melko yleistä vaikka se pelästyttää kyllä kamalasti. Tsemppiä ❣
 
  • Rakkaus
Reactions: joojoo1
Tänään alkoi vuoto 6+0
Pyyhkiessä tuli ja nyt jo loppunut, niukkaa mutta pelottaa hirveästi tietysti. Oli vähän hyytymiäkin mukana... Maanantaina pääsen ultraan paitsi tietysti jos tilanne tästä pahenee. Hyvää äitienpäivää vaan!
Tsemppiä <3 tiedän niin tunteen. Itsellä melkeen joka vessareissulla pelko että koska siihen paperiin ilmestyy verta mukaan. Koitan keksiä muuta ajateltavaa mutta kyllähän tätä väkisin jatkuvasti miettii
 
  • Rakkaus
Reactions: joojoo1

Yhteistyössä