Tammikuiset 2021

Tervetuloa uudet mukaan!

Mites muut, paleleeko? Mua palellu kaikissa muissa paitsi poikaraskaudessa, ja nyt palelen enemmän ku koskaan... aivan järkkyä
Joinakin päivinä täälläkin paleltanut, joinakin päivinä aika normi olo. Eniten mua on oireista häirinnyt ihan kaamee väsymys! Auttaiskohan rautalisä? Jotain raskausvitamiineja popsin, niissä on kyl aika vähän rautaa ku katoin. Ens viikolla eka neuvola-aika niin sillon varmaan mitataan hemoglobiini.
 
@Mans115 tsemppiä! Toivotaan että olisi harmitonta.
@Aamukahvi1 kyllä, paleltaa. Pari kolme viikkoa sitten olin iltaisin ihan jäätymässä, vaikka istuin sohvalla viltin alla, lämmin pörröinen aamutakki päällä yökkärin kanssa palelen muutenkin herkästi mutta tuo oli ihan jäätävää. Nyt on vaihdellut, välillä paleltaa välillä on hyvä. Öisin meinaa hikoiluttaa.

Sain lisääntymislääketieteen yksikön kautta nyt ultran parin viikon päähän jossa tsekataan tuon toisen ontelon tilanne. Onneksi tajusin soittaa sinne ja ilmoittaa luomuraskautumisesta. He olisivat tarjonneet alkuraskauden uä:nkin ellen olisi kerennyt jo käymään omatoimisesti.

Tervetuloa mukaan uudet!
 
  • Tykkää
Reactions: Hanipani
Paleltaako koko ajan?

Mä värjöttelen päivällä kun istun koneella ja illalla olen sohvalla viltin alla villasukat jalassa. Taidan kyllä olla normaalistikin säännöllisesti jäissä :LOL:

No aamulla ei niin paha,tulee vilunväreitä mutta 17-> jeesus. Vaatteiden päällä lämmin kylpytakki, nukun kahden peiton alla... Ja kyllä myös väsyttää, etoo mutta ei vielä valittamista.
 
Moikka. Viikko sitten piti alkaa menkat, mutta sain plussan testistä. Nyt 5+1. En ole uskaltanut tänne ilmoittautua ja ajattelin tekeväni sen vasta kun on ultrassa päässyt käymään.

Eilen kuitenkin luin Pia Pajusen blogikirjoituksen "Milloin kertoa raskaudesta?", niin päätin ottaa nyt ensi askeleen ja tulla tänne listoille. On helpottavaa lukea että muut painivat samojen ajatusten kanssa! En tiedä milloin kerromme lähipiirille, mutta Pian blogissa oli hyvä pointti että jos jokin meneekin pieleen, niin sen käsittely on helpompaa jos on tukijoukko auttamassa ja tietää mikä mättää.

Joka päivä ollut "menkkakipuja" aalloissa sekä alaselkää jomottaa (voi kyllä olla ihan istumatyötä). Ja vähän känkkäränkkä Olen 34v ja 4 kierroksella onnisti. Tämä on 1. lapsemme kunhan kaikki sujuu hyvin tammikuulle asti

9.1., Hemingway, 1.lapsi, HUS
Mua pitkään mietitytti että missä vaiheessa kertoa läheisille ja juteltiin siitä miehen kanssa etukäteen moneen kertaan. Plussahetken koittaessa oli ratkaisu kuitenkin meille itsestäänselvyys - eihän me hiljaa osattu olla ;) Mietin asian siltä kannalta että jos tämä yritys ei onnistukkaan niin on tärkeää että ainkin ne ihan lähimmäiset tietävät mitä tapahtuu ja heiltä saa sitten tarvittaessa tukea. 1.lapsi olisi myös täällä ja ikää 30v, päässä myllertää ja pyörii kaikki mahdolliset ajatukset, pelot, huolet, toiveet ja haaveet jatkuvalla syötöllä. Nyt viikolla 6+3 (mikäli kuukautisia on uskominen), kääk.
 
Joku kyseli tosta palelusta. Joo palelee ja väsyttää. Tosin mua palelee helposti muutenkin ja kestoväsymys since 2014(y). Mutta jotenkin normaalia enempi tullut vilunväreitä ja iltaisin väsyttää niin paljon, että aina kun yritän lukea näitä foorumin viestejä läpi nukahdan kesken kaiken:ROFLMAO:
 
Täälläkin palelua on ihan kiitettävästi. Eilen en meinannut saada unta kun värjötin sängyssä kahden peiton alla ihan jäässä. Pahoinvointi on yllättävän lievää vielä.
Mutta voihan v.tutus sentään. Eilen ja tänään oon ollu ihan älyttömän huonolla tuulella ja mies on ärsyttäny ihan suunnattomasti vaan puhtaasti olemalla olemassa. Tänään aamulla, kun lapset ei ollu niin yhteistyökykyisiä hoitoon lähtiessä, oli pinna niiiin kireällä. En muistanukkaan, että hormonit pistää näin ketuttamaan... Mitäs teillä muilla?
 
  • Tykkää
Reactions: Pinxi ja Aamukahvi1
Täälläkin palelua on ihan kiitettävästi. Eilen en meinannut saada unta kun värjötin sängyssä kahden peiton alla ihan jäässä. Pahoinvointi on yllättävän lievää vielä.
Mutta voihan v.tutus sentään. Eilen ja tänään oon ollu ihan älyttömän huonolla tuulella ja mies on ärsyttäny ihan suunnattomasti vaan puhtaasti olemalla olemassa. Tänään aamulla, kun lapset ei ollu niin yhteistyökykyisiä hoitoon lähtiessä, oli pinna niiiin kireällä. En muistanukkaan, että hormonit pistää näin ketuttamaan... Mitäs teillä muilla?
Heh, ihan ku mun suusta. Mäki nukuin huonosti kun paleli niin paljon ja sit vitutti ja kiukuttelin. Puuron jälkeen alko oksettaa... saas nähdä miten oireet viikon parin päästä. Mulla varhaisultra 7+3, miten sinnekin taas jaksaa odottaa
 
Heh, ihan ku mun suusta. Mäki nukuin huonosti kun paleli niin paljon ja sit vitutti ja kiukuttelin. Puuron jälkeen alko oksettaa... saas nähdä miten oireet viikon parin päästä. Mulla varhaisultra 7+3, miten sinnekin taas jaksaa odottaa
Hah, 'hyvä' kuulla, etten oo ainut. Muistan edellisistä raskauksista, että sitä puuroa ei kannattanu edes ajatella syövänsä.
 
Mua väsyttää ja etoo koko ajan :sick: Kerran oon joutunu oksentaan, ei oo mitään aamupahoinvointia vaan ihan ympäri vuorokauden jatkuvaa yökötystä. Syömisestä kun menee 1,5-2h niin taas alkaa ällötys olo. Ja ei tarvii paljoa tehdä ku oon ihan poikki ja valmis sohvalle viltin alle:sleep:.
Ja tissit on ollu tosi arat etenkin öisin ja aamulla, viime yönä kokeilin laittaa yöksi urheilutopin, ja vähän autto asiaa kun pitää tissit paikallaan:LOL:, tosin ne on kuitenkin sen verran napakat, että ei oo mukavimmat öisin päällä:unsure:
 
Täälläkin palelua on ihan kiitettävästi. Eilen en meinannut saada unta kun värjötin sängyssä kahden peiton alla ihan jäässä. Pahoinvointi on yllättävän lievää vielä.
Mutta voihan v.tutus sentään. Eilen ja tänään oon ollu ihan älyttömän huonolla tuulella ja mies on ärsyttäny ihan suunnattomasti vaan puhtaasti olemalla olemassa. Tänään aamulla, kun lapset ei ollu niin yhteistyökykyisiä hoitoon lähtiessä, oli pinna niiiin kireällä. En muistanukkaan, että hormonit pistää näin ketuttamaan... Mitäs teillä muilla?
Mulla kans tää v***tus on ihan jäätävä. Kiehun miehelle, asiakkaille töissä, kanssa autoilijoille, taaperolle. Ihan nollasta sataan vähän väliä. Ei oo ihan normaalia mulla tämä :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Kultu_kimallus
Mulla kans tää v***tus on ihan jäätävä. Kiehun miehelle, asiakkaille töissä, kanssa autoilijoille, taaperolle. Ihan nollasta sataan vähän väliä. Ei oo ihan normaalia mulla tämä
Eli ihan sama juttu ku mulla. Jokainen eteen tuleva saa tuta tämän v***tuksen voiman. Ja tänään oon myös itkeny ainaki kolme kertaa ihan yhtäkkiä. Ei tosiaan oo normaalia mullakaan
 
Tänään on ollu tosi vähän mitään etomisia tai muutakaan! Höh. Verenpaineet edelleen matalalla ja huippaa helposti. Samoin kylmä välillä ja toisaalta kroppa käy ihan ylikierroksilla, ihan ku olis tehnyt jonkun ihan hirveän hiittitreenin :) Muutenkin ihme tärinämeininki päällä. En osaa selittää. Ehkä mulla on vaan joku jatkuva nälkä? :D

Tissit ei oo ollenkaan kipeät, olleet missään vaiheessa, se on outoa. Mutta turvonneet ne on, imetyksen jäljiltä olivat patalaput vaan niin johan on nyt tullut taas täytettä :D

Mut vaikea uskoa että mahassa olisi mitään tai ketään. Hitsi kun tässä on vielä pari viikkoa ultraankin sinne 7+ viikolle.. toisaalta eihän sekään mitään takaa vaikka sieltä elävä sikiö löytyisikin. Mitenköhän tähän alkuraskauteen kannattais oikein asennoitua?
 
Täällä enimmäkseen nälkää ja rintojen arkuutta, vähän välillä huippaa ja vatsassa joitain repäisyjä ollut ja pientä jomottelua.. Vessassakin saa käydä jatkuvasti.

Mäkään en kanssa oikein tiedä, että toivoisko parasta vai pelkäiskö pahinta?! Jos tää menee pieleen niin en tiedä miten sieltä kuopasta jaksan nousta.
 
Tänään oli olo kuin olisi jääkaapissa istunut. Sisällä lämpötila +21°C lämpökerrasto, verkkarit ja viltit päällä.

Olen stressieläin jo valmiiksi. Työt, isän kunto, veljen kunto ja muutto stressaa. Osa on asioita, joihin ei vain pysty vaikuttamaan. Raskautta yritän olla pohtimatta paria viikkoa pidemmälle, eli tietoisesti pyrin olemaan ajattelemaan millaista olisi olla vauvan kanssa, tai katselemalla vauvakamoja. Jossain vaiheessa se pitää tehdä, mutta vielä ei uskalla 5+4 viikolla.
 
mä soitin neuvolaan, pääsen parin viikon päästä varhaisultraan huh että oli jännittävä puhelu.
Olen ensikertalainen, niin pitääkö olla joku spessusyy että pääsee neuvolan varhaisultraan? Luulin että vain yksityisellä tehdään.

Tänään alkoi etova olo. Ollut koko päivän. Ihanaa vetää kokousta kun puuskuttaa. Tekee mieli juoda kuplavettä koko ajan.
 

Yhteistyössä