Tammikuiset 2021

@Vaahtosammutin meillä kans 9-10kk takana yritystä ja nyt plussasin. Meillä tosin esikoinen tämä. Tänään 3+6 ja La olisi omien laskureiden mukaan 25.1. Hyvin samoissa mennään siis - kiva :) toivottavasti pysyy kyytiläiset matkassa <3

Itse saan mahdollisesti lähetteen varhaisultraan epäsäännöllisten kiertojen vuoksi. Neuvola kahden viikon kuluttua. Jännittävää tämä kaikki ensimmäistä kertaa :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Santso
Onko täällä muita odottajia joilla ei ole minkäänlaisia kipuja vatsassa ja selässä?! Ihmetyttää kyllä tämä, kun esikoisesta oli niin kovat kivut että panadolia piti ottaa, viime km myös.. Ja nyt ei mitään! Repäisykipua vain.
 
@Vaahtosammutin meillä kans 9-10kk takana yritystä ja nyt plussasin. Meillä tosin esikoinen tämä. Tänään 3+6 ja La olisi omien laskureiden mukaan 25.1. Hyvin samoissa mennään siis - kiva toivottavasti pysyy kyytiläiset matkassa <3

Itse saan mahdollisesti lähetteen varhaisultraan epäsäännöllisten kiertojen vuoksi. Neuvola kahden viikon kuluttua. Jännittävää tämä kaikki ensimmäistä kertaa
oi kiva että täällä on joku melkein samoissa luvuissa :) te jotka käytte yksityisellä varhaisultrassa niin mitä se maksaa noin? Viime raskaudessa pääsin terveyskeskuksen ultraan viime raskaudessa vuodon takia, joten nytkin olisi kiva käydä varmistamassa..
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiii
Onko täällä muita odottajia joilla ei ole minkäänlaisia kipuja vatsassa ja selässä?! Ihmetyttää kyllä tämä, kun esikoisesta oli niin kovat kivut että panadolia piti ottaa, viime km myös.. Ja nyt ei mitään! Repäisykipua vain.
Minulla ei mitään kovia kipuja kyllä ole.. selässä ei ollenkaan ja alavatsallakin välillä vain semmoisia menkkatuntemuksia.. mutta niin oli viime raskaudessakin ja hyvin meni loppuun saakka :)
 
oi kiva että täällä on joku melkein samoissa luvuissa te jotka käytte yksityisellä varhaisultrassa niin mitä se maksaa noin? Viime raskaudessa pääsin terveyskeskuksen ultraan viime raskaudessa vuodon takia, joten nytkin olisi kiva käydä varmistamassa..
Sillon kun edellisen raskauden aikana kyselin hintoja, ne liikkui siinä 90-120 euron tuntumassa. Lääkärikeskuksissa on usein vähän kalliimpia.
 
Onko täällä muita odottajia joilla ei ole minkäänlaisia kipuja vatsassa ja selässä?! Ihmetyttää kyllä tämä, kun esikoisesta oli niin kovat kivut että panadolia piti ottaa, viime km myös.. Ja nyt ei mitään! Repäisykipua vain.
Mulla oli menkkamaista kipua vatsassa ja selässä varmaan viikolle 5 asti ja sen jälkeen ei oo enää ollut mitään kipuja. .. Mutta tuon jälkeen alkoikin pahoinvointi, joka vain pahenee, tää viikonloppu on ollut inhottava kun koko ajan etoo ja on tosi voimaton olo. Oksettava olo alkaa heti aamusta ja kestää lähes koko päivän, hetki ruokailun jälkeen on ihan ok olo, mutta pian taas alkaa uudestaan :sick: :sick:
 
  • Rakkaus
  • Vau!
Reactions: Lilmi89 ja Helmiii
Mille viikolle ootte varanneet varhaisultraan ajan, jos menette siis omin rahoin yksityiselle? Itselläni on ehkä mahdollisuus päästä neuvolan kautta, kun pitkät kierrot. Mutta koska tiesin kertoa tarkan ovulaatiopäivän, niin en tiedä kuka sen nyt päättää pääsenkö vai en... Aion joka tapauksessa mennä - vaikka sitten yksityiselle jos ei muuta. Pakko saada joku varmuus, että tää oikeesti tapahtuu :D en kestä odottaa :D ens viikolla vaihtuu vasta rv5 omien laskureiden mukaa. Neuvolassa ne tietty laskee että olisin pidemmällä kun on pitkät kierrot.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lilmi89
Mille viikolle ootte varanneet varhaisultraan ajan, jos menette siis omin rahoin yksityiselle? Itselläni on ehkä mahdollisuus päästä neuvolan kautta, kun pitkät kierrot. Mutta koska tiesin kertoa tarkan ovulaatiopäivän, niin en tiedä kuka sen nyt päättää pääsenkö vai en... Aion joka tapauksessa mennä - vaikka sitten yksityiselle jos ei muuta. Pakko saada joku varmuus, että tää oikeesti tapahtuu en kestä odottaa ens viikolla vaihtuu vasta rv5 omien laskureiden mukaa. Neuvolassa ne tietty laskee että olisin pidemmällä kun on pitkät kierrot.
Pääsen neuvolan kautta varhaisultraan, mutta se on varattu rv 8+1.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiii
Eli siihen asti @Pinxi ei voi muuta ku toivoa parasta ja pitää itsensä kiireisenä, jotta aika kuluisi nopeammin :D?

Mä oon kyllä muutenkin tosi malttamaton sielu. Taidan tehdä ensi viikolla uuden digitestin kun sain viime viikolla siihen raskaana 1-2 niin säilyy usko ja luottamus et raskaus etenee normaalisti jos jossain kohti digiin muuttuisi 2-3 ja vielä 3+. Lol.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinxi
Mille viikolle ootte varanneet varhaisultraan ajan, jos menette siis omin rahoin yksityiselle? Itselläni on ehkä mahdollisuus päästä neuvolan kautta, kun pitkät kierrot. Mutta koska tiesin kertoa tarkan ovulaatiopäivän, niin en tiedä kuka sen nyt päättää pääsenkö vai en... Aion joka tapauksessa mennä - vaikka sitten yksityiselle jos ei muuta. Pakko saada joku varmuus, että tää oikeesti tapahtuu :D en kestä odottaa :D ens viikolla vaihtuu vasta rv5 omien laskureiden mukaa. Neuvolassa ne tietty laskee että olisin pidemmällä kun on pitkät kierrot.
Oon menossa 7+2... mäki aattelin viikko sitten tehdä vielä digin että saan sen 2-3 mutta tulikin 3+, toki ei noilla nyt väliä, siitä huolimatta voi käydä huonosti mutta toivotaan kaikille parasta!
 
  • Rakkaus
Reactions: Helmiii
Mulla kans ihmetyttää kun erilaiset oireet mitä esikoisesta, luulisin, oon kyllä niiin alussa vielä :D Meillä on ultraava neuvolatäti, mutta hämpä oli muissa tehtävissä koronan takia ja nyt on tilalla semmonen joka ei edes tienny mikä on varhaisultra... Esikoisesta neuvolassa ultrasi 6+5 nyt ei kyllä tuu tapahtuun. Oikeastaan ei edes kiinnostais mennä neuvolaan täyttämään mitään lappusia ennen varhaisultraa!!
 
Täällä testattu tänään raskaana 1-2 digillä, ja mukaan liittyisin. La on vain arvio, koska epäsäännöllinen kierto.

LA 22.2.2021 / Lilje / 2. lapsi / synnytyssairaala ei tiedossa

Vielä ei oireita ole, tietty hyvin alussahan tässä ollaan. En muista yhtään, milloin pahoinvointi alkoi aiemmassa raskaudessa.
 
Tervetuloa kaikille uusille! Onpa kivaa että alkaa olla jo loppukuunkin porukkaa mukana. :) Lisäilin taas tuonne listalle uusia sen minkä bongasin, mutta saa huikata jos unohdin jonkun.

Mulla väsymys ja paha olo tekee niin ryytyneen olon, etten ole yli viikkoon jaksanut kuin ihan pakolliset. Työt saan just hoidettua ja lapsen, mutta muuten kyllä lähinnä nukun vapaa-aikani. Parempia aikoja odotellessa...
 
voi luoja kun aika matelee! viikko varhaisultraan ja ei juuri mitään oireita niin huolettaa. välillä vähän repäisykipuja ja rinnat arat. digikin pysähtynyt2-3 viikkoihin. näytti sitä jo 1.5vk sitten...
 
Mulla meinas lähteä edellisessä raskaudessa järki niiden digitestien kanssa, koska ei millään muuttunut siihen 3+ -näyttöön. Silloin onnistuin jostain kaivelemaan sen testin viitearvot, siis ne hcg-arvot joilla testin näyttö muuttuu, ja vertasin niitä normaaliraskauden viitearvoihin. Jos en väärin muista, niin rv 8 pitäisi alkaa huolestua jos ei näytä 3+, sitä ennen ei tarvitse.

Toki ymmärrettävää että ne testit kannattaa tehdä sellaisiksi että mahdollisimman moni joutuu ostamaan uuden tai useammankin, joten kai ne on siksi aika korkeat ne raja-arvot. Mutta ei pelkästään sen testin takia kannata surra, ja melkein halvemmaksi tulee käydä testauttamassa verestä se hcg kun ostella paljon niitä viikkonäyttötestejä.
 

Yhteistyössä