?? TAMMIKUU 2008 ??

Niiski
Voimia kahdenemolle ja oceanelle :hug: Kyllä rupesi pelottamaan ja mietin ,et pitäisikö ensi viikolla mennä yksityiselle ultraan...
Tänä aamuna oli pientä kuvotusta, mutta ei niin paljoa kuin mitä alussa oli. Kaikkia oireita kyttään kokoajan, onko rinnat vielä kipeät, väsyttääkö yms. Kohta siis jo stressilläni saan itselleni keskenmenon tehtyä :'(
Ei saisi täällä käydä lukemassa näitä juttuja, mutta onhan se pakko!
 
Niisku: Mullakin kävi jo mielessä, että pitääkö sittenkin soittaa tuonne yksityiselle. Jotenkin on luottavainen olo ja pahoinvointia löytyy kyllä, mutta ei sekään mikään tae ole. Voi vitja.... miks pitää olla varma olo tästä. sitten kuitenkin petyn. :ashamed:
 
Päätin, että menen yksityiselle ultraan, sittenhän sen näkee mitä siellä on vai onko mitään... Jos sais ensi viikon perjantaille ajan, silloin olis rv 7+0, voisi jo näkyä sykekin.
Aika paljon vaihtelee noi ultraushinnat, lähimmässä isossa kaupungissa 100-150?, pikkukaupungissa 80-100?.
 
Oceane
Kiitoksia kaikille tuestanne ja ystävällisistä sanoistanne!

Toivottavasti kukaan ei nyt alkanut kovasti pelkäämään pahinta tämän takia mitä minulle kävi. Mulla on kuitenkin takana 2 onnistunutta, oireetonta raskautta eli ei se oireettomuus automaattisesti tarkoita, että jotain olisi vialla (kuten joku muukin jo sanoi).

Tsemppiä teille kaikille jatkoon ja pitäkää nyyttinne lämpiminä sitten keskitalven pakkasissa :) Mä poistun nyt palstalta, ehkä palaan, ehkä meidän lapsiluvun on tarkoitettu jäädä kahteen enkä palaa. Aika näyttää.
 
kotäityli
pahoinvointi senkun vaan painaa päälle. päänsärky on tullu myös, todennäköisesti kun lopetin savuttelun plussaan niin alkaa myös vieroitusoireet painamaan, mut kyl se tästä :)

 
kahdenemo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 11:30 Oceane kirjoitti:
Kiitoksia kaikille tuestanne ja ystävällisistä sanoistanne!

Toivottavasti kukaan ei nyt alkanut kovasti pelkäämään pahinta tämän takia mitä minulle kävi. Mulla on kuitenkin takana 2 onnistunutta, oireetonta raskautta eli ei se oireettomuus automaattisesti tarkoita, että jotain olisi vialla (kuten joku muukin jo sanoi).

Yhdyn täysin oceanen kirjoitukseen! Minä en todellakaan halua, että te muut pelkäätte nyt pahinta
:ashamed: Jokainen raskaus on kuitenkin täysin erilainen, eikä oireettomuus tms. välttämättä tarkoita mitään pahaa. Ja onhan näitä ihmeitäkin, kuten amiralla :heart:

Oma tilanteeni on, että aamulla alkoi kunnon vuoto ja kivut voimistuneet. Vuodan verta ja mustia klimppejä, koskee kuten menkoissa mutta enemmän. Ensi tiistaina on kontrolli, jossa nähdään onko kohtu tyhjentynyt kunnolla. Sydämeni on pirstaleina, eikä ainakaan vielä auta "järkipuhe" siitä, ettei siellä kohdussa alunperinkään ollut elämää. Mutta olemme päättäneet, että uuteen yritykseen lähdemme heti kun se on fyysisesti mahdollista ja kunhan pahin suru on läpikäyty. Aikaa siinä varmaan nyt menee, luultavasti tämä kesä mutta syksyllä sitten.

Kaikille teille suuri :hug: ja paljon voimia uuden elämän kasvattamiseen :heart: Minäkin poistun nyt takavasemmalle, ehkä käyn seuraamassa teitä kunhan suru helpottuu..
 
Pikkuinenko
OCEANE ja KAHDENEMO Paljon voiia teille ja halauksia!!
Olen todella pahoillani puolestanne!


Pitkästä aikaa taas täällä..lukemassa käyn päivittäin mutta kirjoittelu on jäänyt vähempään.

Täällä myös aika oireetonta...väsymys on kova ja inhat finnit oireena (edellisissä raskauksissa tällaisia ei ole ollut...siis kauheita isoja paiseita ja kipeitä grrrr, selässä, naamassa, kyljessä!! yms... Tosi inhottavaa!!

Edellisissä raskauksissa muistaisin pahoinvoinnin alkaneen jo plussatestin jälkeen(mutta se voi olla että muistan täysi väärin), nyt vain ihmeellistä kuvotuksen tunnetta yhtäkkiä, kylmiä väreitä ja kuumia aaltoja...toinen rinta on tosi kipeä =)
Paha olo voi tulla vaikka kesken syönnin ja sitten ei mene enää palaakaan alas. saa nähdä alanko halailemaan pönttöä aamuisin kun viikkoja tulee lisää.

Täällä on paljon ollut oireista ja niiden puuttumisesta...tosiaan jokainen raskaus on erilainen. Itse olen käynyt aina varhaisultrassa...ihan vain itseni takia. On hienoa saada tietää sikiöiden määrä, ja nähdä sydämenlyönnit. Toisaalta on hyvä myös saada tietää mahdollisesta tuulimunasta tai kohdun ulkopuolisesta raskaudesta mahdollisimman ajoissa.

Edellisessä raskaudessa odotin kaksosia, joista toinen oli mennyt kesken heti alkuraskaudesta. Edelleen säilössä on ultra kuva jossa näkyy sikiö jonka sydän lyö ja sitten toinen jolla sydän ei löy. Voin sitten aikanaan kertoa tyttärelleni hänen olevan kaksonen =)

Tietenkin alkuraskauden ultraan lisää jännitystä tuo se onko nyt sikiöitä 1 vai 2 (vai yhtään). Yritän asennoitua näihin kaikkiin vaihtoehtoihin. Ultraan menen 7+2, joka on sitten 1.6...

Mitenkäs te muut, onko vatsanne turvoksissa?
Tänään ekaa kertaa ei pysy vetoketju enää kiinni...arvatkaa hävettikö kun tuli asiakas ja mulla oli housut auenneet itsellään...sain aika hitaan katseen
:LOL: Luuli mun varmaan tulevan suoraan vessasta :)

 
Mama76
Voi :'( otan osaa suru-uutisen kohdanneille!!! Voimia.

On tämä alkuraskaus sitten vaan piinaavan jännittävää aikaa, kun varmaa tietoa masukin tilasta ei ole ennen kuin vasta mahdollisen ultraamisen jälkeen. Itse olen varannut alkuraskauden ultran ensi viikolle (rv 7+5 tai jotain) Helsinkiin Femedaan. Tätä lääkäriasemaa suositteli yksi tuttava. Sitten jos pääsen niin pitkälle, niin aion mennä 4D-ultraan samaiseen Femedaan Bruno Cacciatoren kuvattavaksi. Kuulemma todella pätevä lääkäri näissä ultra-asioissa. Nyt vain täytyy koittaa ollaa liikaa ajattelematta koko asiaa ennen ultra-aikaa.

Omasta voinnista: huomenna pitäisi olla 7 rv täynnä. Väsymys on vaivannut todella paljon, hajuaisti on mullakin herkistynyt, haistan siis kaiken. Kuvotus vaivaa aina välillä, mutta melko lievästi kuitenkin. Vähän on sellainen olo, että mikään ei oikein huvita, kaikkein mieluiten jäisin aamulla omiin vällyihin lepäämään, mutta eihän se käy.

Ei olla vielä kerrottu asiasta kenellekään sukulaisille. Yksi tuttavaperhe ainoastaan tietää. Ajattelin kertoa sukulaisille vasta kesällä, ehkä ekan virallisen ultran jälkeen, samoin tein esikon kohdalla.


 
suurperheellinen
:hug: Kahdenemolle ja Oceanelle!!Tiiän miten pahasti tuo voi sattua,toivottavasti pian toivutte niin henk kuin fyysisestikin.
Mua huolettaa kun maha on jo nyt ihan järkyn kokonen eikä mitkään housut mahu..kyllähän sen ymmärtää että jos kaikenmaaliman vatsanahat on raskauksien takia venyny ja paukkunu ni raskaus näkyy enemmän ja nopeemmin mutta tätä ei oikein voi enää salassa pitää kun on niin ilmiselvä massu..meinasin pokkana sanoa seuraavaksi kun joku urkkii että ei,se o KALJAMAHA.. :LOL:
 
Dinomamma
Täällä kans turvottaa mahasta. Viikkoja ei ole vielä kuuttakaan. Mut niin se vaan on, että elimistö tietää jo mistä kyse, ja vanhat makkarat röllähtää mielellään etuviistoon... Tutkin jo, että ei kat jo napakin ole kääntynyt úlospäin, mut ei ihan vielä sentään.

Rintoja aristaa ja ekat oksat heitin aamulla. Mulla on hirveesti limaa ja nenä tukossa, joten se tekee lisää pahoinvointia. Hajuaisti pelaa kyllä, vaikka nenä onkin tukossa :kieh:

Mulla on painontunne, ei varsinaista kipua, koko ajan toisella puolen vatsaa. Nyt sitten tietysti alan pelätä kohdunulkoista raskautta seuraavaksi! Hitsi, kun nuo varhaisultrat on kalliita... Olen kahdesta edellisestä käynyt varhaisultrassa, mutta en muista, että se olisi silloin 100 euroa maksanut. Mutta, siitä on jo neljä vuotta aikaa, et niin ne hinnat tietty nousee..
 
Oseane Suuret pahoittelut sinullekin :hug: Surullisia tarinoita..

Saaru miten kävi ultrassa? Toivotavasti kaikki oli ok! bd

(.) Ei edelleenkään mitään hurjia raskausoireita. :/ Niitä odotellessa.. ;)

iita 5+1<br><br>
 
Iso huokaus ja helpotus!! Siellä pikkuinen sydän tykytti ihanasti!! Kaikki siis hyvin, ainakin nyt! Ihan piti itkustaa molempien siellä ku sydämen tykytykset nähtiin :heart: Päiviäikin ultraaja antoi enemmän elikäs 7+3 mennää:) Ja laskettu aika pysyy 29.12. Mutta ite tiä että tammikuun puolella sitä synnytetään:) Kuviakin saatiin.
Huomenna voisin sitten soitella neuvolaan jos kiireiltä kerkeää, molemmat lapset nyt sairaana taitaa olla huomenna lääkäripäivä:(
 
Pikkuinenko
Saaru: onnittelut ihanista uutisista! olipa mukava lukea! =)

Tänään lenkillä outoa vatsanpistosta...siis oikein kipeää teki...en uskaltanut pitkää lenkkiä edes tehdä. Huomenna uusi yritys.

Mites te muut, kuinka paljon urheilette? Oletteko pystyneet jatkamaan aivan normaalisti?

Nauratti noista venyneistä vatsanahoista juttu...tuttua täälläkin kaksi raskautta takana ja aika sotanorsu olen ollut joka kerta. Joten täällä myös vatsa pömpöttää heti ja housut puristavat. Siskoni väitti että musta näkee jo että odotan..toivottavasti nyt ei sentään =) Ehkä sellaiset voivat epäillä jotka näkevät minua säännööllisesti ja nyt ihmettelevat pömpöttävää vatsaani(mutta muutenhan ei nyt millään).

Aloitan mahdollisesti uudessa työpaikassa ja asemaani tulee varmasti vaikuttamaan raskauteni...siksi pyrinkin sen salaamaan mahdollisiman pitkälle.
Ainakin siihen asti että saan vakkaripaperit käteen...pelkään että heittävät ulos koe ajan jälkeen :ashamed: vaikkei se laillista ole...edelleen sitä tapahtuu.

Eli lokakuun alkuun täytyisi piilotella ja mitä nyt vanhoja masukuva katselin...se EI todellakaan tule onnistumaan :LOL: Rv 20 ja ihmiset kyselivät, että onko laskettu aika pian ja kun sanoin että puolet vielä jäljellä niin kauhistelivat - montako siellä oikein on!?

Jos en sitten pukeude laina peitteeseen tai puolijoukkue telttaan.
 
Tänä aamuna se tuttu kuvotus taas tuli, mutta kun pakolla söi aamupalaa, niin johan helpotti. Kahvia menisi vielä alas vaikka kuinka paljon, mutta pyrin juomaan vain 2 kuppia päivässä.
Väsymys on jotain ihan hirveää, se alkaa heti aamulla kun herää ja loppuu illalla, kun menee nukkuun. Saa nähädä miten käy, kun tänään menen yöksi töihin.
Olen ollut kova jumppailemaan ja lenkkeilemään ,mutta nyt se on jäänyt. Lähinnä tuon väsemyksen takia. Kerran kävin kävelemässä, mutta ei siitä tullut mitään. Pitäisi kyllä urheilla, ettei kunto aivan rapistu, mutta kun tämä pahin väsymys nyt lähtisi, niin sit aloitan.
Närästystä on myös tullut kuvioihin, ostin Gavisconia, mutta ei se oikein auttanut. Ne oli tabletteina, ei nesteenä. Ikinä aikaisemmin mua ei ole närästänyt, aika kamala tunne :(
 
Hei!

Me kans eilen mietittiin miehen kanssa, että mun masu oli esikoisesta tällainen ehkä viikoilla 12. Tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että tää tosiaan johtuu siitä, että masu on muokkaantunut ekan raskauden aikana ja siksi näyttää turvotuksineen vauvamasulta. No vauvamasua tuskin vielä on koska kohtuhan on näillä viikoilla tuolla häpyluun takana/alla.

Mulla on muuten n. 1,5kg paino pudonnut. Mä en tosiaan tuota makeaa hirveästi enää syö, koska ei tee mieli. Suolaista kyllä menee, mutta ilmeisesti ei sitäkään samalla lailla kuin ennen. Kahvipullat on oikeastaan jäänyt kokonaan. No ei paha. Onneksi tällakertaa ei ainakaan painon takia joudu sokeri rasitukseen. :) Mulla oli esikoisen ekassa neuvolassa painoindeksi tasan sen 25. Nyt onneksi on kiloja muutama vähemmän.

Lellu rv6+4
 
Niisku: Kokeile vichyä. Mulle se autto. Loppuraskaudessa närästys on kyllä kauheaa ja osastolla kun jouduin hetken olemaan yksi äitee kertoi että vichy on auttanut hänellä ja niin autooi meikäläisellekkin. :D
 
nuuskis
Laitanpa minäkin kuulumisia pitkästä aikaa. Kiva kuulla että muitakin väsyttää, mä voisin ummistaa silmäni missä ja milloin vain ja aina tulisi uni. Siis aivan kamalaa tämmöinen väsymys. Kaikki makea kuvottaa, limsaa ei voi juoda enää ollenkaan. Sinänsä ihna hyvä, jos tuo paino vaikka hieman tippuisi. Päivän pelastaa pinaattikeitto ja suolakeksit. Niitä olen syönyt ihan urakalla. Hajuaisti pelaa liiankin hyvin, silti en ole oksennellut kuten ekan aikana. Silloin en voinut pestä edes hampaita. No sitten on toi aineenvaihdunta aika kierroksilla, aamulla peset hiukset niin iltapäivällä ne on jo ihan klimpissä. Onko kukaan muu huomannut tollaista?? Vessassa ravaan edelleen tiivisti ja alun turpoamisen jälkeen maha on asettunut normaaleihin uomiin.

Mutta nyt mä hyökkään ykkösen kanssa päikkäreille, kun ollaan sairastamassa kotona.

Nuuskis 7 +
 
Amira-78
:x
Nyt ollaan oikein päästy vauhtiin. Laatta lentää aamua iltaa ja tänään töissäkin. Meinasin työkännykänkin tipauttaa pyttyyn kun kurvasin sinne niin vauhdilla :/ .Saas nähdä kauanko pystyn toimistossa olemaan.

Mustikkavichy on mun lempparia. Harmi vaan, että tänään aamuhässäkässä pullo jäi taas kotiin.

Pysykää te paremmas kunnos. :)

-A- rv 6+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 11:47 Amira-78 kirjoitti:
:x
Nyt ollaan oikein päästy vauhtiin. Laatta lentää aamua iltaa ja tänään töissäkin. Meinasin työkännykänkin tipauttaa pyttyyn kun kurvasin sinne niin vauhdilla :/ .Saas nähdä kauanko pystyn toimistossa olemaan.

Mustikkavichy on mun lempparia. Harmi vaan, että tänään aamuhässäkässä pullo jäi taas kotiin.

Pysykää te paremmas kunnos. :)

-A- rv 6+6
Tulinpa kurkkimaan tuolta kuumeilupuolelta, josko täälä näkyisi näitä vanhoja piinailukamuja ja onhan täällä! Koitahan jaksaa huonoa oloa, onneksi rankka odotus palkitaan ihanasti! :) Meikäläinen vielä odottelee, jos saisi kohta liittyä teidän porukkaan, taitaisi vielä mennä tammikuun puolelle laskettu aika tai sitten helmikuun alkuun jos nyt vielä tärppäis. Kattellaan! *Nyt tää poistuu omiin piireihinsä* ;) Hyviä vointeja!
 
kotäityli
pahoinvointi on vähentynyt, mut päänsärky on tullu tilalle :kieh: esikoisen kanssa laitettiin kukkia ulos ja ei meinanut tulla mitään kun ei voinut ponnistaa kun päähän sattu \|O
siskolle on nyt kerrottu, mut ajattelin olla viel kertomatta muille. ensi viikolla voisi tilata aikaa neuvolaan sitte.
 
Heips!

Uusi tammimamma ilmoittautuu mukaan. Satunnaisesti vierailen näillä sivuilla ja hyvin olen viihtynyt =) . Laskettu aika olisi eri laskureiden mukaan 17. tai 19.1. Listaan voisi laittaa tuon 19.1.08. Plussasin viime viikolla ja terkkarin mukaan viikkoja olisi 4+6. Oireita ei vielä sen kummemmin ole, vatsakipuja säännöllisen epäsäännöllisesti ja iltaisin huonovointisuutta. Pelottaa ettei siellä mitään elämää olekaan :/ . Ajattelin varata ajan varhaisultraan yksityiselle mielen rauhoittamiseksi.

Voimia teille kaikille :hug: !

-Kirppu-
 
heippa kaikille :flower:
Pitkästä aikaa ehdin kirjoitella tännekin. Työt ja perhe vievät kaiken ajan :) tunteet heittelee laidasta laitaan ja välillä mietin oliko tää nyt ihan oikea ratkaisu. :ashamed: Varsinkin, kun kotona on täysi kaaos eli yleensä juuri kun olen tullut töistä ja haluaisin vaan kaatua suoraan petiin, jokainen lapsista melkein yhtä aikaa huutaa äitiiiii ja kertoo asiat yhtenä kuorona sekä nuorin puolitoista vuotias itkee vielä päivän ikävänsä :x Mutta, kyllä se siitä kunhan oma tajuton väsymys väistyy. Pientä etovaa oloakin on jo ollut, ja maha "pullahtanut" niin et omasta mielestä näytän jo siltä kuin olisin raskaana viikoil 18+ =) =) Tosin viikkoja vasta 7+ mutta kohta alkaa se vihjailu ystävien ja sukulaisten puolelta ;) Neuvolaankin menen jo ensi viikolla ja sitten varhaisultraan, joka kunnan puolesta.
Voimia ja jaksamista kaikille :heart:
 

Yhteistyössä