?? TAMMIKUU 2008 ??

kotäityli
taisi olla liian aikasin sanottua et vuoto loppuisi. kävin ulkona vähän puutarha hommissa ja vuoto alko uudelleen. :ashamed:
saisi vaan varmuuden tälle niin ei tarvisi olla epätietoisuudessa. muille paljon onne matkaa ja vauvaliimaa paljon :hug: <br><br>
 
Heippa! :wave:

Ensinnäkin pahoitteluni niille, keiden odotuksiin on tullut mutkia matkaan..


Ilmoittaudun nyt varovasti mukaan.. koska Lellu kävi pyörähtämässä tuolla piinaviikko sivulla ja mainitsi, että apteekin raskaustestissä hamuviivakin on viiva.. =) Kiitos siitä!

Eli haamuja on sadellut.. kp 30,31,32 ja 33... Juu, tiedetään, hullun hommaa, mutta ei mahda itselleen mitään. Joka päivä viiva on vahvistunut, tänä aamuna se napsahti samaan aikaan näkyville kuin kontrolliviiva. Joten uskotaan nyt, että tällä hetkellä raskaana ollaan. Eri asia jaksaako pikkuinen pysyä kyydissä. Raskaus on aikaansaatu ei niin luomusti, en ovuloi, joten lääkkeiden avulla onnistuimme. Yritystä reilun vuoden verran. Sen takia nyt jännittää liikaa, koska mulla limakalvot on aika ohuet, joten kiinnittyminen voi tuottaa ongelmia.

Laskettu aika (hassua edes puhua vielä tällaisista..) on jossain 22.1. tietämillä.. vaikea itse arvioida kun kierrot on olleet kaikkea 29-87 välillä..
Ja sairaalana OYS.


Mitähän vielä... en muista mitä muut on kertoneet, joten saatoin jaaritella jo liikaa. :) ikää ensi kuussa 29.v , mies vuoden nuorempi.
 
Kotäityli: :hug: Toivottavasti pääsette sinne tutkimukseen ja ettei tartte kauaa odotella.

Mulla on sitten niin kauhea väsy, ettei itte meinaa uskoa. Huono olo vielä kaupan päälle niin jo ollaan aivan pois pelistä. Onko teillä muuten vattan toiminta aivan sekaisin? Mulla on jo toistamiseen tässä reilun viikon aikana maha aivan ripulilla. Nää väliajat onkin sitten ollut aivan vatta kovalla. Ihan on pötsi sekaisin. Sitten kun saa mahan tyhjättyä, niin olo on taas ok. Voi ihanuus mikä vaiva. Niin ja tää vatsa menee sekaisin kun käyn vähän pidemmällä lenkillä.... en uskalla enää lähteä mihinkään. Onneksi olin äsken jo melkein kotiovella kun vatta vaivat taas alkoi. :whistle: Jossain odotuslehtisssä oli tään 6+ viikkojen kohdalla, että väsymys voi olla lamauttavaa ja mielialat vaihdella. Juu näköjään... :LOL:

Emppu78: Tervetuloa! tuo apteekin oma on kyllä ollut luotettava testi. Ei mitään turhia viivanpaikkoja. Mäkin olen muuten tuhlannut jo useamman testin. :whistle: Aconeita liuta ja apteekin oman, johon tulikin selvä viiva.

Lellu ja masu rv6+5 :D <br><br>
 
Olen satunnaisesti lueskellut kirjoituksia, joten jos tmä on jo käyty läpi niin sori.

Joko olette varanneet ajan neuvolaan? Ja mille viikolle saitte? Täällä Itä- Suomessa ei saa aikaa ennen kuin aikaisintaan viikolla 8 joten en ole vielä soittanut. Ajattelin odottaa ensiviikonloppuun ja soittaa sitten.


5+5 menossa
 
Kotiäityli: Ei mullakaan kovin kipuja ole. Mitä nyt eilen oli. Tänään on enimmäkseen pää kipee itkemisestä. Verta on tullut ihan kunnolla pyyhkiessä ja sisältää jotain kokkareita. Yksi isompi oli ehkä sentin halkaisijaltaan eli eiköhän se sieltä pois tule. Tietäis vaan kuinka kauan tätä vuotoa kestää kun tuolla keskenmeno-palstallakin on niin hiljaista, ettei apua saa. Sun tilanne kuulostaa paremmalta kuin mun. En tiiä onko periytyvää, mutta meidän perheen naisilla on melkeen kaikilla ollut joko km tai tuulimuna. Netistä olen yrittänyt etsiä vastaavanlaisia stooreja. Mullahan vuoto alkoi myös ruskeena. Mitä lie sit. On vähän niinku menkkamainen olo. Menkat olis tasan viikon myöhässä, jos tää ois sitä, mutta mitäpä sitä turhaa toivoo.

Anteeksi, kun tänne kirjoittelen vielä. Toivon nyt kovasti, että menkat alkaisivat ajallaan ja että päästään yrittämään jo kesällä uudestaan. Huomenna pitäisi töihin jo mennä. Ajattelin nyt vielä käydä tarkistuttamassa tilanteen. En tiedä meniskö yksityiselle vai julkiselle. Olen jo valmis heidän vähättelyihin. Mummo tossa aamulla lohutteli. Isäkin sanoi, että ei kannata murehtia. Aina voi yrittää uudestaan. Nyt ei ollut sen aika tai sitä ei oltu tarkoitettu elämään.
Nyt alkaa vasta järki palata peliin. Piinaavaa tuo odottaminen seuraavia menkkoja...
 
Haikara ja kotiäityli en oikein osaa sanoa mitään, :hug: Voimia jaksaa! Ainahan se on mahdollisuus, että kaikki olisi kuitenkin hyvin ja pienet sissit pitäisivät tiukasti kiinni!! :hug:

Uusille taas tervetuloa, tuliko joku tuolta 25 vuotiaisten pinosta? Onnittelut teille plussista!

Lellu minulla myös vatsa ollut jo monta päivää aivan sekaisin, äskenkin juoksin kiireesti vessaan. Töissäkin selittelin nolona jotain laktoosi juttuja

Viia ajattelin soitella huomenna neuvolaan, toivotaan ettei terkkari ole lomalla. En vain tiedä miten pääsen ensimmäiselle käynnille, kun teen säännöllistä 8-16 töitä ja en tahtoisi vielä töissä paljastaa. Huomennakin täytyy salassa soitella. Meilläkun on yhteinen työhuone 3 muun naisen kanssa. Huomenna ei ole minun lisäksi kuin yksi vakkari paikalla ja opiskelija. Täytyy nyt jotain keksiä..

Käytättekö muuten mitään vitamiineja? Ostin tänään niitä raskaana oleville tarkoitettuja multi tabseja. Luin, että näillä viikoilla foolihapon saanti on eritisen tärkeää. oli muuten yllttävän kalliita 80 kpl lähes 16 E

iita 5+3
 
yksoikeestimusta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:34 Niisku kirjoitti:
Lellu1: Mulla kans maha ihan sekaisin. Plussauksesta asti ollut ummetusta, mut nyt syönnin jälkeen jouduin juokseen vessaan, kauhee ripuli :(
jotain samantapaista täällä, maha sekaisin
 
Heippa kaikille, ilmoittaudun mukaan joukkoon. Laskettuaika taitaa mennä jonnekin 10.1. tienoille. Vielä ei oikein muita oireita ole ollut kuin pientä nipistelyä alavatsassa pari viikkoa sitten ja nyt inhottava jatkuva kuvotus. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut.

Kolmas raskaus menossa. Ensimmäinen 2002 päättyi keskenmenoon rv7, toisesta syntyi ihana lapsi, joka nyt 2,5 v.

 
Heippa kaikille, ilmoittaudun mukaan joukkoon. Laskettuaika taitaa mennä jonnekin 10.1. tienoille. Vielä ei oikein muita oireita ole ollut kuin pientä nipistelyä alavatsassa pari viikkoa sitten ja nyt inhottava jatkuva kuvotus. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut.

Kolmas raskaus menossa. Ensimmäinen 2002 päättyi keskenmenoon rv7, toisesta syntyi ihana lapsi, joka nyt 2,5 v.

Mä arvasin, että tää tuli tuplasti....

Piti kuitenkin lisätä vielä, että TYKSiin ollaan sitten menossa synnyttämään, jos tämä tästä nyt normaalisti etenee.

<br><br>
 
Kotäityli ja Haikara: Täällä saatte kyllä purkaa itseänne niin paljon kuin tahdotte!!!! :hug: Mä en ole teitä vielä poistanut, koska eihän vielä ole varmuutta. Sanokaa vain sitten jos tarvitsee poistaa. Voimia teille

emmiannikki: Tervetuloa!!!! :wave:
 
Lastwish: Olen todella pahoillani. On se kumma miten tässä porukassa käy näin. Toivottavasti tämä oli viimeinen. Mulla vuoto vähän hellitti. Muuttui ruskeeksi tuhruksi taas sen verilöylyn jälkeen.

Onnea muille matkaan! Olkaa varovaisia. Mun täti sanoi, että pikkuviikoilla on seksi ja sauna kielletty. Enpä ole ennen kuullut, mutta hänelläkin poppaskonstit monet jo työnkin perusteella. Vettä pitäisi juoda paljon ja ottaa foolihappoa!
 
Hei taas,ja voimia kaikille joiden raskaus ei ole sujunut hyvin :hug:
Tänään minulla ja miehelläni 1-vuotis hääpäivä :)
viikot 7+ Ultra onneksi jo maanantaina,hermostuttaa onko siellä mitään,aika vähän oireita vieläkin. Ei oksentelua vieläkään,nyt iski Flunssa. Onko teillä muilla ollut mitään oireita?
 
En mäkään ole oksentanut. Huonoa oloa kyllä on. Ei kaikki edes oksenna raskaana ollessaan. Meitä oli useampi tuttu joka oli raskaana ja olin ainut joka oksenteli esikoisen aikaan. JOillakin ei ollut huonoa oloa ollenkaan ja toiset säästy pelkällä etovalla ololla. :) Toivon, ettei tarvitse oksentaakaan. Sen verran kauheaa se on. :D
 
Dinomamma
mä olen oksentanut tasan kerran. Mutta luulen, että se johtuu sitkeästä flunssasta enemmänkin, siis karmeet limat laattasin aamulla. Nälkä kyllä yllätttää säännöllisin väliaijoin ja syönyt olen ehkä normaalia enemmän. Aikaisemmista raskauksista olen oksennellut, mutta voihan se rumba vieläkin alkaa, viikkoja kun kuitenkin on vielä niin vähän. Edellisestä raskaudesta pahoinvointi oli pahimmillaan muistaakseni 9-11 viikoilla..

Mutta sais kyllä pysyä poissa mun puolestani, muistan vaan tietenkin lääkärit, jotka lohdutteli mua silloin, että pahoinvointi on hyvä merkki, että kaikki olis hyvin... Meillä on lomamatkakin tiedossa kesäkuun lopulla, ja siitä tulee kyllä tosi mielenkiintosta, jos mulla on ihan hirvee olo koko ajan!

Että ristiriitaisin miettein tässä olen. Toisaalta olen päättänyt nyt olla murehtimatta liikoja. En ole varaillut ultria, enkä soittanut vielä neuvolaankaan. No, katotaan... LA siis mun laskujen mukaan 15.1
 
Milloin olette uskaltaneet varata neuvola-ajan? Itse ajattelin vielä lykätä lähemmäksi..

Ja miten laskette noi rv:t? On mulle vielä vähän hepreaa, mutta laskureiden mukaan nyt olisi nähtävästi rv 5 (?) meineillään..

Terveisin tietämätön :wave:
 
annele
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:35 annele kirjoitti:
heissan!

saako täällä mainostaa? mainostanpa kuitenkin tätä postituslistaa: http://groups.yahoo.com/group/Tammitenavat08/ tervetuloa sinnekin kirjoittelemaan =)
lisään vielä että kyseessä on suljettu lista eli liittymään pääsee moden hyväksynnällä joten ulkopuoliset eivät kirjoitteluja pääse lukemaan - jos joku sitä pelkää..
 
Heippa taas...enpä oo pahemmin kirjotellu, muitten kuulumisia olen kyllä ahkerasti lukenu.
Täällä on viikkoja nyt 7+6 ja vieläkään ei oikein kummoisia oireita ole...epäilyttää josko siellä ketään onkaan. Ainoo oire mitä oikein on, on ihan törkeet mielialan vaihtelut...ei kummostaka juttua tarvita ku meikäläinen pillittää, eilenkin 3 kertaa ja näin jälkikäteen aatellen ihan turhasta. (sillä hetkellä toki tuntuivat maailmanlopuilta).Mieli tekis yksityiselle tsekkaan tilanne, varsinkin kun on yhdet sukujuhlat ennen virallista ultraa ja on semmoset juhlat että haluttaisiin kertoa ennen niitä, koska siellä kuitenkin paljastuisi. Suositteletteko?
 
Iidukka. Ne tosiaan lasketan menkkojen ekasta päivästä. Jos sulla on nyt rv5 niin sun viikot on jotain noista 4+0-4+6.

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

tuo on yksi hyvä laskuri. Sieltä saat laskettua la:n menkoista, oletetusta ovulaatiosta jne.
 

Yhteistyössä