?? TAMMIKUU 2008 ??

Heippa kaikille! Liityn nyt joukkoonne .. tein positiivisen testin vasta kun kp oli 40/32 ja nyt tein vielä toisen testin ja positiivinen sekin joten kai se täytyy uskoa että raskaana ollaan! Vauva- laskurin mukaan la olisi la 12.1.2008 mutta uskon että siirtyy vielä kun noin myöhään vasta näytti positiivisen testin? tein ekan testin kun kp oli 36/ 32 ja silloin tuli nega..
onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? eli laskujen mukaan olisi sit jo viikot 5+6 .. hurjaa että muka niin paljon jo vaikka just on saanut tietää koko asian! Voiko edes pitää paikkansa? Olen ihan sekaisin enkä usko koko asiaa todeksi!
Mutta hienoa että näin nopeasti tärppäs ( yk 2) .. nyt vaan toivon että kaikki menee hyvin!
 
Varasin just yksityiselle ajan ultraan, sillon on rv 7+4. Kunta tarjoaa np-ultran viikolla 12, en halua sinne asti odottaa!
Viime yön olin töissä ja oli kyllä paha olo. Päivällä heräsin ihan hirveeseen nälkään, mutta mahassa käänsi niin pahasti etten uskaltanut nousta sängystä. Nukuin muutaman tunnin ja sit olikin jo liian paha olo...En ole kuitenkaan vielä oksentanut ja olo helpottuu heti, kun syö. Rinnat niin kipeät, että sattuu pelkkä käveleminen. Olen ostanut kasan urheilurintsikoita, ne ovat auttaneet. Myös yöllä joutuu käyttään rintsikoita.
 
Hei kaikki!

Liityn mäkin joukkoon. En ole kauheen tarkasti ehtiny lukea teidän kirjoituksia, mut huomasin, että Lellu1 taitaa olla samassa raskausvaiheessa kun mä eli tänään 6+6 ja LA on ainakin jonkun laskurin mukaan 5.1. Lisäksi meillä on reilun 9kk:n ikäinen poika kans ja synnytys SEKS:issä. Että hyvin samat systeemit täällä :). Olotilat kans samanlaiset: "krapulaa" ja väsyä lähinnä, turvotusta jne. Ei mitään ihmeempiä ainakaan vielä.

Eka neuvola piti olla 29.5., mutta omien aikataulujutskujen vuoksi siirsin sen olevaksi 1.6.

Nyt pikku-ukko heräilee päiväunilta, joten palaan tänne myöhemmin jutustelemaan...

Tsemppiä meille kaikille!

Sallu
 
Voi ei, täällähän on paljon ikäviä uutisia :hug: Jaksamisia kaikille!! Ja toivoahan on vielä niin kauan ku lääkärin sitten varmistaa. Pietään peukkuja!

Itellä sama vähänen etominen jatkuu, joskus yökkäyttää ku ei ole syönyt vähään aikaa. Syömällä ja levolla olo paranee. Nukkua voisinki vaikka ja kuin, eilen meni heittämällä 3h tirsat :eek: Suuta kuivaa ja janottaa koko ajan, mehut ja limsat ei maistu (niinku muukaan makea) vissy onkin sitten ollu hyvä.
Mä varasin tänään neuvolan ois 1.6 jolloin ois vissiinki tasan rv 10 täynnä. En tiä kokeillaanko sydänääniä kuunnella, mutta jos koitan saaha mahollisimman lähelle sitten sitä rv 12 uuden ajan että ei tarvis ressata niistä sydänäänistä. Miehen kanssa päätettiin myös että varataan aika np-ultraan. Pitääkin maanantaina heti soitelle sinne aikaa :)
Joku täällä pohti niistä allergialääkkeistä.. Mulla kans allergiaa ja astmaa, mutta aikasemmissa raskauksissa ei koskaa ole lääkäri mulle mitää allergialääkkeitä suositellu/antanu, olin yllättynyt ku kuulin että jotain saiskin käyttää. Mutta säännöllisesti meni raskausaikoina ventolinen sekä beclomet astmaan.
Jaksamisia ja voimia kaikille! Ja toivotaan ettei enempää surku uutisia tulisi!
 
kotäityli
mukana ollaan vielä ainakin tiistaille asti.
kysissä kävin ja ultrassa ei näkynyt mitään koska veren hcg:n arvon mukaan olen raskaana 5+5 mut menkkojen mukaan 6+5. eli ensi tiistaina uudelleen verikokeisiin ja ultraan.
Nyt on mahollista et on ollut harmitonta vuotoa, taikka mennyt kesken. tai sitte ulkopuolinen raskaus. Nyt se on vaan jaksettava odottaa tiistaita :snotty:
 
Tervetuloa Hupi ja Sallu!!!! Tää palsta ei anna kirjautua jostain syystä niin en pääse muokkaamaan tuota listaa, mutta laitan kyllä teidät heti listalle kun ehdin.

Sallu: Voi miten sama tilanne onkaan. Onko teidän vauva syntynyt elokuussa myös vai heinäkuulla? MEidän poika syntyi 10.8. Ihan mukava ikäero tulee vaikka vähän onkin. Kaveria ovat sitten kun vähän kasvaa. Outoa vain ajatella, että tuosta kirpusta on tulossa isoveli. :D :whistle: Katotaan niin tunnetaan jostain.... :LOL:
 
No nyt olin kauitenkin muka kirjautunut kun tuon viesti laitoin. Ihan sekaisin tää sivusto. :kieh: No nyt lataamaan akut huomista varten.

Ollaan muuten reissussa nyt sunnuntai iltaan asti niin en luultavasti pääse päivittelemään. Palailen sitten sunnuntaina illalla koneen ääreen. On tuolla paikassa kone, mutta se että pääsee ilman uteliaita katseita koneelle on eriasia. ;) Kukaan läheinen kun ei vielä tiedä tästä uudesta tulokkaasta mitään. :D
 
yksoikeestimusta
Viikkoja nyt 7+1 eli tuntuu jännältä olla vihdoin seitsemännellä viikolla, se tuntuu taas edistysaskeleelta että ei oo viikolla 6 enää. Silti alan pikkuhiljaa olla luottavaisemmilla mielin vasta vk 12 paikkeilla...

Nyt väsyttää enemmän ja enemmän. Keskiviikkona ensi viikolla on eka nla, saa nähä mikä Hb silloin on, nyt oli viime viikolla 122 ja se on kuukaudessa laskenut siihen 128:sta, joten pelottaa jos taas pitää syödä rautaa, viime raskaudessa mulla oli ollut anemia jo etukäteen ja raskaus pahensi sitä, mutta itse en ollut huomannut sitä. Väsyttää aika paljon nyt ja voisin nukkua 2-3 parin tunnin päikkärit päivässä ihan tosta vaan :LOL: Mutta ei ole aikaa...

Nälättää usein, ei ihan koko ajan tietty, mutta kun nälkä tulee, niin verensokeri laskee äkkiä ja tulee heikko, vähän öklö, mutta ei ONNEKSI pahoinvoiva niin kuin viimeksi..ainakaan vielä, jaiks!

Nyt myös maha paisuu iltaisin ihan kamalasti, viimeksi olin ihan hoikka iltaisinkin tässä vaiheessa ja maha alkoi näkyä vasta vk 14-15 nyt turvottaa iltaisin kuin olisin 4-5 kk raskaana :whistle: Venynyt maha varmaan viimeksi, vaikka ihan hoikka aamuisin olenkin vielä...

Mieskin alkaa hahmottaa raskauttaa aikaisemmin, kun se näkyy enemmän nyt ja on kokemusta :heart: :) Viimeksi mies oli niin epäuskoinen ja ekassa ultrassa vasta varmaan kunnolla käsitti asian vaikka lasta toivoikin ja tiesi että olen raskaana :D

Mutta on tää IHANAA, mulla on ollut jo vuoden vauvakuume ja puoli vuotta yritetty :heart: :heart: :heart:

Meillä on kaksi vuotias tyttö ja olisi kivaa jos nyt tulisi vaikka poika, mutta silti ei sillä sukupuolella niin väliä, kunhan on terve ja kaikki menee hyvin! :) Jossittelua vaan, toisaalta kaapit pullottaa vaaleanpunaisia vaateihanuuksia ennestään :whistle:

Tällaisia mietteitä tällä kertaa :) Tsemppiä kaikille ja niille joilla vuotoa, toivotaan parasta, ja niille jotka jäivät jo valitettavasti pois, osoitan valitteluni :hug:

yksoikeestimusta
 
Huomenia!

Olipas yökkö yö. Todellakin, mulla oli kauheen paha olo yöllä. Se tuli uniin ja sit meni valvomiseksi. Nooh, nyt on uusi aamu ja ei pahaa oloa. Mies saa tänä aamuna touhuta pojan kanssa.

Mekään ei vielä olla kerrottu uudesta tulokkaasta kenellekään, joten jahka täältä joku tunnistaisi, niin toivottavasti ei asiasta vielä hiisku. Toivotaan niin kovasti, että "sintti" pysyy mukana!!!

Lellu1: Niinpä, samoin on outoa, että pojastamme tulee isoveli ja ikäeroa tulee vain 1,5 kk. Oikeestaan itseään jännittää kuinka koville sitä joutuukaan, mutta on tässä hyvätkin puolensa kun tekee...korjaan SAA lapset peräkkäin. Mutta kukin tavallaan ja eihän se kaikille ole itsestään selvyys. Meillä sattui tärppäämään heti kun aiheesta alettiin puhua ;). Mies nauroikin, ettei tarvi ku päälle kattoa, niin jo sitä ollaan raskaana. :LOL:
Sattuipas, meidän poika syntyi 9.8. Ollaan oltu sit yhtä aikaa laitoksella ja varmaan sit tiedetään toisemme (mahdollisesti?). No, kuulostellaan ;)...

Töihin ei ole ikävä, joten siinäkin mielessä kiva kun saa jatkaa samaan putkeen äitiyslomaa (LA 5.1.). Ilmoitin nimittäin tässä taannoin töihin, että menisin tammikuussa takas, mut enpähän taida mennäkään. No, sen ehdin ilmoittaa sinne myöhemmin. Jos kaikki siis menee hyvin...

Tänään rv 7 ja vielä pitäis malttaa odottaaekaan neuvolaan, joka on siis kesäkuun 1. Aika matelee tässä vaiheessa jotenkin hitaasti.

Hyviä viikonloppuja kaikille!!!

Terkuin Sallu
 
Minäkin sitten kuitenkin jo tilasin neuvola-ajan, vaikka olin päättänyt odottaa vielä viikon. Hyvä kuitenkin että soitin, kun minun alueen hoitajan kesäloma on alkamassa heti kesäkuun alussa ja sijaisenkin ajat alkoi olla varatut. 6.6. sain kuitenkin ajan, eli 9 viikon loppuun. Itsellnäni alkaa kesäloma viikkoa myöhemmin eli halusin nimenomaan tuohon kuunvaihteeseen ajan.

Pikkuhiljaa alkaa olla aina vaan varmempi olo tästä raskaudesta. Rintaliivit ei meinaa enää mahtua päälle kun rinnat on niin paisuneet. Lisäksi kärsin kolmatta päivää pahoinvoinnista. Miksihän sitä kutsutaan aamupahoinvoinniksi kun minulla ainakin on paha olo koko päivän ja yökin meni aika levottomasti. Päiväunia tulee myös nukuttua jatkuvasti vaikka ennen en saanut millään nukuttua päiväunia vaikka ois ollu tarviskin. No onneksi täällä taisi olla kohtalotovereitakin.
 
Kotiäitylille kovasti nyt voimia, toivottavasti kaikki on hyvin!

Täällä tulee onnellisten uutisten lisäksi niin paljon näitä surullisia uutisia, että pelottaa koko ajan enemmän, miten tämä pieni pystyy pitämään kiinni. Pitäisi varata Väestöliitolle alkuraskauden ultra (koska tämä on heidän aikaansaannoksensa) mutta kun ei uskalla.. Jotenkin tuntuu että hätiköin. Ja jos taas venytän, niin ajat on menneet. Anteeksi valitus. =)

Eilen illalla oli tosi kovia repäisykipuja yskiessä... kun taas tietäisi, mikä on normaalia ja mikä ei. Pihalla kuin lumiukko kun ensimmäisestä on kyse.


Emppu (jotain 4+4.. ehkä..)
 
Onkos kellään ollut sellaista tunnetta kuin menkat alkaisi? Mulla siis viikkoja tänään 5+0 ja jotenkin selllainen tunne mahassa kuin menkat ois alkamassa kuitenkin. Testin siis tein viime tiistaina ja näytti haaleaa positiivista.

Tsemppiä Koytiäitylille ja haikaralle! Toivottavasti pikkuiset ovat vielä kyydissä mukana :hug:
 
Pikkuinenko
:hug: Voi olen niin pahoillani teidän puolesta joilla on löytynyt tuulimuna tai alkanut keskenmeno. Kumpa löytäisin lhduttavia sanoja, mutta se on niin vaikeaa. Paljon voimia! Ja tietysti halauksia! :hug:


EMPPU78: Älä välitä..tuntuu että minäkin olen ihan pihalla vaikka kysymyksessä jo kolmas raskaus =)

VIIA: Täälläkin pahoinvointi on lähinnä päivä pahoinvointia.

SALLU: Tosiaan ...miten aika kuluukaan näin hitaasti :kieh: Itse odottelen alkuraskauden ultraa joka on 1.6...siihen tuntuu olevan ikuisuus.

KOTIÄITYLI: Toivotaan parasta! Ehkä tosiaan viikkoja on vain liian vähän ultraan!

(.) Vatsa turvottaa ja rinnat ovat välillä ihan tajuttoman kipeät... auts!
Huonovointisuuskin menee aalloittain, ihmeellistä on että aamuisin olo on lähes parhain ja yhtäkkiä päivällä iskee kauhea huonovointisuus kohtaus. Oksentanut en onneksi vielä ole vaikka eilen oli jo lähellä...

Neuvolaa en ole vielä varannut, ajattelin varata vasta varhaisraskauden ultran jälkeen (menen yksityiselle 1.6) . Eli varmaan silloin maanantaina sitten varailen neuvola aikaa. Sitten ollaankin rv 7+5 =)
(toivottavasti ainakin)

Välillä iskee sellainen olo että ihan kuin ei raskaana olisikaan ja välillä taas tuntuu niin raskaana olevalta että... Fiilikset on hyvät ja innostuneet vaikkei vielä saisi tuuletella niin myönnän tekeväni niin. Joskus pelästyn jo ajatuksiani kun liitelevät siellä täällä tulevaisuudessa. Eli jos pudotaan, niin pudotaan korkealta ja kovaa. Uskon kuitenkin,että kaikella on tarkoituksensa ja onhan sitä ennenkin noustu jaloilleen =)

Pikkuinenko rv 5+
 
Sallu: Eihän te vauvauinnissa käy? Mä nimittäin tiedän yhden joidenka poika on syntynyt 9.8 ja käy samassa ryhmässä vauvauinnissa... :whistle: .

Pääsimpäs koneelle. Kaikki muut on pihalla eikä uteliaita silmäpareja selän takana.

Lellu
 
nuuskis
voimia ja :hug: kaikille tippuneille. Itselläni on aikoja istten menneet pienet kaksoset kesken ja silloin oli tosi vaikeaa.

Mä olen varannut neuvolan heti seuraavan päivänä kun menkkojen piti alkaa, en siis tehnyt testiä vaan olin asiasta varma. Sain silloin ajan tuonne 4.6. viikkoja olis silloin 9+5. Sitten haluisin päästä äkkiä ultraan katsomaan monta asukkia tuolla menee. :LOL: :LOL: No sen näkee sitten.

Muuten olo on edelleen normaali, jollei tätä jatkuvaa väsymystä lasketa. Ja sitä että hajuaisti pelaa liiankin hyvin ja mitään makeaa ei tee mieli. Mun kohdalla tuo makean syönti kun on niin normaalia :p :p No ekastakin söin vain niitä suolakeksejä ja join greippimehua.

Jotain vitamiineja pitäisi varmaan ostaa sekä niitä kurjia rautatabletteja.

Sitten kyselen, että onko täällä muita joka luultavasti joutuu johonkin erikoistarkkailuun?? Itse joudun mitä luultavimmin tarkkailuun, kun eka raskaus oli erikoinen. En ole ikinä kokenut supistuksia, ja synnytys käynnistettiin huonolla menestyksellä. No katsotaan meneekö tämä samaa rataa kuin eka. :headwall: :headwall:

Meillä ekalla on silmä- ja korvatulehdus ja pari yötä ollaan valvottu. Mutta jospa nuo lääkkeet nyt alkaisivat vaikuttaa ja saisi hieman nukkua.

Nuuskis 7+3
 
Jokohan uskaltaisin ilmoittautua tänne tammikuisiin. LA olisi 22.1. Takana kahden onnistuneen raskauden jälkeen kaksi keskenmenoa. Hieman on varpaillaan ainakin ekaan ultraan saakka koska edellinen oli tuulimuna. Pääsen kuitenkin ylimääräiseen ultraan seiska raskausviikolla koska epäilevät keltarauhasen vajaatoimintaa. Kolmessa vika raskaudessa runsas vuoto on alkanut silloin seitsemännellä raskausviikolla. Eka keskenmeno oli 14. raskausviikolla. Sain jonkun selvittämättömän tulehuksen verenvuodon takia ja sikiökalvot puhkes itsestään. Lapsivedet meni kaikki eikä vauvalla ollut elinmahdollisuuksia.

Eihän sitä keskenmenoa saisi etukäteen pelätä, mutta takaraivossahan se taitaa kummitella meillä jokaisella.

Elikkäs kolmas kakru olisi tulossa jos kaikki nyt loppuun asti hyvin sujuisi. Synnärinä olisi sitten OYS.

Tuntuu että kaikki mahdolliset raskausvaivat ovat riesana. Mutta toisaalta hyvä niin, tietääpähän että jotain mukavaa tuolla masussa asustaa, ainakin tällä hetkellä.

Pahoitteluni keskenmenon kokeneille, kamala juttu. Aika helpottaa, mutta ainakaan minulla tuo ensimmäinen keskenmeno ei ole unohtunut vieläkään.

Vauvaliimaa kaikille, pitäkäähän vauvelit mukana matkassa.

Sanna3
 
suurperheellinen
Hihhei,ja maha vaan kasvaa..anoppi käymässä ulkomailta ja minä jo sille uhkasin että kun seuraavaks käymään niin minä liikun varmaan jo rollaattorilla :LOL: ..tasapainopistekin alkanut muuttua vähän,aitojen yli kiipeily ei sujukaan enää karsinasta toiseen ihan yhtä sutjakkaasti,vaan siihen liittyy räpiköintiä ja heilumista :D .Kaikista hauskinta oli kun ukko sanoi että kiipee tohon etukuormaajaan jotta pääset navetan katolle(savupiippu romahtanu)..minä siihen että saatan kiivetäkin mutta pois en enää sieltä tuu!Tästä vauvasta taita tulla aikamoinen menijä kun jo nyt joutuu mukaan vaikka mihin..maaseudun rauhaa hehehe!
 
Kotiäityli pidetään peukut pystyssä sinne tiistaille! Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin.

Linda :hug: pahoittelut sinulle!

Tervetuloa uudet mukaan ja teillekin onnittelut plussista!

äiti-yö minulla on toisinaan tunne kuin menkat alkaisivat justiinsa ja aivan kuin housuihin lirahtelisi jotain :x , mutta toistaiseksi vain vaaleaa on tullut.

(.) Minä aloin nyt pelätä, että jos tämä onkin vaikka kohdunulkoinen, kun jatkuvasti kipuilee alas oikealla. Tänään pesin ikkunoita ja sen jälkeen kivut pahentuivat selkeästi. Miehenkin jo käskin varautua, että kesken menee. :/ Jotenkin nuo kivut ovat niin outoja, en muista niiden olleen näin kivuliaita esikkoa odottaessa. Ja eikö kaiken järjen mukaan kipujen pitäisi olla helpommat toista odottaessa?
Soitin eilen neuvolaan ja sain ajaksi 8.6 silloin viikkoja 8+. Terkkarin mukaan kivut ovat vain kohdun kasvukipuja, mutta en osaa olla murehtimatta. Lisäksi pahoinvointi puuttuu kokonaan, joten sekään ei lupaa hyvää.. Ei tässä auta kuin mennä päivä kerrallaan eteenpäin.

Toivotaan, ettei tippuneita tulisi enää yhtään lisää!!

iita 5+5
 
Heippa! Kysyn nyt teiltä eneämmän asiaa kokeneilta että onko teidän la mennyt myöhäisemmäksi jos testi on näyttänyt plussaa vasta myöhään?
Eli itselläni tilanne että kp 36/32 testi näytti negaa ja kun testasin uudelleen kp 40/32 niin testi oli plussaa. Nyt vaan mietin että milläköhän viikolla mahdan olla ( viimiset kuukautiset alkaneet 7.4 ja laskurin mukaan la olisi 12.1.2008) kun testi noin myöhään vasta näytti plussan? voinko tosiaan olla 7+ 0 niin kuin vauvalaskuri näytti? mietin vain koska uskallan varata ultra ajan että varmasti näkyis sydämen sykkeitä?
Kiitos jo etukäteen! uusia juttuja mulle kun vasta 4 päivää on tiennyt olevansa raskaana! =)
 

Yhteistyössä