?? TAMMIKUU 2008 ??

Huomenta!

Mäen ymmärrä kun kahtena viime YÖNÄ ollut paha olo. Ja muutenkin noi pahat olot yleensä ajoittuu iltaan. Toisin kun viime raskaudessa, vaan silloin ei mitään kauheita oloja ollut kertaakaan.

Musta tuntuu, että turvottaakin kamalasti ja kuten Lellukin tais tuolla aikasemmin päivitellä, tuntuu, et masukin ois MUKA jo kasvanut. Joka tosin johtuu varmaan siitä, ettei kohtu ole ehtinyt edes kunnolla palautua edellisestä raskaudesta... Ja painoakin on jäänyt melki 5 kg ennestään, että ahdistaa jo, et kun tästä on tie vaan ylöspäin (painon suhteen siis). No, ei tällaisen ihanan asian takia tarttis kuitenkaan niin pahoillaan olla!!!

Lellu: No juu kyl meon käyty vauvauinnissa. Tosin se jäi pojan korvatulehus/flunssakierteen vuoksi. Harmittaa kovasti. Mäkin tiedän sut, mut jostain syystä sekoitan kaksi äitiä sieltä uinnista toisiinsa: sinut ja yhden toisen (olettekohan tuttujakin?), joten nyt en ole ihan varma kumpi oletkaan (noloa). Mut muistan kun vielä itse kysyin sulta, millon teidän poika on syntynyt ja sit puhuttiin siitä, et olit prenalla sillon kun mä olin jo synnyttänyt. Joten jahka törmätään ja tervehditään, niin sano mulle, että sä olet just se joka tänne kirjoittelee, etten vaan mene väärälle ihmiselle höpisemään (hehe)! No niin ja toivotaan, että nämä raskaudet etenisi hyvin ja vielä tietysti hssssss :)! Palataan asiaan...

Kaikille voimia. Nyt poitsun aamutoimille!!!

Sallu

 
Täällä on alkanut pahoinvointi. En oo oksentanut, mutta koko ajan saa olla varuillaan.

:hug: kaikille, joilla ei asiat ole hyvin. Itsekin oon edelleen epävarma, varmaan siihen asti, että sais jonkin varmistuksen tälle. Nää ekat viikot on ihan kauheita. Tsemppiä kaikille!

Bamboo rv 6+3
 
Tervetuloa uusille!

Mä käyn päivittämässä tuon listan vähän myöhemmin kun päästään kotiin.

Linda: :hug:

Sallu: On tää maailma pieni. Tuon meidän pojan nimi on Luukas. Mä muuten heti kun kirjoitit tänne ekan kerran sain mieleeni sut, mutta en tiedä miksi. :D Mä muuten olin sun miehen kans samaan aikaan apteekissa niin piti vähän kierrellä sitä testi hyllyä kun ajattelin ettei vaan kukaan vähäkään tutumman näköinen näe... :LOL: . Siis prisman apteekissa.


Kukas se kysyikään laskureista. Vauvalehden laskuri ilmoittaa vain viikoissa ei tarkoissa päivissä. Jos siellä sanotaan, että olet raskausviikolla 7 niin se tarkoittaa päivissä 6+0-6+6 välistä aikaa jne. Eli on 6 viikkoa täynnä ja olet seitsemännellä viikolla. Hullua kuin se onkin, mutta ihan loogista kun menkkojen eka päivä on 0+0. :D

Palailen illalla linjoille!

Lellu
 
Täällä myös on pahoinvointi todellakin alkanut. Tämä ammu meni voikkaasti vessanpytyn kanssa rupatellessa. Kaverijust lohdutteli että ei se hälläkään kestäny kuin 5 VIIKKOA!!! Mie kyllä ajattelin selvitä huomenna töihin vaikka väkisin.


Pahoittelut tippuneille. Olen itsekkin kokenut keskenmenon ja tiedän miten kamalaa se on vaikka vauvasta ei olisi tiennyt kuin pari päivää.
 
Heippa kaikki!

Tänään ollu tosi etova päivä, mut en ole oksentanut. Iski aamupäivällä migreeni (ensin silmäoireet/ sahalaidat jne..), mut sain sit onneksi nukuttua pojan kans kunnon päiväunet. Nyt alkaa elämä voittaa! On tulossa vieraita kohta puoliin, joten ois kamlaa jos iskis kauhee olo kesken kaiken.

Nyt kun toinen raskaus niin huomaan, etten ole niin "vauhko" kun ekalla kerralla. Siis pelkää sintin puolesta. Hei nyt jää juttu keksken kun ovikello soi...palataan!

Voimia kaikille ja koitetaan jaksaa!

PS. Lellu, on se maalima juu piän ;)

Sallu
 
:wave: Täällä kans hiukan etova olo kokoajan, oksentaa ei ole vielä tarvinu.
Taitaa sit siirtyä mun LA päivällä ku tän sivun laskuri antoi mulla LA:ksi 9.1
mut omien laskelmien mukaan olis 10.1 (menkat siis oli 5.4.2007).
Alku pahoinvointi on mulla ennen tarkoittanu että oksennan puolille päivää, ja sit ei tee mieli syödä oikein mitään. Eiköhän se nytkin ala kunhan viikoja saadaan hiukan enemmän.
Voimia kaikille :hug: <br><br>
 
Aurinkoista sunnuntaita!
Syke näkyi ultrassa! Kerrottiin tänään lähisuvulle raskaudesta. Kavereille kerrotaan vasta myöhemmin.
Pahoinvointia ei ole. Finnejä on paljon vähemmän kasvoilla kuin ennen raskautta ja hiustenlähtö loppui. Ei väsymystä, päinvastoin. Ruoka maistuu normalia paremmin, ja sen huomaa vatsasta... Pienet jenkkakahvat ovat ilmestyneet, niitä mulla ei ole koskaan aiemmin ollut. Ei hullumpaa tämä raskausaika B) . (Iloitaan nyt niin kauan kuin voidaan!)
T:Hazelnut rv 7+1
 
butterfly
Hei

Minäkin jo kurkin varovaisesti tälle palstalle.
Yritän ihan hirveesti raskautua. 4. lapsonen olisi tilauksessa.
Ikää "jo" 43v.

Nyt kp 28 ja tiistaina oon menossa naistentautien polille lapsettomuus tutkimuksiin. Jos menkat ei ole siihen mennessä alkaneet, niin pyydän, että tekisivät raskaustestin.

Vai onko tietoa kellään, että jos olisinkin raskaana niin näkyisikö se uä:ssä tiistaina jolloin viikkoja olisi 4+1.

Jos hyvin käy niin l.a. 28.01.2008.

Tissit on vähän "oudot", ne kihelmöil, sanotaanko vaikka näin. Mutta voi olla, että ovat "normaalit" niinkuin mulla joskun ennen menkkojakin on semmosia outoja tuntemuksia. Raskausoireet on myös helppo kuvitella itselleen silloin kun oikein kovasti toivoo raskautta.
 
Huomenta!
Täällä väsymys tekee kepposia, olen niin ärtynen. Ja hyvin levähdettyä taas "normaali". Vaikkakin voisin nukkua koko ajan. Väliin tietty pitää syödä ettei tule huono olo. Aamusin etoo ja yökkäyttää muttei kauhin pahasti. Mehun ja vitaaminin sekä gefilustabun jälkee olo pikkusen paranee että saattaa jopa jotain syödäkin.
Mulla kans kauhiasti finnejä pukkaa, normisti niitä tulee silloin tällöin ja vain se yks tai kaks, nyt on otsa ja ohimo täynnä *arg* .
Voi että mä odotan että sitten sydänäänet kuulen, toivottavasti ei ala panikointi taas uudestaa sitä aikaa odotellessa. Ottaakohan neukka ylimääräselle kuuntelukerralle tälläisen panikoijan. Silloin keskenmenon aikaa sain kyllä jotain lappuja jossa oli että keskenmenon kokeneet sais jos haluavat alkuu useampia käyntejä, mutta riippunee varmaa neukasta. Tuo neukka ei oo niin tuttu, sen pari kertaa siellä kerkesin käymään ja lasten kanssa ku käy niin siellon eri täti ku odottajilla. Mutta jospa ei ihan vielä aleta ressiä keksiin, koitetaan ottaa rennosti.
Voimia kaikille surun kohdanneille, tervetuloa uudet ja paljon vauvaliimaa kaikille! Ei varmaa mene kauan ku päästää jo masukuvia ottamaan :D
Saaru ja iltapömppis rv 8+2
 
KOP-KOP-KOP

Saako tulla? :D :D :D

Täällä yksi iloinen plussailija haikailisi joukkoonne tummaan... Laskettu aika olisi ihan tammikuun lopulla kun nyt tässä plussailin. Nettilaskurin mukaan olisi aika 29.1.08.

Ikää on 26 vuotta ja ennestään meillä on eilen 2 vuotta täyttänyt neitokainen. Satakunnan keskussairaalaan varmaankin mennään sitten synnyttelemään, jos sinne asti päästään. Toivon mukaan..

Vielä en ole ehtinyt lukea teidän kaikkia kirjoituksia, kun niitä on aika monta sivua, mutta onpahan jotain ajankulua meikäläisellä tuleviksi illoiksi :D Aurinkoista päivää!

Mrs K-H
 
Onko muilla kovaa pahoinvointia? Mulla nimittäin on.. Eilen oksensin ekan kerran päivällä ja sen jälkeenkin etova olo jatkui, mutta sain illalla voileivän pysymään sisällä. Tänään sitten oon jo aamulla kaks kertaa oksentanut, oksun jälkeen ehkä pari minsaa parempi olo ja sitten alkaa taas vellova yökötys, enpä oo vielä pystynyt mitään syömään enkä vitamiineja ottamaan. Töihinkään en pystynyt menemään. Aika kauhee olo. Väsyttääkin kauheesti, muttei pysty nukkumaan kun vatsassa velloo.

Tätä mä pelkäsinkin jo valmiiksi. Oon aina ollut herkkä oksentelemaan. Toivottavasti tätä ei ihan kauhean pitkään jatkuis.... Se hyvä puoli tässä on, ettei kauheasti jaksa miettiä enää keskenmenon mahdollisuutta kun kaikki energia menee siihen, kun yrittää olla oksentamatta.
 
PIKKUINENKO
TERVETULOA UUSILLE!!


NUUSKIS: Täällä sama juttu. Minulta irtoaa välillä 2 munasolua ja suvussa on kaksosisa ollut muutamat. Viime raskaudessa odotin kaksosia, mutta toinen meni kesken... muistona ultra kuva jossa näkyvät molemmat pikkuiset, voin siten joskus näyttää tytölle hänen olevan toinen kaksosista.
Eli suurella jännityksellä täälläkin ultraan ollaan menossa. Itselläni ultra 1.6..entäs sinulla?

SANNA3:Tervetuloa! Myös tällä kolmatta odotetaan. Millaiset on fiilikset? Itselläni vaihtuu onnen kukkuloilta hieman pelon sekaisiin tuntemuksiin. Meillä kaksi alkaa olemaan jo vähän isompia (ei enää vaippa ikäisiä) ja heti kun alkaa arki helpottamaan niin alkaa kaikki alusta...se hieman jännittää. Varsinkin kun tuntuu ettei meillä vieläkään nukuta öitä. Toisaalta taas hyvä että tulee komas nyt eikä vasta sitten kun lapset on jo koulussa....Mitenkäs teillä?

IITA82: Itse olen aina kärsinyt kovista vatsakivuista alkuraskaudesta. Ekassa raskaudessa olin varma (samoin kun lääkäri) ettei kaikki ole ok...niin kovia kipuja oli ja päivystyksessä ultrattiin (pelkäsivät kohdun ulkopulista, että on munasarjoissa tms... ja siellä se pikkuinen oli aivan oikeassa paikassa sydän pompottaen. Silloin lääkäri kyllä sanoi että ei vielä saa iloita. Nykyään toi pikkuinen on pian kuusi vuotias. Ja toisessa raskaudessa sama juttu...silloin sitten jo tiesin että kuuluu asiaan. Jossain 8-10 vk:lla site jo helpotti kivut.

HIPU: Se on hyvin mahdollista, että ovulaatio/hedelmöittyminen on ollt vasta myöhemmin. Itselläni näyttää aina aikaisin plussaa. Nytkin kp 26 tuli plussa... mutta usein ultrassa on kuitenkin sikiö ollut muutamia päiviä pienempi...usein eivät muuta ainakaan laskettua aikaa,paitsi jos heittää reilusti esim. viikolla/kahdella. Tiedän kyllä tapauksia että ultraan on menty liian aikaisin eikä sykettä ole vielä löytynyt...josta tullut turhaa huolta ja murhetta. Itsekkin pelkään meneväni liian aikaisin (rv 7+2 olisi mulla ultra) Sydänhän alkaa rv 7 lopulla pumppaamaan verta sikiön verisuoniin... Eli rv 7 alussakin voi olla etti sykettä löydy!

LELLU: Mä olen ainakin ihan pihalla noista viikoista! Mutta eikös se niin mene että rv 6 on rv 6 eikä vielä 7. Kun laskee kuukautisista niin raskauden kestohan on 40 rv. Tavallaanhan se alkaa just niin et kuukautisten aka pv on 0+0 jne... mutta silti se menee nii et jos laskuri näyttää rv 6 niin samoin katsovat lääkärit ja rv 7 alkaa vasta sitten kun rv 6+6 on mennyt ohi... Vai olenko nyt ihan pihalla??? -nauraa-

HAZELNUT: Onnittelut ihanista ultra kuulumisista!!! Millä rv:llä ultra tehtiin? Itse olen mneossa rv 7+2... ja jännitänkin olenko menossa liian aikaisin????

(.) Rinnat ovat ihan tajuttoman kipeät... mutteivat mielestäni kyllä kasvaneet. Jännityksellä odotan ultraa ja tosiaan sitä kuinka monta matkustajaa kyydissä on...(viimeksi odotin kaksosisa...toinen meni kesken heti alussa) Kunhan nyt vain siellä olisi joku!! Öisin jos herään en meinaa saada nukuttua...tuntuu että hormoonit on aivan sekaisin. Onneksi oksentaa ei vielä ole tarvinnut ja väsymyskin on hieman vaihtelevaa. Eli voisin sanoa olevani elämäni kunnossa!!

Pikkuinenko rv 5+6


 
PIKKUINENKO:

Meillä tätä kolmatta yritetty jo kohta kolme vuotta. Ne kaksi keskenmenoa mahtuu siihen väliin. Vanhempi on jo kohta kymmenen ja tuo pienempi reilun kolme vuotta. Onneksi helppo kakru, yöt meilläkin vielä väliin tosi katkonaisia. Kamalasti ei muuten hirvitä, ainoastaan sitten nuo yöjutut. Olen kamalan huono noille yöheräämisille, vähänkin jos joutuu valvomaan niin sitten seuraava aamu on aivan kamala.

Isompi on hieman kateellisena kuunnellut kun kavereiden perheisiin tulee vauvoja, elikkäs uskon että hänen kanssaan ei onkelmia pahemmin tule. Pienempi kun on niin mahdottomasti minun perään, niin saattaahan sitä kateutta tulla, mutta onneksi sitten jo reipas nelivuotias tammikuussa.

Mukavin mielin odotellaan ja kyllä tosissaan toivon ettei sitä kolmatta kekenmenoa tule. Kamalalta tuntui tuon toisen keskenmenon jälkeen lääkäreitten puheet tyyliin " No, sitten seuraavan keskenmeno jälkeen sitten tutkimuksiin"

Väsymys on kyllä kamala ja väliin etoo. Tissit aivan kuin räjähtäisivät. MUTTA EN VALITA!!!


Vauvaliimaa kaikille!!!
 
Varasin sitte kuitenki yksityiselle ultran, ens viikon torstaina olis, sillon on viikkoja sitten jo 9+5, mutta tosiaan ne juhlat tulossa ennen np-ultraa ja halutaan kertoa ennen niitä juhlia ja halutaan olla varmoja että siellä on joku, kun näitä oireitakaan ei kauheesti ole ollut. Tosin tänä aamuna oli ihan järkyttävän paha olo...
 
Hei!

Kukas se kysyikään vielä noista viikoista. No 0+0 on se ensimmäinen 1+0 alkaa toinen 2+0 alkaa kolmas. Eli kaksi viikkoa täynnä ja kolmas viikko käynnissä. Näin lasketaan ainakin monissa kirjasissa. Esim. Vau kirjan Odotus kirjanen ja netissäkin nää löytyy jostain. Vau kirjasessa on aina tietyn viikon kohdalla mitkä päivät se käsittää. Siksi mä en tykkää tuosta vauvalehden laskurista kun se ilmoittaa että olet esim. seitsemännellä viikolla ja se ei näytä tarkkoja päiviä. Sitten tietenkin toiset ymmärtää, että olet rv7+ kun olet todellisuudessa rv6+... No jos tästä nyt ymmärtää jotain. :kieh:

Lellu rv7+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 10:13 PIKKUINENKO kirjoitti:
Itse olen mneossa rv 7+2... ja jännitänkin olenko menossa liian aikaisin????
Mä kävin ultrassa silloin kun ite luulin että on tasan rv7 täynnä, mutta olikin sitten tarkemmin 7+3 menossa ja hyvin näkyi (se mitä siinä viikoilla näkyy) ja sydän pumputti.

Ompa kiva ku täällä on muitankin kolmannen odottajia :) Mulla vain taitaa olla nämä aikasemmat lapsen pikkusen nuorempia kui sulla ja sanna3:lla. Täältä löytyy pian 5v ja 2½v. Meillä nykyään onneksi yöt menee aikas hyvin, aikasemmin kärsittii tosi huonoista öistä ja pitkään. Näin jälkeenpäin en edes tiedä kuinka silloin jaksoinkaan. Meillä rauhoittu yöt kun molemmat siirrettiin omaan huoneeseen (samassa huoneessa nukkuvat) nukkumaan.

Joko immeiset on varailleet np-ultraan aikaa? Oonko liian aikasessa jos nyt varailisin? Vai kannattaisko odottaa ensimmäinen neukka, silloin olisin rv10 täynnä..
 
Amira-78
Tervehdys,

Olipas kiva nähdä myös vanha listatuttu Mrs K-H noin mukavien uutisten kera :flower: . Tervetuloa!

).( Siitepölyt lentelee ja mä oon ihan tukos. "Ylikehittyneen" omantunnon vuoksi en halua käyttää mitään lääkkeitä, joten kärsitään. Kurkku on kipeä jatkuvasta oksentelusta, mahtaakohan hampaista olla mitään jäljellä kun tää joskus loppuu :( . Päivän laattasaldo pyörinee tuolla 6 paikkeilla. Mitään kiinteetä ei näimmä kannata syödä karjalanpiirakan kokoista annosta enempää. Koiranmakkaran haju laittaa pakin nykimään ja kaupassa pitää kattella, että kiertää 'omituiselta tuoksahtavat' ihmiset kaukaa. Yhtenä päivänä meinasin kuupahtaa kassajonossa, kun takanani ollut asiakas tuoksui niin... :x Enhän mä voinu sanoa, että menisittekö toiseen jonoon :whistle: ..

Parempia vointeja teille :)

<br><br>
 
Tervetuloa Mrs Knotty-Hilly!!! :D :flower:

Mulla vihloo noita nivusia tai oikeastaan tulee sellaisia repäisykipuja. Eilen illalla makasin ihan jo puolinukuksissa sängyssä ja menin sitten aivastamaan. Kyllä ottaa kipeää nuo repäisyt jos ei yhtään osaa varoa. Tuttuja jo viime raskaudesta ja eikös se ole merkki siitä, että kohtu kasvaa ja kohdun kannattimien venyminen aiheuttaa noita repimiskipuja.

Np-ultra: Mä varaan ajan ekan neuvolan jälkeen. Mulla on se jo ens maanantaina. :)

Lellu
 
pulttis pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 08:37 Mrs Knotty-Hilly kirjoitti:
KOP-KOP-KOP

Saako tulla? :D :D :D
Mrs K-H
sä olet tänne jo eksynyt.. :D
mä haluan kanssa :whistle:
ihan hillitöntä, toivottavsti moni meistä pääsee vielä tammikuun lopun odottajiin :wave:
 
heissan kaikile...

en ole nyt kirjoitellu kun yks ilta pitkän jutun kirjoittelin niin eihän tää kone sitä suostunu sit lähettää perille asti... :ashamed: luovutin sit..

täällä ei ole ollu muuta oireilua kun väsymystä ja rinnat on ehkä vähän arat ja tuntuvat turvonneilta...

eka neuvola on keskiviikkona, mitä en oikein ymmärrä, kun sovittiin erikseen oikein et mull aolisi eka neuvola käynti rv12 jälkee noiden toistuvien km takia.. ettei aina tarviis käydä sitä alkulöpinää kuuntelemassa, mut kai nu nyt sit jotain haluaa selventää ilmeisesti, kun sit seuraavana maanantaina eli 28.5 on keskussairaalalla ultra... et sit pienen näkee onko lähteny kasvaa ja miten sykkeet löytyy...

KYSYMYS
onko kukaan ajatellu ostaa sitä kotidoppler laitetta tuolta kuntelevauvaa.fi sivulta? meille ajateltii tilata ultran jälkeen se jos tulisi jotenkin varmempi olo et siellä jou asustaa oikeesti... :) itse meinasin tuon kalliimman missä on sykkeen näyttökin niin tilata koska siitä sanottiin et saa aijemmin jo ne sykkeet kuuluviin... itsellä kohtu aijemmissa raskauksissa ollut ihan tossa edessä tyrkyllä, et äänet on saatu neuvolassakin tosi aikaiseen kuulumaan...

onko teillä annettu työnimeä pienelle matkustajalle vielä? meillä mies nimesi veikoksi... :LOL:

no eipä tässä muuta kuin oikein paljon jurrusukkia pienille matkaan et pysyvät mukana loppuun asti ja pahoitteluni niile joilla oli huonoja uutisia... voi kun ei kukaan tipahtais tästä ketjusta... :heart:

pikkupeikko85 ja veikko 6+2(kait?) :heart:
 

Yhteistyössä