?? TAMMIKUU 2008 ??

moikku taas...

maryahR
mulla on alkuraskauden ultra ens maanantaina,ja silllon viikkoja mulla 7+2.. meillä ainakin suosittelevat et alkuraskauden ultra tehään rv 7-8.. itse olen kerennyt kaikissa aijemmissa 4 raskaudessa käydä varhaisultrassa (raskaudet päättyneet km) ja joka kerran on sykkeet sieltä nähny ja sellaisen mötkäleen.. eihän se kovin kummoisen näköinen vielä ole tuossa vaiheessa, mut saa ainakin varmuuden et on oikeassa paikassa ja sydän sykkii,et siellä se kasvaa.. suosittelen lämpimästi oman mielen rauhan vuoksi tuota ultraa,vaikkakin se hieman maksaa, meillä jäi joku 40-50e maksettavaksi itselle kelan korvauksen jälkee täällä keski-suomessa... ja tosiaan kahdessa noissa raskauksissa oon käyny jo rv 6+0-6+5 ja sillon jo sykkeet saatu.. ja alakautta tehdyllä ultralla mull aotettu nuo... toivottavasti auttoi mun vastaus... :)

kotiäityli :flower: :heart: oikein paljon onnea.. hyvä et asia selkis ja kaikki on hyvin!! :heart:

vitamiineista myös joku kyseli, mä otan foolihappoa ja ihan kans cvitamiinia ja b:tä myös.. nyt ajattelin ens maanantain ultran jälkeen siirtyä myös siihen multitabs raskausvitamiiniin, kunhan saa vaan varmuuden et kaikki on ok...

täällä ollu pientä alamaha kipuilua... ei mitää pitkää,sellaista repäisevää ja pistävää kipua.. mut taitaa kuulua asiaan,kohtu siellä toivottavasti vaan rupeaa kasvamaan... :) huomenna siis eka neuvola... :whistle: jännättää omalla tavalla aikalailla... oon ite yrittäny pitää huomioni ja mietteeni kaikessa muussa kuin vauvassa, koska niin kovasti sitä keskenmenoa pelkään kun niitä 4 on jo takana... :ashamed: noooh se on vaan nyt toivottava sormet ja varpaat ristissä et kaikki menis tällä kertaa hyvin ja loppuun asti.. mull ameinaa nuo km olleet näin,ettei edes vuotoa tai kipua ole tullu, et on vaan tullu sellainen paha olo sisälle et kaikki ei ole hyvin ja sit olen ultraan itseäni vaatinut,tai menny yksityiselle.. ja pahin pelko toteen käyny... :(

KYSYMYS TAAS
onko teillä muilla näin et ei meinaa saada aamupalaa kurkusta alas? ja jos sen jättää syömättä niin hetken päästä on todella huono olo? täällä ilmenny nyt sellaista... väkisin saa suurt piirtein syödä.. ongelmana se ettei aamull atee mitään mieli... \|O

nooh mut nyt tää lähtee iltapalaa kattelee ja unten maille...

pikkupeikko85 ja "veikko" 6+3 :heart:
 
Hei vaan taas kaikille!
Kävin tuossa suihkussa äsken ja katselin itseäni peilistä.. Onko teillä muilla vatsa (varsinkin alavatsa) turvoksissa ja vatsa pömpöttää ? varsinkin siis iltaisin on tunne että olen aivan turvoksissa..Olen ihan normaalipainoinen ja normaali vartaloinen.. =)
ja siis viikkoja vasta 6+4 ja sekin tulee varmasti muuttumaan..
 
Huomenta. :)

Täällä ollut nyt parina päivänä pientä rusehtavaa vuotoa, ja todella toivon että kaikki olisi hyvin ja se olisi ns. "normaalia". Tänään soittoaika neuvolatädille, kysyn samalla asiasta. Tietysti pelottaa kovasti että onko kaikki kunnossa. :'(

Hyviä merkkejä sen sijaan se, että päivä päivältä olo yhä etovampi. Nyt töissä ja olo ihan kuin olisi pahemman luokan krapula, etoo ja väsyttää ja hirveä hedari..Itseasiassa tää pahoinvointi valaa uskoa, että kaikki olisi hyvin..

Eilen illalla itkin pitkät itkut, mutta sitten vuoto taas loppui kuin seinään ja on muutenkin ollut todella vähäistä..Pitänee yrittää pitää ajatukset muualla!

Aamuterkuin,

Iidukka rv 6+0
 
Huomenta vaan! Huomasin kun kävin katsomassa listaa että meikäläisen kohdalta puuttuu tietoja ... eli la tällä hetkellä se 12.1 ja synnyttämään mennään Tyksiin ja ensimmäistä odotellaan!
Aurinkoista päivää kaikille! =)
 
kotäityli
Pientä vuotoa on edelleen. mahaan sattu aamulla aivan mielettömästi ei kyennyt hengittämäänkään. mut meni onneksi ohite.
eli vkoloppuna mulla lähti raskausoireet, varmaankin sen takia kun uskoin niin paljon et kesken mennyt, no eilisen jälkeen rinnat on kyl turvonneet liiveistä ei paljon apua ole :D
neuvolaan en soita vasta ku joskus kesäkuussa jos sinne asti päästään, kun tosiaan sen ultran mukaan vasta 5 ja risat. tuntuu et kaikki alko jo alusta kun menkkojen mukaan oisin "jo" vkolla 7 ja risat. :whistle:

ruoka maistuu sen suhteen ei ole raskaus tehnyt tepposia :p
 
Ensiksi pahoittelut Haikaralle :hug:
Ja paljon onnea Kotiäitylille, toivotaan että kaikki menis hyvin! :heart:

Täällä kärsitään pahoinvoinnista edelleen, tosin viimeksi toissapäivänä lensi oksu. Ehkä tän olon kanssa pystyy elämään, töihinkin jo pääsin tänään ja nyt sitten napostelen koko ajan vesirinkeleitä ja juon vettä. Paha olo meinaa tulla, kun vaan ajattelenkin lounasta. Ehkä se jää sitten tänään syömättä.

Kävin äsken kattelemassa äitiyspakkauksen kuvia ja yritän kestää tätä kauheaa oloa fiilistelemällä tulevasta vauvasta. Tsemppiä kaikille!
 
vierasvaan
Moi!

Olen tässä sivusta seuraillut muiden raskauden etenemistä ja ajattelin vain kommentoida... :)

Mulla itsellä rv 7+3 ja (ala)vatsa on tosiaan vähän turvonneen oloinen. Ei ole sellainen hoikka olo, niinkuin tavallisesti vatsassa. Odotan toista. Testiä en edes tehnyt, koska menkat ovat aina olleet kellontarkat, ja sit ku niitä ei kuulunut, niin tiesin het... :D

En ole vielä soittanut neuvolaan, ajattelin kesäkuun alussa soittaa. Millonkahan se ultra olikaan? Joskus viikolla 12?

Meillä kans on raksa alkamassa ja luultavasti päästään muuttamaan vuoden päästä. Ihan mukavaa, kun on elämässä sisältöä. :D Vaikka välillä olenkin niin väsynyt, että ei jaksais vähempää kiinnostaa joku talon ulkoväri tai keittiön kaapit...Hohhoijaa. Mutta odottelen niiiin innolla sitä aikaa, kun tämä väsymys menee ohi! Voi ihana, sitten on niin paljon tekemistä! Ja jaksaa!

Ai niin, poika toiveissa! ;) Esikoinen oli tyttö! :)
 
Pahoittelut haikaralle :( :hug: Ja onnea kotiäitylille!
Itellä täällä samaa rataa, tukka rasvottuu, finnejä pukkaa ja masua turvottaa. Pitänee aina miettii et mitä laittaa töihin päälle ettei ala heti huhuja liikkuu. Tänään aamupala pikkusen veny ja kauhia yökkiminen pääsi valloileen. Mutta sen jälkee pikkusen leipää ja piimää :p niin jopa olo parani.
Väliin meinaa mennä neuroottisen puolelle taas että onkohan masumatkaaja vielä jaksanu matkustaa mukana, tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa kun varmuuden taas saa varmaanki vasta np-ultrassa. En tiä kuuluisko jo sydänäänet eka neuvolassa, silloin ois rv 10 täynnä. Koko ajan salaa haaveilen ja mietin joskos taas pitäs ultraan mennä, mutta pitää koittaa pitää pää kylmänä ja olla alkamatta hysteeriseksi :ashamed:

Saaru rv 8+4
 
Moikka,

Noista vitamiineista ajattelin kirjoitella. Itse syön kalaöljyä, foolihappoa, b- ja c- vitamiinia, sekä piimax C kalkki D-ravintolisää. Ylpeenä neuvolatädille niistä mainitsin, mut sen mielestä vauvan tulisi saada ravinnosta kaikki tarvittava. Luontaistuotteet olivat myös ei suositeltavien aineiden listalla. Mä kyl en jätä niitä pois, sillä en mä usko et vitamiinejä ja muita tarpeellisia aineita tulisi elimistöön liikaa, tuleehan se liika virtsan mukana ulos. Haluan kuitenkin varmistaa et vauva saa kaikkea tarvittavaa.
Foolihappo ehkäisee sikiövaurioita ja kalaöljy on hyödyllistä sikiön aivojen kehitykselle, sekä ehkäisee äideillä synnytyksen jälkeistä masennusta. B-vitamiinia olen syönyt, sillä se rauhoittaa mun äkkipikaista luonnetta ja kalkkilisää syön kun en juo maitoa. Tää raskaus on lisäny kuitenkin valtavasti mun juuston syöntiä, siihen tulee oikein himo samoin kuin suolakurkkuihinkin.
Eräs vanhempi ihminen antoi vinkin pahoinvoinnin ehkäisyyn. En tiedä miten luotettava se on mut ajattelin kokeilla kun pahoinvointi yllättää.. Eli kuulma jos söisi vähän suolaa niin sen pitäisi auttaa. Pahoinvointi johtuu natriumin puutteesta ja suolalla sen saisi tasapainoon. Tiedä häntä, ajattelin kertoo jos se jotain auttaisi.

Helinä ja pikkuinen 8+3
 
Perjantaina olis eka neuvola...vähän jännittää. Sillon viikkoja 8+6, jotenki vaan tuntuu hölmöltä jännittää sitä, ku eihän siellä vielä varmistu että siellä masussa ketään onkaan. No ens viikolla on sitte yksityisellä ultra...Siellähän se selviää, jotenki vaan ei malttais odottaa että saa varmuuden (tai sit ikäviä uutisia). Miks pitääki olla näin pessimisti...ja keskenmeno pelottaa...Näin untaki että kun menin ultraan niin ei siellä ollukkaan ketään...toivottavasti ei ollu enne.
Oireita ei kauheemmin oo, jos on syömisestä pitkä aika niin tulee paha olo, mielialat vaihtelee ihan hirveesti. Ja tolkuton väsymys, hyvä että töissä pysyy hereillä...
 
*Helinä*: Olethan varmistanut, että se kalaöljy ei sisällä a-vitamiinia? Entäpä sisältääkö se d-vitamiinia? D-vitamiinin yliannostuksen riski on suuri jo Piimax-valmisteessa on d-vitamiinia. Ja rasvaliukoisten vitamiinien ylimäärähän ei tule virtsan mukana pois.


Neuvolatätisi on oikeassa, että ravinnosta pitäisi saada kaikki tarvittava. Mutta eihän vitamiinilisästä ole haittaa kunhan vaan katsoo, että useat eri tuotteet eivät sisällä samoja vitamiineja. Siksi yleensä kannattaa pysytellä muutamassa tuotteessa.
 
Kiitos!
Mä lopetankin ton piimaxin syönnin heti, en nimittäin tiennyt et se d-vitamiinin liikasaanti on haitallista. Pitää yrittää vaan syödä paljon juustoa ja jugurttia. Ei oo kalaöljyssä A-vitamiinia sen tajusin varmistaa. Jatkan sitä ja foolihappoa. Tosi hyvä kyllä tää palsta kun nytkään en ois yhtään tajunnut varoo sitä piimaxia. Merileväkin oli kiellettyjen listalla ja niitä tabletteja olin popsinut aiemmin.
 
Noniin, eka neuvola olisi sitten 13.6, viikkoja silloin 9+0. :)

Neuvolatäti rauhoitteli, että vuoto kuulostaisi ihan ns. "normaalilta" eikä vielä aihetta huoleen..

Mehän ollaan miehen kanssa samassa suht pienehkössä yrityksessä töissä, joten jännittää jo toi neuvola, että huomaako porukka kun ollaan samanaikaisesti poissa.
 
Paljon on asiaa tullut. Koulu ja työt pitää kiireisenä... Pahoittelut Haikaralle :hug: !

Unohdin aiemmin kertoa, että meilläkin 1. lapsi ja sairaala P-KKS. Ikä lähempänä 3-kymmentä kuin 20 :p ... Vatsanipistelyt jatkuu ja välillä vihlaisee todella ilkeästi. Liikuntaa olen joutunut rajoittamaan, koska kivut yltyvät sykkeen noustessa. Kevyttä ulkoilua on tullut siis harrastettua =) . Vatsa pömpöttää täälläkin, oon ajatellu sen johtuvan liikunnan määrän vähenemisestä :/ . Alkuraskauden ultraa en ole vielä varannut, ekan neuvolan sain 11.6., silloin viikkoja 8+4. Terkkari sanoi, että voi kokeilla silloin ultrata, mutta laite on vanha eikä osannut sanoa lopputulosta. Jospa sitä malttais sinne asti!
Missä vaiheessa teillä on pahoinvointi alkanut?

Tarrasukkia kaikille matkaan, niitä tarvitaan et pikkuiset kestäis masuissa =) !
 
Morjens kaikille. Ensimmäiseksi pahoittelut haikaralle. :( Positiivisia ajatuksia, siunauksia sinne. Toiseksi; pikkupeikko85, KIITOS VINKISTÄ. Mä varaan heti ensi viikoksi ultran, kun olen jotenkin vähäsen levoton, että onko siellä nyt mitään? Ihana tunne kyllä, kun on itse tietoinen siitä, että "pötkö" ja minä ollaan yhtä. Mutta juuri tuo malttamattomuus näin alussa. Täällä tosiaan mahis kahteen ultraan. Ei ole pahoinvointia. Ei kuvotusta, ei etovia hajuja tai makuja. Mutta nenä on kyllä tarkka!! Eilen oli rankan työpäivän jälkeen masu ja alaselkä tosi kipeitä. Pysäytti miettimään, että pystynköhän tähän työhön. Varsinkin kun kesää kohti tahti kiihtyy. mm.kaksi viikon mittaista leiriä heinäkuussa, joissa pitäisi olla skarppina yötäpäivää. Mietin. Vakavasti. Onko teitä muita, joilla vaativa työ? (Kaikki työhän vaatii, mutta joka on mahdollisesti uhkaksi raskaudelle?) Kauniita päiviä kaikille, fiilistellään varovaisesti. Ja hei YV:täkin tulemaan. Meilitovereita hakusessa..
 
ihan ensimmäisenä pahoittelut munkin puolesta haikara ja todella jaksamisia ja parempaa onnea seuraavaan raskauteen... :heart:

maryah niin ja tosiaan en muista sanoinko et alakautta tehtävällä ultralla saa sen selvyyden? mut kyl ne tietää kun aikaa varaat.. onnea ultraan muista kertoa kuin kävi.. :)

oma napa... tänään siis eka neuvola.. kaikki asiat taas käytii läpi, ja neuvola täti sit uteliaisuuttaan kurkisti ultralla massua... eli siis neuvolan masunpäältä tehtävällä.. eihän siellä oikein mitään sillai näkyny, kohtu ja siellä sit ihan heikko kaiku sikiöstä, mut sykettä tms ei saanu mitattua... noh maanantaina on sit sairaalalla ultra,tekevät alakautta, ni näkyy paremmin... positiivinen asia oli että itse pääsen ultraan nyt alku raskaudessa joka neuvola käynti.. :) :heart: saa siis ihan yllin kyllin pientä nähä kun vielä äitipolillakin sitä ultraavat nyt maanantaina, rv12 ja joskus rv18 tienoilla jne.. todella seuraavat nyt tarkoin kasvua jne ja minä van niin sitä toivon et nyt raskaus loppuun asti menee... :whistle:
neuvola lääkäri ja samalla myös th käynti sit 12.6 seuraavan kerran...

muuten, moni on meinannut osallistua niihin seulontoihin? meiltä sitä tänään jo kyseltiin ja seuraavalla käynnillä pitäs tietää sit...

pikkupeikko85 ja "veikko" 6+4 :heart:
 
Haikara: :hug: :'( Kovasti voimia teille!!!

Seulonnat: Kyllä me taidetaan osallistua siihen verikokeeseen ja np-ultraan. Esikoisestakin osallistuttiin :) .

Masu turvotus: Täältä sitä löytyy ja kun viimeraskaudesta on niin vähän aikaa niin masun malli on valmiiksi vähän sellainen kaareva, kun ei ole ehtinyt vielä edes vatsalihaksen palautumaan normaaliin... ei ainakaan tällä treenaamisella :LOL: . Illalla vois luulla, että lähennellään rv15. Toivotaan, että tää vähän tästä helpottaa niin pystyy vielä sinne 12 viikolle asti salailemaan tai oikeastaan np-ultraan asti.


Väsymys ja muut kivat mielenhäiriöt: Ei voi muuta sanoa, kuin että: TÄÄ ON IHAN HIRVEÄÄ!!!\|O EI tälläista voi olla. Koko ajan on hermo pinnassa kun on vain niin väsy. VÄlillä ei mitään, sitten niinkuin puskista ihan mieletön väsy, sitten hirveä akka kohtaus ja sitten jo itketään tv: ääressä akuutti ohjelmaa katsoessa. Juu tosi itkettävä ohjelma.... :whistle: .

Nälkä taas joten eikun jotain suolasta äkkiä suuhun, ettei pääse oksetus iskemään ennen sitä.

Lellu rv7+4
 
Heipä!

Varovaisesti tänne puolelle kurkistelen :) Mahtuuko yksi lisää pinoon? LA olis kait 22.1 ja toista odotellaan silloin syntyväksi. Mielelläni naistenklinikalle menisin synnyttämään kun se aika tulee, mutta katsotaan ottavatko minut sinne. Kaikki aikasemmat kun on hoidettu kättärillä. On ollut kohdunulkoinen ja km ja tietty synnytys.
Toiveena olis naikkari, koska siellä pystyvät seuraamaan tarkemmin, jos esim tarttee taas verensiirron, kun edellisessä raskaudessa hb laski 80 ja sain kaksi verensiirtoa.
Edellisessä raskaudessa oli myös alkava hepatoosi, jonka sain kuitenkin kuriin, sekä sairaslomalle vko 20, koska supisteli kohdunsuun 2cm auki jo siinä vaiheessa...
Oireita ei ihan kauheesti ole tai ainakaan voimakkaina. Pientä etomista välillä ja huippausta. Mielialat ylös-alas ja pikkuisen väsykin. Esikoista kun venttasin, olin ihan pirun vihainen - ajelin ihmisten päälle ostoskärryilä jne :LOL:
Onko muilla kamalia menkkajomotuksia? Täällä välillä kirpasee ja tuntuu että menkat alkaa just...

Noppi rv jotain 5?

 
Nuuskis
Vihdoinkin taas täällä, johan oli tullut kirjoituksia. Miksihän silloin kn haluaisi, että poika nukahtaisi nopeasti, niin ei. Kaikki mahdolliset temput on tehtävä. :kieh: :kieh:

No nyt hän nukkuu ja isäntä on töissä, niin mä ehdin tännekin välillä.

Mua ihan hävettää tunnustaa, kun kaikki tuntuu tietävän viikkonsa niin tarkkaan, et mun pitää aina kalenterista tarkistaa. :ashamed: No nyt on kuitenkin tasan 8, joka vaikuttaa siihen etää khta mä aloitan pöntön pussailun. Tähän asti olen selvinnyt ruokavaliolla, joka sisältää kaikkea suolaista. Mä siis olen huomannut sen minkä joku tuolla kertoi tätinsä kertomaksi, että kun alkaa olla huono olo niin jotain suolaista. Kulkaa ruisleipä ja kunnon voi on niin HYVÄÄÄÄÄ!!! :LOL: :LOL: Tässä ne kilot karisee......Minkäs ihminen luonnoleen voi?? No joo, olen joutunut makeat kyllä jättämään aika hyvin pois. Jos ei heti ole paha olo niin sitten seuraavan päivänä.

Mutta tää VÄSYMYS käy yli ymmärryksen. Mä voisin aina vaan nukkua, siis ihan missä ja milloin vain. Tänäänkin töissä ruokiksen jälkeen, kun piti laskuja kirjuutella, niin voi kiesus. Pään jos olisin pöydälle laskenut, niin varmaan 2 tuntia olis menny kevyesti. Mun pitää varmaan viedä töihin sellanen levitettävä sänky ja ottaa unet aina kun siltä tuntuu :LOL: :LOL:


MaryahR: olen menossa kanssa Jorviin ja varmaan samoihin aikoihin. Siellä olen ekankin synnyttänyt (sektioinut).

Pikkuinenko: ei ole vielä ultrasta tietoa. Käyn eka neuvolassa ja katselen sitten. En jaksa niin kiirehtiä, viimeksikin eka ultrassa laskettu siirtyi 2 viikolla eteenpäin. Joten epäilen samaa nytkin.

Hei mitäs vitamiineja te napsitte?? Munkin varmaan pitäisi aloittaa, jos se saisi tuon väsymyksen vähenemään....

Nuuskis ja takakiree 8+0
 
pikkupeikko meilläkin kunta tarjoaa tuon verikokeen ja np-ultran joten luultavasti niihin aion mennä. Myöhemmin sitten myös rakenneultran. Sitä en tiedä mitä sitten tapahtuu, jos arvot ovatkin kohonneet ja siitä lapsivesinpunktiosta saadaan huonoja uutisia. Sitäkin pitäisi kait miettiä etukäteen, jos noihin seulontoihin lähtee mukaan. Ensikkoa odottaessa en käynyt kuin np-ultrassa, kun muita ei kunta tarjonnut, enkä mennyt sitten yksityisellekään. Nyt mietin myös tuota 4D-ultraa saisi tarkempia tietoja ja tietysti sitä kasvokuvaakin ehkä. =)

Nuuskis minä alotin syömään nyt noita multitabsin raskausajan vitamiineja, täytyykin muuten mennä pilleri ottamaan.

(.) turvonnut olo täälläkin.. Tänään aamulla oli hieman etova olo, ehkä se pöntön halailu alkaa täälläkin pian. :x Minäkin itkin äsken, kun luin niitä positiivareiden värssyjä, tämä on ihan outoa yleensä itken hyvin harvoin. Siskoni oli ostanut minulle kirjan Odotusajan 280 päivää, jonne saa kirjoitella kuulumisia pitkin raskautta. En taida ihan vielä uskaltaa kirjaa täytellä, mutta ihana ajatus häneltä.

iita 6+2
 
Täällä ilmottautuisi mukaan myös toivottavasti tammikuussa pikkuisen saava. Viikko sitten tiistaina tein ensimmäiset haamut ja nyt on viivat vahvistuneet =) Kai sitä pitää uskaltautua ajattelemaan että meitä ei mahdollisesti olekaan enää vain kaksi vuoden vaihteen jälkeen :) . Eli ensimmäistä odotellaan saapuvaksi. LA näyttäisi olevan 21.1.2008, mutta se varmasti tarkentuu kahden viikon päästä kun menemme alkuraskauden ultraan. Vielä vaan monet asiat pelottaa kun näin aikaisessa vaiheessa vasta mennään.

Afu ja "toistaiseksi nimetön projekti" rv 5+2 (omien laskelmien mukaan)
 
Tervetuloa Noppi!!!! :D

Täälläkin pojan nukuttamis ongelmia. Ei niin mikään tehonnut, loppuviimein sitten kainaloon nukahti... Se siitä omaan sänkyyn nukahtamisen opettelusta. No eiköhän se tästä pikkuhiljaa. Onhan tuo ihanaa kun saa kuunnella pienen miehen tuhina kainalossa :heart: .

Mullakin lähestyy tuo tasan rv8 ja näyttää joka aamu pahemmalta sen suhteen, että pian se laatta tosiaan lentää (esikoisesta aloitin siis tasan rv8). Hyvä, että saa enää pidäteltyä. Yskiä jo aivan pitää :x . Ja suolaista menee täälläkin. Makeaa kun ajattelee niin tulee huono olo, mutta välillä sekin maistuu. Hedelmiäkin kun ajattelee niin häjyä tekee, mutta sitten kun niitä syö niin on niin mahtavan raikkaita.... outoja fiiliksiä. :kieh:

VOi vitjat jos menis nukkumaan. Mä en saanut saumaa nukkua tänään päikkäreitä... pojan nukkumiset on ollu tänään ihan outoja.... outoa tosin, että nyt on sitten melko pirteä olo. Eiköhän se tästä kun menee vain maate.

Huomisiin!!! :wave:

Lellu
 
Hei vielä!

Tervetuloa myös Afu-82!!!! :D

Noppi: Mulla myös raskaushepatoosi tausta. Lääkkeillä saatiin hepatoosi kuriin, mutta hieman kun alkoi rv37+ sappihapot olla noususuunnassa niin sitten käynnistettiin rv 37+6 ja iso poika syntyi. :heart: (4130g ja 52,5cm.) Painoarvio oli rv37+3 3800 joten ei ollut mitään estettä käynnistykselle. Onneks ei mennyt la:han. Tuotakin ponnistettiin vajaa kaksi tuntia ja loppuviimein jouduttiin painamaan päältä ja olinkin siinä vaiheessa jo aivan kuitti. Vaikka oli hirveä kokemus tuo käynnistys niin alakautta aion täänkin synnyttää jos ei mitään estettä ole. Voin joskus kertoa paremmalla ajalla tuosta käynnistyksestä ja siitä miksi sitä en halua enään jos ei ole pakko. No raskaushepatoosin uusimisvaara on aika todennäköistä joten voi olla, että joulupakettia kantelen kyydissäni. :D Mielelläni kyllä pidän vaikka vähän la:n yli, koska tään toisen jälkeen meillä tulee vähän taukoa seuraavaan...jos sellaisen sitten vaikka iltatähdeksi saisi :D .

No niin taas venyy tää nukkumaan meno... ei voi mitään. Puheripuli :whistle: .
 

Yhteistyössä