Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Heippa taasen!

felicia Olipa kurjia uutisia. :( Suuri voimahali :hug:

Onnea Mamu82, lyydia76 ja Nijan plussista ja tervetuloa mukaan. :flower:

Omaan napaan ei kuulu kummempia, melko oireettomana täälläkin mennään. Vähän kuvotusta ja väsymystä on mutta muuten olo on ihan ok.

Äitienpäivää vieteltiin ihan rauhallisissa merkeissä, puutarhahommia hoidellen. :)

Lauantaina meillä oli tosiaan kolmosen synttärit ja siellä sitten mies päätti että läheisimmille ystävälli kerrotaan että on perheenlisäystä tulossa. Onnitteluja suurimmaksi osaksi tuli ja muutama kommentti että "ei tiedän ole tarkoitus tätä maailmaa yksin täyttää". :)

Tänään tuli 6 viikkoa täyteen, jee. Kävin tutkailemassa tuota keskenmenoriski taulukkoa ja nyt on jo 96 % mahdollisuus selviytyä loppuraskauteen. :) Se vähän huojentaa mieltä.

MLM ja monsteri
 
On kai se minunkin uskaltauduttava tänne :eek: Viime torstaina eli 5.5. testasin plussan ekasta clomikierrosta (ja ekasta oviskierrosta pillereiden lopetuksen jälkeen!) ja tänään varasin ajan varhaisultraan ja neuvolaan. Ikää on siis 28v., ja esikoinen tulossa, viikot 5+1. Laskettu aika olisi terkkarin mukaan 8.1.12. ja EKKS on lähisairaala. Olikos täällä muita esikoisen odottajia? =)

Sitten vähän avautumista: olen valitettavasti vähän ylihuolehtivaa tyyppiä ja nyt kun suurin riemu plussasta on aavistuksen laantunut, olen alkanut pelätä keskenmenoa ihan kunnolla. Ei pitäisi ikinä googlailla mitään kemiallisia raskauksia tai keskenmenoriskejä! Mitään riskejä ei sinänsä ole, olen terve ja elämäntavat on terveelliset mutta jotenkin se pelko vaan kummittelee taustalla. Sitä vaan toivoisi että aika menisi nyt aluksi nopeaan että tulisi "turvallisemmat" ajat... Tarkoitus on kertoa vanhemmilleni tuon varhaisultran jälkeen ja muille vasta myöhemmin. Tekisi mieli jo kertoa mutta ei uskalla vielä jos jotakin sattuu.

Huh, että sellaista :ashamed:
 
Mamu82, noita tikkereitä voi tehdä esim. seuraavilla sivustoilla:
Pregnancy and Due Date Ticker
Lilypie - Pregnancy & Maternity Tickers
Kun olet tehnyt tikkerin, kopioit bbCode-kohdasta koodin (alkaa url) tänne tekstiin. Tuo koodi täytyy kopioida tänne joka kerta, ilmeisesti sitä ei saa tallennettua mihinkään allekirjoitukseksi tms.

chrisulle onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan juttuihin! :wave:
Kiva saada tänne lisää väkeä ja keskustelua. =) Eiköhän nuo huolenaiheesi ole tuttuja kaikille odottajille jossain mittakaavassa. Itsekin heti vähän kovempien alavatsan kipujen jälkeen menin googlettamaan kohdunulkoisista raskauksista, vaikka tuskin tässä siitä on kyse. Ehkä sitä toisaalta osaa näin useamman raskauden kokeneena jo ottaa vähän lunkimmin. ;) Ja huojennukseksi sinulle, mikäli varhaisultrassa näkyy syke, on keskenmenon riski jo todella pieni.


Neljän suora 5+2
 
Jospa minäkin ilmoittautuisin joukkoon mukaan.. LA tulis olemaan 8.1. ja meille ois kolmas tulossa. Ikää minulla 30v. Sairaalana LKS.. siinä kai noi tärkeimmät perustiedot :)

Meillä on siis ennestään kaks tyttöä, 1v10kk ja 6kk eli tosi pienillä ikäeroilla mennään :D Tämä kolmas on kyllä jonkin asteinen yllärivauva, sillä olimme toki suunnitelleet kolmatta, mutta vasta joskus hiukan myöhemmin, jotta tulis vähän ikäeroa jo näihin nykyisiin - no, joku päätti toisin :D Tavallaan ehkäisy petti ja kertalaakista sitten nappas.. ja edellisiä on "yritetty" puoli vuotta molempia :) No, jospa tää tästä, vilinää tulis ainakin riittämään :D

Mitään kummoisempia raskausoireita ei oo, ei edes viime kerralla ollutta kuumeilua. Molemmissa raskauksissa olen kärsinyt pahoinvoinnista, viime kerralla aika voimakkaastakin. Nyt vain toivon, että pääsisin sen suhteen vähemmällä tai voi olla noiden tyttöjen hoitaminen aika haasteellista!!

No, nyt vain odotellaan pysyykö asukki matkassa - kertaakaan en oo keskenmenoa kokenut et jokohan sen aika on nyt?! Toivottava vain parasta!

Tarrasukkia kaikkien masuasukeille!

Pirtsi ja yllärikirppu 5+jotain..
 
Onpas monta päivää hurahtanut, kun viimeksi kirjoittelin. Äkkiä raapustan jotain ennen töihin lähtöä.

Felicialle pahoittelut :(

Uusille tervetuloa ja onnittelut plussassa minunkin puolestani!

Musta tuntuu, että mulla myös vaihtelee nuo oireet päivittäin, ne menee ja tulee. Rinnat ei ole vielä tulleet yhtään aroiksi, mikä tuli mielestäni esikoista odottaessani heti ensimmäisenä. Paino on kyllä lähtenyt heti nousemaan, ekassa raskaudessa tuli 20 kg..... no se kyllä lähti tosi nopeasti poiskin synnytyksen jälkeen, mutta ei nyt ihan saman verran tarvitsis tulla taas painoa.

Mä soittelin eilen neuvolaan ja ensimmäinen käynti on toukokuun lopussa. Samalla täsmennettiin laskettua aikaa ja se olisi nyt 31.12. Mutta uskon, että yli menisi tämäkin, kuten ensimmäinenkin.

Mä odottelen kyllä jo niin paljon kesälomaa, saa hengähtää hieman pitkästä aikaa ja silloin on ollut jo eka ultra ja tietää miltä masuasukin tilanne näyttää.

Ihanaa aurinkoista päivää teille, tosi lämmintä on tänään luvattu! :cool:

sheebis tänään "jo" 6+3
 
Onko kellään tietoo, että kuunnellaanko ekassa neuvolassa sydänääniä? Mulla on vasta 6.6 aika ja sillon olis viikkoja 9+1 (tai 7+6 jos laskee pisimmän kierron mukaan)

Varhaisultraan en ehkä haluais varata aikaa ja maksaa siitä jos siellä nyt ei mitään ookkaan. Mutta ongelma onkin nyt sellanen että meen kesäks töihin paikkaan missä ei raskaana ollessa saa tehdä tiettyjä töitä.
Vai pääsisköhän kunnallisella puolella tästä syystä varhaisultraan, Tampereella siis. Kellään tästä tietoa...

Nijan 5+2 (???)

Muoks Soitin ja kysyin...ei pääse tollasesta syystä eikä kuunnella. Sain kuitenkin tietää että neuvolan kautta varattu ultra on 22.6 ja sillon olis 11+3, ja siellähän sitten kai tarkentuu viikotkin JOS sinne asti nyt edes päästään.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille uusille! :wave:

Mä varasin ekan neuvolan ja sain ajan 31.5. eli silloin viikkoja 7.

Äitiyspakkauksesta: en meinaa ottaa. Otin esikoiselle, ja aika vähän tuli niitä pidettyä ja siitä esikoisen pakkauksesta on vielä makuupussi ja jotain muutakin tallella. Se äp:n toppapuku on kuitenkin talvivauvalle ihan liian iso ja seuraavana talvena varmaan jo liian pieni. Ostelen kirppikseltä sit tarvittavia vaatteita.

Vaunut ja turvakaukalo kyllä pitäis hommata, kun vanhat on myyty/kaatopaikalla. Mutta vielähän tässä ehtii :)

Oireita ei edelleenkään...
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Mulla on vielä neuvola-aika varaamatta, ens vkolla ajattelin soittaa, kun vkoja on silloin 6. Toivottavasti sais ajan mahdollisimman pian, luulen et menee vkoille 8-9. Välillä meinaa olla semmoinen olo, et onko tässä tosiaan oikeasti raskaana (vaikka oireita kyllä on) mut siltikään ei meinaa millään uskoa..Maha on alkanu sen verran pömpöttää jo nyt, että housut meinaa kiristää vyötäröltä :whistle: Aikasemmissa raskauksissa mulle kerty painoa maltillisesti noin 9-10 kg. Saa nähä miten tämän kans.

Pirtsi
: saa nähä ollaanko samaan aikaan synnärillä, sama LA ja sama synnytyssairaala :D Mulla on nämä kaks edellistä ollu kyl tarkkoja aikataulujen suhteen, esikoinen synty pvä la:n jälkeen ja kakkonen kaksi pvää :)

Amom 5+2
 
Amom: Voi olla kyl ihan mahdollista, että synnärillä oltaiskin yhtä aikaa. Mulla kans nämä kaks ovat olleet tarkkoja aikatauluissaan: esikoinen 40+1 ja tää kakkonen 40+0 :) Sinänsä en toivo kuin sitä, että menis kuitenkin vuoden 2012 puolelle! Itse olen syntynyt ihan joulun tienoilla ja sitä en kyllä toivois omalle lapselle.

Äippäpakkausta en luultavasti ota, ainakaan jos on tyttövauva tulossa. Pakkauksen värit ovat aika poikamaiset, joten poikavauvalle siitä vois olla enemmän hyötyä - mutta tuskinpa meille poika on nytkään tulossa :D

Pirtsi 5+2
 
Pirtsille tervetuloa mukaan juttuihin! :wave: On meitä ylläriodottajia pienillä ikäeroilla täällä muitakin, joten joukkoon vaan! :D

Piti oikein käydä kurkkaamassa noita äitiyspakkauksen kuvia, kun en ole aiemmin tutustunut. Ja on kyllä minunkin mielestäni melko poikamaiset värit, että itsekään en välttämättä tytölle ottaisi. Toisaalta meillä on jäänyt kaikki äp:n vaatteet muutenkin sekä pojilla että tytöllä ihan minimaaliselle käytölle. Jotenkin ovat kaikki olleet ruumiinrakenteeltaan sellaisia, että esim. kärjelliset potkarit ei ole sopineet. Muutenkin sitä vaatetta on aina tullut lahjaksi (ja itse osteltua) niin paljon, että nuo on vaan jääneet vähimmälle käytölle. Ei ne vaan niin ole olleet mun makuun, kun melko pliisuja värejä ovat olleet. Ainoat aivan ehdottomat asiat äp:ssä mun mielestä ovat olleet ne pyöreäkärkiset kynsisakset, joita en ole mistään muualta löytänyt, sekä makuupussi. Niitä on eniten meidän huushollissa käyteytty kaikilla lapsilla. Niin ja kylpylämpömittari on ollut käytössä.

Mäkin toivoisin, että tämä raskaus kestäisi ihan sinne kalkkiviivoille asti ja saataisiin meidän perheeseen yksi tammikuinenkin. Muutenkaan ainakaan jouluna synnyttäminen ei oikein innosta eikä välttämättä sitten vuoden vaihteessakaan, joten tammikuu olisi ihan passeli. Edellinen raskaus käynnistettiin rv41+1, joten mikäli tämä raskaus ongelmitta jatkuu, uskon tämänkin pysyvän yksiössään tiiviisti sinne tammikuun puoleenväliin. =)

Mulla on tänään alkanut rintojen aristus ihan huolella ja varsinkin nyt illasta on tonne alakertaan juilinut ihan huolella. Ihan tekee vaikeaa istua tässä pallilla, kun niin tuikkii.
Posti ei ole vieläkään kiikuttanut mun tilaamaani toista digitestiä postilootaan, joten en vieläkään ole saanut tsekattua, saanko viikoiksi sen 3+. Turhaa rahantuhlaustahan tämä siis on, mutta toisaalta se tulee luultavasti (ja toivottavasti) olemaan viimeinen raskaustestini tässä elämässä, joten se mulle suotakoon. :saint:


Neljän suora 5+3


Ooh, piti tarkistaa nuo viikot vau:n laskurista ja samalla huomasin, että huomenna pitäisi alkion sydämen alkaa lyömään. :heart:
 
Helou!
Mä yritän toipua kamalasta flunssasta. Pari pv menny nukkuessa ja niistellessä. Nyt tuntuu että elo saattaa sittenkin voittaa. Neuvolaa en oo vieläkää saanu varattua...ehkä täs joku pv :snotty:

6+1
 
Heippa taas

On jääny kirjottelu vähäselle, tänään sitten päätin ryhdistäytyä raskauden kanssa, soitin neuvolaan ja yritin aikastaa neuvola-aikaa, mutta päinvastoin meni eteenpäin, piti saada sellainen aika, että mies pääsee mukaan. Soitin myös yksityiselle lääkäriasemalle, jotta päästään varhaisultraan, se on sitten ensi viikon tiistaina. IIIIKS

Mitään kummallisia oireita ei ole, kesäkin tuli ja väsymys laantui. Ei ole pahoinvointia eikä sitä rintojen aristusta kun viime raskaudessa.

Ihanaa, joukko senkun kasvaa, tervetuloa kaikille uusille :)
 
Heipat :wave:
Soittelin eilen jo hätähousuna ekan neuvolaajan itselleni :ashamed:
Sain ajan 10.6 et sinne asti pitäis malttaa odottaa... Ja nvlan mamman laskurin mukaan mun LA oiskin sit 12.1... mutta yks päivä sinne tai tänne :D
Menkkamaiset jomotukset jatkuu edelleen mutta muuten ollut tosi hyvä ja oireeton olo =)

 
Heipä hei! :)

Uhmaan kohtaloa ja tungen väkisinkin jo tässä vaiheessa tänne! :D Eli plussasin jo sunnuntaina, kuukautisten olisi pitänyt alkaa vasta tänään, erilaisia haamulaisia saatu testeihin, mutta digi antoi kuitenkin päiväpissasta jo raskaana 1-2, joten kai se on uskottava.. :p

Hieman varovainen olen kylläkin, mulle osu kohdalle tammikuussa kohdunulkoinen raskaus ja sen takia yrityskin oli katkolla joitakin kuukausia, nyt näyttäisi kuitenkin hyvältä koska plussa tuli noin aikaisin.. :heart:

Eli olen 25 vuotias ja kyseessä toinen lapsi jonka laskettuaika olisi 18.1.2012, esikoinenkaan ei meillä ole vasta kuin 11kk, joten melko pienellä ikäerolla meinattiin toinen tähän maailmaan.. :D
Synnärinä Seks, eli asustelen etelä-pohjanmaalla, Seinäjoen kupeessa.

Taidan huomenna jo soitella neuvolaan ja kysellä että koskas pääsis varhaisultraan, tuon kohdunulkoisen takia olisi hyvä tarkistaa että kaveri olis nyt oikeassa paikassa, jossei neuvola ota ultraan vaikka keskussairaalalta näin kehoitettiin, menen yksityiselle, se ei onneksi täällä hinnankiroissa ole. Paikallisella maksaa kela korvauksen jälkeen 50€.. :) Ja sinnehän pääsis sitten jo parin viikon päästä, jos vaan niin pitkälle näin alkuunsa päästään..

Mutta varovaisesti tervehdin kaikkia ja toivottelen rauhaisaa raskausaikaa! :heart:

Maira ja Kirppu 4+0
 
Täälläkin yksi uusi ilmoittautuu mukaan:wave:

Viime viikolla pärähti testiin plussa 8kk yrityksen jälkeen ja ensimmäisen clomikierron avittamana. Epäuskoisena ja onnellisena täällä yritetään ymmärtää siis, että vihdoin olen raskaana:)

Neuvola ja varhaisultra jo varattuna. Neuvolasta laitettu myös lähete Naistenklinikalle, kun taustalla on vuosi sitten ilmaantunut laskimotukos.

Olen 28-vuotias, ensimmäinen odotus, ja synnytyssairaalana NKL. LA 14.1.2012.

Ella ja pikkunen 4+4
 
Jul
Helou kanssasisaret. En oo paljon voinut kirjotella kun olen voinut pahoin 24h viikon putkee.. Yhyy vois itkee tätä kurjuutta. Anteeks, on pakko avautua, on vaan niin paska olo kokoajan. Millon tää oikeen menee ohi.. ?:'(
 
Voi Jul! :hug: Pystyn vaan kuvittelemaan... : / Iloisen asian niitä ei niin iloisia puolia..Mulla ei ole mitään kokemusta pahoinvoinnista, tai sen puoleen muustakaan raskauteen liittyvästä oireilusta kun mulla ei esikoisesta moisia ollut..Toivottavasti pian kuitenkin helpottais!


Mun oireet on tälläkin hetkellä sarjaa julmettu turvotus ja pissalla ravaaminen, saas nähä tuleeko muutakin kun tää tästä vähän etenee..
 
Mä tässä kanssa mietin että koskakohan se pahoinvointi iskee... Se on niin inhottavaa kun on yökkö olo aamusta iltaan : /
Ei voi sanoa aamupahoinvoinniksi kyllä...
Täytyy nauttia tästä oireettomuudesta niin kauan kun sitä kestää :whistle:
 
Jul Tosi paljon voimia sulle pahoinvoinnin kanssa kamppailemiseen! Se on tosi karmeata!!

Itsekin olen voinut molemmissa edellisissä raskauksissa pahoin, viime kerralla sitä vain kesti ja kesti.. :( Viimeksi se alkoi heti kun 7. rv alkoi eli luultavasti minäkin voin ens viikolla pahoin.. Toivon vaan että pääsisin sen suhteen helpommalla kuin viime kerralla. Minäkin siis nyt vaan nautin, kun ei vielä mitään pahoinvointeja ole ilmaantunut :)
 

Yhteistyössä