Tammikuu 2013 vauvat

  • Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos! :)

Voi mä niin toivon, että laatta lentäisi ja olo parantuisi siitä sitten! Vielä on grand final kaukana, kun pönttöä halailen useasti mutta mitään ei tuu kun pelkkää yökkärefleksiä.

Mun pitäisi kanssa etsiä jotain uusia ihonhoitotuotteita, mulla ei oo ikinä ennen ollut finniongelmia, niin oon ihan järkyttynyt tästä naaman kukkimisesta :D

Mie84: Kipuja tai juilimisia ei ole juurikaan ollut, mutta tuntuu, että turvotusta ihan törkeenä. Maha on kun rantapallo!

Huh, netistä olen lueskellut, että tämän väsymysajan jälkeen voi jopa seurata energisyysvaihde, että sitä odotellessa täälläkin harrastetaan itkupotkuraivareita. Onneksi ensi kuussa on loma, niin saa oikeesti levätä ja olla luvan kanssa väsynyt mutta onnellinen.
 
haimi
Ei videli.. Mähän oon ketjun alottajana melkein hyljännyt teidät :D Sorge!!

tammimama joo sä oot päivää edelle LA:n kanssa :p

Mie84 kysyit jossain vaiheessa, että onko mulla turvotus hävinnyt niin eipä juurikaan. Tänään kävin pitkästä aikaa kunnon kakkoshädällä ja vähän helpotti..



Tossa vähän kuvaa tältä illalta :D Älkää naurako..

Ylipainoa on siis 7kg ja mulle tuli tosi paljon raskausarpia edellisen odotuksesta, joten vatsanahka on venynyt PALJON!

Onneksi jo muutaman viikon päästä vatsa alkaa pullistumaan vauvamahana ja tälleen uudelleen synnyttäjänä tuntee liikkeetkin varmaan aika pian.. Ensimmäisestä tunsin 14+2 ensimmäiset perhoset siiven hipasut.. :) Harvoin noin aikasin ensimmäistä odottavat tuntee.. Sitten 16+ alko tuntua enemmän ja voimakkaampia liikkeitä.. :)

Väsymystä ja kuvotusta ollut taas, vaikka nekin oli pari kolmepäivää pois kokonaan. Ja hormoonit kiusaa.. :(

Nyt tekis mieli kokonaista grillattua kanaa.. Taidan syödä ruisleivän..

Hyviä vointeja kaikille!!

-Nuppu 9+2
 
Ultra oli tänään. Jännitti vähän se. Kätilö oli mukava. Vauveli liikku ihan koko ajan. Sormetkin näin,viisi niitä oli kädessä ;D. Jalat oli välillä ristissä ja potkuja tuli paljon. Sydänääniä ei pystynyt tämän takia kuulemaan,kun pikkunen oli niin touhukas. Rv on 11+5,mutta vauva onkin pikkasen pienempi niin myöhempi ajankohta tulikin LA 14.1. Lähi päivinä sitten varaamaan neuvolaa :).
Vointeja kaikille!
 
Summergirl92: Ihania uutisia! :) En millään malttaisi odottaa ultraa, tuntuu, että aika vaan matelee. 13 päivää vielä, huh huh. Tahtois vaan äkkiä tietää ja nähdä, mitä siellä oikein tapahtuu. Toivotaan, että kaikki olis vaan hyvin <3
 
Moi! Kai saan liittyä keskusteluun? :)

Itselläni ensimmäisen lapsen LA menkkojen mukaan 4.1. ja ultran mukaan 8.1. Plussasin 5.5.
Tänään oli siiiis eka ultra (sikiöseulontoihin liittyvä niskaturvotuksen mittaus) ja oli se kyllä mahtava tunne katsella kun pikkunen (noin 12+5) pyöriskeli siellä ja aukoi suutansa... :)

Ihmetytti muuten kun pikkusen pään koon mukaan se on 12+1 viikkoa, mutta sen pääperämitta oli kuitenki 6,3cm. Kun 13:sta viikolla sikiön pitäisi olla noin 5,2cm...? Kätilö ei sanonut mitään pituuteen mitään, joten eipä kai se mitään erikoista ole.

Mulla on ollut tosi kipeä alaselkä. Alavatsassa on ollut myös jonkin verran mietoja kramppeja. Väsynyt olen mutta onneksi säästynyt suurimmilta pahoinvoinneilta! En tiiä miten kestäisin noita yllättäviä laatta-oloja :D

Ja onnea vielä kaikille teille raskauksistanne! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Pinsuli! :)

Mulle sanottiin, että soittaa sitten uus neuvola aika, kunhan oon käyny ultrassa ensin. Odotusta ja odotusta! Mutta enää ei olisi kun vähän yli viikko ekaan ultraan. Ja nyt kun oon lomalla, niin aika selkeesti menee nopeeta ;)

Mites teidän masut? Onko turvotusta, tai jopa vauvamahaa näkyvissä? Mä yritän täällä arpoa, että oonko oikeesti näin turvonnu vai joko oon saanu pienen vauvapömpän. 11+1 olisi nyt <3
 

Yhteistyössä