*Tammikuu2008* KESÄKUU

Hei kaikille ja uusille tervetuloa. Mukava lukea, kun kaikille vain hyviä uutisia sitten viimelukeman. Lupasin kertoilla ultrakuulumisia, mukana ollaan :wave: kuvioissa, Pötkö ja minä. Pötkö osoittautuikin paria pvää vanhemmaksi (mikäli se plusmiinus 5 päivää ei ole miinusta) Neuvolan laskujen mukaan tänään olisi 8+6 ja ultran mukaan 9+2... Eli ota siitä nyt sitten selvää.. Jossakin mennään kuitenkin. Pieni sydän sykki kovasti (lääkäri näytti ruudulta, mutta mä en nähnyt. Mies oli niin kiireinen hosiessaan sen ultran kanssa) Pääasia oli kuitenkin se, että kaikki hyvin. Olen ilmeisesti kasvattamassa jotakin viljelmää naamaan, enkä keksi millä tökötillä saisi puhtaaksi, ettei näitä vinnejä tulisi niin jumalattomasti. Outoa, kun ei o ikinä tarvinnu painiskella ongelman kanssa. Eipä muuta, väsyttää. Joka hetki. Kuvotusta, jos masu on liian tyhjä, mut tositosi lievänä. Ei voi puhua pahoinvoinnista. Ai niin ja ihme kyllä, vaikka ekaa odottelen niin masu pömpöttää! Kuinka ihmeellistä ja ihanaa tämä kaikki onkaan.. Hyviä oloja ja iloja kaikille...
 
Hei!
Täällä olisi yksi odottaja lisää :) Odotan kolmatta, yllätysvauvaa. La on alustavasti 5.1. ja Jorviin olisin menossa tälläkin kertaa. Olen käynyt täällä hieman jo lueskelemassa, mutta paremmin uskallan tulla mukaan vasta kun np-ultra on takana (kesäkuun lopussa). Oireita kyllä on, mutta vaikka tässä ollaan jo kolmatta kertaa tässä tilassa niin vieläkin sitä haluaa odottaa sen kolmen kuukauden rajan ylittyvän :)

Käyn kyllä lueskelemassa täällä, mitä teille muille kuuluu. Onnea kaikille jo ultrassa käyneille ja oman pienokaisensa nähneille!

Syyssade 9+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaryahR:
Hei kaikille ja uusille tervetuloa. Mukava lukea, kun kaikille vain hyviä uutisia sitten viimelukeman. Lupasin kertoilla ultrakuulumisia, mukana ollaan :wave: kuvioissa, Pötkö ja minä. Pötkö osoittautuikin paria pvää vanhemmaksi (mikäli se plusmiinus 5 päivää ei ole miinusta) Neuvolan laskujen mukaan tänään olisi 8+6 ja ultran mukaan 9+2... Eli ota siitä nyt sitten selvää.. Jossakin mennään kuitenkin. Pieni sydän sykki kovasti (lääkäri näytti ruudulta, mutta mä en nähnyt. Mies oli niin kiireinen hosiessaan sen ultran kanssa) Pääasia oli kuitenkin se, että kaikki hyvin. Olen ilmeisesti kasvattamassa jotakin viljelmää naamaan, enkä keksi millä tökötillä saisi puhtaaksi, ettei näitä vinnejä tulisi niin jumalattomasti. Outoa, kun ei o ikinä tarvinnu painiskella ongelman kanssa. Eipä muuta, väsyttää. Joka hetki. Kuvotusta, jos masu on liian tyhjä, mut tositosi lievänä. Ei voi puhua pahoinvoinnista. Ai niin ja ihme kyllä, vaikka ekaa odottelen niin masu pömpöttää! Kuinka ihmeellistä ja ihanaa tämä kaikki onkaan.. Hyviä oloja ja iloja kaikille...
'

kuule mulla kans naama kukkii,vaikkei ikinä ole ollu mitään finni onkelmaa mullakaan.. kepposet taitaa tää raskaus tehdä... :ashamed:

(.) täällä aika tukalat oltavat tuon kuumuuden takia.. sormet kerää nestettä... :/ nyt töissä siis taas..aaaaww.. mielummin lokoilisin tuolla rannalla...

kysymys
tietääkö kukaan millä viikolla kannattais varailla sinne 4D ultraan aikaa? meillä päin saa kesällä meinaa olla hyvissä ajoin liikkeellä että saa sopivan/mieleisen ajan sinne...

et näin täällä... hyviä päivän jatkoja kaikille... :heart:

pikkupeikko85 ja veikko 8+3 :heart:
 
Heippa,

Täällä alkaa housut ja hameet kiristämään :eek: Ja siis täällä mennään jollain 8+ viikoilla, en ole ihan kartalla... päivät menevät niin nopsaan!

Finneistä, kannattaa kokeilla zinkkivoidetta! Ja tietysti pestä jollain kasvopesunesteellä joka ilta. Joillain viikoillahan se on tosi tyypillistä, eli hormonaaliset finnit joista on kait vaikeampi päästä eroon. Mutta kosmetologini vinkkasi kerran että kunnon zinkkivoide tekee ihmeitä! Olenkin sitä aina välillä käyttänyt kun tulee jotain "stressinäppylöitä". Niin siis kannattaa laittaa yöksi, ettei tarvitse valkoisilla pilkuilla herättää ihmetystä kaupungilla :LOL:

Kivaa että hyviä uutisia, oli jo hieman harmaata kun tuli yks-kaks niin paljon huonoja uutisia, tuntui että monilla oli jotain häikkää :/

Oukei, mutta täällä vielä hämätään tuttavapiiriä kasvavan vatsan kanssa - lähinnä kun juominkeja tarjolla niin hyvin on uponnut "oih, mulla on tosi kökkö olo - flunssaa varmaan tulossa, ettei oikein nyt maistu". Tai sitten otan mukamas ja annan sitten miekkoselle eteenpäin ;)

Onko muilla muuten alkanut jo yövalvomiset? Mulla oli esikoisen kanssa tosi aikasessa vaiheessa, ja taas tuntuu että herään öisin klo 02! Esikoista odottaessa heräsin aina klo 04. Mutta vielä toivon että vain täysikuu sekoittaa unirytmiä ja aikaero. Lennettiin viime viikon lopulla takaisin tänne Aasiaan.

Hyviä vointeja! B)
 
Tämä väsymys alkaa jo mennä ihan naurettavaksi. Tasan tarkkaan kello 13.15 iskee SUUNNATON väsymys ja sitten silmät lupsuu tuonne viiteen asti. EI JAKSAIS MITÄÄN!! ONNEKSI työt loppui lauantaina, joten on ehkä vähän helpompaa. Ei tulisi töissä olosta mitään. Ja päiväunillekaan ei pääse, kun kaksi touhua täynnä olevaa poikaa tarvitsee äitiä aina kun meinaan istahtaa. Noh, eiköhän tämä tästä.
Ja kuvottaa. Aiemmat raskaudet eivät olleet näin alkukankeita. Kuvotus kyllä kesti 9 kk, mutta nyt kun kaikki ja koko ajan. Jopa kahvi, jota join PALJON molempien aikana. Olisikohan tyttö?
Ultraan vasta 19.6... Kun viikkoja on vasta 6+1.
Mutta mutta. Ihanaa kun aurinko paistaa!!! Yritän laittaa tulitikut silmiin ja sinnitella kunnes mies tulee töistä. =)
 
Minut voi poistaa kokonaan listalta. Tänään oli tarkastusultra ja tuulimunaksi paljastui. Eli palailen kuumeilijoihin ja toivon parempaa onnea ensi kerralle. Nyt vaan keskityn valmistelemaan elokuun häitämme ja toivon, että pääsisimme jo hääyönä kokeilemaan onneamme.

SatuKa ja ensimmäinen raskaus ja ensimmäinen keskenmeno
 
|O Haukotukset kaikille..
Mieli pirteä, keho väsy.. Kesälomaan vielä melkein kolme kuukautta. Pienen Flunssan poikasen sairastin kurkkukipuineen, kuumeineen ja nyt tietty taas mietityttää vaikuttiko se pikkuiseen. Yleensä ei tavallinen flunssa pitäis mitään aiheuttaa mutta...
Kaikki tuntuu käyneen jo ultrassa tai ainakin kuulleet sydänäänet. Itse sain ajan vasta kahden viikon päähän ja siihen samaan tarjottiin sitä verikoe- niskaturvotus jutskaa.. Itselle ihan uusia asioita ja aikani miehen kanssa pähkäiltyämme päätimme, ettemme halua ainakaan sitä verikoetta. Niskaturvotushan nyt näkyy ultrassa joka tapauksessa niin...
Lapsille ei olla vielä kerrottu, ehkä sitten kun kysyy että miksi äidillä on niin iso masu tai aikaisintaan sen ultran jälkeen.
Välillä unohdan olevani raskaana. aikaisemmissa olen ajatellut asiaa lähes taukoamatta ja tavallaan keskittynyt vain itseeni. Tällä kertaa koen suuntautuvani ulospäin ja saattaa mennä useampikin päivä ennenkuin ajattelen raskauttani ja tulevaa lasta. Ehkä tämä "oireettomuus" vaikuttaa jollain lailla asiaan? Aikaimemmin kun olen oksentanut ensimmäiset 16 viikkoa, sitten selkä oireillut jne niin ehkäpä nyt voisin olla elämäni kunnossa niinkuin monesti sanotaan naisesta raskausaikana.
 
SatuKa, voimia ja jaksamisia. Parempaa onnea seuraavalla kerralla! :hug: Ja paljon onnea uuten yritykseen ja pitäkäähän ihanat häät :heart: Ite vieläki muistelen omiani, heinäkuussa juhlitaankin 1v hääpäivää:) Ja tulin muuten raskaaksi hääyönä ;) (harmiksi meillä se meni sitten kesken, parempaa onnea kuitenki teille!)
 
Heippati. Huomasin että meillä olis sama ns. laskettuaika sekä sama paikka :p
Sekä kummallakin 3 tuloillaan.
Mulla kanssa tuo laskettuaika on laskurilla tehty, jussin jälkeen ultra, jospa silloin olisi viisaampi :)

Monipa teistä jo ajoissa käynyt neuvolassa ja ultrassa ja vaikka missä
Mulla eka neuvola vast ens viikolla, sillon olisin jo 10+ rv
Ja jussin jälkeen vasta ultra.

Satuka: Voimia teille sinne ja onnea tuleville häille!
 
Kirjoitampa minäkin kuulumisia. Rv nyt 5+4 (jos oikein laskin :ashamed: )
Niin tänään alkoi pahaolo, muutaman kerran joutunut jo oksentamassa käydä. Ei kuitenkaan pahoinvointi ole ihan niin raju kuin edellisessä raskaudessa joten jospas siellä tällä kertaa olisi vain yksi asukas :D Nukkua voisin vaikka kellon ympäri, mutta kun pitää töissäkin jaksaa käydä ja lapsukaiset ja koti hoitaa sen jälkeen. Ja naama kukkii kauheesti :headwall: . Nyt kun vertaa tätä raskautta edelliseen niin kyllä on ihan erilaista...
Eka neuvola käynti on 19.päivä, ei malttaisi odottaa, mutta kerron sitten kuulumisia. =)
 
Heippa!

Mitkä ihanat ilmat! :)
Täällä on nautittu hiljalleen kohentuvasta olotilasta ja auringosta napa kaarella. Paitoja päivitin viime viikolla ja pian taitaa olla housujen vuoro, sen verran paisuksissa ollaan. Tarhantädille jäpähdin tänään. Esikoinen oli kehunu, miten äiti aamuisin oksentaa - ja maha paljasti loput. :whistle:

Ens viikon np-ultraa kovasti odotellaan ja neuvolan Vau'kirjaa on ahmittu iltalukemisiksi.

Taidanpa tästä hipsiä suihkun kautta nukkumaan. Ei nuo alkuillan 1,5h päikkärit tunnu oikein riittävän |O .

Kivaa viikon jatkoa! Nautitaan oloistamme ja keleistä :) .

-A- ja Kaveri rv 9+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Syyssade saako sut lisäillä meiän listaan vai haluatko odottaa sen siihen np-ultraan?
Lisää vaan mut listaan jo nyt. Toivotaan, että siellä pysyn.

:wave: tuiskutuuli Ties vaikka treffattais laitoksella. Hauska sattuma, kun vielä kummatkin kolmattakin odotellaan :)

Satuka Pahoitteluni ja jaksamista! :hug:

Etovaa oloa ja väsymystä täällä edelleen. Ens viikolla mullakin vasta ensimmäinen neuvola.
 
Hellou hellou... Aikasempaan listaan kerkesin jo rustaamaan, niiin kirjottelempa nyt uudemman erän :D
Elikkä neljäs odotukseni tämä tässä, mitään vielä tietoa ei ole niin masussa olevasta tai olemattomasta, ainoastaan apteekin raskaustesti todisteena täällä... on meinaan HYVIN hillitty alku tällä... hieman etovahko olo ja väsymys ainoa mistä osaa "aavistaa" että odottaa... ja turvottaa...
Nukkumaan ei keskellä päivää pääse,kun on kolme viipeltämässä päivät pitkät, varsinkin näin kesällä :D Esikoinen on 7 vuotias, keskimmäinen 4 (lokakuussa 5) ja kuopus on 2 (elokuussa 3)... ja jos tää nyt tästä etenee loppuunsaakka, niin ongelma numero yksi on auto, numero kaksi kodin tila ,.. jne :D
niin joo, ja 26vuotias höpöttäjä olen minä ja laskureiden mukaan mulla ois laskettuaika 7.1 ja viikkoja kasassa nyt tasan 9....
 
Satuka: pahoittelut tuulimunasta :hug: Siihen ajatukseen pikkuisesta on ehtinyt kiintyä jo niin paljon, että varmasti tekee kipeää. Voimia sinulle ja toivotaan että häiden jälkeen tärppää!

Etova olo vaivaa melkein 24h/vrk. Pitää vaan yrittää syödä jotain pientä koko ajan, koska syömättömyys vain pahentaa oloa. Tosin mikään jääkaapissa oleva ei oikein maistu.. Mies tuossa sanoikin, että hän on luullut että raskaana olevat lihovat, mutta että minun kohdalla se ei ainakaa näytä siltä :whistle: . Mies on myös kutsunut pikkuista ihan alusta saakka "mini-ihmiseksi" tai "miniksi", joten ehkä se voisi olla meidän projektin nimikin :)

Huomenna olisi kauan odotettu ultra. Tulen sitten kertoilemaan, että mitä näkyi (vai näkyikö mitää)..

Afu ja mini rv 7+1
 
Minä voisin liittyä kanssa tähän tammikuisiin kun nyt jo uskaltaa :)
Kävin eilen ensimäisen kerran neuvola lääkärissä ja kuulin pikkuiseni sydänäänet
viikkoja on 9+3 ja laskettu aika on 5.1.08 ja ensimmäinen raskaus. Melkeinpä kaksi vuotta saatiin odottaa tätä ihanaa uutista olen niin onnelinen etten meinaa housuissani pysyä :LOL: Nyt odottelen ekaa ultra kutsua kätilöopistolle siellä sitten synnytänkin. Toivottavasti se tulisi pian en malta odottaa että pääsen näkemään vaavini
T:Tahtoo äidiksi ja vaavi
 
täälläkin. Tänään varasin neuvolan ja ajan sain vasta parin viikon päähän. Silloin viikkoja jo päälle 10. No on siinä sitten pieni mahdollisuus kuulla syke kun niin pitkälle päästään tosin aikaisemmilla kerroilla ei ole vielä noilla viikoilla kuulunut, mut ehkä nyt parempi tuuri. Tänään huomasin että toisesta rinnasta tuli pieni tippa vaaleaa nestettä, joka kyllä on aikaisemmin ollut merkki raskaudesta (ensimmäisiä oireita) ja nyt ollaan kuitenkin jo 9:llä viikolla joten ehkä tästä oireettomuudesta huolimatta vielä jotain kehkeytyy. Mutta niin epävarma olo on että lähes viikoittain olen raskaustestejä tehnyt koittanut sitten niiden avulla rauhoittaa mielialaa. Jos täs nyt koittais kestää tämän epätietoisuuden ja olla menemättä yksityiselle ultraan. Menis sitten juhannusviikolla jos ei sykettä saada kuuluville.
 
Ihanat ilmat! Aurinko paistaa porottaa, harmittaa vain ku mulla tuppaa tulemaa huono olo tuolla paahteessa. Huimaaminen on nyt uusi riesa, tosi helposti alkaa huimaamaan tuolla kuumuudessa tai jos on juomatta ja syömättä liian pitkään. Pitää olla mukana aina jotain pientä suuhun pantavaa ja juotavaa.
Meillä meinas aamulla olla kone jotenki jumissa mutta onneksi nyt alko toimiin niin pääsi naputtteleen (addiktiksiko tulossa?) :LOL:
Nooh, tänään ennen töitä kaverin kaa rehvit lounaan merkeissä :p Saapa sitten nähä kui töissä jaksaapi, ku päikkärit jää ottamatta :/ pitää koittaa olla liikkeissä koko ajan ettei nukaha pöydän ääreen.
Nii, ja tervetuloa taas uusille, mä päivittelen tuon listankin tässä ennen kui lähden :) Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Saaru ja pömppis 10+4 *maanantain neukkalääkäriä odotellessa*
 
Heippa kaikille! :wave: Enpä ole kirjoitellut paljoa, kun meillä oli ihana vieras käymässä - vatsatauti :x Jokainen peräjälkeen poti, viikkohan siinä vierähti että koko perhe oli käsitelty... Itse en ikinä oksenna, mutta kylläpä tuo kuitiksi veti muutenkin! Heikotti oikeasti vielä monta päivää ja laihduinkin :( Ihan tarpeeksi hoikka olen muutenkin :headwall:

Noh, nyt sitten tänään on tuhrutellut vähäsen :( Vaikka se voikin olla ihan normaalia, niin kyllä alkoi pelottamaan nyt eka kertaa tässä raskaudessa. :'( Kun ei ole edes mikään kuukautisten ajankohta tms. Mutta eihän sitä voi kun odotella miten käy... En ole edes neuvolaan vielä kerennyt soitella. Huoh. Pitää vaan toivoa parasta!

Satuka :hug: pahoittelut tuulimunasta :( Onnea häihin ja uuteen yritykseen teille!

stoppis rv 6+3 (kai, ehkä?)
 
Oltiin koko päivä mökillä. Ah! Onko ihanampaa kuin aurinko ja järvi... Kuumuus ei, ihme kyllä, tehnyt huonoa. Join tosin 1,5 litraa pirkan sitruunajääteetä. Siihen on tullut himo. Niin ja vihreisiin oliiveihin. Niihin joissa on paprikatäyte. Kuinkahan niitä uskaltaa syödä? Vähän toppuuttelin, kun huomasin syöneeni puolisen purkkia. Niissä kun on sitä suolaa... :|

On jotenkin epätodellinen olo tähän raskauteen liittyen. Jotenkin ei uskalla antaa itselleen lupaa iloita raskaudesta ennenkuin on käynyt ekassa neuvolassa. Tänne on saatu vihdoin uusi hieno ultralaite, joten ei tarvitse odottaa ihan sinne 11 viikon tietämille, että saa varmuuden pelkällä doplerilla. Mutta kun se on vasta 19.6!!!! Ja minä olen yksi maailman kärsimättömimmistä ihmisistä. ARGH! :/

Edelleen silmät lupsuu 13.15 - 17.00. Vietän siestaa :) Ja nyt iltaa kohden puhti kasvaa. Leikkasin jopa vähän nurmikkoa. Se on nääääiiiinnn pitkä jo. (Omakotitaloasumisen huonoja puolia, siis nurmikonleikkuu helteellä.) Oli hikistä touhua. En osannut vaan istuskellakaan, oli päästävä hommiin. Ehkä ei ihan sieltä viisaimmasta päästä ollut se ruohonleikkuuidea, mutta tulipahan tehtyä.

Katselin tuossa sivuja, joissa näkyy odotus viikko viikolta ja ai maailma minä ihastuin (taas) niihin varpaisiin, vaikka kuva olikin otettu sikiöstä viikolta 7. Onko ihanampa kuin vauvan varpaat... :heart:

Tuli taas tekstiä... Terkkuja kaikille!

t: Johnu + työnimivieläpuuttuu 6+2
 
Satuka Suuret pahoittelut minunkin puolesta!

Saapasjalkakissa meillä esikoinen ja toistaiseksi myös kuopus täyttää myös elokuussa 3 vuotta! Olen mietinyt tuota ikäeroa, tuleekohan mustasukkaisuutta?? Onko teidän leijona miten tulisieluinen? Meillä uhmaa ollut jo jonkin aikaa, nyt onneksi vähän rauhallisempi vaihe..

Stoppis toivottavasti vuoto olisi vaaratonta, missä oli se luku miten monella naisella on alkuraskaudessa pientä vuotoa, mutta kaikki olisi kuitenkin ok!

[/b]Johnu Miltä sivuilta sinä niitä varpaita ihastelit?

(.) Väsymys on täälläkin kova ja kuvottaa jatkuvasti. Nyt olen aamuisin selvinnyt muutamalla suolakeksillä ja lasillisella mehukeittoa, eikä ole tarvinnut käydä oksentamassa nyt muutamaan päivään. Perjantaina siis neuvolaan, täällä ei kyllä harmi vaan ole ultraa enkä usko, että edes vielä dopplerilla kuuntelee, mutta sitten juhannuksen jälkeen olisi np-ultra..

iita 8+1
 
Tadaa, neuvolassa on käyty. Oli sitten niin inho neuvolantäti, että toivottavasti kestän loppuun asti. Eka kommentti häneltä oli, että onpa pulleat käsivarret, saakohan niistä verikoetta. :LOL: No ei ne nyt niin pulleat ole. Onneksi eräs toinen nainen otti sen verikokeen ja onnistui ihan hyvin. Sitten vaikka varatessa aikaa kerroin, että toinen raskaus ja aiemman paperit pitää tilata toisesta neuvolasta, niin ei hän ollut jaksanut sitä tehdä. Sanoi sen ihan suoraan. No onneksi itsellä oli omat paperit tallessa ja matkassa. Pääsen sitten sokerinrasitukseen, jälleen, ja se on niin kamalaa :kieh: :kieh: sekä synnytystapa arvioon. Edellinen syntyi hätäsectiolla. Olen ihminen jota ei ole koskaan supistanut, ja jos nyt menee samoin niin eiköhän ne leikkaa. Mutta siihen on aikaa vielä hirmuisesti. Ja varasin jo ekan ultrankin, vaikka olen kärsimätön, olen päättänyt etten mene yksiyiselle. Ai niin se neuvolan täti ei edes suostunut kokeilemaan, et kuuluisko sydänäänet. Silloin mä ajattelin jo monta rumaa sanaa............

Onpa minua nuo kelit suosineet lomalla, kohta meinaan lähteä fillaroimaan, jos tuo aurinko vaikka tarttuisi. Ikkunat sain jo pestyä :saint:

Nuuskis ja rv 10
 

Yhteistyössä