Tammikuun 2007 IVF/ICSI/PAS

Kiva kuulla teistä! Milloin TKK ja Liinu teillä on lasketut ajat? Varmaan ne tuolla aiemmin on mainittu, mutta en jaksanut selata. Sorry! :snotty: Ihana, että meistä "tammikuulaisistakin" tuli muutama plussa. :heart:

Minulla tosiaan ei hoidot ole tuottaneet tulosta tai itse asiassa huhtikuun siirron jälkeen en siirtoon asti ole edes päässyt. Follikkeleita ei meinaa kehittyä eikä niiden sisässä kunnollisia munasoluja, joten nyt olen menossa otattamaan kromosomikoetta, josko vikaa löytyisi sieltä. Toivon kyllä, ettei löydy. Mieli oli tietysti maassa aiemmin, mutta eiköhän se elämä taas voita. Ja kun vielä ei "tuomiota" ole annettu, niin toivoa on. Pakkohan se niin on uskoa!

Mutta käykäähään muutkin tammikuulaiset kertomassa kuulumisianne. Mitä Siisamille kuuluu, kun mentiin niin samaa tahtia noissa hoidoissa ja vähän samanlaisin tuloksin muutenkin?

Hyvää syksyn jatkoa ja käykäähän ihmeessä kertomassa, milloin meidän pinon vauvelit syntyy! :heart:
 
Hei,


Nyt näyttää olevan niin, että joku kirjoittelee samalla nimimerkillä minun kans tai jotain muuta ihmeellistä tässä on, koska nuo kirjoitukset Liinusen takana ei todellakaan kaikki ole minun kirjoittamia. Olenkin kirjautunut uudestaan eri nimimerkillä lokamassuihin, mutta tälle palstalle kirjauduin vanhalla nimimerkillä. :headwall:

Meillä on laskettuaika lokakuun 23. päivä. Olo on tällä hetkellä niin kuin norsulla eikä todellakaan mikään hemaiseva. Alkaa jo maha vaivaamaan ihan todella ja muutenkin hermot on kireällä. Viimeinen työviikko on menossa ja sen jälkeen jäänkin äitiyslomalla. Ihanaa, en jaksaisi enää yhtään käydä töissä ja vielä kun minun pitää kuskata esikoinenkin aamulla tarhaan, niin melkoista matala lentoa tämä on ollut. Hiki virtaa ihan valtoimenaan kun pääsen työmaalle asti. Muutenkin olen ollut todella kova hikoilemaan näin odotusaikana. No tämä alkaa minun osalta olla tätä vali, vali osastoa vaikka ei saisikaan valittaa vaan pitäisi olla onnellinen että ylipäätään vauva suotiin meille:ashamed: Näin raskaushormooni huuruisena avauduin nyt tännekin päin.. Onko muut tammikuun hoitolaiset jaksaneet hyvin?


Lullukka oli minun kans ihan samassa aikataulussa silloin tammikuussa, mutta hänellä taisi mennä raskaus kesken. :hug: Mitähän hänelle kuuluu? Olisi kiva kuulla jotain hänestäkin. Muistelen että hän suunnitteli pas siirtoa joskus kevääksi tai sinnepäin....

Liinu ja vauva 34+2 jo!!!! :heart:
 
Moikka,

just pari päivää sitten pohdin mitä teille kuuluu mutta en jaksanut ruveta pinoa kaivamaan esiin. Kiva kun TKK oli ahkera :)

Aika erikoinen toi Liinusen nikki juttu. Mä olen aina kuvitellut ettei samalla nikillä voi olla kahta kirjautunutta. Eikä siis varmaan pitäis pystyäkkään. Ihan hassua, että vaavi teillekkin jo kohta syntyy. Aika menee ihan käsittämättömän nopeesti. Voimia vain loppumetreille.

Kurjaa Nennuliini ettei homma lähde onnistumaan. TOivotaan ettei mitään isompaa vikaa ole :hug: . Me vietetään vieläkin yrityslomaa, tosin enään viikon verran. Menkkoja siis odottelen alkavaks jotta pääsen taas vetämään niitä, ah, niin ihania hormooneja. Ensimmäinen PAS siis olisi edessä. Pakkasessa ei ole kuin kaksi huurupäätä joten toivotaan, että edes toinen selviäisi sulatuksesta. Molemmat saavat laittaa jos vain selviävät. Siirto siis oletettavasti noin kolmen viikon päästä tai ehkä hieman aikaisemminkin.
 
Hei,


On kyllä tosiaankin ihme homma tuo mun nikki juttu. Kun menen ilman että kirjaudun Liinusena tuohon Liinusen profiilin kohdalla ja klikkaan sen auki ja katson viestejä niin siellä on vain minun kirjoittamia viestejä, mutta kun kirjaudun sisään Liinusena niin mulle aukeaa liuta viestejä jotka ei todellakaan ole minun kirjoittamia.:headwall: No eipä tuota kannata pähkäillä kun ei noita jonkun muun kirjoittamia viestejä näy kuin ainoastaan kirjautuneena.

Siisami: En tiedä mistä olen saanut päähäni, mutta minulla oli vielä eilen hieman epävarmaa että olitko jo onnistunut tulemaan raskaaksi. Mietin ja mietin ja olo oli epävarma että oletko raskaana vai et. Tulin nyt sitten siihen tulokseen että kun minulla oli sellainen kutina että teillä oli onnistunut hoito, niin sen on pakko olla etiäinen ja teillä onnistuu tuleva pas!!!Onnea siis siirtoon ja toivon myös että Nennuliinilläkin alkaa munasarjat nyt tuottamaan soluja! :heart:



Rentouttavaa viikonloppua kaikille.
 
TKK
Kiva kuulla teistä Nennuliini, Siisami ja Liinu :hug:

Nennuliinille peukutan hyviä tutkimustuloksia ja Siisamille onnea sulatukseen! Meillähän riitti se kahden sulatus, sillä molemmat selvisivät silloin ja toinen matkaa vielä hetken kyydissä :)

Loppusuoralla vedellään tosiaan ja vähän kauhistuttaa lähenevä vauva-arki, joka on täällä TOSI pian. Meillä siis LA 14.10, mutta sektio on n. viikkoa ennen. Tarkka päivä selviää ens maanantaina, kun meillä on lääkärin kanssa sektion suunnittelu.

Oli mulla tosiaan hemppa laskenut silloin kesän alussa ja kesäkuussa aloitin silloin raudan syönnin. Arvot kohosi pian takaisin ja nyt on jo niin hyvät, etten saa joka päivä rautaa syödä. Ei siis mulla tuo väsymys johdu vaan hempasta, vaan kyllä siihen varmasti vaikuttaa vaan tää raskausmyllerrys kehossa.

Olen ollut jo pian 3 viikkoa kotona: ensin 2 viikkoa lomalla ja nyt tämän viikon alusta äitiyslomalla :) On kyllä ihanaa, sillä työssä käyminen tuntui loppu aikana tosi raskaalta vaikken juuri mitään tuntenut töissä tekeväni. Tosi outo oli kyllä tuon pari ekaa viikkoa olla töistä pois ja ajatella, etten tänne ehkä lainkaan palaa. Nyt ajatus kotona olosta sujuu jo paremmin, vaikka varmasti tulee vielä työasioita kelailtua ja kaipuu työpaikan sosiaaliseen verkostoon.

Mulla on välillä norsuolo, vaikkei minun vatsa kovin iso olekaan ja loppujen lopuksi olen hyvin vähillä vaivoilla koko raskausajan selvinnyt. Nyt tietenkin on öistä vessassa ravaamista ja joinakin öinä tulee valvoskeltua (varmaan valmistautumista imetykseen).

Kirjoittelen vielä ens viikolla ja infoan ainakin sen suunnitellun syntymäpäivän - eri asia on onko kaveri samaa mieltä asiasta :D Hyviä vointeja teille kaikille sekä kaunista syysviikonloppua :heart:

TKK & Masumatkari rv 35+6
 
TKK
Hei mimmit :D

Ilmoituksena vain, että sektio piti olla lokakuun toisen viikon alussa, mutta näyttää siltä, että saattaa aikaistua aikalailla. Minulla on tänään todettu alkava raskausmyrkytys, joten luultavasti sektio on pikapuolin.

Voi siis olla, että seuraavan kerran palaan asiaan kahtia jakaantuneena ;)
 
Ihanaa TKK , että teitä on kohta 2! :heart: Sori nyt, kun en muista, mutta oliko teillä ennestään lapsia ja kauanko olette yrittäneet vauvaa saada ja vielä, että saiko lääkärit selville, miksette ole aiemmin saaneet vauvaa? En jaksanut lukea noita vanhoja viestejä läpi, niin vastaa jos jaksat. =)

Voi että ihanaa, kun vauvoja alkaa nyt syntyä "tammikuulaisille". Tulee heti itsellekin parempi mieli ja usko, että kyllähän se vielä meilläkin onnistuu. Lähdenkin töitten jälkeen kaverin luokse "parantamaan maailmaa". Ja ihanaa muutenkin, kun viikonloppu tulee.

Nyt pitää lopettaa ennenkuin alan liian positiiviseksi! :LOL: Omalta kohdalta kun olo on raskautumisasian kanssa vähän hassu, kun ei oikein tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu vai ei mitään, kun odottelen nyt niitä kromosomi- ja fsh-verituloksia.

Mutta onnea TKK:lle, että kaikki menee hyvin ja käyhän kertomassa ainakin sitten vauvauutisia! :heart:
 
Kyllä menee aika nopeesti. TKK:lle ja pikkuiselle masuasukille tsemppiä sektioon :hug:

Täällä alkoi hormoonien syönti keskiviikkona ja ainoa oire on ollut kiukkuisuus. Johtuuko sitten hormooneista vai jostain muusta niin tiedä häntä. Ensi viikon perjantaina on ultra ja kai siellä myös määrätään siirtopäivä jos kaikki on ok. Sitten alkaakin taas ne pirun pitkät piinapäivät :/ . Siis jos sinne asti päästään. Toivotaan siis, että Liinusen etiäiset pitää paikkansa :D

Koska Nennuliini noita tuloksia voi odottaa? Onkos kellään mitään tietoa kuinka Pippurilla menee?
 
Klinikalle puhuivat tuon kromosomikokeen tuloksen saamisesta parissa viikossa, mutta otatin kokeen toista kautta ja netistä etsin kokeesta, niin tulokset oli jossain sivulla 3-5 viikon päästä. :eek: Toivottavasti ei tarvii niin kauaa odottaa.

Sain muuten kaverilta vyöhyketerapeutin puhelinnumeron. Oli sanonut, että hän on "saanut raskaaksi" 2 asiakastaan (jotka eivät olleet raskautuneet millään) käsittelyillään. Ei ollut tietenkään luvannut, että näin kaikille kävisi. Ajattelin kokeilla kuitenkin tuota ja muutenkin on kuulemma tosi rentouttavaa, että mielellään käyn siellä. Tuntuu, että ruumis on jäykkä ja stressaantunut tästä koko touhusta, joten rentouttavat käsittelyt on tarpeen. =) Oletteko muut kokeilleet mitään vastaavia?
 
TKK
Hätähousu täällä :ashamed: eli seuraavana päivänä kaikki tutkimustulokset olivat ok ja passitettiin vaan kotiin odottelemaan sovittua sektioaikaa. Ei kyllä haittaa laisin, vaan olen tyytyväinen, että on vielä hetki henkäistä (ja hoitaa asioita) ennen koitosta. Tosin eihän tässä ole enää kuin kaksi viikkoa siihen...

Nennuliini kyselin niitä meidän taustoja eli 2003 tammikuusta on ollut yritystä ja sitten 2004 keväällä hakeuduttiin tutkimuksiin. Syy lapsettomuuteen löytyi lähinnä miehestä ja viimein kriisien kautta pääsimme hoitoihin 8/2006. Hoitona ICSI, mutta siirtoon ei mun hyperin takia päästy ja ensimmäinen PAS viimein tammikuussa -07, josta siis tulosta pian tulossa :heart: Tuo pikaisesti tiivistettynä ;)

Pidän Nennuliinin testituloksille peukkuja ja Siisamille onnea tulevaan siirtoon :hug: Toivon, että tän piinistelyn jälkeen saadaan positiivisia uutisia!

:wave: ja voimia syksyyn!
 
Tervehdys täältäkin!
Kiva kuulla teidän kuulumisianne :) . Itse en ole täällä käynyt viime aikoina, kun elämässä on tapahtunut niin paljon ihan ei-vauva-asioihin liittyvää. Maha mulla paisuu vaan, ja kaikki ollut ok. Verenpaine on vähän korkea ollut, mutta ei ihan mahdoton vielä kuitenkaan. Nyt vaan odotellaan synnytystä. Vauvan pitäisi olla ihan keskikokoinen, mutta kuitenkin laskettuna aikana lähemmäs 4 kiloinen, joten pieni toivomus olisi että vois syntyä jo aikasemminkin. Supistelujakin on mutta tilanne alakerrassa ihan epäkypsä, eli sen suhteen tässä odotellaan vielä viikkoja.

TKKlle tsempit vikoihin viikkoihin! hyvä, ettei olut sitä raskausmyrkytystä kuitenkaan =) .

Siisamille pidän peukkuja, että pääsette PASiin ja siihen kaivattuun lopputulokseen!

Kurjaa Nennuliini, että homma ei ota onnistuakseen :hug: . Toivottavasti ei niissä kromosomeissa löydy vikaa. Tsemppiä kovasti!

Liinunen: tervehdys sullekin! On meilläkin ollut täällä matalalentoa, kun on noita lapsia kaksi ennestään, ja itse olen tässä aloittanut opiskelutkin, valituskerhoon saanen liittyä minäkin, vaikka tokihan tässä täytyy kiitollinen olla että näinkin pitkälle ollaan jo päästy. Koitahan saada vähän levätyksi kun nyt pääset vihdoin lomalle!

Kuulumisiin!

t. neeta rv 37
 
luin tätä ketjua tuolta alusta asti. mulla on jostai syystä sellainen tunne, että meillä lopulta päädytään myös tähän ivf:n. te ootte uskomattoman urheita. saan suunnatonta lohdutusta, kun luen tätä ja näen, että tekin olette jaksaneet mennä tän kaiken läpi.
 
TKK
Ihanaa oli lukea Neetan kuulumisia! Hienoa, että sulla on kaikki mennyt raskauden suhteen hyvin. Itse en kyllä noihin kokoennusteisiin kovin luota, joten voihan teilläkin olla pienempi kaveri tulossa kuin ennustetaan. Eipä sinullakaan muuten enää pitkästi ole eli tsemppiä sinnekin :hug:

Ihanaa Onneliina jos kokemuksemme ovat voineet olla tukena sinulle. Oikein paljon onnea tuleviin hoitoihin ja toivottavasti teilläkin sitkeys palkitaan positiivisesti :heart:
 
Hei taas!
Lähdinpä sitten ajoissa synnyttämään, eli päivä viimeisen viestini jälkeen lapsivedet menivät, ja sitten synnyteltiin 1.5 vrk, ja lopulta kiireisellä sektiolla syntyi poikavauva. Vauva oli syntyessään huonossa kunnossa, mutta parin päivän hoidon jälkeen kaveri pääsi jo vuodeosastolle kanssani. Nyt parannellaan kotona sektiohaavaa (auts!) ja totutellaan elämään Isona perheenä :). Tsemppiä synnytyksiin/hoitoihin ja elämään yleensäkin!

t. neeta ja poika
 
Voi miten ihanaa!! :heart:
Oikein lämpimät onnittelut vauvelista! :heart:
Ihanaa, että tulokset alkaa jo "näkyä". :)

Oikein hyvää uuden elämänvaiheen alkua ja käyhän jossain välissä kertomassa kuulumisia.
Kyllä me muutkin vielä perässä tullaan. :wave:

Terkuin, Nennuliini
 
TKK
Oi, onnittelut Neetalle pojasta :heart: Hyvä, että kaikki meni jännittävien vaiheiden jälkeen kuitenkin hyvin.

Meille syntyi myös poika suunnitellulla sektiolla 8.10. Kaikki meni hyvin ja toipuminen sektiosta lähti myös vauhdilla käyntiin, kun oli pieni motivaattori kannustamassa :D Lisäksi tiesin myoman poistoleikkauksen jäljiltä (samanlainen sektiohaava), että vain lähtemällä liikkeelle saa paranemisen vauhdilla käyntiin. Nyt on kaksi viikkoa synnytyksestä ja olo on melko normaali. Tosin normaalivauhtinen kävely ei vielä onnistu ja fyysinen väsymys tulee nopeammin, mutta muuten jaksaa ihan hyvin.

Meillähän oli myös pientä jännitystä tuossa ennen synnytystä eli olin 5 päivää osastolla tarkkailussa verenpaineiden ym. mahdollisten raskausmyrkytys oireiden vuoksi. Ei sitten ollut raskausmyrkytys, mutta raskauden aikainen verenpainetauti, joten verenpainelääkitys aloitettiin ja sitä syön edelleen. Neuvola sitten vähitellen purkaa lääkityksen pois. Olo oli kyllä aikamoinen noiden verenpaineiden vuoksi: päässä oli höntti olo, välillä päänsärkyä ja aikamoinen väsymys lähes koko ajan.

Nyt sitten harjoitellaan vauva-arkea ja yritetään tottua ajatukseen, että meillä tosiaan on kaikkien näiden vuosien jälkeen lapsi :heart:

Mites Liinun raskaus? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.

:wave: kaikille ja kirpsakoita syyspäiviä :hug:
 
Onnea TKK:lle ja Neetalle pikku nyyteistä. :heart:

Yritin jo joskus aiemmin käydä kuulumisia kertomassa mutta sivut tökki niin pahasti ettei viesti ikinä lähtenyt ja sitten mä jo asian unohdinkin :ashamed:

Passiin ei täällä päästy koska kumpikaan huurupää ei selvinnyt sulatuksesta :( . Seuraavan hoitokierroksen piti alkaa näinä päivinä mutta toi sairaanhoitajien työtaistelu siirsi nyt sen hamaan tulevaisuuteen. Joulukuun menkoista yritetään aloittaa mut kattoo nyt kuinka pitkälle noi irtisanoutumiset venyy et pääseekö vielä silloinkaan.
 
Meille syntyi myös poikavauva 15.10.2007 rv 38+6. Molemmat voidaan hyvin ja totutellaan taas tähän vauva-arkeen. Ei sitä vaan enää muistanut kuinka vähäisiksi nuo yöt jää vauvan myötä. Tisuttelun tankkaukset on ajoittuneet jostain syystä tuonne yöaikaan ja päivät poika posottelee neljän-viiden tunnin pätkiä. No kun saan vauvan vähän isommaksi niin pitänee yrittää muuttaa rytmiä jollain konstilla silleen että tiheät imut ajoittuisi päiväsaikaan. Vielähän noin pienelle ei oikein mitään mahda muuta kuin tehdä niin kuin poika määrää. Jännä juttu, että kaikille meille on syntynyt pojat.

Siisami; voi harmi että hoito meni mönkään passissa. :hug:
Nennuliinilla on ihanan positiivinen asenne elämään ja niinhän se onkin, että perässä tulette ja kohta teilläkin kokonaiset yöt on muisto vain;)


Täytyy tästä lähteä pikku hiljaa nukkumaan kun poikakin nukkuu.
Hyvää yötä, :wave:
 
TKK
ONNEA LIINU :heart:

Arvasin, että teillekin on poika tulossa :D Kuinkas päivärytmi on nyt muokkaantunut? Meilläkin oli meinaan aluksi nuo tiheät imut pääasiassa öisin, mutta kyllä se kelkka on nyt kääntynyt. Nyt tankkauaika on iltaisin ja öisin nukutaan jo ihan pitkät pätkät (4h) putkeen.

Meillä poika täytti viime lauantaina 2kk. Hurjaa vauhtia aika menee ja poika kasvaa vauhdilla :| Joskus on haikea olo, kun pikkumies ei olekaan enää niin pieni :LOL: Pienimmät vaatteet on jo pakattu pois.

Hymyjä olemme jo saaneet jonkin aikaa ja viime viikolla poika aloitti jokeltelun eli kovasti keskustelee meille :heart: Omat kädet ovat myös löytyneet imeskeltäviksi ja kielellä on mukava temppuilla :) Kehitys siis etenee vinhasti ja on sitä kyllä mukava seurata.

Mites Neetan arki pojan kanssa on sujunut?

Siisami on päässyt jo varmaan hoitoihin? Missä menette?

Nennuliinilla on tosiaan oikea asenne :) Toivon niitä plussatuulia puhaltelemaan sinne teille päin :hug:

:wave: teille kaikille ja mukavaa joulunodotusta - pian se joulu jo onkin...
 
Meillä yöllä on ihan sama rytmi ja öisin nukutaan enimmäkseen. Herää ensimmäisen kerran 3-4 aikaa ja sitten 6-7, ylös noustaan 10-11.00. En ole oikeastaan yhtään väsynyt enää alun "kasvukipujen" jälkeen. Yöunille en tosin saa poikaa koskaan ennen puolta yötä :headwall: Tuo voisi hieman aikaistua, mutta kun ei, niin ei. Näin nyt sitten mennään. Päivällä meillä ei ole mitään vakio rytmiä, suurin piirtein niin että nukkuu 3-4 tunnin pätkiä. Toisinaan päivällä on yhtä natinaa eikä meinaa saada millään kunnon unille, mutta nyt on muutaman päivän ajan mennyt aika hyvin. Saa nyt nähdä kauanko tämä tuuli puhaltaa :whistle: aina kun hehkutan että parempaan ollaan menossa niin kuinkas ollakaan suunta muuttuu... :|

Aika menee kauhealla vauhdilla ja meidänkin poika jo juttelee ja naureskelee kovasti. Kyllä tuo vauvan hymy jotain niin ihmeellistä ja aina se tuntuu yhtä ihanalta kun pieni sen väläyttää huulilleen :heart:

Mukavaa joulun odotusta kaikille ja toivon koko sydämestäni lahjaksi vauvan teille kaikille jotka tällä palstalla pörrää. :heart:
 
Heippa kaikki

Täällä alkoi taas uusi kierros. Toista päivää sumuttelut menossa ja viikolla 4 olis punktio. Kovasti jo jännittää ja huomaa taas kuinka toiveikkuus ja epätoivo alkaa vaihdella. Tossa välillä sai jo vauva asiat hieman työnnettyä taka-alalle mutta nyt taas kovin mietityttää.

Miten Nennuliinin asiat edistyy?
 

Yhteistyössä