Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

Pikainen päivitys, joka paikkaa särkee ihan hirveesti, olo ku oisin jääny auton alle, energia on ihan minimissä.. hohhoijaa, noo onneks nää ekat viikot on nopsaan ohi, vaikka nyt tuntuukin että tunnitkin matelee. Vatsa kipuilee välillä, mutta on myös alkanu tuntumaan et jotain siellä kohdussa kasvaa, turvottaa ja ihme paine alavatsalla :D Tänään myös ekat yrjöt, ihanat oireet, tietää olevansa, vaikka välillä olo onkin että miten tän kestän ja jaksan... Eli olen edelleen sekaisin :D
Ikävä kuulla Katrinainen, voimia <3 Muistan tuon tunteen reilu vuosi sitten ja kyllä se vaan pysähdyttää... :(
 
LA 6.1 / Camelina / 21v / esikoinen / VKS

Tässä nyt siis taidan tänne myös ilmottautua - vihdoin näytti tärppäävän! :) Ei olla ajateltu mennä varhaisultraan, saa sitten nähdä nähtävän varsinaisessa ekassa ultrassa :) Nyt siis viikkoja 5+3 kasassa. Ensimmäinen neuvola on meillä jo buukattu, se on 16.6 - ihan kohta!! Jonkin verran on aamupahoinvointia jo ollut, toivottavasti ei enää pahene... Opiskelen, ja olen pari päivää ollut jo kuluneella viikolla poissa koulusta voimakkaan pahoinvoinnin takia. Onko muilla jo ollut näin voimakasta pahoinvointia?

Löytyykö täällä muita opiskelija-äitejä - jos löytyy, miten olette suunnitelleet toimivanne opintojen suhteen? Milloin jätätte koulun? Mulla loppuu koulu ilmeisesti jo joulukuun alussa, joten olisi tietysti ihanteellista jos siihen asti selvittäisi :)

Ei olla vielä muille kerrottu kuin yhdelle "kohtalotoveri-pariskunnalle", kiva kun ilmeisesti saadaan hyvien ystävien kanssa vauvat joilla on vain parin kuukauden ikäero!
 
Hei, liittyisin ketjuun uutena, jos sopii :)

2.1.2014 / Raparrperi / 37 / kolmas / Kättäri

Täällä ollaan nyt 6+1 menossa. Alku on ollut kuoppaista, IVF hoidolla aloitettiin ja kaikki tuntuikin menevän hyvin (plussa!) kunnes sairastuin hyperstimulaatioon ja jouduin viikoksi sairaalahoitoon ja mahaan pistettiin letku. Nyt alkaa se vaiva mennä ohi, mutta mieletön väsymys on tullut tilalle. Edellisestä alkuraskaudesta tiedän, että se kuuluu ilmeisesti minulla asiaan, mutta uupumus on ihan lamaannuttavaa.

Nyt toivon että nämä alkuviikot menisivät nopsaan ja pääsisi väljemmille ja muutenkin varmemmille vesille... Edellinen raskaus valitettavasti päättyi viikolla 13. Kaivatun vauvan laskettu aika on heti alkuvuodesta eli 2.1.2014!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Mä toivottavasti jo uskaltaudun mukaan ketjuun, laskettu aika olisi kait 17.1. Ihan alussa siis ollaan ja jännittää aika tavalla, kun mulla oli alkuraskauden varhainen keskenmeno kuukausi sitten ja ilmeisesti tärppäsi heti uudestaan vaikkei ollut kuukautisia edes välissä. Mulla on ennestään yksi lapsi, 1v 7kk ikäinen tyttö.

TYKS on synnytyspaikka ja eka neuvolalääkäri ja varhaisultra 5.6 ja neuvolaterkkari 12.6.

Toivon todella, että tää pysyy sisällä loppuun asti ja kaikki menee hyvin tällä kertaa. Ehdin olla jo kerran tuolla joulukuun ryhmässä, mut jäin keskenmenon takia pois.

Tsemppiä kaikille ja toivotaan, että mahdollisimman monella pysyy vauvanalut sisällä..

-Elina
 
Clavel :hug: Voimia!

Tervetuloa taas kaikille uusille!

Täällä tuntuu pahoinvointi vain pahenevan... Tänään taas pakko yrittää vaan levätä, että pysyisi jotenkin aisoissa ja jaksaisi taas ensi viikon töissä. Ei ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia viikonlopuksi tai äitienpäiväksi, kun ei jaksa mitään eikä mikään ruokakaan maistu. Mutta ehkä tämä tästä taas... Hyvä että on oireita, jotain tapahtuu! :)
 
Clavel: :hug:

Raparrperi: Ties vaikka synnärillä törmättäs. Täällä ois kans kolmas tulossa, samassa sairaalassa, samana päivänä (noh, varmana menee kyllä taas yli, kun nuo kaks edellistäkin meni toista viikkoa yli)
 
Voi elämä miten paha olo! Oon töissä ja tuntuu et joudun oksentamaan hetkenä minä hyvänsä.. Esikoisesta oksentelin jonkun verran myös, en pahasti, kakkosesta 20 viikolle asti. Voi ku pääsis helpommalla nyt mut ei ainakaan siltä vaikuta kerta nyt jo iskee tää olo. Ja viikkojakin vasta 3+4, testasin aamulla ja olipas viiva vahvistunut eilisestä! :D

Jardin ja papu 3+4
 
Enkuli:

Minullakin on molemmat menneet toista viikkoa yli, joten ehkä sittenkin törmätään :)

Olen synnyttänyt aikaisemmin Naistenklinikalla joten remontin takia vaihto Kättärille vähän mietityttää. No, sinne on vielä matkaa, katsotaan ultrat ensin! Menen ensi pe eli 7+1 yksityiselle, en halua odottaa neuvolan lähetettä, varsinkin kun kuulin teiltä että ruuhkaa voipi olla.
 
Voi Clavel! Voimia sinulle!!

Toivottavasti ei kukaan enää joudu poistumaan listalta.
Itselläkin olo, että tämä ei mun kohdalla onnellisesti vauvan syliin saamiseen pääty.
Mä en taida vielä listalla olla, mut jos sit ultran jälkeen, kun tiedetään ihan se tarkka laskettu. Ultraan noin 1½viikkoa.

Taitaa jäädä tämän aamun salitreenit väliin. On niin älyttömän vetopois olo.
On vähän olo, kun olis eilen ryypännyt oikeen kunnolla, vaikka kiltisti olin nukkumassa jo klo 23.
 
Voi teitä, onneksi löytyy kohtalotovereita tuon pahoinvoinnin suhteen! Aamut on kyllä ehdottomasti pahimpia, tänäänkin käynyt jo yökkäilemässä pari kertaa, eikä aamupalakaan tahdo maistua. Pitää katsoa milloin alkaa kertoa muille, ettei jää pahoinvoinnin takia "kiinni" ennen kun ehtii kertoa :)) Kuitenkin suhtaudun yökkäilyyn ihan positiivisesti - hienoa että sisälläni tapahtuu jotain niin suurta, että saa tämän kaiken aikaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Välli
Meinaako joku kertoa huomenna äitienpäivänä tuleville isovanhemmille? Kuinka sen meinaatte tehdä? :whistle:
Itse mietin että leivon omalle äidilleni kakun johon kirjoitan "Tulevan mummin kakku" :snotty: Miehen äidistä en vielä tiedä. Ehdotuksia?
He ovat kumminkin henkilöitä kenen kanssa jaamme jos joku suru käy..
 
Opiskelusta: Minä vasta aloitan opinnot ammattikorkeakoulussa nyt syksyllä ja tarkoitus olisi tuo syyslukukausi nyt sitten paahtaa täysillä ennen vauvan tuloa. Kevätlukukauden joudun sit varmaan väkisinkin olemaan poissa ja jatkan sitten taas ensi vuoden syksynä. Mies on loput vanhempainvapaat sitten syksyllä vauvan kanssa kotona, jonka jälkeen joudutaan laittamaan hoitoon. Ei ole taloudellisesti mahdollista jäädä kotihoidontuella kummankaan hoitamaan... :(
 
Välli: ei kerrota vielä. Jos ois pidemmällä niin sit ehkä voiskin kertoa, ois ainakin hyvä päivä asian julkaisuun.

Nyt sit sattuu mahaankin, ihan sellaista menkkapolttelua. Mut normaaliahan se on varmaankin. Kummaa kyllä et vaikka on kolmas raskaus niin kaikki on kuiteskin jotenkin niin uutta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Välli
Jardin Itsekin mietin uskaltaako kertoa, mutta en pystyisi salassa kyllä käymään läpi jos pahaa tapahtuisi. Meillä on yhteinen yritys jossa olemme jatkuvasti yhdessä ja jaamme kaiken. Olemme todellatodella läheisiä äitini kanssa ja hän tietää vauvahaaveistamme. :)
 
Clavel Paljon jaksamista sinulle! :hug:

Opiskelusta: itse olen ihan vakitöissä, mutta opiskelen amk:ssa työn ohessa. Kyllähän se voi vähän opintoja hidastaa, jos tämä vauva nyt tosiaan on tuloillaan..mutta ei se silti mikään este ole :) Meillä mukavan pieni opiskeluporukka ja siellä on ennenkin vauvoja ollut tunneilla mukana ;)

Pahoinvoinnista, voi kun mä ihan odotan että tulis kunnon pahoinvointia :D Niin kuin joku taisi jo mainita, niin siitä ainakin tietäs että jotain tapahtuu! Tosin voihan se olla, että kun oikein huonovointiseks menee niin ei enää paljoo naurata...

miumau* 4+3
 
Sori Kolibrinkukka, jäänyt vaan jotenkin välistä ja huomaamatta. Johtuu ehkä siitä, että noi neuvolat ja varhaisultrat vaihtuu vähän väliä ja menen ite ihan sekasin sit siitä.

Olen todella pahoillani Clavel :(.

Itse olen aloittanut B-vitamiinin syönnin heti plussattuani ja toivon ,että se pitäisi sen pahoinvoinnin edes aisoissa. Vielä ei ole sen kummempaa oloa tullut, luojan kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Clavelille jaksuja!

Mulla alkaa tää pahoinvointi olla jo häiritsevää ja yhdistettynä jatkuvaan huimaukseen olo ei ole kovin hyvä. En ole varsinaisesti oksentanut kertaakaan, mutta jatkuvaa kakomista ja huonon olon tunnetta. Viime raskaudessa ei ollut näin huono olo (tai sitten aika kultaa muistot...). Yritin etsiä laatikon pohjalta Sea Band-rannekkeita enkä löytänyt, pitää varmaan ostaa uudet. Vähän mietityttää miten töissä jaksaa tätä. Nyt olen ollut tän viikon lomalla ja mies lähinnä hoidellut esikoista ja kotitöitä.

PIKKUVIIKINKI mitä b-vitamiinia syöt, onko jotain sallittuja/ei sallittuja tuotteita ton suhteen?

Me varmaan yritetään olla kertomatta ihan vielä. Tosin on hyvin mahdollista, että jään kiinni esim. kahvin juonnin suhteen, kun aikaisemmin olen juonut sitä tosi paljon ja nyt ei putoa enää yhtään... Onhan nuo kaverit jo kyselleetkin, että olllaanko suunniteltu toista, kun meille tulee tuota ikäeroa esikoiseen kuitenkin se reilu 4 v.

Varhaisultraan varasin nyt kuitenkin ajan, vaikka ensin ajattelin ettei mennä. Saapahan ainakin varmuuden/mielenrauhaa pariksi viikoksi ennen np-ultraa.
 
Paljon voimia teille Clavel :hug:

Täällä on ollut ihan kamala päivä tänään, väsyttää, v*tuttaa ja itkettää ihan koko ajan. Ei vaan kiinnosta oikein mikään :( kauhulla odotan maanantaita kun pitäisi töihin mennä, pelkään että saan joko itkukohtauksia tai raivareita sielläkin. Vielä pitäisi anoppia mennä tänään moikkaamaan, arvatkaa vaan huvittaako.. Onneks tääkään päivä ei kestä ikuisesti ja huomenna toivottavasti vähän parempi olo.

Onko kukaan tilannut koskaan raskauskeijulta? Mietin vaan kun tilattiin doppler sieltä ja asutaan pikku kylässä jossa ihmiset on vähän liiankin kiinnostuneita toistensa asioista. Jos postipaketti on kovin huomiotaherättävä niin meidän vauvasalaisuus paljastuu varmaan pian koko kylälle kun postin tantat innostuu juoruamaan.. |O
 

Yhteistyössä