Tammikuun 2014 tähtöset toukokuussa!!

Tervetuloa uusille! :wave:

Meillä ei taida muuten olla mitään reissuja kesälle tiedossa kuin mökille meno. Meidänkin oli alunperin tarkoitus käydä auton kanssa vähän reissaamassa mutta saa nähä miten siinä käy, kestänkö autossa istuskelua niin paljoa :p

Mulle oli kyllä tosi helppoa lopettaa röökin vetäminen. Aiemmin kun olen yrittänyt lopettaa niin aina on oma mieli huijannut polttamaan kun "eihän se haittaa jos nyt käyn yhden vetämässä" ja siinä sitä taas ollaan :p Mutta nyt ei ole edes tehnyt mieli paitsi tietysti ihan ekoina päivinä. Välillä tulee joku ihme ajatus että vois polttaa mutta en tosiaan enää aio langeta mielen ansoihin kun pikkuisen terveys on kyseessä. Nyt menossa päivä nro 10 ilman hatsiakaan ja hyvä fiilis :heart:
Alexandra, polttaako sun mies? Meillä nimittäin mies lopetti myös polttamisen, ei ihan plussaan heti mutta nyt meneillään kolmas päivä ilman röökiä hänelläkin. Alussa sain tietty kamalat raivarit kun ärsytti omassa tupakanhimossa se että mies kävi sauhuttelemassa. Ja ymmärsihän tuo että mun mielestä hanurista se että vaan minä uhraudun meidän yhteisen lapsen vuoksi. Ollut paljon helpompaa meikäläisenkin olla ilman tupakkaa kun mieskään ei sauhuttele :) Ja mua ainakin auttaa kaikkein eniten se että ajattelen pientä otusta jolla ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa omaan kehitykseensä, vaan luottaa siihen että mä pidän siitä huolta. Ja niin aionkin, syyttäisin itteäni hamaan loppuun asti jos lapsi olisikin sairas ja olisin polttanut raskausaikana. En ole käyttäny mitään nikotiinikorvaustuotteitakaan kun mietin etten halua edes niille pientä altistaa :D Nää ajatukset ainakin mua auttaa eteenpäin, tsemppiä lopettamiseen! :)

Jardin mietti että koskahan työkaverit tajuaa raskauden. Mulla on sillä tavalla suojattu toi osasto kun lopetin polttamisen töissä jo parisen kuukautta sitten. Toki oon lipsahdellu siinä päätöksessä välillä mutta en niin paljoa että ihmiset alkaisi ihmettelemään kun nyt on loppunut kokonaan :)

Kokeneemmille vielä kysymys: onko teillä selkä joutunut koville aiemmissa raskauksissa kun on vatsa kasvanut? Kun mulla on ollut muutenkin välillä selkä vähän kipeänä, pelkään että nyt on jo vähän myöhästä alkaa jumppailemaan :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään poksuu 6+0! Mulla eka neuvola 12.6.

Kaikki haisee pahalle ja hiukan huono olo välillä. En mä edes ymmärrä olevani raskaana ja välillä unohdan sen aivan tyystin. Jotenkin todella hankala kuvitella, että meille tulee oikeesti tammikuussa vauva. :O
 
  • Tykkää
Reactions: miumau*
Mijau: Mies ei ole enää polttanut noin kuukauteen. Vaikka kuinka yritän ajatella kuinka toukka siitä polttamisesta saattaa kärsiä, ni en vaan itsekkäänä paskiaisena ole onnistunut lopettamaan. Luulin, että lopettaminen ois raskaana helppoa ja alkoholin kanssa tulis enemmän taistelua, mut sehän meniki sit ihan päinvastoin... Vähentänyt sentään olen polttamista edes jonkin verran ja vakaa aikomus on lopettaa kokonaan vielä. Jotenkin kaikki ahdistus ja muut paskat fiilikset mitä tää raskaus on tuonut mukanaan ei ainakaan edesauta tätä projektia.
 
Moiks!

Mountain oikein muistat, olinhan mie silloin maaliskuisissa ja kotona vilistää ihana vauhtivarvas maalismussu 2011 :heart: Moi vaan taas :wave: Ja tervetuloa myös muut uudet!

Kyllähän se selkä aika koville on joutunut aina masun kasvaessa... Miulla on ollut käytössä kaikissa raskauksissa anitan babybelt raskaustukivyö ja se kyllä on helpottanut. Ja hyvät tukevat kengät. Sikälimikäli jalkaan mahtuu loppuaikana muuta kuin crocsit :D

Meillä ei varmaan ulkomaanreissuja anna varat myöten tänä kesänä (hoitovapaalla kun ei varsinaisesti tienaa...), tai en tiedä jos laivalla jossain pyörähtäisi. Enempi sitten mökkeilyä, huvipuistoreissu johonkin ja retkiä täällä omilla nurkilla :)

Huhhei, miun olo on K-A-M-A-L-A! Nyt sitten alkoi se pahoinvointi kunnolla, kaksi aamua mennyt pönttöä halatessa, ja enempivähempi koko päivän kuvottaa ja mitään ei meinaa tehdä mieli syödä... Yölläkin jo valvoin kun oli niin huono olo. Kohta alkaa se yöoksentaminenkin siis taas, yöks :x Pahoinvointi muuten on miulla alkanut aina näin pahentua vasta rv 5+, eli elkää hättäilkö, se saattaa tulla tosiaan vasta vähän myöhemmin kuin heti plussan jälkeen!

Positiivista tässä on ettei tee makeaa mieli ;)

Nyt koomailemaan sohvalle kun pikkumieskin on unilla...

Teto rv 5+5
 
Alexandra, toivottavasti ahdistus loppuisi pian :hug: Mulle iskee myös välillä epätoivo kaiken kanssa mutta uskon että se menee ohi kun hormonitoiminta vähän tasoittuu. Kaikkea sitä saakin nainen kestää! :D

Täällä samat fiilikset raskauden kanssa kuin Merkillisellä; en vaan oikein usko että se on tottakaan. Ja tekisi välillä mieli työkavereillekin sanoa että painukaa muualle siitä haisemasta kun ei meinaa nenä yhtään kestää joidenkin ihmisten ominaistuoksuja :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Merkillinen, meillä onkin sitten samana päivänä eka neuvola..jännää ;)

Kuinka rennosti te muut osaatte ottaa tämän alkuraskauden tai odotuksen yleensä? En mahda itselleni mitään, että jatkuvasti pelkään pahinta ja etsin netistä tietoa keskenmenosta/kohdun ulkoisesta jne..niiden oireista ynnä muuta :headwall: Vaikka "tilastollisesti" suurin osa raskauksista sujuu ihan hyvin. Sitä vaan aattelee, että ei tää hyvä tuuri voi loputtomiin jatkua..kun kuitenkin heti ekasta ivf:stä plussattiin. Voi kun pystyis ajattelemaan positiivisesti kokoajan. Vielä 3 viikkoa aikaa varhaisultraan ja sitä jännitän kyllä todella paljon!
 
miumau: kyllä mä mietin noita tuulimunaraskauksia ja kaikkea muuta mahdollista, oon mieheltäkin kysellyt että entäs jos meille onkin down-lapsi tulossa.. Lueskelin itsekin keskusteluja joissa ihmiset ovat saaneet huonot uutiset seulonnoissa mutta lopetin kun tajusin ettei se varsinkaan auta piristymään. Päätin että sitä on vaan yksinkertasesti ihan turha miettiä, jos käy huonosti niin sitten käy eikä sille asialle mitään voi tehdä. Ja normaalisti kyllä stressaan joka jumalan asiasta, oon itsekin yllättynyt miten rauhallinen oon pystyny olemaan ja vielä perumaan varhaisultrankin. Ehkä jossain vaiheessa ahdistus iskee mutta nyt ainakin olo on hyvä ja luottavainen. Meillä tietysti eri tilannekin siinä mielessä että sain plussan jo toisella yk:lla kun teillä ilmeisesti tie on ollut kivisempi. Yritä silti olla positiivinen ja nauttia ansaitusta raskaudesta :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: miumau*
Minä en stressaa pätkääkään keskenmenoa tai muutakaan, , tulee jos on tullakseen. Minua stressaa tää jatkuva ahdistus tästä raskaudesta, välillä menee ohi, mutta sitten taas tulee nuo negatiiviset tunteet ja melkein toivoisin keskenmenoa :/. Kamala sanoa näin, kun joillekin käynyt niin, mutta eipä se poiskaan toisilta ole ja nämä nyt vaan on mun ahdistuneen pään aikaansaannoksia. Yhtä helvettiä ja vihaan näitä radkausoireita ja sitä kun keho muuttuu!!!!! Toivottavasti menee kohta ohi, todella kuluttavaa ja kamalaa :, (
 
Tää uskaltautui varaaman ekan ultran, vaikka tuo valkkari edelleenkin on vähän ruskehtavaa. Mutta täällä myös raskaana, kunnes toisin todistetaan! :)
Eli se eka neuvola on 3.6. Oih, ja selkis että ekalla kerralla mennään täältä mettäperältä tuonne isolle kylälle. Siellä ultrataan ja katsotaan, että pikkuinen on oikeassa paikassa ja tietty että kaikki muutenkin ois hyvin. :heart: Kuhan nyt sinne asti päästäis...

Mulla oli viivan vahvistumisen jälkeen ihan hyvä fiilis ja pystyin pahimman pelon jättämään taakseni. Mutta nyt kun tuo pieni vuoto alkoi, niin olin ihan varma et kesken menee. Nyt mieli rauhallisempi, eipä tässä voi kuin odottaa ja katsoa kuinka käy. Mutta kun takana kaksi onnistunutta raskautta ilman mitään vuotoja ja se kerta, kun tuli ruskeaa vuotoa niin menikin sitte kesken. Hermostuttaahan se... : / Noh, oireita nyt ainakin vielä on.

Meidän taloprojektin raskain osuus tulee päätökseen kuun lopussa ja sitten on vielä pakollisia ulkohommia, mutta heinäkuussa sitten varmaan mökkeillään ja joku pieni huvipuistoreissukin ois kiva, niitä toki on sen verta lähelläki et vois päiväreissuna ottaa. Viime vuonna ei rakentamisen takia käyty missään. Ulkomaille mä en noin pienten lasten kanssa edes piittaisi lähteä. Mieluummin katsotaan joku kiva paikka kohtuullisen ajomatkan päästä jos pitempää reissua haluaa.
 
Mut voi poistaa listalta....

Viime la alkoi vuotelee hiljalleen,
Testi oli nega tänään. 4.5 vielä selvä vahva plussa.

En osannut aavisaa tai varautua olin niin tohkeissani oireettomuudesta kun edellinen
alkuraskaus oli kuvotusta täysi.
Mutta mun tapauksessa tämä oireeton enteili keskenmenoa.
En tiedä onko hyvä vai huono asia, kun ikäeroa olisi tullut vaan 1v1kk mutta silti pettymys kun
raskaus päättyi.... Sekavat tunteet.......En vaan tiiä mitä ajatella.

Mutta oikein hyvää odotusta kaikille ja kaunista alkavaa kesää , voikaa hyvin =)
 
Maura73: Kurjaa! Pahoittelut! :hug:

Mijau: Mulle ei onneks oo sattunut ketään ihmistä eteen, joka haisis pahalle. Tai no pankissa käydessä joku äijä hais ihan hirveelle, mutta se hais sellaselle hien/paskan/tupakan/viinan sekotukselle... Mun miehen suihkusaippua lähtee vaihtoon ku mä en kestä sitä hajua! :D

miumau*: Jännää! Sähän oot menossa v-ultraan. Mun pitää odottaa tuonne neuvolaan asti, koska päätettiin ettei mennä v-ultraan! KÄÄK! Mä en kestä! :D
 
Maura73 Voi sua! :hug: Pahoittelut! Voimia!!!!

Itse kävin tänään neuvolan ultrassa ja siitä sit sairaalan ultraan. Kohdusta löytyi alkio joka vastasi viikkoja 7+4 ja näkyi sykekin. Mutta kohdun takaa löytyi jokin, jota nyt sairaalassa epäilevät kohdunulkoiseksi. Se selittäisi kipuilut ja vuodot. Viikon päästä uusi kontrolli. Jotenkin mä vaan pelkään että tässä minullekin käy huonosti :|
 
Maura73: Sitä niin toivoisi, että meidän kaikkien pikkutähtöset pysyisivät matkassa mukana. Maailma on välillä niiiiiin epäreilu paikka :( Olen pahoillani :hug:

mamuska: Toivotaan, että saisit seuraavassa ultrassa pelkkiä hyviä uutisia :)

Itselläkin käy jatkuvasti mielessä ajatukset keskenmenosta, tuulimunasta, kohdunulkoisesta... Tässä ollaan kuitenkin vielä niin alussa, että oikeastaan mitä tahansa voi sattua. Mutta koska tämä vauveli on meidän viimeinen, olen päättänyt nauttia tästä odotuksesta täysin rinnoin! :heart:

Heh, katsotaan vaan, kun raskausoireet paukahtavat kunnolla päälle, kuinka nauttivana sitä sitten on... :whistle:

H & Pikkutähtönen2014 4+4
 
Hei..

Ehkä minäkin tänne uskallan ilmottautua taustalukijaksi :) Laskettu aika tammikuun alkupuolella, täyttä varmuutta ei ole, kun kuukautiset on olleet epäsäännölliset pco:n takia.

Olisi meille toinen lapsi, jos mukana pysyy, toivotaan että pysyy :) ja mä oon ihan varma, että tää on tyttö!

NukkuMarja
 
Voi Maura73 :hug: :(

mamuska7 Toivottavasti kaikki olis hyvin ja kääntys parhain päin! :hug:

(.) Minun on pitäny eilen ja tänään varata aikaa sinne varhaisultraan, mutta en oo ehtiny. Katsellaan nyt kui tässä käy, pikkasen on ehkä mieli rauhottunu, mutt siltikää en usko ennen kuin itse näen. No katsellaan..kummaa jahkailua ;) Ei mulle muuta, ku väsyttää tajuttomasti. Liekkö aamuvuoron syytä vai aamuvuoron ja raskauden yhtälö. Jos koittas hetken kattoo jääkiekkoo...mikäli pysyy hereillä ;)

Kolibrinkukka 5+6
 
Maura, pahoittelut :hug:

Tervetuloa joukkoon, NukkuMarja!

Voimia myös ahdistuksen kanssa kamppaileville, varsinkin Pikkuviikinki ja Alexandra. En osaa oikein edes sanoa mitään mikä auttaisi, toivon vain kovasti että teillä olot helpottaa.

Taas yksi päivä selviydytty täällä :) Olo oli ehkä jopa aavistuksen parempi kuin eilen, lieneekö syynä ollut vähän pidemmät yöunet. Töissä kyllä tuntuu, että en ole ihan sataprosenttisen työkykyinen, kun on vain niin poikki. Tilanne töissäkään ei ole tällä hetkellä mistään helpoimmasta päästä.

Olen kanssa ihmettellyt niin kuin Jardinkin, että miten työkaverit ei ole tajunneet mikä tässä on homman nimi. Polttanut en ole koskaan, mutta ennen join aina töissä tosi kahvia, nyt olen ensimmäisenä kieltäytymässä jos joku kysyy kun kahvin hajukin tekee pahaa. Ja ruokailut on ihan eri maailmasta kuin ennen, kun mikään ei maistu. Mutta ehkä muut eivät vain kiinnitä niin paljon huomiota muiden asioihin kuin sitä kuvittelisi :)

Tänään kävin ostamassa myös sitä B6-vitamiinia. Luontaistuotekaupasta löytyi Solgarin puhdasta B6:sta. Katsotaan nyt sitten auttaako mihinkään.

Klementiini 7+2
 
pahoittelut menetyksen kokeneille,tuota ei soisi kenellekään :/ :hug:

ja uusille tervetuloa!!!

mamuska7 vieläkö sulla on ollut vuotelua vai onko jo loppunut?toivotaan että vaikka siellä olisi mitä se olisi jotain vaaratonta ja pieni pysyisi kyydissä kerta ainakin siellä oikeassa paikassa on!

kovasti käyn lukemassa päivittäin mutta väsy painaa päälle huuurjasti ja meinaa kirjoittelut jäädä,hormooni myrskyjen keskellä on jo muutamat kunnon itkutkin väännetty kun ei vaan meinaa jaksaa :(

ahdistuksesta toivotaan että teillä helpottaa pian,itsellänikin sitä riittää välillä enempi,etenkin väsyneenä epäilyttää oma jaksaminen ja pärjääminen sitten kahden kanssa,miten mä jaksan kun en meinaa jaksaa tämänkään väsyn kanssa ajatuksia riittää,ainahan se tuleva pelottaa mutta onhan sitä tähänkin asti selvitty ni mennään nytkin vaikka läpi hatmaan kiven :D
esikoinen oli koliikkivauva ja pelko siitä että joutuisi sen taas kokemaan plus että nyt olisi myös vauvan lisäksi esikoisen kanssa touhuttava pelottaa..

nyt ulos esikon kanssa vielä kun jaksaa palaa taas paremmalla ajalla.
huh ens ma olis VU en malta odottaa!!

poks 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ihanamami
Maura: :hug: Voimia!

Toivottavasti Mamuska kaikki menee hyvin! Voimahali sinnekin! :hug:

Mulla on joka aamu oksennus lähempänä ja lähempänä. Pakko on kuitenkin jotain syödä kun on niin heikko olo aina herätessä ja ihan hyvin ruoka uppoaakin. Yleensä syönnin ja kahvinjuonnin jälkeen tulee yököttävä olo ja jos olisin juossut pöntölle niin varmasti olisi oksu lentänytkin :$ Yritän viimeiseen asti taistella ykäilyä vastaan. Eniten pelottaa että töissä alkaa laatta lentämään. Eihän töistä mitään tulisi jos pitäisi pönttöä vähän väliä halailla ja tunnin kotimatka autolla vielä siihen päälle. Jos lähiaamuina pahoinvointi yltyy niin otan varmasti heti saikkua, työ on senlaatuista ettei musta ole apua täällä ollenkaan jollen voi pöntöstä kymmentä metriä kauemmas liikkua.

Muuten oikein hyvä olo, iltaisin ei vaan meinaa millään nukuttaa ja aamulla sitäkin enemmän :D

Mijau 5+2
 
Täsmälleen samat fiilikset noista peloista kuin PIKKUVIIKINGILLÄ. Keskenmeno tms. ei pelota yhtään, tulee jos on tullakseen ja voin myös myöntää pahimmissa ahdistuspuuskissani jopa joskus toivovani sitä. :ashamed: Enemmänkin pelottaa tää kaikki muutos ja tulevaisuus. Inhottaa myös kehon muuttuminen ja asioista luopuminen raskauden/vauvan takia. Myös nää helvetin raskausoireet sais mun mielestä kadota ja vähän äkkiä. Rasittavaa olla koko ajan niin väsynyt, ettei edes kotitöitä saa tehtyä... :(

Kiitos kaikille tsempanneille! :heart: Onneksi mulla on yksi tuttava, joka on kärsinyt ihan samanlaisista fiiliksistä raskausaikana, et on sit muutakin juttuseuraa kuin täällä.
 
Maura73 Voi ei, että elämä osaakin olla epäreilu! Voimia sinulle! :hug:

mamuska7 Peukut kohti taivasta, että sinulla asiat kääntyis parempaan päin!


Testihullun päiväkirja: tänään cb:n digiin: 2-3 ...eli just niinku pitääkin! :)

Oireiden hiipuminen ahdistaa, mutta yritän olla onnellinen tästä pienestä ihmisen alusta...ehkä kaikki meneekin ihan hyvin. Ei voi kuin arvailla...

Mitenkäs te muut suhtaudutte ruokavalioon raskauden aikana? Samaa kuin ennenkin vai tarkkaa syynäystä "kiellettyjen listan" mukaan? Itse olen jotenkin vainoharhainen (yllätys yllätys :D)..eli siis heti iskee paniikki jos huomaa vahingossa syöneensä jotain sopimatonta. Ei meinaa aina muistaa..YRITÄN siis välttää ainakin vakuumipakattuja kaloja, raakamaitoa yms...ja mikä moka tänään tulikaan! Ostin hyvän näköistä leipää jossa oli pellavansiemeniä ja nyt vasta luin jostain, että ne pellavansiemenet olis myös ehdoton ei! Voi elämän kevät :D

miumau POKS 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Kiitos stemppauksesta ja peukutuksista. Eihän tässä muuta voi kuin toivoa parasta ja vaan odotella. Vuotoa ei ole enää ollenkaan ja välillä vaan vihlaisee pienesti tuonne vasemmalle puolelle eli ei oikeastaan kipuile. Ohjeena olikin että jos maha menee kovaksi, tulee kova kipu ja/tai kirkasta veristä vuotoa niin sit sairaalaan tai jos kuume nousee mikä ei selity sairaudella esim flunssalla.

Minä en ole ikinä rajoittanut noita syömisiäni, ainoastaan noi homejuustot olen jättänyt raskausaikana. Tosin viime raskaudessa kuulin että voi syödä jos ne on kuumennettu eli uskalsin laittaa pizzoihin herkkuani: homejuustoa :D
graavilohta olen syönyt pieniä määriä jos on tehnyt mieli, tuota pellavansiementä en ole kuullutkaan että ois kiellettyä? Itsekin syön joskus leipää jossa pellavansiemeniä (myös raskausaikana olen syönyt)
Lääkkeissä olen tarkka, vältän viimeiseen asti raskauden ensimmäisellä kolmanneksella kaikki mahdolliset lääkkeet, samoin tietty koko raskauden mutta varsinkin näin alussa.

POKS 7+0
 
Ruokavaliota en ole muuttanut mitenkään, enkä jaksa moisesta ottaa stressiä. Laivalla söin hyvällä ruokahalulla mm. homejuustoa ja kaviaaria (onko kaviaari edes kiellettyä?). Tarkoitus olisi kyllä muuttaa ruokavaliota terveellisemmäksi ja monipuolisemmaksi, mutta tuskin tulee onnistumaan sen paremmin kuin ennenkään raskautta... Tässä on ihan tarpeeksi päänvaivaa pysyä alkoholista erossa.
 
Voi ei Maura73 :'( Voimia :hug:

Toivottavasti mamuska7 saa parempia uutisia seuraavalla kerralla! Voisiko siellä olla ihan vaikka joku kysta joka vuotelee pois? Luulisi että kivut on enempi kovenemaan ja lisääntymään päin jos kohdunulkoinen olisi?

Paha olo on ja yhä pahenee :x Aamut menee pönttöä halatessa eikä kaukana ole ympäri vuorokauden muutenkaan. En aamuisin pysty edes lukemaan netistä lehtiä kännyllä sängyssä (nyyh, miun aamujen ilo, lapset nousee keskenään ja mie makoilen sängyssä ja luen nettilehdet rauhassa =) ), ei, vaan täytyy kipittää juoksujalkaa pöntölle, olo on ihan hirveä! Miulla tulee erityisesti aamuisin oksu ihan joka tapauksessa, jos on maha tyhjä tai vaikka söisin ennen nousemista jotain, helpompi vaan oksentaa kun ei syö, juon vaan vettä aluksi... Ja kun tiedän että tämä vielä pahenee tää olo, miulla on joka raskaudessa ollut viikot 6-10 ihan kamalia pahoinvoinnin kannalta... Ja oksenteluhan miulla jatkuu vielä piiitkään sen jälkeenkin, huoks...

Onneksi on ihanat säät, lasten kanssa tulee oltua aamusta iltaan ulkona, raitis ilma helpottaa hiukan oloa.

Miulla on muuten äitienpäiväkakustakin vielä yli puolet jäljellä, hyi että, en pysty ajattelemaankaan sen syömistä. Toivottavasti mies ja lapset tuhoaa sen nopsaan, se ällöttää jääkaappia avatessa, hyi että sitä hajua! Ja koirat haisee ihan hirveälle, ja erityisesti niiden hengitys, yäk yäk yäk! Ja kanit! Onneksi ne siirretään ulkohäkkiin...

Jees, koomailemaan taas --->

Teto rv 5+6 :heart:
 

Yhteistyössä