*Tammikuun piinailijat*

nippe81, nyt toivon lisäksi usko plussaan myös kehiin! :) Ja eikös kaikki tuntemukset ole hyvä merkki, myös se mahan turvotus, vaikkei se nyt mitään niin nastaa olekaan. ;) Mutta siihen on hyvä varautua jo piinavaiheessa, kun se siitä alkaa tosissaan paisumaan. Älä siis ollenkaan nyt heitä kirvestä kaivoon, vaan suinpäin vaan kohti sitä plussausta mennään! Mitään muuta ei uskota ennen kuin on ihan pakko!

Jaksamista,
Kurreliini
 
mmm
Nippe81 tosi kiva kun on ees jotain tutemuksia, vaikka mahan turpoomista ja sitähän me kaikki toivomme, vai... :LOL: Mulla henk kohtasesti ei tainnu tulla mitään turvotuksia noista lääkkeistä, onneksi. Mutta kun sit plussasin niin olihan heti pari kiloo lisää mittarissa :) Toivottavasti ois se sun turvotus juuri sitä :heart:

Kurreliinikiitoksia tsemppamisesta ja kiva kuulla, etten ole ihan hullu näiden ajatusteni kanssa, vaan muutkin jopa ajattelee samoin. Miten sulla muuten alkoi toi ylistimulaatio(todennäköisesti olet kertonut, mutta en nyt muista millään), vaihdoitko lääkettä, vai? joo, ja täälläkään ei hanskat ole tiskissä, taaskaan... :LOL:
Toivotaan, että helmikuu olisi meidän kuu :wave:

mmm
 
mmm
Täälläpä on todella hiljaista. Missä kaikki on :eek:
Kipaisin vaan kertomaan, että lauantaina ovulaatio pongattu. Ja vieläpä ihan selkeesti, oli testi viiva reilusti paksumpi kuin kontrolli. "Täsmäiskujakin" on tehty ja varmaan vielä täytyy tänään varmistaa kun viiva oli edelleen paksu :LOL: Oviskivutkin on tosi kovat, ei meinaa istumaan pystyä, tärähtelee ikävästi :) mutta jostain syystä ihana tunne ;)
Saa nyt sitten nähdä, en aio kuitenkaan toivoa älyttömiä, jos vähän kuiteski :)

Hyvää tulevan viikonalkua kaikille ja plussapuhureita kaikille!

mmm
 
Lomat on lomailtu ja vaikka hyväähän se teki, mahtui sinne kaikenlaisia tunnemyllerryksiä ja kunnon sähläystäkin. :LOL:
Piti olla Puregonit mukana - varmuuden vuoksi, jos kuitenkin tarvitaan - ja niiden kuljettaminen läpi Suomen suksiboxissa ulkolämpötilaa tarkkaillen on oiva keino saada kunnon stressi aikaiseksi. Turhaanhan ne mukana olivat, sillä kierto venyi kunnolla, mutta jos oisin jättänyt matkasta, olisi takuuvarmalla tarvittu. Sitä paitsi, jollainhan se stressin määrä on pidettävä vakiona, kun ei töistä tarvinnut murehtia :LOL:

Eipä täällä ole näemmä kummempia kuulunut. Nippe81, olet ainoa plussatoivomme. Luotetaanhan siihen, että se plussakiintiökin on oltava olemassa, vaikka kuukausi tuntuu olleen varsin epätasainen. Milloinka siis sulla on testipäivä?

mmm, mahtavaa, että olet bongannut noin selvän oviksen. Mikäpä sen mukavampaa laskiaissunnuntain viettoa kuin kunnon vilttijumppa oman hanin kanssa =)

Itselläni nyt siis kp 5. Femar menossa kp 2-6, sitten Puregon ainakin kp 7-11, mutta kp 10 ultra, jossa katsotaan, miten uusi lääkemix toimii. Hyvässä lykyssä saadaan kolmas ja viimeinen inssi tuonne 12/13.2.

Sitä siis odotellessa.. Aurinkoista viikon alkua kaikille!
 
Vai ainoa plussatoivo, eipä lisää stressiä asian suhteen.. :) Mulla on ny menossa pp9 elikkä testipäivään on vielä matkaa. Tännään on ollu asian suhteen usko ja toivo koetuksela, oikiastaan usko onnistumiseen on erittäin minimaalinen. Ajatuksia onnistumisesta / epäonnistumisesta ei ole saanu millään suunnattua minnekkään muuale.. Ahistaa.. Välilä olen yrittäny järien kans asiaa ajatella, mutta sitten tunteet vie voiton ihan sata-nolla. Jotaki tuntemuksia alavattasa on ollu, pääsääntösesti vasemmala puolela. Järkiä taas jos yrittää käyttää , niin eihän sitä välttämättä ees reilu viikko inseminaatiosta pitäis mittään tuntua. Toki oireittenki kokeminen on aina yksilöllistä.. Minun pieni pää tuntuu sekoavan! Noh, ei kait se auta ku yrittää säilyttää ne vähäsetki järien rippeet mitä ennään jälelä on ja ootella kärsivällisesti testauspäivää.. huoh..
 
Hiljaisempaa on näköjään täällä ollut, mutta kiva, että jotain sentään tapahtuu. mmm, ihana juttu, että ovis ilmoittaa itsestään noin selkeästi! Hyvä mieli sun puolesta. :heart: Miruliini, tuutko sit kertomaan uusien lääkkeiden tuloksista. Uuden homman alku on aina toivoa täynnä, eiks niin? Inssipäivähän siis ehkä ensi viikolla - kovasti onnea! nippe, ei mitään paineita... Mut yhtään plussaa ei tosiaan vielä ole saatu... ;)

Täällä menkat myöhässä, mitä ei ole koskaan ennen tapahtunut. Testasin aamulla kyllä negan, joten siitä iloisesta asiasta ei ole kysymys. Mistä sitten lienee? Parin viikon takaisten oviskummallisuuksien jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia tuntoja missään kohdassa kehoa. Tavallaan ihanaa lepoa. Miehen kanssa juteltiin eilen pitkään kevään aikatauluista. ivf-hommat tod.näk. alkaa maaliskuussa (eli ensi kuussa!).

Oikein hyvää mieltä alkaneelle viikolle kaikille! :heart:
 
mmm
Miruliini toivottavasti tuo lääkemix tehoaa silleen sopivasti, kaks tai kolme muhkeeta follia, eiks nii :)

Nipelle kauheesti plussa puhureita :whistle: jäädään odotteleen niitä plussa-uutisia ;)

Sahrami73 tosiaan maaliskuu lähestyy kovaa vauhtia, eli kevättä kohti mennään. Toivottavasti ne menkat sieltä löytynee tai sitten ei(ja pysyisi pois vähän pitempään :) ) En nyt muista, et mistä oviskummallisuuksista mainitsit...

).( Mullahan oli sit niin hyvä tuuri tän oviksen kanssa, et sattu vielä iltavuorot . Joten meni se vilttijumppa melko myöhäseen :LOL:
Mut ilo oli suuren suuri, kun se ovulaatio löytyi jo näin pian km:n jälkeen. Olen kuullut et joskus voi mennä kauankin. Tosin eihän sitä voi tietää miten se ovulointi on "onnistunut" ja onko edes irronnut jne. Eli jossitteluahan tää vain on, mut ainaski kropassa jotain tapahtuu vielä, jee :LOL: Oviskivutkin oli kyllä erikoisen kovat ja tänään ei sitten mitään enää, tosin en kyllä tikuttanut, mut kivut on kadonneet. Kivut oli sitä luokkaa, kun viimeks inssipäivänä. No en nyt kuitenkaan älyttömästi jaksa uskoa lopulliseen onnistumiseen, mut ainakin ajankohta oli kohdallaan. Aika sitten näyttää.

Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikon jatkoa

mmm
 
Eipä voi taas todeta muuta ku, että vituiksi meni!!! Kierto kesti kokonaiset 24 päivää elikkästä piinailua kerkes olla 9 päivää.. Nyt siis kp1.. Pikkusen meni järki! Mulla ei kummankaan inssin jäläkeen ole menkat oottanu sitä kahta viikkoa.. Kysäsin siitä viimeks lääkäriltä eikä se ollu mitenkään huolissaan, että menkat tullee ennen aikojaan. Noh, viimeksi tuli 2 päivää ennen 2 viikon määräajan täyttymistä ja nyt sitten jo 5 päivää ennen.. Pakko ens kerrala kysästä lugeja mahd. kiinnittymisen tueksi. Ennen menkkoja vihlas muutamaan otteeseen kunnola ja jonki ajan kuluttua olinki sitten todella kipiä. Mikä on vähän omituista, koska mulla ei ole koskaan menkkakipuja. Tai on ollu joskus vuosia sitten, mutta.. Ei siinä, että tämä päivä on menny päin männikköä, niin meni eilinenki, ainaki illasta. Pikkusen tuntu pahalta käyä lukkeen sähköpostit, ku yks kaveri oli kiriottanu onnen tunteestaan sen suhteen, ku hänen miehensä oli tuntenu sikiön ensimmäisen potkun.. Ja toinen sitten ilimotti olevansa 8.viikola raskaana.. Jihuu, onnea vain heilekki.. Ei siinä, ei heilä ole tietoa minun ja mieheni tilanteesta. Ja tottahan toki ihimiset saa ilimottaa olevansa raskaana, mikäli niin pääsee käymään. Se vain sattu olemaan huono hetki lukia ne viestit.. Toivo + usko menetetty, ottaa päähän ja kuitenki olo on jotenki turta. Ajatukset ei juokse, ne vain on. Jotenki häätyy ittesä koota tästä, jotta huomena jaksaa mennä töihin, en vain tiiä miten se onnistuu.. Häätyypi toivoa, että joku ihime tapahtuu eikä sen IVF:n alottamiseen mene 8 kuukautta. Onhan täsä vielä yks inssi IVF:ää ootellesa, mutta uskoa sen onnistumiseen ei ole yhtään..

Tämmöstä tämän pimeyen risukasan alta..
 
nippe81, :hug: :hug: Toivottavasti sait eilen purettua pahaa oloasi ulos jollakin tapaa. Olen niin pahoillani ja ymmärrän täysin sun fiilikset. Ajatusten kokoaminen ja itsensä kasassa pitäminen vaatii niin paljon, ettei vaan usko selviävänsä siinä omassa arjessa. Se on varmasti se päällimmäinen fiilis tällä hetkellä. Mutta sinne risukasaankin osuu myös auringonsäteitä, joten koitatahan sinnitellä siellä pimeydessä vielä hetkisen, joohan? Pikkuhiljaa varmasti ajatukset tulevasta ivf:stä antaa voimia. Näin kävi myös mulle. Jaksu :hug:

Kurreliini
 
mmm, hurjat onnittelut luomuoviksesta!! =) Se voi tietää vaan hyvää, eiks joo!! ;)

Miruliini
, miten siellä menee? Millon sulla on ultra, jotta nähdään kuinka Femarit vaikuttaa? Mahtavaa satoa odotellen katsos....

Sahrami73, onkos tilanne siellä yhä sama, eli menkkoja ei kuulu? Sehän vois tarkottaa vaikka mitä... :D Ja siis tosiaan, maaliskuu tulee tosi äkkiä, eli pääsette siis ivf:ään ennen kuin huomaattekaan. Millä fiiliksin olet sen suhteen?

Kurreliini
 
Täälläkin siis. Ei ollut paljon myöhässä menkat... Nippe, tiedän niin tarkkaan nuo fiilikset! :hug: Jaksamista! :hug: Jotenkin tästä pitää selvitä taas eteenpäin. Mulla muuten on inssien ja Puregon-kiertojen yhteydessä ollut aina ihan hurjat menkkakivut ja paljon normaalia runsaampi vuoto. Tuli mieleen, kun kerroit omista tuntemuksistasi.

Nuo muiden ihmisten raskauden julistukset ja hehkutukset on kyllä karvasta nieltävää itsellenikin. Vaikka kyseessä on ihmisiä, joille vilpittömästi toivoo kaikkea hyvää, silti on vaikea olla tuntematta katkeruutta. Ja negatiivisista tunteista tulee sitten vielä helposti syyllisyys, ainakin niinä hetkinä, kun selkeästi osaa asiaa ajatella - tällainenko kamala ihminen mä sisältäpäin olen? Mutta ehkä pitää antaa vähän armoa. Minkä sitä tunteille mahtaa, varsinkin sillon kun kaikki energia menee siihen, että pysyy pinnalla ja jaksaa olla. Varmaan kaikkien pitää löytää se oma keino kohdata nuo ulkomaailman jutut ja suhtautua niihin. Nippe, toivon, että löydät jostain ajatuksia, jotka auttaa tässä ja saa näkemään tulevan valoisampana.
 
Kiitoksia tsemppauksesta naiset! Kyllähän tuo eilinen tuntu todella toivottomalta eikä enempää iloa löytyny tästä aamustakaan, mutta kiireisen työpäivän aikana ei kerenny asiaa ajattelemaan ja nyt on sitten vähän helepompi olla.. Kuitenkin paino sanalla vähän.

Lääkäriki soitti tänään ja juteltiin tulevasta. Täsä kierrosa ei nyt tapahu mitään. Ens kiertoon varattiin jo aika kohdunkaulan laajennukseen ja samaan kiertoon olis sitten tarkotus tehä se viiminen inssi. Ensinhän toki meinasin kieltäytyä operaatiosta, mutta lääkäri sano, että se jou'uttas tekemään mulle joka tapauksessa ennen IVF:ää, joten.. Ehkäpä se elämä voittaa lopulta! Jostain vain häätyy kaivaa esile se usko näitten toimenpiteitten kannattavuuteen ja inssin onnistumiseen. Mikä sitten voiki olla työn ja tuskan takana.. Kuukausi tuntuu taas pitkältä ajalta oottaa, muuta ei kait täsä muutakkaan voi. Ja onhan se 8kk sinne IVF:ään vielä paaaaaalion pitempi..

Oikein palion jaksamista ja plussatuulia kaikille! Hymyillään peilin eensä vaikkasta väkisten, niin kyllä se aito ja oikiaki nauru sieltä tullee.. :D
 
:hug: Nippe81 ja Sahrami73. Nipen kohdalla kyllä kuulostaa niin tutulta tuo kp24 yllätys. Mulle se lääkäri totesi juuri tuosta sen lugen tarpeen, joten otathan asian puheeksi seuraavalla yrityksellä. Kurreliini puhui asiaa, valo paistaa risukasaan kyllä, ollaanhan me kaikki siitä oivia esimerkkejä. Onneksi ollaan kaikki aina pikkuisen eri vaiheissa kierron tai piinapäivien suhteen, niin jaksetaan tsempata toisiamme ja samalla silti ymmärretään kunkin pahimmat fiilikset juuri sinä pahimpana pettymyksen hetkenä.

Omassa navassa tapahtuu nyt sellaista, että Femarit loppui eilen, tänään aloitan iltapiikeillä Puregonit ja perjantaiaamulla mennään ultraan. Mulla alkoi kylä heti Femarin alusta kunnon juiliminen ja kipeily munasarjoissa; jotain siellä on selvästi tekeillä ja TOIVON, etten tee Kurreliineja :LOL: Se olisi kyllä jo liian isoa sattumaa. Mutta eipäs taas aiheuteta ahdistusta etukäteen vaan ollaan huolettomin mielin nämä pari päivää ja ajatellaan ihan muita asioita (juu, juuri näin toimin, naps vaan huolettomuus-nappi päälle :LOL:

Nyt saunaan rentoutumaan, mukavaa illanjatkoa!
 
Sahrami, :hug: Voimia sinne uuden kierron kanssa kovasti.

nippe,
hienosti olet kyllä kasannut itsesi ja siellä näyttää jo positiiviset ajatukset puskevaan taas esiin. Jatka samaan malliin! =)

Miruliini, aijai, kuulostaa kyllä siltä että Femarit hoitaa hommansa mutta toivotaan, että sulla olis maltilliset Kurreliinit sitten perjantain ultrassa eikä mitään jättipottia.. :LOL: Mutta toisaalta hyvä, että vastetta löytyy ja rakkulat kasvaa kohisten. Ja ehkä siellä vaan yksi upea johtofolli tekee työtään ja tuntemukset tulee siitä. Näin uskomme! =)

Mulla on kohta ultra ja nyt menossa siis kp2, ja jos kaikki on kunnossa, niin Femarit alkaa mullakin siis tänään jälleen. Ja nyt niille sitten annetaan lupa kasvattaa folleja, mutta yritetään silti pitää kohtuus kaikessa, sillä punktiota ajatellen ei kuitenkaan tarvita 50 rakkulaa kummallekin puolelle... :LOL: Eli täällä olisi kovasti toiveissa käynnistää ivf tänään!

Hei, olisiko hyvä tehdä uusi inssipino (tai muu piinailupino) helmikuulle? Onko täällä monta mukaan lähtevää? Seurailisin mielelläni teidän kuulumisia vaikka kuulunkin ehkä enempi tuonne ivf-pinoon.

Kivaa keskiviikkoa kaikille,
Kurreliini
 
Uusi pino sopii kyllä hyvin minulle. Se vähän niinkuin putsaisi pöytää, kun täällä on meitä monta aika samassa tilanteessa uuden hoidon alkuvaiheessa. Jospa noi vanhat pettymykset vaan hankaloittaa mahdollisuuksiamme suunnata kohti tulevia onnistumisia, turha niitä siis roikottaa mukana.Lähtevätkö Nippe, Sahrami ja mmm myös mukaan? Ja kaikki muutkin, joilla piinailuja helmikuussa on edessä tervetuloa. Yritän startata uuden keskustelun nimellä helmikuun piinailijat (luovuus teki todellisen tenän -sorry).

Kuullaan lisää siellä...
 

Yhteistyössä