*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Kreecher :Hui! Lepoa, lepoa!!! :hug:

sunshine25:Saa syödä!

Sukupuoliolo:Esikoisesta ei ollut mitään oloa kuin vasta sitten kun myöhemmissä ultrissa aina sanottiin tyttö ja tyttö tuli :heart: Mutta nyt on poikaolo, halutaan kyllä tietää kumpaa olisi ehkä tulossa :) On niin erilaiset olot kuin esikoista odottaessa joten mistäs tietää... :)

Mahankoko:Siis tää mun masu on ihan naurettava pallo :D Otin kuvan 12+1 aamulla kun masu oli toiminut, että sais mahdollisimman todentuntuisen kuvan, illalla kun maha on toooodellla paisuksissa. Kuvassa masu näyttää ihan normilta joten en jaksa laittaa. Meillä oli ystäviä kylässä ja he heti sanoivat, että raskaus näkyy todella selvästi, mutta edelleen uskon turvotukseen vaikka ultraaja sanoi kakkosen näkyvän aiemmin. Mutta en jaksa uskoa, että nyt ihan vielä. Kaveri on kuitenkin vasta sen 6cm pitkä...Asia julkistettiin myös fb:ssä ja moni arvasi mun odottavan kuulemma masun perusteella, ei ymmärrä :D

Pahoinvointi:Onko muilla vielä paha olo? Mulla se jatkuu vieläkin vaikka nyt mennään jo 12+4, esikoisesta se loppui jo rv10. Oksensin 12+1, onneksi en sen jälkeen vain ellotus iskee lujaa jos en muista syödä tarpeeksi usein. Ja hajut ottaa nenuun, yöks!:x

Toive81 ja Sintti 12+4
 
kreecher voi voi, nyt vaan otat rauhassa. Kirjastosta kasa kirjoja ja otat vaikka vuodelevon kannalta. En osaa sanoa tuosta irtoamisesta, mulle lääkäri sanoi jossain alku-ultrassa että sikiöpussi on kauniin pyöreä ja on hyvä merkii, huonompi, siis keskenmenoriskiä nostava, olisi jos se olisi painunut kasaan. Voisiko tarkoittaa semmoista? Mutta nyt tosiaan otat levon kannalta.

Ja syyllistämisajatukset heti pois hus, kyllähän minäkin täällä alkuraskauden aikana olin ihan kaikkea muutakuin onnellinen. Luin jostain että todella harva lapsi syntyy juuri täysin "oikealla hetkellä", useimmiten liian myöhään - lapsettomuuden jälkeen ja vanhempien voimavarat syötyjä monien pettymysten jälkeen , liian aikaisin - yllätysvauvoina joihin vaaditaan ehkä hetken sopeutumista, ilman suunnitelmia - täydyellisinä yllätyksinä tai ei toivottuina joihin vanhemmat tekevät omia ratkaisujaan. Mutta syyllisyyttä eí kannata tuntea. Voimi tässä raskaudessa tarvitaan niin moniin muihinkin asioihin.

en muista muiden juttuja.... sunshine herne-maissi-paprikaa saa syödä kuumennuksen jälkeen, itse kuumennan joko vedessä hellalla tai sitten josku mikrossa.

vappupommi 15+3
 
Piupula ihana että joku jaksaa aina kommentoida "per naama" näitä juttuja. :) Tuntuu ettei ihan huku tänne.. Ja mitä tulee naamakarvoitukseen, niin samaa kauhistelen minäkin. Ei pitäisi kyyläillä omaa kroppaa niin millintarkasti, tulee vain paha mieli. :|

Kantoliinan ajattelin minäkin hommata, kunnes törmäsin kolossaaliseen valikoimaan, ja meni sormi suuhun. Suositelkaa jotain liinaa pikkuvauva-aikaan? Näppituntumalla meinasin ostaa pitkän trikooliinan, mutta 50-60e hukkainvestointi pelottaa..
 
toive81 Mulla ainakin jatkuu vielä huono olo. Tänäänkin oli taas aivan kamala päänsärky, ja heikotus tulee heti jos jää pari tuntia ettei syö mitään. Olo on sen verran heikko muutenkin, että taidan pitää huomisen saikkua. Vielä jos jaksaisi pari viikkoa töissä, mutta kun ei vaan mitenkään jaksaisi :ashamed:

Spatz Tervetuloa sullekin tonne esikoistaan odottaviin, jos siltä alkaa tuntua! :heart:

Itse laitoin tänään ultrakuvan facebookiin, joten nyt tietää sitten kaikki :D

neulainen ja klöntti 12+4
 
hei voisko joku kokeneempi vaunu asiantuntija ehottaa jotain tuplia??
Onko niitä tuplavaunuja semmosia joihin vois talvella laittaa noin kuukauden ikäisen myös? tuntuu että kaikki nuo tuplat on alkaen 6kk.. :eek: mietin että sitte ku vaavi on 6kk nii esikoinen on jo melkein kaks että tarviiko niitä sitte vielä ees.. :eek: kertokaa joku viisas :)

ja tietenki olis tärkeää että niissä olis hyvät renkaat että pääsis talvellaki liikkumaan..
 
Spatz Mulla oli aikoinaan Baby Bundler, siis pitkä trikooliina ja oli korvaamaton. Nyt on tullut niin paljon uusia liinoja, että en tiedä mikä olis paras. Mutta kaipa ne edelleen menee ihan hyvin kaupaksi, jos ei tulekaan käyttöä.
 
Kreecher , nyt vaan iisisti ja ota lepolomaa!!!

ON: Eli kuten mainitsin jo että verinen vuoto on loppu ja ihme tuhruttelu tullu takasi, tosin tänään on eka kuiva päivä... siis ainaki tähän asti!!
Mutta mutta... sanokaa olenko ihan hullu?!!? Mulla ei ole kertaakaan ollu tunnetta että ah, olen raskaana. Enkä ole sallinu yhtään ajatusta edes tammikuuhun. Jotenki en usko että ikinä tulen vauvaa näkemään. Enkä luota siihen että olisi enään edes elossa!!
Miksi hemmetissä mä ajattelen näin?? Olen jutellu yhden kaverin kanssa ja kun hänelle valitin että olenko jo nyt maailman surkein äiti ku ajattelen noin niin hän olis sitä mieltä että suojelen itseäni kun niin paljon on tapahtunu tän odotuksen aikana.
kotidobbler, niin ja tämä laite lisää sitä ajatusta että pieni olis kuollu... en ole saanu ääniä kuulumaan. Tiedän kyllä että kun on tuota omaa rasvaa todella reippaasti ja erittäin taaksepäin kallistunu kohtu niin ei välttämättä kuulukkaan.

Olis vaan niin ihana olla hetken onnellinen odottaja :'(

TaCa ja ötökkä 13+3
 
Jeccika Eikös niihin tupliinkin voi sitten erikseen ostaa esim. pehmeän kantokassin vauvalle? Sellaisia yhdistelmiä itse olen ainakin nähnyt, että isompi istuu, ja pikkuinen makaa omassa kantokassissa vieressä. Saahan niistä tuplistakin sen jalkaosan ylös ja selän matalaksi. Luulisi, että useimmissa malleissa on mahdollista. Ja niitä pehmeitä ja kovia vauvan kantokasseja nyt saa ainakin.

Ja sittenhän on niitä tuplia, missä se vauva laitetaan istuvan sisaruksen taakse, mutta en tiedä miten ne toimii ihan pienellä vauvalla. Ei ainakaan näytä miltään kovin hyviltä lunta ajatellen.
 
Hei taasen ja kiitos uudelleen kaikille! :heart:

Mutzillalle :hug: ja tsempitykset näiden viikkojen yli. Tiedän kyllä sen inhottavan tunteen kun odottelee et viikot menis ohi ja pahinta pelkää. Sulla tuli kyllä tosi myohä noi keskenmenot. :'( Kamalaa kerrassaan. Niin se on et ei sitä koskaan unohda, vaikka tuska laimeneekin. Joka vuosi "vuosipäivinä" mulla nousee automaattisesti karvat pystyyn. Niin ja varmasti mitä myohemmin KM tapahtuu sitä kamalampaa. Erehdyin tonne elokuisten pinoon kurkkaamaan kaverini menoa ja siellä oli yhdellä pinolaisella vauva luovuttanut rv37. :'( Tuo on niin julmaa ettei oo tosi. Elämä antaa ja elämä ottaa. Mutta historia ei aina toista itseään eli positiivisia ajatuksia sinne ja pää pystyyn!
Tiinulle jaksuja sinne vuotojen kanssa. Onneks toi istukka nousee, mutta siinä voi vissiin mennä jonkin verran aikaa. :headwall: Tsemppiä!
Neulainen mulla on noi supparit tulleet neulepuikko suppareina eli siis yhtäkkiä sattuu tonne pimpin suuntaan ja väpättää. :LOL: Tosi fiksut selitykset mulla mutta noin siis kuitenkin :kieh:
Väsymyksestä mulla oli monta viikkoa sellaista et hyydyin niin totaalisesti et oli paineltava pojun perässä aina päikkäreille. Nyt on onneksi tuo helpottanut, mutta silti postissa tuli perjantaina käsky et rautaa on alettava syomään. Ylläri se siis oli, mutta luulis sillä sitten viimeisetkin väsymykset häipyvän.
Tavaroiden laittamisesta en ole laittanut mitään enkä aio.... Esikoisen kans tuli ajoissa laitettua, tokan kans laitoin pikkasen ennen ja nyt varmaan sit menee et herään kun vauvan kaa tullaan kotiin. :kieh: Toivottavasti ei kuitenkaan noin! ;)
Hienoja vatsakuvia ootte laitelleet. Alkaa pian näkyy selkeestikin. Minusta raskausaika josain 6-7kk kohdalla on ihanaa, koska maha on silloin jo kasvanut mut ei oo kauheen iso. Eli pystyy tekemään normaalisti juttuja ja nauttia raskaudesta. Niin ja potkut tuntuu silloin selvinä. Nyt vaan on sellainen ylensyonyt porsas olo. :x
Kreecher :( En oo minäkään tuollaisesta kuullut. Nyt vaan lepoa ja toivotaan parasta että pikkuinen jaksaa sinnitellä. :hug:
sunshine25 en ole kuullut tuollaisesta jutusta. Ei ainakaan mun logiikan mukaan olis vaarallista... :ashamed:
Vauvan sukupuolesta mulla on joka raskaus ollut niin erilainen ja aina oon osunut väärään. Eli en rupea veikkaamaan. :kieh:

(.) Ei en kummempia. Rautaa siis napsin nyt ja ruokahalu ei oo suurin kun tuntuu aina et ruoka pysähtyy vaan kurkkuun. Huomenna on mulla sit se sokerirasitus ja siinä lystissä menee sit koko aamu. Mutta siis en rupea valittamaan kun ei ole pahin asia maailmassa kuitenkaan. =)

NP ja Pluto Kolmonen 14+3
 
neulainen sitä juuri mietinki että jos tuplissa on suositus vähintään 6kk ikäiselle nii saako pienempää laittaa kuitenkin kantokassissa/kopassa niihin? :p ja näytti olevan hankalaa löytää rattaita joissa ei olis ilmakumirenkaat.. inhoan niitä :S

ja minkähän verran ne tuplat maksaa :eek: pitäskö ettiä käytettynä..
 
... Niin ja Taca en nyt tiedä sun taustaa kun vasta tulin itse tänne kirjoittelemaan... MUTTA milloin olit ultrassa tms et saatiin äänet kuuluviin. Jos sulla on noin paha mieli niin soita neuvolaan ja vaikka itke/huuda et pääset näytille et katsovat et kaikki on ok. Tuo on koska ettei kenenkään sais olla noin pahalla mielellä. Niin ja tuo ihmeelliset tuntemukset ovat normaaleja silleen jos pelottaa et vauva on kuollut. Aivan kuin valmistaisit itseäsi pahimpaan ja kovetat tunteitasi. Sen takia mars näytille et saat selvyyden asiasta ja voit alkaa rakastamaan pienokaistasi. :hug:
 
Neulainen kävin joskus jo kuikkaamassa ja jotain kommentoimassakin sinne esikoisten puolelle, mutta vaikutti keskustelu niin hiljaiselta, että tämä tuntui vähän "omemmalta". :D

BellaMarie kiitos. :flower: Uskaltaisikohan sitä käydä ihan liikkeessä kysymässä apua ja neuvoa sen suhteen sillai kädestä pitäen? Tuntuu vaan siltä, että on ihan toivoton untuvikko ja myyjät vaan nauraisi ulos liikkeestä.. :ashamed:
 
Jeccika, tuossa on pari esimerkkiä tuplarattaista. Molemmissa on erikseen säädettävät selkä- ja jalkanojat. Sen kantokopan vaan kun ostaa toiselle puolelle niin siinä on hyvä vauvan pötköttää :)

http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_108652_13789_13788_13608_-11_25__43617465676f7279446973706c61793f696e6465783d323426706172656e745f63617465676f72795f726e3d313337383826746f705f63617465676f72793d31333630382673746f726549643d313030353226616c6c3d266f7264657242793d26636174616c6f6749643d31333035312663617465676f727949643d313337383926766965775461736b4e616d653d43617465676f7279446973706c617956696577__

http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_124026_13789_13788_13608_-11_4__43617465676f7279446973706c61793f706172656e745f63617465676f72795f726e3d313337383826746f705f63617465676f72793d31333630382673746f726549643d313030353226636174616c6f6749643d31333035312670616765566965773d2663617465676f727949643d313337383926766965775461736b4e616d653d43617465676f7279446973706c617956696577__

ja jumankauta että tuli pitkiä linkkejä :LOL:
 
Spatz mulla ois kans ostoslistalla kantoliina ja oon ihan pihalla noista. Ei hajuakaan mikä ois hyvä mutta tässä pitää koittaa kavereilta kysellä vähä jos joku lainais ensin semmosta niin tietää onko sille tarvetta. Ostaa sitten uuden jos sen kokee hyväksi, ku on noi tosiaan hieman hintavia turhaksi ostokseksi. Vaikka ne kyllä saa myytyä hetkessä pois jos ei tarvikkaan.

(.) Tänään sitten supisti ekan kerran oikein kunnolla, erotti ihan selvästi että mikä nyt tuli. Pakko oli vähä hillitä tahtia töissä sen takia.
Mulla on tullu ihan hirvee himo kurkkuu ja sen kans dippiä :p montaa kertaa viikossa tulee syötyä ja noita kurkkuja sitten meneeki viikossa monta :D
Ja jos pistäs itekki tuon eilisen masukuvan tänneki :) Eli viikkoja ois 14+1 tuossa kuvassa.


Susanna & MyttyRyttynen 14+2 :heart:
 


ON: Eli kuten mainitsin jo että verinen vuoto on loppu ja ihme tuhruttelu tullu takasi, tosin tänään on eka kuiva päivä... siis ainaki tähän asti!!
Mutta mutta... sanokaa olenko ihan hullu?!!? Mulla ei ole kertaakaan ollu tunnetta että ah, olen raskaana. Enkä ole sallinu yhtään ajatusta edes tammikuuhun. Jotenki en usko että ikinä tulen vauvaa näkemään. Enkä luota siihen että olisi enään edes elossa!!
Miksi hemmetissä mä ajattelen näin?? Olen jutellu yhden kaverin kanssa ja kun hänelle valitin että olenko jo nyt maailman surkein äiti ku ajattelen noin niin hän olis sitä mieltä että suojelen itseäni kun niin paljon on tapahtunu tän odotuksen aikana.
kotidobbler, niin ja tämä laite lisää sitä ajatusta että pieni olis kuollu... en ole saanu ääniä kuulumaan. Tiedän kyllä että kun on tuota omaa rasvaa todella reippaasti ja erittäin taaksepäin kallistunu kohtu niin ei välttämättä kuulukkaan.

Olis vaan niin ihana olla hetken onnellinen odottaja :'(

TaCa ja ötökkä 13+3[/quote]

Soitat huomenna neuvolaan ja pyydät kuunnella ne äänet!!!

 
Täälläkin olis myös yksi, joka haluaisi olla onnellinen ja huoleton odottaja, eikä tälläinen negatiivinen, kokoajan pahinta pelkäävä... Tää on niin tylsä olotila, kun ei mukamas voi nauttia hetkestä! Enkä ymmärrä, että miksi en. Ilmeisesti tää kuuluu ihmisluonteeseen, että pitää ajatella pahinta niin kaikki mitä sen jälkeen tulee on positiivista. Ja tietenkin muiden ikävät kohtalot laittaa mietityttämään.

Alavatsaa on viime päivinä kummasti "vihlonut", mutta en tiedä onko ne jotain supistuksia ja kasvaako kohtu, ei siis mitään kovaa kipua. Onneks to:na on neuvola niin saa taas kuulla ne sydänäänet, ultrastakin on jo 4 viikkoa ja dopleria ei ole.

Saako Mutzilla kysyä, saitko koskaan selville syytä noille sun viimeisille traagisille keskenmenoille? Nostan hattua kaikille noin pahoista asioista selvinneille!

Marde ja Milli 15+1
 
Voi, että teillä on ihania masukuvia :heart: :) Kyllä itelläkin tuntuu että on pyöristyny mutta kaukana se noista kuvista on mitä täällä on :D on tätä mahavarustusta omastatakaa jonku verran ni ei näykkään samalla tavalla..

Neulainen ostettiin ABC desing merkkiset vaunut. Ei haluttu mitään kauheen kallitta ostaa ja nuo vaikutti ihan hyviltä. Maksohan noiki jotain vajaa 400 ?, mutta silleen kohtuu hintaset. Oli isopyöräset ni on sitten helpompi huonommillakin keleillä mennä niillä. Muut tavarat haettiin seinäjoelta sellasesta perhefirmasta ku vaunula. Oikein mukavan tuntunen paikka ja myös edullinen, ja tavara oli laadukkaan oloista.

Sparkle86 ja viuhti 14+0 *poks*
 
vauvan tavaroistaen usko, että kovinkaan paljon tarvitsee mitään hankkia. Vaatteita on sekä tytölle että pojalle, vaunut, tuplavaunut ja rattaat löytyy, pinnasänkyjäkin on kaksin kappalein. Saatan ehkä ostaa vauvalle kestovaippoja (BumGenius 3.0), hirveän suuren osan vaipoistani kun myin keväällä kyllästyessäni koko vaippailuun, mutta jospa sitä taas innostuisi :D
Toisaalta kiva, ettei ole mitään "pakkoa" hankkia mitään vaan voi ostaa jotain pientä kivaa, jos on mahdollisuus.

Tää voi kuulostaa pahalta, mutta tarkoitukseni on vaan auttaa: älkää murehtiko, että jotain sattuu vauvalle tai että menee kesken. Se on ihan luonnollista ajatusta, mutta itse olen pyrkinyt miettimään asian siten, että en murehtisi sitä, mitä ei ole vielä tapahtunut. En itsekään tunne vielä liikkeitä, eikä raskausoireitakaan ihan hirveästi ole, mutta sitten taas toisaalta, en voi itse tehdä asialle mitään tai tarkoitan, että jos raskaus menee kesken, en pysty sitä mitenkään estämään. Koitan vaan nauttia niin kauan kuin asiat ovat hyvin :)
Toivon, ettei kukaan tästä loukkaantunut. Mulla ei ole kokemusta keskenmenoista ja ajatukseni voisivat olla hyvin toisenlaiset, jos sellainen/sellaisia kohdalleni olisi sattunut.
Hirveästi voimahaleja teille kaikille, joille raskaus ei aina näyttäydy iloisena ja huolestuttaa yksi jos toinenkin asia :heart:


MamiMansikka ja MuruMurmeli 11+6
 
MamiMansikka: Kyllähän toi kieltämättä kolahti, kun on kaksi km takana. Koitan silti olla niin positiivinen kuin mahdollista ja tottahan se on, ettei sille mitään kai voi jos sellainen on tullakseen. Se kun vaan ei lohduta yhtään, päinvastoin. Täytyy vaan luottaa siihen että kaikki sujuu hyvin ja edetä päivä kerrallaan. :snotty:

TaCa Mäkin olen neuvolan sydänäänien kuuntelun kannalla. Ja lohdutukseksi voin sanoa, että mulla saattaa mennä joskus viisitoistakin minuuttia ennen kuin saan pienen nalkkiin ja kuulemaan sydänäänet. Parhaiten se onnistuu kun makaan selälläni sängyllä ja jalat suorana. Ja ihan häpyluun yläpuolelta useimmiten löytyy, puoli saattaa vaihdella ja joskus löytyy ylempää. Tsemppiä sulle kauheasti ja uskon että jokainen tunne, mitä tässä hormonihöyryissä ja kropan myllerryksessä kokee, on oikea ja oikeutettu. Ihan varmasti jossain vaiheessa voit vielä huokaista helpotuksesta :heart:

Väsymyksestä Olen nyt taas jotenkin ollut väsyneempi, mutta johtuu varmaan maalaamisesta. Rakennamme terassia, jonne tarvitaan aitalautaa :D Ja minä sitten sitä joudun maalaamaan tuolla helteessä. Ihan naatti kolmen tunnin maalaamisen jälkeen.

Tavaroiden laittamisesta: En ole ostanut vielä mitään. Ajattelimme, että rakenneultran jälkeen olis sopiva hetki (6.9), kun toivottavasti saa tietää sukupuolenkin.

ON: 14+0 POKS
 
NullPoints ja Marde79: minä siis menetin identtiset kaksospojat 1.1.2010. Kivi saatiin toissaviikolla poikien haudalle ja se hauta onkin auttanut surutyössä eteenpäin, kun tiedän että pojat ei ole jossain tuhkana, vaan heidät on rakastettuina laskettu maan poveen.
Se on sellainen minun hiljainen paikka jossa voin miettiä kaiken ja tuntuu et pojat sen kuuntelee. Pojat itsessään olivat terveita mut mun puolesta istukassa oli infarkteja, napanuorien lähdöt pojista oli aivan liian ohuet ja ne oli kalvokiinnitteiset ja TTTS nosti päätään jo np-ultrassa = toivotonta alusta saakka :'( :'(

kotidoppleri on täällä maailman paras asia mitä olen ostanut, kuuntelen yleensä iltaisin sillä menoa ja vilskettä ja se auttaakin minua koko ajan eteenpäin ja aina iltaan saakka nautinkin et olen raskaana, viikon päästä minulla on ylimääräinen ultra tuossa omassa neukussa et miten masussa voidaan, minut ja pelkoni on otettu todella ihanasti meidän neuvolasa vastaan ja saankin noita ultria sekä kysin et neuvolan kautta ylimääräisiä

ihania kuvia tosiaan masuista on monella, itsellä tuota vararengasta sen verran et ei näy noin selvästi, mut tarkat kyllä huomaa et masu on kasvanut, mut muut paikat ei :D

Mutzilla ja tirriäinen 15+4 :heart: :heart:
 
K1rs1kka :ashamed: en oikeasti tarkoittanut pahalla. Keskenmenot ja yleensäkin vauvan menetys missä vaiheessa tahansa on varmasti niin vaikeita asioita,että on vaikea iloita, vaikka uusi raskaus olisi mennytkin hyvin. Eikä se tietenkään ole itsestä kiinni, pystyykö raskaudesta nauttimaan vaan siihen vaikuttaa miljoona asiaa. Voimia :heart:

Mutzilla :hug:


MM 12+0
 
Ihanaa - tää aamu oli vähän viileämpi, mutta itikoita oli kyllä siitäkin edestä. Tässä on käyty jo aamulenkillä esikoisen ja koirien kanssa, siivottu ja leikitty :) Nyt odotellaan ystävää kylään :heart:

tavaroista - ei olla hommattu vielä mitään. Esikoiselle hommattava isojen tyttöjen sänky ja sit ne tuplat. Jos ne on tarpeen. Ajattelin jättää hankinnan ihan sinne vaikka vauvan syntymän jälkeen. Näkee millainen taapero neiti on sitten 1v7kk. Viihtyykö vielä miten hyvin kyydissä ja tuleeko sitä edes sitten talvella ulkoiltua. Pakkasrajakin on niin pieni ja silloin voi olla juuri kylmimmät ilmat. Ja istuuko tuo neiti enää rattaissa keväällä ja kesällä.. Tyttö jos on tullakseen, niin vaatteitakin löytyy vino pino :) Ja kaikki muu on tallessa vielä esikolta.

Pelosta - itselläni oli myös tuo keskenmenon pelko aivan kamalaa alussa... Kaksi viikkoa olen nyt pystynyt nauttimaan tästä raskaudesta. Edelleen kyllä tulee joskus mieleen, että entä jos... Mutta mun oli pakko itseni kanssa käydä läpi jne, että pakko yrittää nauttia. Sainkin käydä ultrassa alkuaikana useamman kerran. Tähän mennessä käynyt jo neljästi :) Iso kiitos terkkarille. Ja sain ystävältäni tuon dopplerin, jolla olen saanut muutaman kerran sydänäänet kuulumaan. Miehenikin oli erittäin onnellinen, kun pari viikkoa sitten totesin, että ihanaa olla raskaana. Kun pystyy ja uskaltaa taas nauttia :heart: Mutta se on totta, että km jättää "arpensa". Ainakin minulle. Kyllähän se vieläkin joskus mielehen tulee, että entä jos... Mutta aika näyttää. Voimia kaikille asian kanssa painiville! :hug:

Ihania mahakuvia :) Siitä ne rupeaa kasvamaan :) Itsellänikin jo hurjan iso verrattuna esikoisen aikaiseen!

Ihanaa päivää kaikille!

sunshine ja pikkukakkonen 13+5
 

Yhteistyössä