*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Mä en tällä hetkellä jaksa liittyä fb-ryhmään. hyväkun täällä jaksaa käydä lukemassa :ashamed:
Minun elämä on tällä hetkellä ihan sekaisin...siihen vielä tämä raskaus! :heart: Raskaudesta olen kuitenkin iloinen ja onnellinen ja ovat toivottuja. Kirjoittaisin teille mielelläni koko jutun mutta en osaa kirjoittaa sitä tarpeeksi lyhyesti ja että kaikki ymmärtäisi sitä. Mietin vain miksi ei saa rauhassa olla kenen kanssa haluaa ja mitä se kellekkään (siis naapurille) kuuluu mitä me tehhään tai missä ollaan (joka raportoi sen ex-ukollle)...Mä olin eilen aamulla niin väsynyt tähän kaikkeen paskaan, että en tehnyt muuta kun itki, itkin koko päivän!!! :'( :'( :'( Anteeksi mun oli jonnekkin purkaa tuntojani, mielessä ja päässä pyörii miljoonia asioita...

maska82 ja duo 13+6
 
neulanen progesteroni-hormoonin nousu voi myös aiheuttaa päänsärkyä.. siihen pitäs ainakin sen oppaan mukaan, minkä sai neuvolasta auttaa raikasilma ja käveleminen.. Mulla oli samoilla viikoilla päänsärkyä, mut meni raikkaalla ilmalla ( jota oli tosi helppo saada noilla helteillä ) ja 5-10min kävelylenkki + panadol. :) Jaksuja :hug: Yritä juoda jotain, niin et iihan kokonaan kuihdu sinne... :hug:

*muoks* Maska :hug: Kyllä tällä saa oloaan purkaa :heart: Pura vaan, niin olo helpottaa. Jaksuja myös sinne :hug:

pikaisesti vaan nyt, kirjoittelen myöhemmin lisää :)
 
Eilen asetukset olivat näin;

Tämä ryhmä on suljettu.
Jäseneksi haluavan on saatava ylläpitäjien hyväksyntä. Kuka tahansa voi lukea ryhmän kuvauksen, mutta vain jäsenet näkevät seinän, keskustelualueen ja valokuvat.

Ja juuri hetki sitten muutin ne tälläisiksi;

Tämä ryhmä on salainen
Ryhmä ei näy hakutuloksissa eikä jäsentensä profiilisivuilla. Jäseneksi pääsee vain kutsusta, ja vain jäsenet voivat nähdä ryhmän tiedot ja sisällön.

Pt ja Kille 15+1
:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmin:
Hei kertokaas typerykselle, miten pääsisin liittymään tohon FB-ryhmään, laitoin kyl hakuun kyseisen ryhmän mutten sitä löytänyt??? Vai onks kyseessä sama ryhmä, josta on ollu puhetta tuolla vauva lehden keskustelussa? :headwall:

Ryhmä salainen, oli niin paljon hankaluuksia sen kanssa että pistin sen salaiseksi jo...laita miulle siun sähköpostiosoite yksärinä, niin kokeillaan sitä kautta...??

Pt
 
ja tämä tyhmä haluis tietää et miten sie ryhmäs se kirjottelu onnistuu? voiko sie jotenki vaan keskustella vauva aiheesta vai näkyykö muutki tilapäivitykset teile? ollaanko sie siis niinku kavereita? oon mä sekasi... :p

ei tosiaan ollukkaan vie eilen labraa ku vatsa ens ma, onneks tarkastin :D

alotin eilen taas hyvät elämän tavat. kävin uimas x 2 ja kävelees x1 ja en syöny yhtään makeeta... mustikoita vaan illalla niin et pahaa alko tekeen :LOL:

olois ei ihmeellistä......... silloin tällöin doblerilla kuunneltu et kaikki ok :heart:

memmu ja valtsu 15+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
ja tämä tyhmä haluis tietää et miten sie ryhmäs se kirjottelu onnistuu? voiko sie jotenki vaan keskustella vauva aiheesta vai näkyykö muutki tilapäivitykset teile? ollaanko sie siis niinku kavereita? oon mä sekasi... :p

ei tosiaan ollukkaan vie eilen labraa ku vatsa ens ma, onneks tarkastin :D

alotin eilen taas hyvät elämän tavat. kävin uimas x 2 ja kävelees x1 ja en syöny yhtään makeeta... mustikoita vaan illalla niin et pahaa alko tekeen :LOL:

olois ei ihmeellistä......... silloin tällöin doblerilla kuunneltu et kaikki ok :heart:

memmu ja valtsu 15+6 :heart:
Ihan vaan keskustellaan vauva-aiheista ja meidän jutut ei näy muille ja omat/muiden tilapäivitykset ei näy meidän sivulle :wave:

Pt

 
maska82 Tänne purat vaan mikä painaa, jos yhtään tuntuu siltä :hug: ite ainakin huomannut, et helpottaa monessakin asiassa, kun saa kirjoitettua miltä tuntuu ja mikä painaa :hug:

Mun tekis taas niin mieli kaivaa doppleri esiin ja yrittää saada äänet kuuluviin :whistle: Mun pitäis vaan uskoa, et ei ne vielä mulla kuulu...

Missah ja Jalle 12+6
 
Jeccika: Eipä kestä. :)

Tämäkin liittyi jo viimeks koneella ollessa FB ryhmään, ja sit unohdin sen... :whistle: :ashamed: Tänään kävin sielläkin kurkkimassa... :D

Hyvä TaCa. :) Kyllä ne sieltä sit jatkossakin kuuluu, mikäli sattuu osumaan kohdalle. :) Siis kun on se ihmisen alku kuitenkin pieni vielä ja pääsee hyvin piiloon... :)

Tervetuloa Missah. :)

PT: Mut näkyy kai se siellä omassa profiilissa missä on ryhmät mihin kuuluu? Jos niitä ei laita näkymättömiin. En tiedä, en laita tyhjää päätäni pantiksi.. :D

Ja täällä aion minäkin käydä, vaikka tuolla FB:ssakin on... :) Tämä sivusto vaan tökkii useammin eikä tänne pääse kännykällä, niin siksikin on kiva et tuollakin niin ei tuu vieroitusoireita... :LOL:

Mahtihirmulle tervetuloa. :flower: Sukupuolen voi saada selville siinä toisessa, rv 20 ultrassa. Meillä on kumpikin neiti olleet jalat nilkoista asti ristissä, niin mitään ei ole näkynyt. :LOL:

Jeccika: Huomasin saman, et kun luen juttuja niin koitan miettiä minkänäköinen tää nainen nyt olikaan.. :LOL: Luulen muistavani Susannan ja TaCan, pitääkin kirjoittamisen jälkeen käydä tarkistamssa... :LOL:

Mulla ei näy mun kirjoituksen tammikuun tähdissä omalla eikä kavereiden sivuilla, tarkastin äsken... Kai se johtuu jostain asetuksista, tiedä häntä...

maska: sitä varten me täällä ollaan et tänne saa tulla purkamaan... :hug:

(.): Muuten ihan ok, mut toinen nilkka on paskana.. :/ Kaaduin sit tänään ku oltiin tyttöjen kans ulkona. :whistle: Mulla nilkat löysät, kun niin monta kertaa jalkapalloillessa ne aikoinaan loukannut, niin nyt kävelin tasaista alamäkeä ja naps, nilkka väärin päin. Voitte vaan kuvitella niitä kirosanojen määrää kun nilkkaa poltteli jonkin aikaa ihan kittettävästi.. :whistle: Likat seiso suut seljällään ja kuunteli mun manaamista.. :ashamed: Saman tien tuli sekä nilkan ulkosyrjästä että sisäsyrjästä luun alle komea mustelma ja turpos heti. Eka ajatus tosin oli, et ei kai housut menneet polvesta rikki kun oli uudet housut jalassa, käytössä olleet n. 10min. :LOL: Onneks vaan polviin tuli pienet vekit eikä ees verta, niin ei heti menny uudet pöksyt pyykkiin.. :whistle: (Viis polvista, ne paranee toisin ku housut.. :D ) Oman mielenrauhan vuoks soittelin neuvolaan, ja siellä mun ajatukset vahvistu, et tuskin vauvalle mitään kävi, koska kuitenkin kaaduin kyljelle enkä suoraan mahalle, ja kun on vähän viikkoja niin on vielä hyvin piilossa. Ja kun kummassakin polvessa on vekit ja komeat mustelmat samoin kuin kämmenissä, niin menin ensin kontalleen ja siit sitte kyljelleen... Ja arvatkaas kuinka korkeat kengät mulla oli? Ihan crocsit, et ei kovin paljon pohjaa ollu... :whistle: Ärsyttää, kun ei tohtorisedät suostuneet mun nilkkoja operoimaan joku vajaa 10v sitten kun toinen meni pahasti pelissä, ei ollut vielä tarpeeksi paha... Vaikka ne mietti et kiristelläänkö nivelsiteitä vai ei, niin ei sit lopulta kuitenkaan vaikka pyysin et ois korjattu... :whistle:

Eipä tässä muuta, kai se pitäs mennä kakku väsäämään ja sit isäntä herätteleen et päästään autonpesuun. Mun piti käydä, mut en nyt sit aja... :/ Ostin eilen sellaisen simpson- kakkukuvan, ajattelin isäntää muuten vaan hemmotella herkuilla kun en aikoihin oo mitään tehnyt sille... :heart: :heart:

Shamandalie ja Itikka 15+0 :heart: POKS
 
Nyt on tosiaan ryhmä salainen fb:ssä eikä näy kelleen :) Eikä mulla kaverit sitä nähny viimeksikkään ku sain asetukset oikein :p

Ihana kesä! Tuntuu että neiti nukkuu yhä vain pitempiä päikkäreitä näin kesäaikaan, hirveen äkkiä vässyy!

Mulla on ollu tässä muutama päivä sitte päänsärkyä joka helpotti ku otin panadolin ja lähin kävelylle.. mutta heti ku yritin levätä nii se vaa ylty! ei puhettakaan että olis päikkäreitä pystyny nukkuun..

kaks päivää ultraan :)
12+2
 
Heippa!
Kyllä minäkin meinasin pitää tän palstan pääasiallisena foorumina ja fb:ssa käydä välillä kurkkimassa kuulumisia ja raportoimassa omia. :)

Maska82
jos edelleen tekee mieli kirjoittaa koko stoori, niin anna palaa vain. Jos joku ei jaksa lukea, osaa varmasti hypätä yli ja olen varma, että täältä löytyy kyllä ymmärrystä. Itse käynyt ja käyn hieman samantyyppistä elämäntilannetta, seurusteluni on herättänyt pienellä kylällämme melkoisen paljon puhetta, eikä pelkästään positiiviseen sävyyn.

Täälläkin on särkenyt pää jo kolme päivää, eikä panacodikaan auta. Ei onneksi noin hurjaa särkyä, kuin neulaisella, toivottavasti menisi pian ohi.

Voi kun houkuttaisi se kotidoppleri... En taida uskaltaa silti hommata, minä tulisin hulluksi sen kanssa, jos jonain päivänä en saisikaan ääniä kuulumaan.

(.) Mahanahka kiristää ja napa on nyt jo venynyt ihan muodottomaksi. Pitäisi yrittää saada aikaan se kuvan ottaminen, tää on aika hurja pallo jo. :D
Väsymys tuntuu palanneen takaisin ja tänään on taas ollut jokseenkin huono olo. Ei saisi vinkua, mutta mulle alkaa tää alkuraskaus jo riittää, menisi nyt aika nopeasti... :/

Kreecher ja Ötys 13+2
 
Heissan!

Kaverin ehdotuksesta tulin katteleen mistäs täällä puhutaan. Itellä eka raskaus ja välil hieman jännittää tää meno =) Mut eilen taas neuvolassa kerrottiin että Möllin kanssa voidaan oikeen hyvin =)
Jaksamisia vaan kaikille!

TammiMölli 14+4
 
pikaisesti poksumaan =)
liittyisin kyllä tohon fb ryhmään mutta se sähköposti joka mulla on, on niin tukossa että en sieltä löydä mitään..jos sen kutsun sais laitettua jotenkin ihan fb:n kautta niin sit onnais.

myöhemmin paremmalla ajalla kuulumisia ja kommentointia-

hippu10 ja pieni 15+0
 
Jee löysin tieni sinne fb:hen..mulla ihan sama näkeekö kaikki kun jo kaikille siellä julkaistu ultrakuva vaikka meillä juuri onkin vielä mahdollisuus ettei se raskaus sujukkaan hyvin mutta riskillä:)

Oon palstaillu täällä taustalla ja lueskellu mitä kaikkea muille kuuluu..tekstiä tullutkin jo mukavasti :)

MULLA ON HÄVINNY kaikki oireet..hieman pelottaa..onneks neuvola keskiviikkona...ei viitti turhaa stressata pitkään. täytyy vaan aatella ettei sille mitään voi.

Täytyy paremmalla ajalla kommentoida juttuja taas :)
 
Uusille tervetuloa munkin puolesta :flower:

Ja kaikille tavitseville :hug: :hug:

(.) Pikkuneitin kanssa käytiin käveleskeleen ja oli niin ihana ilma olla ulkoma kovasta tuulesta huolimatta. Nyt piiku on nukkunu reilu 3 tuntia tyytyväisenä. Mun polvi vain ei oikein tykänny kävelystä. Tässä ukkoa odottelen töistä ja kattonu töllöä ja tietty netissä pyöriny :D

Ninnipo ja :heart: Masumussukka 14+3 :heart:


Muoks! Niin ja unettomuus vaivaa täällä. Aiemmissa raskauksissa vaivannu vasta loppuajasta. Ja taitaa vaivata koko tän raskauden :D
 
TammiMölli Tervetuloa mukaan :flower:

Eilen taas oli IHAN PAKKO kaivaa doppleri esiin. Noh, ei edelleenkään mitään :headwall: En mä huolissani ole, mut mua vaan ärsyttää kun en pysty olee edes muutamaa päivää kokeilematta.

Väsyttää.. |O

Missah ja Jalle 13+0 POKS :heart:
 
Liikunnasta, mä olen käynyt kerran viikossa salilla ja tehnyt ihan samoja liikkeitä kuin ennen raskauttakin ja kerran viikossa pacessa. Sekä pyöräilen työmatkat 6km/suunta. Spinningin ja ihan älyttömän hyppimisen olen jättänyt jo muille, kun ei ne sykkeetkään sais pitkäkestoisesti olla kauhean korkealla. Painoa on jo tullut n. 3,5 kg. Saas nähdä mitä neuvolassa huomenna sanovat noususta.

Onko kellään tietoa, saako hyönteiskarkotteita käyttää ihan normaalisti raskauden aikana?

Marde ja Milli 15+4
 
Huomenta.

Päänsärky jatkuu... Otin yöllä särkylääkkeen ja aamulla oli ihan ok, kunnes nousin ylös. Jomotus palasi samantien.

Mä olen jatkanut liikkumista ihan samaan malliin raskausaikana. Ratsastus on käsittääkseni kielletty koko raskauden läpi (ja järjellä voisi kuvitella, että extremelajit menevät samaan sarjaan) mutta muuten ei taida olla rajoitteita, kunhan vointi on hyvä ja syke pysyy alle 140-150. Joku vauvalehti kirjoitti aikanaan, (2002, kun odotin esikoista) että kuntosaliurheilu pitäisi lopettaa viikon 26 jälkeen, mutta neuvolan terkka sanoi, että aivan hyvin voi käydä salilla vaikka loppuun saakka, kunhan liikkeet tuntuvat itsestä hyvältä ja se syketaso ei nouse liikaa.

TammiMöllille
tervetulotoivotukset! :flower:

Nyt painun maate, pää ei tykkää tietokoneilusta... :(

Kreecher ja Ötys 13+3
 
Liikunta, mitä se on :LOL: juu ei tuu harrastettua, eka oli ne helteet ja nyt iski väsy :snotty: pitäis ottaa itteensä niskasta kiinni ja käydä ees käveleen lasten kanssa, paino ei onneksi ole noussut hirveästi :p

Päivittelin tuota etusivua ja jos jonkun päivityspyynnöt ei sinne ole päivittyneet, laittakaa uuestaan, oli postiloota niin täys et piti tyhjätä :wave:

TammiMöllille tervetuloa mukaan :wave:

Meille taas tuli pojalle se helevetin märkärupi :headwall:, kyllä mulla alkaa tää jo riittään, pyykinpesua pyykinpesun perään ja ihon hoitoa hoidon perään ja kun en meinannu ees saada pojalle lääkäriaikaakaan :headwall::headwall:, kun on koko viikko kuulemma niin täynnä, juu mut pakko ois saada lääkkeet ettei se leviis pikkusiskoon, minuun tai ukkoon, saatiin kuitenkin se aika, päällekkäisaika tälle päivälle, pakko mikä pakko :headwall::headwall:

Mutzilla ja tirriäinen 15+6 :heart: :heart:
 
tammimölli Tervetuloa :wave:

liikumisesta mulla loppu kun seinään, kun tuli niin kaameet pahoinvoinnit, että ei paljoo työpäivän jälkeen sohvalta noustu.. :/ Nyt ajattelin, että vois mennä jumpaan, joka on suunnattu raskaanaoleville, niin sitten tuli noita suppareita.. :headwall: Seur. ti mulla on neuvola niin kysyn sieltä, että saanko mennä vai en. Tänään ei ole enää suppareita tullut. Tais johtua tosta kuumuudesta.

TaCa Onnea sydänäänistä :heart: niitä on kyllä ihana kuulla, itse olen vasta kerran saanut kuulla neuvolassa, toiv. ti kuulee taas d=)b

(.) En sitten kerennytkään eilen sen enempiä kommeintoimaan illalla :/ fb kävin pikaiseen kommentoimassa, kun siellä oli vähemmän tekstiä :ashamed: Eilen oli huono mahapäivä, alotin piiitkästä aikaa aamun oksentamalla ja sama toistu lounaalla ja illalla meinas päivällinen tulla ylös.. Olo oli muutenkin todella hankala eilen, mutta en valita, enää ei ole huono-olo 24/7 ekä tarvitse arpoa, että juoksenko vessaan vai en :p Eitkaitten tässä muuta tähän hätään.

neulanen mites siellä jaksellaan?

piupula ja leevi 15+5
 

Yhteistyössä