*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Syksyä odottaa myös avokado, en voi sietää näitä helteitä |O
En ole ikinä käynyt etelänlomalla ja luulen etten aijo koskaan lähteäkään koska en ole koskaan ollut helteiden ystävä. Olen enemmän talvesta ja keväästä nauttiva ihminen mutta jopa syksy tuntuu mulle mieleisemmältä kun kesä.
Kesässä on kivaa se kun lämpötila pysyy ALLE 25 asteessa mut heti kun asteet nousee siitä niin mun oloni käy tukalaksi, voimat on vähissä, päänsäryt lisääntyy ynnämuutamukavaa..
ValiVali :D

Ens viikolla alkaa taas työt ja joulukuun lopulle pitäs jaksaa siellä sitten.. lomapäivät säästän vuoden loppuun, otan ne vikat lomapäivät just ennen äitiysloman alkua, eipä 5kuukaudessa nyt kovin pitkästi lomaa ehdi kyllä ansaitakaan..
Mä niin toivon et nää helteet loppuu tähän ja ens viikolla kun pitäs jaksaa paiskia töitä, -olis edes hiukan pienemmät asteet kehissä.. kamala tehdä fyysistä työtä näillä säillä.. ei käy kateeks niitä jotka on tän heinäkuun huimat helteet painanut töitä!

Overjoyed kiitos vinkistä, voishan noita vaatteita käydä katsastamassa :wave:

Ostin sitten jo eilen rattaat tulokkaalle.. myin pojan vanhat emmaljungan scootterit kun niissä ei selkänojaa saa alas joten eivät käy vastasyntyneelle. Ostin tilalle saman merkin City Crossit ja niihin pehmeän kantokopan.
Käytiin pojan kanssa tekemässä kunnon lenkki ja otin rattaat mukaan että poika sai loppumatkan istua kyydissä, -oli kyllä oikeesti tosi kevyet työntää ja muutenkin hyvän tuntuiset rattaat.
Me Like :heart:

Avokado 14 + 5 :heart:
 
Kivakiva. Soitin tää sinne neuvolaa ja oma terveydenhoitaja on lomalla. Se sano ihan suoraa että ei oo asiaa ees kuuntelee sydän ääniä, koska oon uudelleen synnyttäjä. :DD Justjust! sano et soita 9 päivä kun oma tulee takasin lomalle et jos se näkee tarvetta sille. Musta on kyllä ihan pepusta et rv 20 jälkee alkaa vasta neuvola käynnit!!! :kieh: No mulla on epilepsia et senki takia joudun johonki erityislääkärille sitte ku on se rakenne, et luulis nyt et pääsisin ne sydän äänet kuulee.
 
Tällee btw, painosta kyselisin sen verta niille jotka saanu jo lapsia, et kui paljon vaihdellu tuo paino tähän odotuksee?

Esikoisesta mulla siis tuli 20kg, rv 17 tullut jo 5kg. Nyt oon rv 15 ja 1kg tullu. Eli huima ero!!
 
icefairy mulla tuli esikoisesta 11kg, toivottavasti tästä ei ainakaan enempää

Voi mie olen kans talvi ihminen henkeen ja vereen! En tykkää helteistä :(
Menimme mieheni kanssa naimisiin tapaninpäivänä 2008 ja voi että oli ihanaa :))

niin.. siitä mekosta häihin! A-linjainen on varmaan paras vaihtoehto ja se korostais pikkumassuaki kivasti ;) entiä ostaako mamma mekkoa yhtien häiden takia, josjoku vanha menis pääle vielä.. :eek:

13+4
 
Onkos muille tullut tilannetta että on vasta valmistunut ja töitä nyt ehtinyt vasta tekee vähän aikaa et pelottaa ehtiiö tekemään sen 6 kuukautta ettei oo ihan köyhä äitiyslomalla .... jos vaikka joutuu saikkelle..tällä hetkellä kun vaan koittaa kestää vaikka selkä ja pää huutaakin tulta.. :LOL:

icefairy
noin myöhään..toihan on pe....tä :D ihme heittelyä.. ei kyl itelläkää sen mukavammin noi neuvolat menny..
 
äitiysraha eikös se mene niin että viimeisen 6kk perusteella sen rahan voi laskea - siinähän voi olla sitten vaikka se 4kk työtä, pääasia on että tulot ovat nousseet 20% edellistä verotusvuotta enemmän. Ja verovuosi on 2 taaksepäin siitä milloin vapaa alkaa; eli jos vapaa alkaa 30.12.10 on verovuosi 2008 mut jos vapaa alkaa 1.1.11 on verovuosi 2009.

päänsäryt mulla oli tuossa 12-14 jonkinverran päänsärkyä joihin sai kyllä vetästä sen 1g panadolin ja pariin otteeseen sen buranankin kun ei muu auttanut. ja kahvinjuojana huomaan milloin on kofeiininpuutospäänsärkyä

onneks ei oo juhlia, en raaskisi ostaa uusia vaatteita tai siis telttoja, tätä menoa en muihin vaatteisiin mahdu mahankohdalta loppuvuodesta.... sen verran alkaa tuo maha näkyä.... harmi kun en osaa noita kuvia siirrellä enkä viitsi yrittääkään :ashamed: mutta toiveen ja icefairyn kaltainen maha täälläkin on ja se +4kg on lähtöpainoon tullut, taitaa olla jo +5:kin :whistle:

vappupommi 17+1
 
vappupommi niin eli se 6kk täytyis siis saada täyteen kun eikö se kerrota juuri kahdella et tulee vuoden tulot et jos ehtii tekee vaan pari kuukautta ni voi hitto ko tulee tyhjä tili..:/ pitäis siis sinnitellä hitto ainakin marraskuuhun!

en muuten kans raski ostella vaatteita mut nyt on pakko ostaa jotain erilaisia housuja rintsikoita ja paitoja mitkä menee nätisti päälle et kehtaa lähteä ulos :D
 
Tervetuloa uusille!!!

Töihin palailin maanantaina lomilta ja on ollut olevinaan hirvee kiire. Oon mä lueskellut kaikki, mut ei oo oikein jaksanut kirjoittaa, enkä nytkään pahemmin jaksa. Kun on niin kuuma...

Overjoyed: Kiitos kun vinkkasit tuosta Missymomin varastomyynnistä! Täytyy käydä jos ehdin.

supistuksista: Maanantai meni leppoisasti töissä, mutta nyt oon kolme päivää tehnyt hirveesti kaikenlaista ja aika paljon kantanut tavaroita ja kaikkee, niin nyt on joka ilta supistellut. Ei kivuliaasti, mut täytynee rauhoittua...jospa huomenna ottais taas vähän kevyemmin ja lepäis sit taas viikonlopun.

vaatteista: Ei todellakaan mene tavishousut enää jalkaan. Onneks on kolmet mammakaprit ja yhet farkkushortsit. Sit yks hellemekko ja viileämmiksi päiviksi sain naapurilta äippäfarkut ja yhdet housut on tallella ed. raskaudesta.
Yhdet juhlat ainakin on täällä tiedossa syksymmällä, mutta mulla on yks hieno mekko. Olin kaverin kaasona kun olin 28+ jotain raskaana, niin on tuo mekko tallella.



Ajattelin vaihtaa siihen yhden makeen mustan huivin yläosaks, vaikka on se ihan ok ehkä noinkin, mut jos on viileetä niin se musta on paksumpi ja muutenkin isompi huivi.

Yritän kirjoitella illalla viel lisää, nyt lapset haluu jätskiä =)

BellaMarie & Heppuli 17+1
 
proteeinit plussalla, onko muita??

Heippa piiitkästä aikaa <3 oli kova työputki: 5työpäivää, 1 vapaa välis, 7 työpäivää. Tänään siis viettänyt ekaa vapaata noiden jälkeen B) Tänään oli neuvola, muuten kaikki hyvin mutta pissassa oli proteeinit plussalla :/ sain lähetteen labraan.... verenpaine oli hieman koholla, pikkuisen sydän löi 150-165: liikkui myös kovin tuolloin. Painoa mulle on nyt kaikkiaan tullut 4kg300g. Unohdin sanoa neuvolaan et viimeisen viikon ajan on nyt n. 4 pvänä peräkkäin särkenyt päätä, oon ottanut paracetamolia..lisäksi mulla on ollut ylävatsakipua 2 kertaa jotka tulkitsin sillon närästykseksi (kun en oo aikaisemmin kokenut närästystä) niin voi hitto sentään..multa kysyttiin neuvolassa oonko huomannut mitään oireita mitkä nyt huomataan proteiinin plussana, vastasin etten oo.. ja vasta kotona tajusin et hitto onhan mulla noi oireet mitkä kuuluu myös raskausmyrkyrtykseen.. toivottavasti nyt ei ois sitä...pelottaa kauheesti... :,( onko kellään huomattu nyt proteeinia, jos on miten labras meni ? tai ne jolla on ollut joskus raskausmyrkysty ni millon todettiin ja miten raskaus erteni+synnytys?

mammyli ja alma 16+2
 
icefairy : Siis käsittämätöntä ettei pääse kuuntelemaan sydänääniä :kieh: Mulla on kotidopleri millä voi välillä kuunnella kun en vielä tunne liikkeitä, mutta uskoisin kyllä pääseväni neuvolaankin jos tarve niin vaatisi. Painosta kyselit, esikoisesta mulle tuli yhteensä 14kg, lähtöpaino oli 48kg. Tässä toisessa odotuksessa lähtöpaino oli 51kg ja nyt tullut vasta puoli kiloa painoa lisää :D Mulla nousi tosi hitaasti paino myös esikoisesta ja vasta lopussa se kiihtyi!

Liikkeistä:Vieläkään en niitä varmuudella tunne, mutta tänään tuntunut useaan otteeseen sellasta painon tunnetta, joka vaihtaa paikkaa, vaikea selostaa paremmin. Tuntuvat siis sisältä, ei missään nimessä tunnu masun päältä kun kättä siinä pitää.Taitaa vaan suoli liikkua :D Edelleen uskon, että ne ekat liikkeet on niitä kuplavärinöitä, potkut sitten vasta viikkojen päästä :)

Toive81 ja Sintti 14+1
 
mammyli mä oon ymmärtänyt että raskausmyrkytys vois esiintyä vasta loppuraskaudesta, ei vielä näin aikaisin. Mulla on kerran ollut proteiinia virtsassa ja oli pissatulehdus. Siis ei raskaana ollessani. Eli vois ola jotain sellaistakin. Ja päänsärkyäkin voi ihan hyvin esiintyä näillä ilmoilla.

Olen ollut oikeastaan koko päivän sisällä (tv:n ja tietokoneen ääressä), sen verran käynyt haistelemassa pihalla että olen tuntenut kuuman tuulen ja saunailmaston.....
 
Nyt nopsaan...........
Mammyli raskausmyrkytys voi tulla jo aikaisilla viikoilla JA ON TOSI VAARALLINEN!!!!!!!!!!! Eli jos tupakoit niin se pois, makuuasentoon HETI ja toivottavasti tarkastavat pian uudelleen sun proteiinit ja paineet. Mulla oli esikoista odottaessa loppuvaiheessa ja jouduin päiviksi vuodelepoon kunnes oli pakko käynnistää synnytys. Yhdel kamulla oli pakko tehdä hätäsektio rv31 ja vauveli ok. Toisella tuli just näillä viikoilla ja niin.... :'( Sen tietää miten siinä meni... :'(
Mutta siis myohemmin lisää muuhun....
 
Mammyli: Proteiinit menee herkästi plussalle jos esim. alapesu ei ollut riittävän huolellinen ennen näytteenottoa koska jos valkovuotoa pääsee vähääkään virtsan joukkoon, se antaa herkästi plussan liuskalle.
Varsinkin jos olet joutunut "pinnistämään" että olet saanut pissattua kuppiin, on herkästi voinut päästä tippa valkovuotoa joukkoon.

Raskausmyrkytys iski mulle esikoista odottaessa mutta ihan vasta viimeisillä viikoilla. Raskausmyrkytys muutenkin on loppuajan riesoja, muistaakseni voi tulla vasta joskus rv25 jälkeen.
Minun vointi pysyi melko hyvänä ihan vuodelevolla, en saanut nousta kun vessaan/suihkuun, muuten olin 2 viikkoa ihan vuoteessa. Verenpainetta ja virtsaa seurattiin, ultralla katsastettiin myös vauvan kuulumisia pariin kertaan tuona aikana muttei vauvan voinnissa ollut valittamista ja omanikin oli ok kun vain pysyin levossa joten en halunnut käynnistystä enkä verenpainelääkitystä.
Sain käynnistysajan vasta sitten kun poika meni toista viikkoa yliajalla mutta poika päätti syntyä päivää ennen käynnistystä ihan oma-alotteisesti =)

Avokado 15 *poks* :heart:
 
mammyli Mun mielestä se myrkytys voi kyllä aikaisinkin tulla. Toivottavasti sulla ei ole sitä :hug: Tulee meinaa aika pitkä vuodelepo muuten. Mulla myrkytys tuli vasta loppu raskaudessa.

Missah ja Jalle 14+1
 
Nullpoints ihanko totta? :eek:
Ja minulle sanottiin neuvolassa, siis nyt rv 9 että mulla on tässäkin raskaudessa riski saada raskausmyrkytys kun sain sen esikoistakin odottaessa MUTTA nimenomaan sanoi että se ei ole vielä tän ajan murhe kun se EI VOI tulla ennen kun loppuraskaudesta ja mulle jäi jotenkin mieleen rv 25 jälkeen..
Voi toki olla et olen saanut väärää tietoa sitten..
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! Mielenkiintoista lukea suomalaisten odottajien kokemuksia, täällä Saksassa näkyy monet asiat menevän hieman eri tavalla. Mulla on RV 15 + 2 ja jo neljä ultraa takana. Viimeisin omasta toiveesta kun mies kerrankin pääsi mukaan tutkimuksiin :)

Onko muilla ollut hengästymistä alkuraskaudessa? Minä läähätän jo pienestä rasituksesta (esim. imuroidessa, kävellessä ja jopa silloin kun nousen sohvalta ylös). Olo on kuin mummolla.. Vatsaa ei vielä kauheasti ole ja painoakin tullut vain 2,5 kg tähän mennessä.

Päänsärkyä oli mullakin parin viime viikon ajan, särkylääkkeisiin en ole turvautunut missään vaiheessa. Vesi (n. 2-3 l/pvä ) auttaa, samoin hieronta ja ulkoilu.

Liikkeitä en ole minäkään tuntenut, stetoskooppi tuli hommattua sydänäänien kuuntelua varten :)
 
Avocado Joo noin on. Mutta siis toi on yleinen ekoissa raskauksissa ja harvinaisempaa seuraavissa. Eli monesti ekassa tulee ja seuraavissa ei tulekaan.... Niin ja ei ole yleistä näillä viikoilla (harvinaista siis on) MUTTA voi tulla todellakin. Tutullani oli eka raskaus ja vauva kuoli... Oli kuollut rv14 ja keskenmeno alkoi rv16. En halua peloitella ketään, mutta on ihan hyvä tietää vaarat koska on mahdollista tosiaankin ja on tosissaan otettava tuo... Anteeksi nyt sekava selitys. Neiti haluaa tossa leikki tatskaa (kello on eri täällä maassa) eli en oikein pysty keskittyy tähän kirjoitukseen. Jos tuli epäselvästi niin kysykää....
Tossa noita oireita jne: http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskausajan-vaivat/Tunnista-raskausmyrkytys/
 
Nyt kerkeen paremmin... Koko päivä on mennyt hulinoidessa kun oli esikoisen synttärit ja molemmat olivat sit niin villejä etteivät meinanneet asettua ollenkaan. :whistle:
Joo eli siis mulla tuli toi raskausmyrkytys rv39 ihan puun takaa. Ekakertalaisena oli siis ylläri pylläri kun en tienny mitään ees ton olemassa olosta. Eli paineet oli korkeella ja proteiinia pissassa. Ottivat toisen näytteen synnärillä ja lähettivät kotiin laukkua pakkaamaan ja heti takaisin lepoon. Siel sit makailin kolme päivää ja pääsin kotiin sit viikonlopuksi. Maanantaina olikin taas kaikki koholla ja sit taas kotiin laukkua pakkaamaan. Sit aloittelivatkin synnytystä kun olin jo niin pitkällä ja alkoi totisesti paikat pettää.
Sen verran oireista etten tosiaankaan huomannut mitään ihmeellisempää. Ei ollut päänsärkyä, pikkasen huippaili ja tähtiä näin ja turvotus oli valtaisa. Toisaalta oli kesän helteet eli noikin oireet olivat mun mielestä normaalia raskauteen liittyvää. Eli voi olla tosiaankin aika salakavala paha. :(
Tota pienempää odottaessa taas ei tullut tota myrkytystä. Paineet olivat aina normaalit jne.

Jeccika Niin tietysti on pakko olla enemmän vammaisia. En oo koskaan ajatellut tota asiaa noin, mutta niin luulis joo. Tiedän pari joilla on Down syndrooma lapsia, mutta en muita. En ole huomannut et ihmisiä haittaa toi seulomisien vähyys/ ultrien ylimalkaisuus. Ehkä kun tuo on se systeemi niin muuta ei sit osaa kaivata?
Jeccika Ostin keväällä H&M:n alennusmyynnistä raskaanaoleville tarkoitetun mekon 5 eurolla. On a-mallinen ja oon pitänyt jo 3 juhliin. On sellaista materiaalia et laskeutuu hyvin ja siihen mahdun varmasti vielä loppuvaiheessa turposin miten paljon tahansa...

Toive kiva masu on sulla. =)
icefairy painosta... Nyt oli lähtopaino ihan liikaa joten ei sais pahemmin nousta ja ei oo nousut viel ollenkaan. :ashamed: Ekan kans tuli 30kg kokonaisuudessaan ja se lähti pois. Toisen kans 25kg ja ei lähteny kaikki. :headwall: Nyt sit toivon ettei nouse liikaa, koska tän jälkeen alkaa sellainen laihdutusrääkki et lähtee liiat. Ihan sellainen normaali paino olis ihanne. Ei mikään luuranko. :$

(.) Omaa ei sen kummempaa et POKS räks ja bäng vaan eli 16+0 tänään ja samalla esikoisen synttärit. Tänään on sit ollut jotain kasvukipuja ja tuntenut liikkeitä, mutta sellaisia parempia liikkeitä kaipaan vieläkin... :/

NP ja Pluto Kolmonen 16+0
 
Pitkästä pitkästä aikaa kirjottelen, katsoin, että edellinen kirjoitus on kesäkuun alusta vähän sen jälkeen kun plussan olin saanut. Oon muutoinkin laiska kirjottelija, mutta nyt on vaivannut vielä sellainen epävarmuus, että onkohan tuolla mahassa ketään, niin en sitten senkään takia oo viitsinyt kirjoittaa. Kun huonovointisuus loppui joskus viikkoja sitten niin sitten tuli epäilys, että jos se onkin mennyt kesken. Ultra oli puoltoista viikkoa sitten ja hyvin siellä voitiin. Siltikin vielä vähän odottelen, että viikkoja kertyy lisää niin on varmempi olo. Sydänääniä en oo kuullut vielä kertaakaan, lääkärineuvolassa (10+3) niitä ei saatu vielä kuulumaan, ens viikolla olis seuraava neuvola, siellä toivottavasti sitten. Meillä on ollut mukavasti vähintään kuukauden välein näitä neuvoloita ja ultrat päälle.

Paino mulla on noussut varmaan muutaman kilon, esikoisesta tuli 20 kiloa ja se oli sellainen 4,5 kiloinen ja 55 senttinen syntyessään, niin nyt on kauhea paniikki syömisestä, ettei tästäkin tulisi niin isoa. Tosin mun äidinkin esikoinen on ollut samaa kokoluokkaa ja äitini on ollut mua paljon pienempi odotusaikanaan. Sokerirasitukseenkin joudun sukurasitteen vuoksi, sama homma viime kerralla, mutten onneksi jäänyt kiinni.

Nyt on kun kerrankin istuu tähän koneen ääreen, että jotain kirjottelis, niin pää on sitten aivan tyhjä. Jos koitan joku toinen kerta paremmalla onnella, nyt oli vain tälläista omaa napaa.

Päänsärystä kärsiville tsemppiä!

Siili ja pikkunen 13+6
 
Huomenta pinoon :)

mammyli :hug: toivottavasti olis nyt aivan harmitonta :hug: Onneksi kuitenkin nykyään jo paljon tietoa ja apuja saatavilla :heart: Tsemppiä!

kantoliinasta oli puhetta joskus... ( pitkästä aikaa aikaa kommentoida ) Meillä on mun isosiskolta saatu pitkä froteelina :) Ajatelitiin liinailla, mutta vielä ei ole mitään käsitystä siitä, miten se solmitaan, vaikka olen ohjeita käynytkin katsomassa.. Onneksi tässä on aikaa opetella.. Opettaiskohan ne tuolla neuvolassa?? Ei varmaan rahkeet riitä. :p

icefairy No jopas oli täti neuvolassa!!!!! :kieh: Ei voi muuta sanoa, kun että panee hiljaiseksi tuollainen.. Ei vissiin työmotivaatio ole korkeella, kun ei tota parempaa palvelua anna.. :/

Hmm.. tossa kahlasin uudestaan läpi 6 sivua, kun olin vaan lukaissut ne läpi, ja *puF* hävis päästä kaikki,.. :headwall: Mulla tää rakausdementia vaivaa enemmän ja vähemmän.. Mun sukulaisetkin naureskelee mun tempauksille :LOL: hukkasin mm. avaimen porukoille 5minutissa ja sitä sitten etittiin 20min mun pikkusiskon kanssa, löyty sitten pikkusiskon huoneen pöydältä, jossa olin käynyt aikasemmin.. Että sellasta.. neuvolatäti sano, että pahenee vaan loppua myöten, että katsellaan, mistä löydän itseni :LOL: :LOL:

(.) Kävin eilen ostamassa rautalisän, ja tänään aamulla, kun eri nainen..!!! Ooon NIIN paljon pirteämpi, että avot :) :) heräsin 1h ennen kellon soittoa ihan pirteenä :heart: Aivan ihana tunne. :) Ihanaa.. perjantai :) :) Huomenna mennään käymään anopin kanssa ruskovillan tehtaanmyymälässä katsastamassa, miltä näyttää ja sen jälkeen kirpparille :)

hankinnoista Täällä melkain kaikki vaatteet jo hankittuna kirppareilta :) eipä ole paljoo lompakkoa pakottanut ja anoppi on ostellut paljon kaikenlaita. :) tekee ihan mielettömiä löytöjä kirppareilta :) kestovaippojakin on löytänyt huimasti :heart:

piupula ja leevi 17+0 *POkS*

*muoks*

painosta Täällä tukkut nyt 1kg lisää :)
 
Myrkytyksestä Mulle taas sanottiin neuvolassa ja lääkärissä äitiyspolilla, et on erittäin pieni riski saada uusi myrkytys. Ja sit jos tuleekin, niin lievempänä. Tosin mullahan toi ekakin oli lievä eikä edes varsinaisesti sen myrkytyksen takia käynnistetty vaan mun väsymyksen takia. Enää en käynnistystä halua mistään hinnasta, eli toivon todellakin, et tää tyyppi lähtee itse syntymään ajoissa.

Missah ja Jalle 14+2
 
Myrkytyksestä Hui! Joko se tosiaan voi iskeä näillä viikoilla!? Minäkin olen ollut siinä uskossa että sen on vasta loppuajan murheita. Toivottavasti säästymme kaikki siltä! Ihan niin kuin tässä raskaudessa liitoskipuineen, muine kolotuksineen ja särkyineen ei olisi tarpeeksi.

Helteistä Nyt alkaa jo mulleki riittämään, kiitos vain! Aiemmin oon vain nauttinut mutta nyt tosiaan muutaman päivän on ollut hieman liian tukala ja väsynyt olo. Eilen istuin ystävän kanssa tuossa pihalla ja olihan hankala olo. Alkaa ilmeisesti tää raskaus + matala verenpaine aiheuttaa tukalaa oloa.

Painon noususta Mullahan tätä lähtöpainoa on jo ihan riittämiin joten toivon ettei ihan hurjiin lukemiin nyt mentäisi. Turhan rankka pudotusurakka muuten edessä. Esikoisesta kävi pahimmillaan +14kg ja jälkitarkastuksessa oli lähtötilanteeseen nähden + 3,3kg.
Tällä kakkoskierrokselle lähdettiin 9 kiloa kevyempänä kuin ekaa odottaessa!! Joten toivon että imetys ja kahden pienen perässä juokseminen auttaa kilojen karisemisessa. En nimittäin mitenkään erityisesti laihduttanut kun imetin vielä kakkosen ilmoitellessa tulostaan.

Tuohon lähtöpainoon on nyt tullut +2kg mikä tuntuu olevan aika tavallinen painnonnousu tässä vaiheessa. Jospa se ei mihinkään hirmulukemiin nousisi!! On tässä nimittäin ainakin lähtöpainostakin varaa pudottaa 13-18kg!!!! :eek:

Hormoonit + painajaiset Joku täällä kirjoittelikin että on nähnyt painajaisia raskausaikana. Mulla on nyt parina viime yönä ollut myös painajaisia. Ensin näin unta että mies ajoi kolarin. Liekö johtunut siitä, että mies lähti töihin ajeleen (300km) ja yleensä soitellaan illalla vielä mutta nyt jäi välistä... Siinä sitten hormoonihuuruissa ja pää sekaisin surusta yritin hautajaisia alkaa järjestään. Olihan kamalan ahdistava uni!

Viime yönä sitten näin unta että anoppi paukkasi keskellä yötä meille etsiin jotain toista miestä! Mies on reissutöissä ja edelleen sillä reissullaan ja anoppi oli saanut päähänsä että mulla on täällä joku toinen mies! Siinä sitten hirveä riita joka loppui siihen että huusin ettei tartte tähän mökkiin enää jalallaan astua! :LOL: Kaikkea sitä!

Liitoskivut on löytäneet tiensä tänne. Muuten on ihan jees mennyt tämä raskaus ilman isompia krenkkoja. Toisaalta nuo kuuluu kyllä asiaan...

Karkki 17+1
 
Moikka pikana. :wave: Siivous käynnissä, piti tulla vaan hengähtään...

Toivottavasti Mammylilla ei oo r-myrkytystä. :hug: Mulle sanottiin toista odottaessa, että koska esikoista odottaessa sitä ei ollut ja lapsilla sama isä, niin en tule sitä saamaan. Ja ketun marjat. Toisen raskauden ihan lopussa, jo rv 40 tuli toksemia, ja ite olin sitä mieltä et olisi sitä, mutta mua ei meinattu tutkia edes kunnolla. Mulla oli niin kovat turvotukset, ettei mennyt omat lenkkarit jalkaan, verenpaineet pomppas yhtäkkiä korkeelle (koko muun odotusajan ollu alarajoilla), jatkuva päänsärky ym. Äitiyspolillakin sanottiin, et on normaalia loppuraskaudessa. :kieh: Lopulta ku en suostunu lähteen kotiin ennen ku jotain tehtäis, lääkäri vastahakoisesti laittoi verikokeelle ja sanoi ilmoittelevansa jos jotain on. Seuraavana aamuna soitti ja kysyi etten vaan ole syönyt.... Siitä sitten suorilta paastoverikokeelle ja suoraan käynnistykseen, koska oli toksemia päässyt pahaksi... :whistle: Sitä siis ootellessa... :whistle:

Supistuksia on täälläkin esiintynyt ajoittain. Kivuttomia, mutta suht pitkiäkin välillä. Menee onneks nopeeta ohi kun istahtaa ja ottaa hetken rauhassa. Olen huomannut, et tietyt liikkeet, esim. kiertäen nostot seisoen tai kyljeltä selälle väärään tahtiin kääntyminen aiheuttaa supistelua...

Neuvola mulla on seuraavaks 15.9, eli sillon ollaan jo reilusti yli rv20. Edellisen kerran olin 6+0... Sydänääniä onneks pääsee halutessaan kuuntelemaan, ja ajattelin aikaa soitella elokuun puolella...

Nyt tää menee jatkaan siivoomista kerrankin kun on edes vähän energiaa.. :LOL:

Shamandalie ja Itikka 15+3 :heart:
 
Joo äippärahasta!
Meille kaikille se äippäraha tulee 2008 verotusvuoden mukaan! Koska vaikka olis laskettuaika 31.1.2011 nii loma alkaa joulukuun puolela! sehän alkaa 30 arkipäivää ennen laskettua ja lauantait lasketaan mukaan, sunnuntaita ei. Mulla alkaa 26.12.2010 ja olen niin onnellinen ku äippäraha tullee 2008 verotuksen mukaan ku sillon olin töissä koko vuoden! esikoisesta meni 2007 vuoden mukaan ja sillon ei tulot riittäny. Kävin just itekki kelalla sitä selvittämässä ja onneks nyt meni hyvin ku en kuitenkaan ehi sitä 6kk olla töissä ja saada semmosia tuloja että riittäs.. Olen valmistunu esikoisen äippälomalla nii en ole ehtiny työelämään :p

Neulainen: se on siis jokotai! Saa itse valita ottaako sen 2008 verotuksen mukaan vai 6 viimistä kuukauden mukaan ennen äippälomaa :p

wanda36 samaa puuskutusta täälä havaittavissa. Jos kävelen vähän nopeammin alkaa puuskutus heti.. varsinkin äiti huomasi kun puhuin puhelimessa sen kanssa samalla ko kävelin nii kauhee puuskutus :D ja ihan lyhyt matka! :eek: kai se kuuluu raskauteen seki :D

13+5
 

Yhteistyössä