*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

HelinäKeijulle paljon :hug: ja osanottoni :heart: :'(

ja Savara triplasti onnea, ihana uutinen! :flower: Yks tuttu oli lukiossa kolmonen, se sano et onhan niillä ollu aika hulina välillä kotona, mutta ikinä ei vaihtaisi osaansa pois, on kuulemma ollu mahtava lapsuus :D olin tosi kade sille kun mulla on sisaruksiin kuitenkin ikäeroa kunnolla, niin että vasta aikuisina ollaan tultu juttuun enemmän :LOL:

Onko teillä muilla ollut vielä tässä vaiheessa pahaa oloa? Mä oksennan edelleen vähintään pari kertaa viikossa, vaikka pahin (useamman kerran päivässä ) vaihe onkin jo ohi...nytkin istun ämpäri vieressä koneella, tarttee varmaan mennä kohta taas halailemaan pyttyä :$ ja ruuan laittaminen on lähes mahdotonta, oon siirtyny siihen että syön just sitä mitä pystyn laittamaan/mikä pysyy sisällä...

Kivoja ultrakuulumisia kaikilla :heart: me käytiin tosiaan jo viime viikolla np-ultrassa, kun mies on nyt parin viikon työmatkalla ja halus ehdottomasti mukaan. Kaikki oli hyvin, vilkas pikkuinen pyöri siellä ja vastasi viikkoja, niskaturvotus oli muistaakseni 0,5mm :)

parel ja viuhti 12+1
 
Misteli83 Minä olen kans pikkutoiveen kanssa samaa mieltä! Jos eläin alkaa hankalaksi lapsen tultua niin luovun siitä ehdottomasti!! Kissat kuseksi sitterin pilalle ja hyppivät tuon tuostakin vaunuihin, joten annettiin pois! Vastustan sitä kun toiset ottaa eläimiä eikä hoida niitä kunnolla, ja niitä on paljon!!!!!

Helinäkeijulle halauksia ja paljon ! :hug: :'(

10+5
 
Keijulle :hug: suruun.
Savaralupasit panna kuvaa jos nt ultrassa on edeleen kolme. Onneksi päätiti luopua keskeytyksestä. Harva se kolme vauvaa kerralla saa vaikka raskasta tulee varmasti olee ja vatsanahka venyy kyllä äärimmilleen,mutta sen arvoista varmast ja paljon seuraa toisillee :) :heart:

Joku oli ultrassa taas käynyt hyvillä uutisilla onnea siitä!

pikkutoiveella tais olla paska mökkireissu iin tekisin kyllä tosta oikeesti jo jutun kun noin ison asian "unohti"

Lemmikeistä: MEillä on kaksi koiraa,toinen englanninkääpiöterrieri ja toine kääpiösnautseri-kääpiöpinseri. Pelkäsin kovihn mitä ne suhtautuu ku vauva tulee kun ovat olleen käytännössäkattoen meidän vauvoja siihen saakka. Pidettiinkin hyvin huolta että koirat sai olla paljon odotuksessa mukana ja tutkia vauvalle hankittuja tavaroita. Kun Viola syntyi,raahasi mieheni kassikaupalla sairaalasta vauvalta haisevia,vaippoja,harsoja,vaatteita ym että koirat sai totutella että tulee vauva ja miltä se haisee. Kun lopulta kotiin tultiin aluksi oli vähän vaikeuksia kun eivät ihan heti ymmärtäneet ettei kohti saa hyppiä kun on kaukalo kädessä. Mutta kun topakasti sanoi niin kyllä ne sen ymmärsi. Vauvaa kohtaan eivät ole koskaan olleet ilkeitä kun totutettiin ne asianmukaisesti vauvaan eikä estelty etteivät olisi saaneet tulla nuuskimaan. Kun koirille ei tehnyt tarvetta olla mustasukkaisia niin kaikki on mennyt ihan nappiin. :) Ihanaa seurata kuinka Vioola nauraa koirille riemusta ja leikkii niiden kanssa. JA tiedän ettei meidän koirat ikinä antaisi Violalle käydä mitään. :) vauvalehdessä oli tästä muuten hyvä juttu!
 
no jos vähänkään aattelee ettei pärjää elukoiden kanssa loppuelämän niin ei sitten hankkisi niitä lainkaan..tai että ei hallitse niitä lasten synnyttyä.Koska kaikki elukat on koulutettavissa ja apua löytyy monelta taholta. Ei sitä lapsestakaan luovuta jos tulee hankala tilanne..Aikaa järjestetään myös elukalle ja omat voimavarat tulisi ajatella jo silloin kun elukan hankkii.

babybutterfly oih :) ihana kuulla tollasia hyviä sopeutumisia ite jännitn kanssa että miten alkuun päästään :)
 
Täälläkin koira ja kissa, eikä tosiaan ole tarkoitus niistä lapsen myötä luopua. Allergia ym sitten tietenkin asia erikseen.
Varovainenhan esim koiran ja lapsen kanssa saa aina olla, vaikka koira olisi todella luotettava, on se silti eläin, joka saattaa säikähtää tms. Meillä koira on aika varautunut vieraiden suhteen, ottaa hyvin pitkän ajan, että se voi luottaa uuteen ihmiseen.
Omaa porukkaa (minä ja mies, läheisimmät ystävät, mun äiti) koira ei ole koskaan kyseenalaistanut ja lapsia kohtaan on ollut varovainen ja ystävällinen.
Uskon siis, että riittävällä varovaisuudella ja pikkuhiljaa totuttamalla vauvan ja eläinten yhteiselo sujuu.

Jos koira kuitenkin käyttäytyisi agressiivisesti lasta kohtaan, ei olisi epäselvää kumpi menee edelle. Ei sekään olisi koiralle mukavaa, että lopunikäänsä joutuisi olemaan eri tilassa muusta laumasta, ettei mitään vain satu.

Savaralla onkin oikein moninkertainen odotus! Wau!

*muoks* Täällä olis 12+5
Tänään lähdetään pariksi päiväksi kummankin kotikotiin käymään ja tarkoitus kertoa salaisuus. Jänsk!
 
Kivuista, elikkäs viime yö meni pyöriessä sängyssä ku ei oikein asentoa löytyny ku selkää jomotti. Kipu tuntu ihan issias kivulta... onko teillä ollu??
Mahassa oli kans kipuja, mutta en tiiä mistä johtu... tuntu ihan siltä kuin olis alavatsassa ilmakiertäny ja sen takia sattuis??

Tänään ollu pitkästä aikaa päivä että oikeastaan ei edes pyyhkiessä ole tullu verta. Saa nähdä kuin käy ku tänään pitäis palata töihin, aiheuttaako seisominen lisä vuotoja!!!

TaCa ja ötökkä 12+2
 
Taca Mulla ollut oikein kovia selkäkipuja tai sillasia en sanois ees koviksi ko sillasia ihme jomotuksia, plus jalat puutuu ja asennon vaihdot on vaivalloisia..ihan sillasia issiaskivun tyylisiä..ovat kuulemma tähän alkuun hormonaalisia kipuja ja liitäntäkipuja..ja vatta"jomotus" varmaan samasta syystä tuntuu oudolta kun selässä sillanen outo paine.Kuulostaako yhtään tutulta? :)

minemi onnea julkaisuun :)))) =)
 
Helinäkeiju :hug: :'( koita jaksaa!

Meillä on tosiaan myös kaksi koiraa ja kissa. Harmaja on pääosin ulkona 24/7. Akita on osittain sisällä, mutta yöt ja työajat viettää harmajan kanssa ulkona. Ja kissa tulee ja menee maatiaiskissan tavoin oman mielensä mukaan. Kissa ja akita on uusia tulokkaita kuopuksen vauvaiän jälkeen, joten en osaa sanoa miten tulee menemään. Meillä kuitenkin on jo muiden vauva-ajoilta valmiina esim. turvaverkko vaunuihin kun täällä kuusessa hevon voi tulla vaikka mitä eläimiä pihalle ja lisäksi naapurustossa on aina ollut paljon kissoja. Kissa nukkuu yleensä meidän sängyssä, joten saa nähdä vaihtaako rauhallisempaan paikkaan kun pikkuinen valtaa osansa :D Akitan sopetumista en ole vielä miettinyt, mutta jotenkin luulisin menevän maalaisjärjellä. Lapsiin on kyllä tottunut, mutta ihan vauvan kanssa saa varmaan olla varovainen, kun on kuitenkin ISO koira ja aika pentuhölmö vielä :whistle: Uskoisin että järjestyy kuitenkin ihan kivasti. Naapurissa oli neljä koiraa ja kaksi kissaa siinä vaiheessa kun vauva tuli taloon (nyt viisi+kaksi) ja tuntuivat nuokin pärjäävän :LOL:

TaCa mulla on ollu molemmissa aiemmissa odotuksissa välillä tosi koviakin issiaskipuja, mutta tulevat yleensä vasta sitten kun maha on reilusti isompi (viikon 25-30 paikkeilla). Pahimmillaan olen maannut lattialla odottamassa miestä useamman tunnin, kun en päässyt senttiäkään liikkumaan :kieh: Mulla parhaiten on auttanut itämainen tanssi jota harrastin kuopuksen aikaan. Ratsastus olis ihan huippuhyvä, mutta ei valitettavasti toimi tän raskausjutun kanssa yhteen :whistle:

parel mulla yleensä jut noilla viikoilla alkanut hellittämään, mutta toisaalta on myös kaveripiirissä odottajia joilla oksentelu on kestänyt yli puolivälin, eli ihan normaalia sekin valitettavasti on. Tsemppiä ja toivottavasti hellittää kohta kokonaan!

Rautaa söin kaks päivää ja nyt loppu... Tekee niin kamalan olon etten pistä taas enää yhtään tablettia suuhuni! Yritän nyt nostaa hempan ihan ruokavaliolla ja tsekkaan tilanteen parin viikon päästä lääkärineuvolassa. Jos ei auta niin pitää sit miettiä uudelleen.

Nyt ulos kaunista kesäpäivää viettämään. Miehellä eka lomapäivä ja neljä viikkoa lomaa edessä! IHANAA B)

Mussu & Myy 14+6
 
Oon kyllä teijä tekstejä lukenut mut en oo saanu aikaseks kirjotella, enemmän pyörin gallerian puolella :) ja facessa tietty ;)
Ihan ensin suuret pahoittelut kaikille jotka ovat joutuneet poistumaan :hug: :flower: :'( :hug: :hug:
Me käytiin 23.6 np ultrassa ja kaikki oli hyvin, turvotustakin vaan 0.3 esikoisesl oli 1.4..Mulla vaan jatkuu pahoinvointi, ihnottavaa, ei pysty autossakaan enää takana matkustaa kun heti tulee ylös..
Mä luulen et mä en enää tänne kirjottele mut galleriassa sitten enempi..kyllä mä näitä aina lueskelen silti, jos saan??

Hyvät jatkot teille kaikille ja onnea odotuksiin :heart: :heart: Voi olla kyllä et välillä tuun jotain kertoileen:)

viikot nyt 13+4

ps. tänä aamuna ekaa kertaa humasin et caprit ei enää mahtunu menee kiinni, jes maha on aksvanut:)
 
Heips!

Terveiset mökkilomalta, jota vietettiin ilman nettiä. Piti mun käydä huutelemassa ennen lähtöä, että katoan viikoksi, mutta unohtui siinä tohinassa. :ashamed:

Hurjasti on tullut tekstiä! :)

Tervetuloa misteli 83! :flower:

Tuo pettäminen , josta mammyli kirjoitti, on kyllä niin inhottava juttu. Mun täytyy sanoa, että edellisessä liitossani meillä toimi ihan mainiosti sopimus "katsoa saa, koskea ei", eli esim. jutustelu ja tanssiminen toisten kanssa oli ihan ok, mutta pussailu meni jo liian pitkälle. Uusi mieheni on huomattavasti mustasukkaisempi ja minulla on ollut täysi työ oppia, että hän loukkaantuu jo siitä, jos juttelen toisten miesten kanssa liian pitkään. Kuka siis mitenkin kokee. Olennaista minusta on se, että on yhdessä sovitut pelisäännöt, joista sitten pidetään myös kiinni.
 
Mulla on joku ärsyttävä vika koneessa, että kun tekstikenttä tulee täyteen, se alle kirjotettu teksti ei näy. Joten laitan siis uutta viestiä.

Tuosta masun koosta sanoisin, että minulla ainakin on mennyt niin, että mitä useampi raskaus takana, sen aiemmin masu näkyy. Taitaa olla jo niin "löysä liha", että venyy nopeammin. :LOL:
Tosi söpöjä masukuvia teillä on, kuten myös ultraotoksia. :)

Tervetulotoivotukset myös parelille ja ppiitulle! :flower:
Mä olen uudeltamaalta, mutta esikoista ei odoteta täälläkään, neljäs muru jo matkassa. :heart:
Mulla syntyi kaksi vanhinta lasta yliopisto-opintojen keskelle, loppujenlopuksi vuoden verran viivästytti hommaa. Tosin kakkosen jälkeen mies jäi vanhempainvapaalle ja minä pakersin gradun valmiiksi.

MamaDeDos, et ole ainoa salailija. Meidän vauvasta ei tiedä edelleenkään kukaan. Ehkä sitten ultran jälkeen...

 
Mä syön kalsium- ja rautalisää, koska en juo maitoa ja hemppa on huono. Talvella sitten vielä d-vitamiini, mutta en taida muuta ylimääräistä vitamiinia ottaa.

Mulla ei oikeastaan ole mitään oloa sukupuolen suhteen, mutta jotenkin olen ehkä niin tottunut noihin poikiin, että en osaa oikein kuvitella itselleni tyttöä... Mutta tosiaan aivan sama, kumpi tulee. Ainoa ongelma pojan kanssa, että nimen keksiminen on todella vaikeaa, kun kolmosellekin piti jo ihan tosissaan pohtia nimeä. Kaipa sen keksii, kun pakko on. :D

Pahoittelut, Helinäkeiju... :hug:

Tarttis alkaa leipoa. Pojilla on synttärijuhlat huomenna. Jotenkin vaan heti reissun päälle on toi into vähän hukassa...

Kulta tulee keskiviikkona kotiin, ihanaa! :heart:

Kreecher ja Ötys 11+4
 
baby butterfly Oisinki laittanu kuvia ultrasta, jos kunnalliselta olis saanu mukaansa jotain muuta ku paperiversioita.Täytyy kysyä polilla, jos sais kuvia sähköpostiin tai omalle rompulle.Eipä niisä nyt erikoista näy, hankala oli saada kaikkia samaan kuvaan, ja sellasessa missä ne näkyy kaikki, kaks näkyy hienosti ja kolmannesta päälaki =)

savara
 
Se siitä vuodottomasta päivästä, töihin ku pääsin niin johan se alko#"%¤#&!!!!!

misteli83, kuulostaa kyllä oikein tutuilta noi kivut. Löysin muuten erittäin hyvän keinon parantaa näitä selkä jomotuksia!! Piikkimatto, en olis uskonu mutta vaimo osti sellaisen kympillä jostain ja päätin sit kokeilla ku jomotti niin paljon, ja ei kestäny ku 10min. niin kivut oli pois!!!

Eläimistä sen verran että meillä on kaks bulldoggia, englantilainen ja ranskalainen... eikä ole kyllä käyny edes mielen vieressä että ongelmia tulisi. Nämä todellakin rakastaa lapsia yli kaiken. Kauheaa olisi jos vauvalla olisi allergia että jouduttaisiin pojista luopumaan mutta tietenkin siinä kohtaan ei edes mietittäis!!!

TaCa ja ötökkä 12+2

 
savara hahah osaan lukea.com :LOL: no ota niist valokuva kameral tai kännykameral helppoa :)

Taca mä rupesin miettii et vaimo osti piikkimaton..mitä mies raskaana..kunnes palasin taas 2000 luvulle..tää raskausdementia ei oikein vilku valot täl hetkellä niin kirkkaina :p täytyiskö itekki ostaa. tai jotai vaihtoehtoishoitoja sitte kokeilla. akupunktioki vois olla jos piikkimattokin toimii :)
 
Toivottavasti TaCan vuodot rauhottuu pian.. ei ole kyllä varmaankaan mukavaa olla :/ jotenki tuntuu ihmeelliseltä ettei niihin syytä löydy kun niin rajuja vuotoja? :eek:

Huomena sitte pääsen merkkaileen poks poks :)
10+6
 
halit helinäkeijulle :hug:

ja paljon onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Piikkimatto
mä oon kuullut että sitä ei saisi raskaana ollessa käyttää. en sitten tiedä onko tieto ihan väärää.

paljon on taas ollut puhetta vaikkamistä. ei perässä kerkeä ei! oltiin tosiaan sukuloimassa ja nyt taas oon ollut töissä ja kotona lähinnä vain nukkumassa käyny. onneksi enään 5 viikkoa tuolla töitä ja sit loppu vuorotytöt. menen päiväkotiin syksyksi töihin joten toivonmukaan helpottaa vähäsen kun ei vuorotyötä tarvitse tehdä. ei kyllä ole mun oman "alan" työtä tuo päiväkoti mutta..samapa se missä sitä 4kk on töissä. kokemusta kuitenkin päiväkotityöstäkin on paljon!

omaan napaan ei kuulu mitään ihmeempää. veristä vuotoa tuli kun istuin pitkän automatkan niin meno kun paluukin matkalla. maha kasvaa ja kiloja kertyy ihan liika. liikkeitä oon ollut tänään tuntevinani muutamaankin otteeseen. sellasta pientä tökkäilyä tai sitten se on vaan pieru mikä siellä kiertää :LOL:
tiistaina sitte on taas neuvola. Musta tuntuu jotenkin turhalta tuo neuvolakin. ennen oli kauheen kiva aina mennä mutta nykyään ei ole mitään asiaa mitä kysyä sieltä tai muutakaan. kunhan menee punnitsemaan ja mittaamaan. sydänääniäkin voi kuunnella nyt kotona kun hankin sen vehkeen.
ai että on ihanaa kun on niin negatiivinen asenne kaikkea kohtaan!






miisuliisa ja tippa 14+1
 
Täällä on niin söpöi massui monella! Misuliisallaki hirveen sulonen massu! Mulla aluks oli iiiso pallukka tossa ja ku turvotukset hävis niin nyt on taas ihan littee :)

Savara Meki saadaa vaa paperiversiona,mut skanneri tai kameralla tärpätty kuva siitä,palvelee :) MEki halutaa nähä! :)
 

Yhteistyössä